hihi...wie 'checkt' zijn internetdate?

14-12-2009 14:02 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd.... op internet kan je met een beetje geluk aardig wat over iemand te weten komen....

Nu had ik een tijd terug een mail contact ( had er ook een topic over) met iemand die wel EEERRRRUUUUGGGG hard van stapel liep! Elkaar 1 keer kort gezien, en ik was al 'alles', hij had het over samenwonen, cadeautjes opsturen, heel veel mails en smsjes per dag, enzenz.

Ik heb het contact stop gezet, maat ben toch nog even gaan zoeken op internet...kwam daar aardig wat tegen....vooral bijv op zijn hyves.... Bepaalde krabbels van dames, contactpersonen bijna allemaal vrouwen van mijn leeftijd door heel Nederland, een stuk of 60. Elke dag nieuwe dames erbij.... Mag allemaal, maar geef dan een vrouw niet de indruk dat ze alles is ( letterlijk heeft hij gezegd niet meer met andere vrouwen te mailen enzo). Ook heb ergens ontdekt-facebook- dat hij tot voor kort nog een relatie had, terwijl hij aangaf al meer dan een half jaar single te zijn. Veel leugens en vage dingen dus!

Ik vind dat dit best mag, ik heb genoeg meegemaakt om te weten dat er rare snuiters ( ook vrouwen, hoor) rondlopen. Van een internetdate weet je alleen de mooie woorden die hij je zegt....zou fijn zijn als je iedereen op zn woord kon geloven, maar helaas kan dat niet...

Wil niet wantrouwend zijn, maar ook niet met een oneerlijke man aan de haal gaan.... Dan erbij... alles wat je kan vinden in openbaar....

Dus ik ben benieuwd...doen jullie ook dingen om iemand een beetje te checken? Of ben ik de enige, haha?
Ik ken er genoeg die het doen, als ik nu vrijgezel was zou ik ook ff checken wat voor date het is, gewoon uit nieuwsgierigheid.
ik zou het ook doen denk ik
Nee hoor, hyves en facebook zijn handige manieren om iemand te checken

Maar wat een triest persoon, haha!! Totaal niet wanhopig ofzo
nee, erg aantrekkelijk inderdaad, iemand die zooooooooooooooooooooo op zoek is
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik check iemand idd wel even.

*iemand die mijn naam googlet/d/dt (wat is in hemels naam de goede vervoeging vraag ik me nu af, spelling grammatica en het vivaforum ) krijgt allerlei info over iemand met dezelfde naam dus bij mij volkomen kansloos....*
beetje dom om iemand die je niet kent je volledige naam te geven, zodat je opgezocht kan worden op hyves. hij vraagt er dus gewoon om!
quote:zusenzo schreef op 14 december 2009 @ 14:08:

Ik ken er genoeg die het doen, als ik nu vrijgezel was zou ik ook ff checken wat voor date het is, gewoon uit nieuwsgierigheid.Nou ja en voor de veiligheid ook...
Waarom ga je hem eigenlijk zo nazoeken nu, wanneer je jullie contact eigenlijk niet ziet zitten?

Dit had je beter vooraf kunnen doen. Je bent in je OP een beetje onduidelijk hierover.

Hoeveel bewijs wil je hebben dat jullie niet matchen?
quote:mayls schreef op 14 december 2009 @ 14:16:

beetje dom om iemand die je niet kent je volledige naam te geven, zodat je opgezocht kan worden op hyves. hij vraagt er dus gewoon om!

Wat een rare reactie .

Ik geef zakelijk en privé mijn volledige naam aan zat mensen van wie ik nou niet direct het doopceel heb gelicht. Aan iemand met wie ik een date heb (dus) ook. Sterker nog, ik ga iemand van wie ik niet weet wie hij is niet eens ontmoeten voor een date. En iemand die het niet boeit wie ik ben neem ik ook niet direct serieus.

Persoonlijk ben ik niet zo'n internet checker. Ik ben laatst wel zelf gechecked. Raaaaaaare ervaring (terwijl er zo goed als niets te vinden is over me, dus hij had nog knap werk geleverd ook ).
waarom heb je anders Hyves and Facebook? ;)
Twinkeling, hoe ben je dan gecheckt? En hoe weet je dat?
Waarom ik nog even heb gekeken? Om te kijken of mijn inuitie mij de juiste info gaf. Haha, kan ik dat mooi meenemen voor de volgende x....

Was wel blij dat ik dit nog even vond....sterkte me toch nog even in mijn keus te stoppen met het contact.

Nou ja, blijkbaar ben ik dus iig niet de enige die ff checkt, haha.
quote:Fauve68 schreef op 14 december 2009 @ 14:02:

doen jullie ook dingen om iemand een beetje te checken? Regelmatig, maar dat is dan zakelijk.
Als je doorzoekt dan is er wel eea te vinden. Als je héél stug doorzoekt en al over een klein beetje achtergrondinfo beschikt dan kan je zelfs behoorlijk wat vinden.

Ik 'ontdekte' het omdat hij het niet kon laten om te vertellen dat hij mijn voormalige werkgever persoonlijk kende (en een eikel vond, wat een band schiep ).

Het was gewoon een raar idee dat iemand kennelijk nieuwsgieriger was dan de natuurlijke gang van zaken kon bevredigen. Bij gebrek aan duistere geheimen vind ik het geen probleem. Bovendien ben ik zelf vrij handig met zoeken en informatieanalyse, dus ik heb hem gewoon keihard teruggedatasearched. En ik heb gewonnen . (Mijn prijs is een hoofd vol nutteloze weetjes en trivia... yay...).
Ik zou ook wel even gaan kijken. Na de eerste date met de man waar ik nu mee ben heb ik hem toegevoegd op hyves. Natuurlijk heb ik ook maar gelijk die hele pagina omgespit. Uit alle krabbels, blogs en andere dingen bleek ook dat alles was zoals hij dat zei. Dat stelde me toch wel gerust.
Ja, Sugar, kan ik me voorstellen.

Ik denk dat als je er achter komt dat iemand over dingen liegt, je er bijna wel van uit kan gaan dat er meer niet pluis is....

Better safe than sorry...!
www.wieowie.nl

Deze site gebruiken wij altijd voor mensen die stage willen komen lopen etc. Heb je een groot gedeelte van internet snel onderzocht op een naam.

Zoals Fauve al zegt, better safe than sorry!
Ik heb ooit eens een exvlam gegoogled op zijn username die hij gebruikte op de dating site.. daar kwam dezelfde meneer uit, maar dan wel homo..

Sindsdien google ik elke date.
Eerlijke mannen bereiken niets.

Eerlijkheid is de meest overschatte eigenschap.
quote:Henkjan41 schreef op 14 december 2009 @ 16:36:

Eerlijke mannen bereiken niets.

Eerlijkheid is de meest overschatte eigenschap.De meest onderschatte eigenschap in mijn ogen...
quote:Fauve68 schreef op 14 december 2009 @ 14:32:

Waarom ik nog even heb gekeken? Om te kijken of mijn inuitie mij de juiste info gaf. Haha, kan ik dat mooi meenemen voor de volgende x....

Was wel blij dat ik dit nog even vond....sterkte me toch nog even in mijn keus te stoppen met het contact.

Nou ja, blijkbaar ben ik dus iig niet de enige die ff checkt, haha.

Dat het niet goed voelde was als argument nog niet sterk genoeg??? Vreemd.

Maar goed. Wat doen jullie allemaal met dubbele namen? Van mij lopen er ook een stuk of 4 leeftijds/naamgenoten rond geloof ik.
quote:Hariboooo schreef op 14 december 2009 @ 16:38:

[...]

De meest onderschatte eigenschap in mijn ogen...ja idd, als er tegen mij gelogen wordt heb ik het meteen gehad.
Probeer jij zelf maar eens een dag niet te liegen ... zal je niet lukkken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven