2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Jeetje, meiden wat hebben jullie weer lekker veel geschreven. Ik zal mijn best doen om alles even bij te lezen.

Net als Rossia is dit onze laatste kerst en oud-en nieuw samen. Ik vind het echt een gek idee dat we volgend jaar met z'n drieen zijn. Maar dat gevoel hadden jullie dus ook. Nog even genieten dus van lang uitslapen en lekker niets doen...

Ik lees dat sommige kleintjes bepaalde tikjes hebben...jeetje, je leert hier echt veel. Echt leuk om de verhalen te lezen. Ik ben de laatste tijd het boek van Tracy Hogg (wat je baby vertelt) aan het lezen. Echt een fijn boek om te lezen. Jullie kennen het vast wel. Hoe vonden jullie het boek?

Gister samen met manlief naar de bioscoop geweest: premiere van Avatar...we hebben de film in 3D gezien. Echt heel gaaf. En weet je wat zo raar was? Voordat de film begon, ging de kleine echt als een gek tekeer. Heel even dacht ik: zou het nu gaan beginnen? Ik had best wat pijn, maar nee hoor...de kleine had even zin om zichzelf te laten ' horen'. De film vond ik echt heel mooi om te zien. Verhaal is gewoon simpel, maar de special effects zijn super!

Vandaag een controle gehad. De gyn kon gister niet, dus de afspraak is naar vandaag gegegaan. Alles gaat nog steeds goed. De kleine is goed ingedaald. We hebben nu een afspraak staan op 31 dec...volgens mijn laatste echo de uitgerekende datum...dus ik vind het spannend......

Nou meiden, ik geniet nog steeds lekker van mijn verlof...en vooral toen ik ' ochtends opstond en overal sneeuw lag...echt heel mooi.

Fijne dag nog allemaal.

Groetjes,

Gorgi
Teddy, ik heb ook stiekem hele goede hoop. Dus nog een paar nachtjes slapen. Het is zo zondag. Zo zielig dat mini niet lekker is. Kun je ook niet naar buiten in de sneeuw spelen met haar. Misschien is het vanmiddag beter.

Gorgi, wat ben je heerlijk aan het genieten van je verlof zeg! Ik ken het boek niet, maar een aanrader dus begrijp ik.
ego modus: mini's koorts loopt op. zojuist 39.9. ze heeft net wel een flesje leeggedronken. in haar eigen bedje slapen wil ze niet, net een half uur tegen me aan gehangen. Nu slaapt ze weer in de wandelwagen. Ik heb zojuist toch maar even met de huisarts gebeld. Ze is ook heel sufjes. De assistente was uiterst vriendelijk en vertelde dat het veel voorkomt deze 2e ronde. Moet het goed in de gaten houden en steeds kleine beetjes drinken aanbieden. morgen moet het gezakt zijn, zo niet dan moet ik weer bellen. Ik vind het zo zielig voor d'r.

Het huis is ook nog eens een bende omdat de schilder bezig is. gatver de gatver. En ik kan niet eens naar buiten met dit schitterende winterweer. Ga mezelf maar eens trakteren op een warme chocolademelk met slagroom. Oh en ik heb ook zo'n zin in een sigaretje nu. maar das niet echt slim. je weet maar nooit immers

Vanavond maar boerenkool eten of snert! jammie
Ach Teddy toch !! Hou het maar goed in de gaten en anders morgen weer bellen hoor. Gelukkig blijft het tot in het weekend nog sneeuwen. Hoop dat je morgen lekker met haar naar buiten kan.

Oh jammie, mag ik komen eten? Rossiaman is naar Ajax vanavond en eet alleen, weet alleen nog niet wat.
ja tuurlijk gezellig! durf je wel door het winterweer zó'n eind te rijden?
Oh durven doe ik wel, maar kan alleen nu niet. Rijbewijs is verlopen. Kan vanavond mijn nieuwe ophalen.... Hou het op zwangerschapsdementie dat ik even vergeten was hem tijdig te verlengen...
Oh Teddy, wat zielig. Mini was gisteren op het kdv ook bijna alleen omdat alle oudere kindjes ziek naar huis waren gegaan vanwege de prik. Ik hoop dat ze snel herstelt!!

Even een update van het helmpje en dan ga ik bijlezen:

Vanmorgen heb ik de orthopeed gebeld en toen was er heel toevallig een plekje vrij om 13 uur, dus ben ik met haar erheen gegaan. Deze jongeman die veel aardiger was dan de eerste man, zei meteen dat het helmpje veel te strak zat en dat het logisch was dat ze er pijn van had. Hij had nog even die andere man gebeld en die zei dat hij al z'n twijfels had of het helmpje wel goed was. Belachelijk dat hij ons dan zo naar huis heeft laten gaan dinsdag!

Deze jongen heeft het helmpje aangepast en thuis heb ik hem opgezet en niks aan het handje! Ze heeft al gegeten, gedronken, gespeeld en gelachen en nu ligt ze te slapen met het helmpje op. Ben helemaal blij!!! Dan vind je het zelf ook meteen een stuk minder erg zo'n helmpje, als zij er geen last van heeft.

Vera, wij hebben helaas geen roze met rode bloempjes, maar een lichtblauwe. Ze hadden alleen maar lelijke printjes en de effen varianten waren alleen zwart of blauw, dus toen hebben we maar blauw gekozen. Ik ga nog wel op zoek naar leuke bloemstickertjes, liefst met relief om de boel een beetje op te fleuren. Die jongen zei dat ze het wel zeker tot ze 1 jaar is op moet houden, want dan pas zijn de schedelnaden dicht en kan het niet meer vervormen...
Jobje, wat goed dat je gegaan bent en wat goed dat het gelijk aangepast is. Ze had er dus echt pijn aan. Goed ingeschat hoor! Fijn dat ze het nu accepteert, het is zo mei en dan heeft ze een mooi rond hoofdje! !
jobje wat fijn dat het helmpje nu goed zit. oh wat moet dat een goed gevoel voor je geven zeg. mini blij, jij blij
Hey meiden,

Lange dag gehad, ben helemaal kapot. Mini wilde niet slapen bij mijn ouders. Overdag is het nergens een probleem maar s avonds wil hij in zijn eigen bedje bij zijn eigen mama. Hij had ook erg last van zuur....arme manneke.

Dus snel na het opruimen naar huis, hadden we een barre terug tocht. Ben ook nog even weg geslipt.....brrr en ik hield al niet van de combi sneeuw en autorijden.

Even een knuffel voor Teddy. Hoe is het nu met je meisje? Echt super rot en ik kan me voorstellen dat je je wel een beetje lullig voelt tegen over haar.

Jobje ook voor jou een vind het eigenlijk schandalig dat die man jullie naar huis heeft laten gaan. Echt erg. Arme mini het deed gewoon pijn.

Alle andere ik duik mijn bedje in. Nog een half dagje en dan uitrusten.

Liefs
Ha meiden!

SNEEUW! Ik vind het super. Ben helemaal weg van kou en winterweer, ik vind het zo gezellig! Vandaag lekker met een vriendin gegeten, nu nog even rondje internet en dan lekker naar bed. Mini heeft vandaag op het kdv gesmuld van een paar hapjes erwtensoep. Zoooo dat was te ruiken zeg..... Er zat in haar mandje een kerstkaart met een superleuke foto van haar met kerstmuts op. Echt een hele gave foto, ben er heel blij mee!

Vera, wat een gezellig lang en lief verhaal! Wij hebben de babyfoon eigenlijk altijd aan. Dat geeft mij rust als er muziek aanstaat ofzo. We reageren niet bij de eerste piep maar dan hoef ik niet steeds te denken 'euh.... hoorde ik haar nou?'. Bij jou dus juist andersom!

Teddy, arme koortsige mini. Klinkt echt naar en ik kan me voorstellen dat je je - hoe irreëel ook - er zelf ook even naar onder voelde. Sterkte! Hoop dat je de neiging tot het opsteken van een peuk hebt kunnen weerstaan. Jezelf troosten met een beetje online shoppen, misschien?

Gorgi, ik ken dat boek niet. Aanrader? Wat gaaf zeg, dat je Avatar 3D hebt gezien! Ik heb een aantal weken geleden de eerste 10 minuten van Harry Potter 3D gezien ik was enorm onder de indruk. Je laatste afspraak bij de gyn - zou je hem nog halen? Ik ben benieuwd!

Jobje, wat super dat het nu zoveel beter gaat met het helmpje!!! He, echt een hele opluchting. Wel be-la-che-lijk dat die eerste arts je zo naar huis heeft laten gaan..... top dat je zelf in actie bent gekomen!

Oei Mimpje, wat een dag. Slaap maar lekker! De laatste loodjes, hopelijk kun je straks gaan genieten van 2 heerlijke weken!
Goedemorgen!

Laatste dag van de werkweek.

Teddy, hoe is het met mini? Heeft ze goed geslapen en is de koorts al weg? Hoop dat je lekker met haar naar buiten kan vandaag. Wandelen in deze winterse mooie tijden.

Mimpje, heb je lekker geslapen? Was het wel een leuke kerstviering?

Michigan, hahaha, erwtensoep is dus niet zo prettig terug te vinden in de luier? Ben benieuwd naar mini met kerstmuts. Kan de foto op de mail?

Ellein, weekend!!!!!

Missc, hoe was jou kerstdiner?

OGG, hoe is het met jou? Al wat minder pijn in de holtes en de misselijkheid?
Goedemorgen lieve meiden, wat is het prachtig buiten! Zo mooi wit en de zon schijnt. Krijg zin om naar buiten te gaan.. wel lopend, want net als Mimpje heb ik een hekel aan autorijden (en ook fietsen) met sneeuw en gladheid.

Ik ga eerst even bijlezen..

Maar ook nog een vraag.. ik wil MrC een kerstkadootje geven en, als het lukt, iets wat met onze dochter te maken heeft. Het is vast te laat om iets met een foto van haar te doen, maar wie heeft leuke tips???
Jeetje Jobje, wat afschuwelijk dat t helmpje gewoon te strak bleek te zitten! Fijn dat het nu verholpen is en ze er geen last van heeft. Kan me heel goed voorstellen dat het dan wat makkelijker te accepteren is..

Mimpje, bijna kerstvakantie dus!! Was de kerstviering geslaagd? En heeft mini lekker bijgeslapen?

Haha Vera, leuk dat mini straks de speldje in kan, al zullen ze er dan waarschijnlijk constant uitvallen met die zachte haartjes Schattig toch he, dat ze steeds een beetje zelfstandiger worden. Straks roept ze bij alles: zelluf doen!

Ai Teddy, wat vervelend dat mini zo ziek van de 2e prik werd! Had je er zeker toch de balen van dat je 'em bent gaan halen? Hoe is de nacht verlopen, en hoe gaat t nu met haar?

Bleh Michigan, een erwtensoep-luier. Klinkt heel onaangenaam! Ik ben op zich ook wel dol op winterweer hoor, maar alleen wanneer ik niet de weg op hoef (ben echt een schijterd wat dat betreft) of wanneer ik op wintersportvakantie ben. Bij ons op het kdv is ook een foto gemaakt van mini met een kerstmuts... hilarisch, want dat ding is veels te groot!! Ga kijken of ik 'em ook kan bemachtigen, vind ik toch wel leuk voor later.

Rossia, nog een dagje meid en dan lekker weekend!! Gisteravond nog lekker stamppot gegeten, of iets makkelijks voor jezelf gemaakt?

Het kerstdiner was heerlijk en erg gezellig! We kregen ook nog een leuk kado (zelf iets uitzoeken op een website met duurzame cadeautjes).

Maandag nog een dagje werken en dan ruim 1,5 week vrij, joepie!

Gorgi, ik ken het boek ook niet, klinkt wel interessant. En wat komt de UD nu dichtbij zeg, ben benieuwd of je de laatste check bij de verloskundige nog haalt..

Hier gaat alles lekker. Het gaat zo goed met ons meisje: ze is vrolijk en slaapt en drinkt goed. Ook op het kdv gaat het steeds beter, zo fijn!! Verder was ze gister met haar papa naar het cb. Ze is nu 57,5 cm en ruim 5200 gram. Ze waren tevreden over haar, ook dat geeft altijd een goed gevoel.

Hopelijk is vriendlief vanmiddag op tijd thuis en kunnen we een kerstboom en versiersels gaan scoren. Mijn handen jeuken om de kerstsfeer in huis te halen!
Jippie, vakantie!!! Gewoon 2 volle weken relaxen, met mini knuffelen en me vooral geen zorgen maken om mijn werk. Heerlijk! En dan nu het beste begin: een heerlijk tukkie doen

Tot vanavond?!
Dank je voor jullie knuffels! Ik zit er nog wel over te denken om iets tegen die man te gaan zeggen dat ik het belachelijk vind dat hij ons zo heeft weggestuurd. Misschien zeg ik de volgende keer wel tegen zijn collega dat hij het door moet geven aan die man, is wat makkelijker voor mij : )

Het zijn geen artsen hoor die daar werken, orthopedie is volgens mij een hbo-opleiding. Alhoewel artsen ook horken kunnen zijn...

Mimpje, wat balen dat mini niet wilde slapen bij je ouders en nog steeds reflux. Slaan de medicijnen nog niet aan?

Slippen, brr eng!

Michigan, wat klink je toch positief de laatste tijd! Gaat goed allemaal in huize Mich of niet? Leuk die foto met die kerstmuts!

Teddy, hoe gaat het met arme mini?

Rossia, weekend!!

Hoeveel daagjes moet je nog werken? En heb je ook nog kerstvakantie?

Missc, jij ook al zo'n mooie foto met een kerstmuts. Hoop dat je hem kunt bemachtigen. Wat fijn dat het nu zo goed gaat met mini. Ze huilt dus ook veel minder begrijp ik hieruit? En hoe lang zijn haar nachten?

Staat de kerstboom al?

Ik moet ook nog maandag werken en heb dan anderhalve week vakantie! (wel nog even woensdagavond werken, maar dat is een leuke bijeenkomst)

OGG, jij hebt nu al lekker vakantie! Heerlijk zeg, het is je gegund na al die ellende met de ziekenboeg en misselijkheid. Begint de misselijkheid al minder te worden?

Lekker getukt?

Wij gaan tweede kerstdag bij mijn ouders vieren met mijn broer, vriendin en dochtertje. We doen aan cadeautjes, dus ga volgende week maar eens de stad in! Is altijd leuk om met een goede reden dingen te mogen kopen en geven is vaak nog leuker dan krijgen. (haha, klinkt als een echte kerstboodschap, ik begin al in de stemming te komen)

We moeten wel met de trein naar brabant, want we hebben geen lease-auto meer... Dat zal wel even wennen zijn, met mini en alle spullen in de trein, want we blijven daar ook slapen, dus moeten veel meenemen, maar gelukkig heeft oma een weekendbedje voor mini, dus het gaat vast wel lukken.

Fijn weekend allemaal!

Ik ga morgen trouwens met de zwangerschapsyoga dames lunchen. Leuk om alle kids weer terug te zien. Ze zijn nu allemaal ouder dan een half jaar, dus we vonden het wel een goede gelegenheid om weer samen iets te doen.
he meiden

even een snelle update: mini is nog steeds ziek.

vanmorgen leek het weer heel goed te gaan. koorts was weg en we zijn zelfs naar muziekles geweest. daarna heeft ze een half broodje gegeten en zijn we naar de stad gegaan. ze heeft lekker geslapen in de wagen. Eenmaal thuis wilde ze niet eten, niet drinken. temperatuur: 40,1. toen heb ik maar de dokter gebeld. Had ik gisteren ook al gedaan. we mochten langskomen. ook omdat mini zo hoest maakte ik me zorgen.

De dokter heeft geluisterd en haar longen waren schoon. De koorts komt niet alleen van de vaccinatie, maar waarschijnlijk heeft ze ook een virusje onder de leden. Haar afweersysteem heeft het erg druk nu. Belangrijk is dat ze voldoende drinkt en slaapt. zolang ze dat doet en nog met tranen huilt en alert is, is er niets aan de hand.

Voel me nog steeds schuldig. Teddyman was zelfs een beetje boos dat ik toch de vaccinatie ben gaan halen. Anders was dit misschien niet gebuerd. Tja, als, als...

morgen reageer ik op de rest. Ben moe.

Lig al dagen vroeg in bed. half 7 is wel erg vroeg, dus ga maar een bakje koffie halen.

Eigenlijk hebben we vanavond ouderavond van het kdv. Teddyman blijft sowieso thuis bij mini. ik twijfel nog of ik ga. Ze laten een film zien van het afgelopen jaar. hoe het eraan toe is gegaan zeg maar. Alleen van de week belde ze op dat ze tot de conclusie gekomen was dat mini er niet op stond. Die heeft waarschijnlijk net liggen slapen of ze was er niet als ze aan het filmen waren,. dus das wel erg jammer. naj zie nog even hoe het gaat vanavond en dan bepaal ik dan wel of ik ga of niet.

morgen ben ik weer sociaal hoor....
Missc, moeilijk een cadeautje voor MrC. Ik zou het zo niet weten. Wat goed dat mini zo goed groeit. Was MrC nog op tijd thuis voor de kerstboom en de versiersels? Hele huis al in kerstsfeer?? Ik ben gister bij mijn ouders aangeschoven en die hadden inderdaad boerenkool!!!

OGG, hoera!

Jobje, artsen zijn vaak horken. Volgens mij hoort dat bij het vak en kunnen ze niets aan doen. Gelukkig heb ik ze tijdens de behandeling niet meegemaakt. Alleen maar lieve gehad. Er iets van zeggen mag altijd. Als je je daardoor beter voelt, zeker doen. Voor mij nog 8 dagen werken. Heb geen kerstvakantie. Oudjaarsdag is mijn laatste werkdag!!! Zo te horen wordt je kerst een volksverhuizing. Kunnen jullie geen greenwheels huren ofzo?

Teddy, ik weet niet wat ik moet zeggen. Zo zielig dat mini zo ziek is. Combinatie van virus en prik dus. Fijn dat de dokter even serieus naar haar heeft gekeken. Heb je iets van medicijnen gekregen of moet je het oplossen met paracetamol. Ga maar lekker vroeg naar bed en rust maar even goed uit. Zorgen om mini is ook heel vermoeiend en wie weet is er nog wel wat anders aan de hand in je lichaam..... duim duim en dikke
Meiden ik duik mijn bedje in. Ben moe hard gewerkt maar nu dan heerlijk twee weken vakantie.

Morgen reageer ik en doe ik een update over mini en zijn reflux, gaat niet goed ook niet met medicatie....shit hoor!

X
Mimpje, hoe is de nacht gegaan?
hoi meiden,

even snel een bericht vanuit Italie, was gisteren een groot drama om hier te komen. Tot milaan ging het goed, daarna ging het sneeuwen. De laatste 35 km moeten we binnendoor en dat was dus echt stapvoets. De weg was ook nog afgezet dus wij moesten omrijden, in het donker pfff ik vond het heel erg eng.

Komen we thuis, is de kachel uitgevallen, was dus welgeteld 3 graden in huis brrrrrrrr. Nou kachel aangezet en toen maar wat gaan eten. Hierna was het 9 graden, na een warme douche met extra dekens maar in bed gaan liggen.

Het is hier wel heeeel erg mooi zo (zal later een foto op de mail zetten) maar het is ook erg lastig. Straks gaan we boodschappen doen en dan maar hopen dat we de berg weer opkomen (hebben sneeuwkettingen) dan zullen we wel een paar dagen binnen zitten!! Nou ja lekker knus samen, we vermaken ons wel!

Jobje, wat goed dat je actie ondernomen hebt qua helmpje. Arme meid het deed gewoon pijn! Nu een blije en straks nog mooiere mini!

Teddy al nieuws qua menstruatie? Of heb ik dat gemist, en ook een zieke mini achgossie!

Mimpje, ja hoe is het met jou gegaan?

hmmm later zal ik wel wat meer reageren, nu eerst een douchen.

x Floortje
Hoi meiden,

Ik ben er nog wel maar ik ben lekker met mijn mannen bezig. Vriendlief haalt nu de kerstboom van zolder en dan gaan we zo collectief kerstboomversieren .

Teddy, hoe is het nu met mini? He bah, ik had gehoopt dat ze deze vaccinatie goed zou doorkomen. Inderdaad NOD time........ wasup?

Floor, genietze!

Iedereen een , ik kom denk ik vanmiddag uitgebreider terug.
zet even iets op de mail
hey meiden,

Het gaat hier redelijk. Mini weigert elke vorm van voedsel. Zelfs brood wil hij niet. Een half flesje is er vanmiddag ingegaan en ik ben benieuwd wat hij met het avondeten gaat doen.

Gistermiddag lag hij bij het kdv te brullen in de box. Hij had haast niet geslapen en ze hadden hem maar even laten huilen. Snap ik, je moet toch wat. Alleen toen ik hem oppakte kwam er een grote golf zuur naar buiten. Arm ventje, ik kon wel huilen. Zo zielig. Waarschijnlijk heeft hij weer een geïrriteerde slokdarm.

Ik snap wel dat hij niet wil eten, eten zorgt ervoor dat hij meer maagzuur krijgt.

maandag heb ik gesprek met de kinderarts. We zullen zien, ik hoop dat ze eens verder gaan kijken.

Ik denk aan jullie hoor! maar mijn mannetje heeft me erg hard nodig en ik krijg ook nog eens 5 eters vanavond. Gaan gelukkig gourmetten. Scheelt een hoop werk.

Liefs en een knuffel voor jullie!
Floor, wel romantisch hoor, ingesneeuwd zijn in een huisje in Italie! Geniet ervan en kom lekker tot rust!

Teddy, ik heb je mail gelezen en gereageerd. Knuffel en sterkte!!

Mimpje, wat ontzettend naar dat mini niks meer wil eten of drinken en dat het zuur maar niet overgaat. Hij moet heel wat doorstaan zeg en jullie dus ook... Ik hoop echt dat de kinderarts wat zinnigs kan doen of zeggen...

Ellein, wat gezellig, met de hele familie de kerstboom versieren! Is het mooi geworden?

Wij kunnen hier in de buurt nergens een kerstboom vinden en hebben geen auto meer dus hebben nog geen kerstboom, snik snik...

Mimpje, ondanks alles veel plezier met gourmetten!!

Ik heb vanmiddag een lunch gehad met de yoga meiden. Was heel erg gezellig. We hadden zoveel te bespreken doordat onze kinderen allemaal van dezelfde leeftijd zijn, dan kun je zoveel delen en vragen hoe de ander dit of dat doet. En leuk om te zien hoe de kindjes allemaal gegroeid zijn. Eentje kon er zelfs al tijgeren, had al 2 tandjes en at al een hele boterham en dat met 7 maanden! Minimimpje kon dat ook al met 7 maanden of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven