Het 3000 topic deel 11!

15-12-2009 20:13 3035 berichten

Hier is dan nummer 11 alweer van dit geweldige topic.

In de afgelopen weken zijn er zeker 30.000 postings geweest in dit topic.

Er word hier gelachen, gehuild, advies gegeven, knuffels uitgedeeld, meegeleefd en gewoon lekker gekletst.

Iedereen is welkom en geen enkel onderwerp word geschroomd. Wel zijn er 2 dingen waar we op letten: we tonen respect naar elkaar en quoten niet wanneer er persoonlijke dingen in staan. Op deze manier staat het ieder vrij om de postings weer weg te halen.

Ik wens ons heel veel plezier en weet zeker dat we ook de komende 3000 postings weer veel aan elkaar zullen hebben!

Alle reacties Link kopieren
Truste appeltje!
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Truste Appel
Zj, hier is nog niet zoveel vuurwerk geknal.
Kus Appel truste, aai over de bol en een arm om je heen.

This to shall pass....

Hey Zjeen!
Ik ben ook moe, maar wil, NOG moeder worden
Lieve Zjeen.... dan stort je toch een keer lekker in op de bank en ga je lekker forummen!! Is niks mis mee hoor

En de kutkerst... ja dat is relatief he. Ik hou in gedachten dat het misschien de laatste kerst is waar mn moeder bij is dus ik kijk er weer heel anders tegenaan dan jij. Voel me er op een andere manier kut bij en tegelijk ook heel dankbaar.

Maar dat het voor jou rotdagen zijn begrijp ik wel hoor

Jeetje wat zijn we knuffelig vanavond
Gelukkig No, ik houd alleen van siervuurwerk en vind het altijd zo zielig voor de dieren
Zjeen neem alles zoals het komt. Je kunt wel dingen willen maar die kun je toch niet forceren. Je er bij neerleggen dat het NU nog niet komt maakt het voor jezelf wat makkelijker.

En mn komma doet het niet meer op mn toetsenbord GRRRR
Bi, dat snap ik heel goed (want eigenlijk houd ik heel veel van kerst)

Ik hoop dat je moeder er goed bij kan zijn!
ik kijk er ook wat anders tegenaan, sowieso de laatste kerst met de jongens, maar waarschijnlijk ook mijn laatste kerst/oud en nieuw enzo. Probeer er maar niet te veel bij stil te staan.
Hier ook nog haast geen vuurwerk en ik woon midden in het centrum. Valt dus alles mee tot nu toe
En Nootje, je weet het he>

Zj, maar dat het voor jou echt rottige dagen worden, dat snap ik helemaal. Hoop dat de dagen zelf meevallen en je achteraf kunt zeggen, nou, heb ik me daar nu over zitten opvreten. En anders, wij zijn hier hoor om je op te vangen.
Raar gevoel Noanne.... heeeeel raar. En heel dubbel. Want eigenlijk moet je er dus heel erg van genieten maar dat gaat zo moeilijk als je je steeds realiseert dat het echt de laatste keer gaat zijn. Heeeel raar en niet te bevatten.
No, het lijkt me zo'n gek idee.De laatste keer dit, de laatse keer dat, zal ik nog es...

loop je wel netjes de fasen van Kubler Ross af?

Je kwam er in het begin toen het echt mis was eigenlijk heel laconiek over, bedenk ik me.

Doe maar zoals jij het wilt, dan is het altijd goed.

Doe geen dingen die je misschien wel had willen doen of zeggen. Krijg geen spijt.

Liefs
Ik durf er met mn moeder niet eens over te beginnen. Ik zou het zo graag willen maar ik wil niet dat ze denkt dat ik er van uit ga dat ze de volgende kerst niet gaat redden. Ik wil positief over blijven komen. Ook al weet ik dat het geen realistische positiviteit is.... heeel raar.
Ik merk dat het besef dat het snel kan gaan ook maakt dat ik me een beetje terugtrek van de wereld om me heen en dus ook van jullie. Klinkt stom, maar wil dat de mensen om me heen zo min mogelijk last hebben van mijn overlijden.
Wie is Kubler Ross?
Nou ja... Nootje... niet doen hoor!! Jij bent er altijd met lieve woorden en warme knuffels voor iederen... laat ons er dan ook voor jou zijn als jij het nodig hebt. Denk erom dat je daarvoor niet wegblijft hoor!! Dit is nou juist een plek waar je op elk tijdstip binnen kan vallen en dat moet je ook echt doen als je daar zin in hebt!
Zj, ik heb me mijn hele leven nog niet aan schema's en fasen enzo gehouden en was eigenlijk niet van plan om dat op t eind wel te gaan doen ;)
Dat is een vrouw die de fasen heeft beschreven van iemand die weet dat ze gaat sterven.

Eerst ontkenning, dan woede, ongeloof, angst en langzaam accepatatie.

Zoiets.

Bij kindertjes is dat best anders, die hebben het al sneller door, Maar zeggen niks om de ouders te beschermen. best interssant. Wel verouderd, maar toch.
Echt niet doen hoor No!!! We weten wat er aan de hand is met je en we maken het niet mooier dan het is. Maar ik wil wel dat je zo lang mogelijk hier blijft komen en nooit wegblijft omdat je ons wilt ontzien!
Doe eens niet zo raar Noanne.....

Je wordt ontzettend gewaardeerd en daar moet je trots op zijn.

Klinkt heel hard maar je hebt geen tijd meer om zo te denken gekkie.

Haal er uit wat er in zit, heb geen spijt, maak je geen zorgen over anderen, na jouw overlijden, als je gemist wordt is dat omdat je geliefd bent gekkerd.

Sorry als ik te hard ben, maar ik vind echt dat je dat nou juist niet moet doen je terug trekken.

Dat trekken ik (wij) juist niet
Ik heb daar eerlijk gezegd ook niet zo veel mee Zjeen. Ik laat het gevoel toe zoals het komt en zie op dat moment wel of ik tijd zin en gelegenheid heb om er mee om te gaan. Zo niet... dan komt het later... zo wel... dan laat ik het komen.

Ik vind 'verwerken' ook altijd zo'n moeilijk begrip. Ik weet nog steeds niet hoe ikzelf dingen verwerk. Ik weet wel dat na elke gebeurtenis de dagelijkse rompslomp ervoor zorgt dat ik in een bepaald ritme moet blijven en het 'verwerken' zal dan wel tussendoor gebeuren?
Bi, ik weet niet hoe het voor jou moeder is, kan dus alleen maar vanuit mezelf spreken.

Ik vind het erg fijn als anderen over de dood beginnen, omdat ik niet goed in kan schatten of die ander dat kan dragen. Het geeft wat bevrijdends.

En weet je, je positiviteit verlies je daardoor niet.

Met de twee vrienden waarmee ik mijn rouwdienst in elkaar gezet heb, heb ik enorm gelachen en we hebben die avond afgesloten door alles in een gesloten enveloppe te doen en tegen elkaar te zeggen dat we over 5 jaar die enveloppe ritueel gingen verbranden en dan zouden lachen om het feit dat we er een avond aan hadden besteed. Nu, nu ben ik blij dat we dat toen al gedaan hebben, want daardoor hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven