Rare ruzies...

16-12-2009 08:20 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat mijn man en ik soms hele vreemde ruzies hebben. Maar door zijn gedrag en antwoorden begin ik te twijfelen, ben ik misschien wel degenie die "raar" is?? Gisteravond was het weer zover...: Verjaardag van familie gehad, niks aan de hand, we komen thuis, tv aan, joggingbroek aan (allebei hoor en ploffen lekker op de bank. Hij vraagt wat ik te drinken wil, i kzeg doe maar een lekker wijntje. We nemen dinsdagavond altijd een borrel aangezien we woensdag allebei niet vroeg hoeven te beginenn. Hij neemt water. Oke. Raar, maar niet heel gek ofzo. Hij is stiller dan normaal, ik denk, die is vast moe o.i.d.

Rond 23.30 uur ben ik tien minuutjes ingedommeld (wat me veel vaker gebeurt, hebben we het ook al regelmatig over gehad, snap dat dat voor hem neit leuk is maar kan er niets aan doen..), en toen ik weer wakker werd zat hij met een stuurs gezicht uitgebreid de tvgids door te lezen. Ik vroeg of er wellicht iets was. Niets waar ik iets aan kon doen zei hij, het was zijn probleem. Oke.

20 minuutjes later naar bed zonder amper nog wat tegen elkaar gezegd te hebbenen ipv te knuffelen zoals altijd draait hij zijn rug naar mij toe. Ik snapte er helemaal niks van en heb dat ook gezegd. Volgens hem moest ik niet zo zeiken want het was zijn probleem en het lag niet aan mij. Maar ondertussen dus wel heel anders dan anders zijn...

Vanochtend moesten we gelijk op, en hij deed stug, maar praatte wel. Vlak voordat ik weg ging vroeg ik toch nog even anar gisteravond, wat was er nou toch aan de hand? En toen flipte hij ontzettend. Dat ik weer liep te zeiken, altijd aan het zeiken was en dat we daardoor altijd ruzie krijgen. Hij wilde nog steeds neit vertellen wat er nou was. En als ik nou vandaag een kutgevoel had dan was het mijn eigen schuld. Noujaa... Ik snap er helemaal niks meer van. Ligt dit nou aan mij?

Het liefste wil ik hem bellen / smsen, maar weet dat ik daar het tegenovergestelde mee bereik van wat ik eigenlijk wil.. Maar vanavond ben ik pas heel laat thuis, dus heb wel de hele dag een kutgevoel.

Volgens mij is het een best een verhaal, waarvan velen zullen denken: Is dit alles? Maar het zit me enorm dwars want het gebeurt vaker. Dan hebben we ruzie doordat hij zo stug doet, en ik geen flauw idee heb waarover het gaat, en dus ga "zeiken".. En ik het dus heb gedaan!! Baal hier zo van. Bah!!

herkent een van jullie dit? Of heeft wellicht tips? Ik weet dat ik er vanochtend neit over had meoten beginnen, maar ik mag mijn mening toch ook wel geven? Of kan ik die ebter voor mij houden omwille van de lieve vrede?
Die heeft iets op zijn kerfstok, wat ik je brom. En uit schuldgevoel gaat hij zijn woede op jou richten, dan kan ie zichzelf fijn aanpraten dat het jouw schuld is.

@Happygirl: ze lag te slapen, hoe ontzettend moet ze hem nog met rust laten? Emigreren?
La Vie, ik heb het boek hier en je mag het lenen als je wil.

Mail je me even?

eleonora-vandebeo@live.nl

Zeg maar niks meer hoor, ik begrijp het allemaal best, als je er over wil praten kan dat ook per mail, als je wil.
Ik heb je mail adres nog, zal je vanavond even mailen voor het boek, ben er benieuwd naar. Lief dat ik het mag lenen!

Ik verwijder mijn lange post naar jou even, ben nogal ehm, voorzichtig.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Is goed hoor.

Miss80, hoe is het inmiddels bij jou?
quote:rider schreef op 16 december 2009 @ 16:18:

Dat argumenteren over een volkomen betekenisloos onderwerp als politiek, daar snap ik nou echt de lol niet van. Zeker niet met je partner.

wij hebben over die onderwerpen gewoon de afspraak dat ik altijd gelijk heb. Dat is echt een waanzinnig goede discussie-killer.

- Nou, dat is toch niet te geloven, zo'n XXX die daar op tv YYY zegt!!!

- ja schat, je hebt gelijk hoor.

Heerlijk vind ik het. Wij zijn het eigenlijk altijd eens, behalve over politiek. Maar zelfs die discussies gaan niet heftig en de laatste tijd weten we het eigenlijk wel. Zijn de stokpaardjes zo uitgemolken
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Dan maar op andere uitmelkbare stokjes paardrijden. Is nog veel leuker ook, en je gaat doorgaans niet boos slapen
Hallo allemaal. Ten eerste, allemaal heel erg bedankt voor alle uitgebreide reacties! Ik zal even in het kort schetsen hoe de dag verder verlopen is.. Ik heb niks van mij laten horen, de hele dag niet, terwijl we anders wel een paar smsjes over en weer sturen of even bellen.

Tijdens het etentje, rond 18.30 uur kreeg ik een sms van hem: "Eet smakelijk schat. Hou van je. X "

Heb niet direct iets teruggestuurd. Maar was wel blij met het smsje . heb anderhalf uur later teruggestuurd dat ik het een lief berichtje vond en rond 22.00 thuis zou zijn.

We hebben thuis gepraat. Goed en lang gepraat. We gaan beiden water bij de wijn doen, ik ga er wat minder bovenop zitten en hem gewoon "laten" als hij iets heeft wat niet met ons te maken heeft, en hij maakt mij meer deelgenoot van zijn "buien". Dit even heel kort samengevat, maar jullie weten wat ik bedoel. Heb een kutdag gehad gister, maar heel blij dat we zo goed gepraat hebben.

Nogmaals thanx voor alle reacties :-)
Fijn dat het nu voor je is geklaard.

Persoonlijk zou ik absoluut niet tegen dat gedrag kunnen. Ik heb wel 's een vriend gehad die dat soort trekjes had. In het begin maakte ik me er druk over, begon aan mezelf te twijfelen () en bleef doorvragen wat er dan aan de hand was. En maar bot doen en nukkig zijn. Uiteindelijk heb ik besloten dat 'ie ongesteld moest worden en heb dat ook gevraagd: Moet je soms ongesteld worden? Was natuurlijk ook weer niet goed. Chagrijnig kutjong.
Ik heb niet alles gelezen maar heb de indruk dat TO constant verklaringen zoekt van Man als Man gewoon even stil en nors wil zijn.

Lijkt me erg vermoeiend, uit moeten leggen waarom je niet altijd 'happy' bent.

(Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de ' joggingbroek, allebei hoor' wordt genoemd in de openingspost. Ik denk dat hier veel verklaringen liggen.)
quote:HansHier schreef op 17 december 2009 @ 09:44:

Ik heb niet alles gelezen maar heb de indruk dat TO constant verklaringen zoekt van Man als Man gewoon even stil en nors wil zijn.

Lijkt me erg vermoeiend, uit moeten leggen waarom je niet altijd 'happy' bent.

(Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de ' joggingbroek, allebei hoor' wordt genoemd in de openingspost. Ik denk dat hier veel verklaringen liggen.)Doe eerst maar even lezen dan.
@hans hier ja begrijp dat ook nog steeds niet..zegt volgens mij ook een boel, en wat vind je van "Hij neemt water. Oke. Raar, maar niet heel gek ofzo"....
miss80, ik heb nog geen reacties gelezen, dus wellicht ben ik vreselijke mosterd...

Ik denk dat jouw gedrag niet raar is, maar dat is eigenlijk niet het belangrijkste. Ik denk dat het belangrijker is om te achterhalen welk gedrag van jouw kant wel het (door jou) gewenste gedrag oplevert.

Is het niet beter zijn gedrag op zo'n avond en de ochtend erna maar schouderophalend te aanvraarden en te negeren. En er pas de avond erna of zelfs een paar dagen later over te beginnen? Of hem ipv met een sms vragen wat er is, te zeggen dat je hoopt dat hij zich al wat beter voelt.

Oja, ik herken het heel goed. De helft van de tijd snap ik niet waar mijn man boos om is en of hij eigenlijk wel boos is of dat er iets anders aan de hand is. Ik vind het vreselijk frustrerend, ik kan er moeilijk mee omgaan, maar bovenstaande helpt mij redelijk.

Succes!
haha.. ja, mosterd dus :-)

Fijn dat jullie een middenweg besproken hebben

Succes met het uivoeren van dit mooie plan!
quote:miss80 schreef op 17 december 2009 @ 09:23:

Hallo allemaal. Ten eerste, allemaal heel erg bedankt voor alle uitgebreide reacties! Ik zal even in het kort schetsen hoe de dag verder verlopen is.. Ik heb niks van mij laten horen, de hele dag niet, terwijl we anders wel een paar smsjes over en weer sturen of even bellen.

Tijdens het etentje, rond 18.30 uur kreeg ik een sms van hem: "Eet smakelijk schat. Hou van je. X "

Heb niet direct iets teruggestuurd. Maar was wel blij met het smsje . heb anderhalf uur later teruggestuurd dat ik het een lief berichtje vond en rond 22.00 thuis zou zijn.

We hebben thuis gepraat. Goed en lang gepraat. We gaan beiden water bij de wijn doen, ik ga er wat minder bovenop zitten en hem gewoon "laten" als hij iets heeft wat niet met ons te maken heeft, en hij maakt mij meer deelgenoot van zijn "buien". Dit even heel kort samengevat, maar jullie weten wat ik bedoel. Heb een kutdag gehad gister, maar heel blij dat we zo goed gepraat hebben.

Nogmaals thanx voor alle reacties :-)

Goed dat jullie het op deze manier hebben uitgepraat, hopelijk gaat het beter in de toekomst, vast wel!

Fijn dat je het nog even kwam vertellen
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
het zal vast niet allemaal direct vlekkeloos verlopen, maar ik moet inderdaad gewoon leren om te denken "je doet maar lekker raar in je eigen wereldje, ik doe mijn eigen ding. En als het aan mij ligt dan hoor ik het vast wel, en anders is het jouw probleem."Volgens hem zijn de buien dan in no time weer over, maar door mijn "gezeik" duurt het allemaal nog veel langer...

Ben blij dat we er zo goed over hebben kunnen praten!

:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven