hihi...wie 'checkt' zijn internetdate?

14-12-2009 14:02 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd.... op internet kan je met een beetje geluk aardig wat over iemand te weten komen....

Nu had ik een tijd terug een mail contact ( had er ook een topic over) met iemand die wel EEERRRRUUUUGGGG hard van stapel liep! Elkaar 1 keer kort gezien, en ik was al 'alles', hij had het over samenwonen, cadeautjes opsturen, heel veel mails en smsjes per dag, enzenz.

Ik heb het contact stop gezet, maat ben toch nog even gaan zoeken op internet...kwam daar aardig wat tegen....vooral bijv op zijn hyves.... Bepaalde krabbels van dames, contactpersonen bijna allemaal vrouwen van mijn leeftijd door heel Nederland, een stuk of 60. Elke dag nieuwe dames erbij.... Mag allemaal, maar geef dan een vrouw niet de indruk dat ze alles is ( letterlijk heeft hij gezegd niet meer met andere vrouwen te mailen enzo). Ook heb ergens ontdekt-facebook- dat hij tot voor kort nog een relatie had, terwijl hij aangaf al meer dan een half jaar single te zijn. Veel leugens en vage dingen dus!

Ik vind dat dit best mag, ik heb genoeg meegemaakt om te weten dat er rare snuiters ( ook vrouwen, hoor) rondlopen. Van een internetdate weet je alleen de mooie woorden die hij je zegt....zou fijn zijn als je iedereen op zn woord kon geloven, maar helaas kan dat niet...

Wil niet wantrouwend zijn, maar ook niet met een oneerlijke man aan de haal gaan.... Dan erbij... alles wat je kan vinden in openbaar....

Dus ik ben benieuwd...doen jullie ook dingen om iemand een beetje te checken? Of ben ik de enige, haha?
quote:Henkjan41 schreef op 14 december 2009 @ 16:56:

Probeer jij zelf maar eens een dag niet te liegen ... zal je niet lukkken.waar is het voor nodig dan, liegen? Dat snap ik nooit zo goed.
Ik check mensen ook wel vaak, niet alleen dates (vroeger). Eigenlijk gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, niet zozeer uit achterdocht.
Hier een internetdate-checker... Ik google altijd mijn dates en ik probeer altijd zoveel mogelijk te weten te komen over die persoon (websites bedrijven enz) door eerst uitgebreid te mailen. Ik wil persé weten wat voor vlees ik in de kuip heb, op papier dan. Als iemand dan geheimzinnig doet, dan haak ik af. Ook laat ik altijd een vriendin weten waar en met wie ik afspreek. Safety first.

Probeer jij zelf maar eens een dag niet te liegen ... zal je niet lukkken.Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel...
Als je er achter komt dat er rare dingen zijn rondom andere vrouwen..dan neem ik geen enkel risico meer, hoor!

Ik ben toch wel oud genoeg om te weten dat als er in den beginne dingen al niet in de haak zijn, dat zeker niet zal verbeteren....
Ik google alles en iedereen.

Vrienden, lovers, potentiële lovers, zussie,collega's, baas en ook mezelf zo af en toe...

Niets mis mee lijkt me

Maar ik google niet omdat ik iets fouts verwacht, daarmee vertrouw ik op mijn intuïtie, maar gewoon omdat ik vreselijk ontzettend nieuwsgierig ben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik google bijv. altijd nieuwe Paiq dames waarmee ik een leuk 1e gesprek of meerdere gehad heb, en er leuk uitzien en die mij dus wel de moeite lijken om meer energie en tijd in te stoppen.

Vaak wil ik gewoon alles weten uit nieuwsgierigheid, en benieuwd naar meer foto's etc. Maar ook of ze een beetje is zoals ze overkomt op de chat, en of ze op andere foto's niet ineens heel anders eruitziet. Iedereen kan namelijk een superfoto selecteren uit 100'en, hoek, belichting, etc. Ik ben best wel een internet Sherlock Holmes :P
Ik deed het ook hoor! Via msn/mail kan iemand zich toch makkelijk anders voordoen dan ie is.. Door alleen al zijn hyves (mits die openbaar is) kom je er redelijk achter hoe die echt is..

Zo had ik eens een date gehad en mijn gevoel zei dat er iets niet klopte.. Ik zijn hyves toen maar eens een beetje in de gaten gaan houden en ja hoor krabbel: 'Hoe is het met je vriendin??' Dus mijn gevoel was goed en hij bleek gewoon een vriendin te hebben. Dat gaf ie ook toe nadat ik hem ermee had geconfronteerd en meteen schermde die toen zijn krabbels af.. Ik vrees dus dat er meer 'slachtoffers' zijn geweest..
Tuurlijk Google je een date. Je kijkt toch ook op een potje pindakaas wat erin zit? (VC, lul niet, dat doe je nooit)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Probeer jij zelf maar eens een dag niet te liegen ... zal je niet lukkken.Ik vind jou een raar figuur.
Ik doe dat inderdaad ook soms, vooral als ze een beetje verdacht zijn.

Hyves is een hele goede middel.....of gewoon de naam op google typen.
Tot voor zo'n 5 jaar geleden, toen iemand mij googlede, (en dat ook verteld had), zou het niet in me op zijn gekomen dat ook bij een ander te doen. Wist van het hele bestaan/mogelijkheid daarvan niet af zelfs .

Heb toen hetzelfde gedaan bij degene waarmee ik op dat moment al geruime tijd contact had, en boy, wat daar naar voren kwam destijds.....

Is inmiddels al weer een tijd geleden en sinds die tijd google ik altijd iemand, zeker als ik iemands voor-en achternaam weet.

En anders achterhaal ik, tijdens msn gesprek ook altijd iemands ip-adres en zoek dan of de locatie enigszins overeenkomt met waar de ander zegt vandaan te komen. Is niet geheel sluitend alleen er zit wel een heel verschil in tussen Friesland of Gelderland. Helemaal als iemand een vaste pc heeft, want daar hangt in de regel een vast ip-nr aan.

Ja, van mijn kant zeker een stukje wantrouwen.

Destijds bleek het geheel terecht en daar heb ik geen zin meer in.

Dus hier een fan van googlen en wieowie. Zoals door iemand hiervoor al werd aangegeven: potentiele werkgevers doen het ook.
Ik heb ooit één internet date gehad en het was eigenlijk te mooi om waar te zijn... Goodlooking, arts, mooi appartement in het centrum van een grote stad, alles!

Heb hem dus gegoogled en kon geen onwaarheden ontdekken...

Inmiddels zijn we al ruim 2 jaar samen! :-)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Heb afgelopen weekend ook eens een datingsite bezocht, was nieuwsgierig. Profiel aangemaakt, en meteen wordt er van alle kanten geflirt en kreeg ik een bericht 'hoe gaat het met jouw' (ik HAAT spelfouten!!!)

Ben ik nu ouderwets, of ben ik de enige die dit vreselijk vind? Heb geen foto erop gezet, wil niet dat mensen die mij kennen me op een datingsite zien staan... En toch krijg je meteen berichtjes en flirts..
Tip: Kijk ook eens op de site wieowie punt nl.
Ik had vorige jaar een zakelijke afspraak en via google kwam ik er achter dat diegene aan aura lezen deed. Vond het wel jammer dat de afspraak uiteindelijk niet door ging want ik vond het zo n leuke bizarre combinatie met het beroep van de persoon in kwestie.
ben ik even blij dat ik zo'n standaard naam heb dat ik niet te googelen/wie-o-wie-en ben. Komen heel wat resultaten uit van types met dezelfde naam!
Toch kom je met een verfijnde opdracht een aardig eind in googel, zelfs bij hele Nederlandse standaardnamen.
quote:greeneyedcoco schreef op 16 december 2009 @ 21:46:

Tip: Kijk ook eens op de site wieowie punt nl.Oh, mosterd zag ik...
quote:DeKenau schreef op 16 december 2009 @ 23:18:

ben ik even blij dat ik zo'n standaard naam heb dat ik niet te googelen/wie-o-wie-en ben. Komen heel wat resultaten uit van types met dezelfde naam!

Dat hangt er net vanaf wat je aan de ander eens verteld hebt via msn bijv. Dan valt er meer te googlen dan je denkt.

Daarom......als ik met iemand via msn in gesprek ben.......achterhaal ik altijd iemand zijn/haar IP adres. Levert veel meer op dan google/hyves/msn profile.....facebook....schoolbank etc op\

Je kunt wel denken dat je praktisch onvindbaar bent....it's just an illusion....
Tuurlijk altijd googlen. Al was het maar uit nieuwsgierigheid.

Hoe doe je dat trouwens @dibbes1, iemand zijn IP achterhalen uit MSN. Ik heb oit wel geweten hoe je dat bij verschillende mailprogramma's kon doen. En wat doe je dan met die IP? Wat kan je daar verder dan mee?
Haha, DAAR ben ik ook wel benieuwd naar.... wat heb je aan een ip adres???
Een ip-adres kun je bijv. laten tracken (via spyderweb.nl bijv.). Soms komt er dan een lijst naar voren welke sites iemand bezocht heeft.

Bij e-mail berichten moet je het bericht openen, op eigenschappen klikken en dan op bronbericht.

Om een ip-adres tijdens het msn-en te achterhalen doe je het volgende:

1. Open eerst Windows Taakbeheer via Ctrl-Alt-Delete

2. Selecteer het tabblad "Processen"

3. Ga naar het menu "Beeld"

4. Klik daar op "Kolommen selecteren"

5. Vink hier vervolgens "PID (proces-id)" aan

6. Klik op "OK"

7. Zoek vervolgens op het tabblad "Processen" in de kolom "Procesnaam" naar "msnmsgr.exe"

8. Noteer het getal onder de kolom "PID" voor "msnmsgr.exe"

9. Sluit Windows Taakbeheer

10. Open het Startmenu van Windows door op "Start" te klikken

11. Klik op "Uitvoeren..."

12. Typ vervolgens "cmd" (zonder aanhalingstekens) om een opdrachtprompt te openen.

13. Klik op "OK"

14. Typ hier "netstat -ano" (wederom zonder aanhalingstekens)

15. In de hierop vertoonde lijst met netwerkverbindingen zijn de verbindingen met het eerder genoteerde PID (proces-id) in de PID-kolom verbindingen van Windows Live Messenger/MSN Messenger.

Hier zitten ook de ip-adressen tussen van mensen met wie je een chatvenster geopend hebt. Als je alleen een venster met diegene waarvan je het ip-adres wilt achterhalen opent, dan is dat als het goed is het enige adres dat niet van een server van Messenger is.
Afgezien van bovenstaand.....spelfouten let ik ook heel erg sterk op.

Typefouten door snelheid, ja dat kan. Iemand die standaard bijvoorbeeld me huis, me vriend(in), etc. zegt...ai. Behoorlijke afknapper.

Evenals bood (als iemand boot wil zeggen), of (wanneer je aan het verven bent) de muur sausen, ipv sauzen....Ik weet het, het lijken kleine dingen.....als iemand de taal niet machtig is op dat gebied....tsja, dan ben ik toch wel weg....

Afgezien van iemand waarvan dyslexie bewezen is, is het weer een ander verhaal.

En de grootste taalfout: ik vondt of iets van dien aard. Of 'hij wilt dat ik.....', waar de t niet hoort.

Begrijp me niet verkeerd....onze taal is zeker niet makkelijk en met een hoop onregelmatigheden.

Toch lijkt het er steeds meer op dat verval hierin in werking is getreden. Dat het meer gaat lijken op fonetisch schrijven.

En ja, dan ben ik maar van de 'oude garde'. Ik vraag me dan toch af hoe een sollicitatiebrief van zulk taalkundig gebruik misbruik eruitziet.

Ik weet, daar gaat het hier niet om......fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven lijkt een Verweghistan te worden. Ik kap daar zeker contacten op af.
Als iemand me door Google of door Wieowie haalt zal me dat jeuken. Als ik er achter zou komen dat iemand mijn IP heeft achterhaald en op basis daarvan gegevens boven water heeft getoverd zou ik daar ernstig op afknappen.

Alles wat vindbaar is via Google/Wieowie is inhoudelijk, en mijn verantwoordelijkheid. Hoogst haalbaar om te sturen wàt er te vinden is, maar in ieder geval vind ik dat ik zelf op de hoogte behoor te zijn van wat er te vinden is. Wat je kunt achterhalen op basis van een IP is niet mijn verantwoordelijkheid vind ik. Dat er bijvoorbeeld een lijst met bezochte sites vanaf mijn IP adres (en dus niet noodzakelijkerwijs door mij!) wordt bekeken vind ik ziekelijk en dusdanig neurotisch dat dàt dan weer boekdelen spreekt over het vlees dat ik in de kuip heb. En dat vlees gaat dus linea recta mijn kuip weer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven