Vriendschap tussen mannen en vrouwen?

17-12-2009 13:54 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleidng van een ander topic merk ik dat dit onderwerp heel gevoelig ligt.

Even voor de duidelijkheid wil ik vermelden dat ik over dit onderwerp thuis géén meningsverschillen heb. Omdat ik het iet wil verwarren met het andere topic daarom even een nieuwe.

Ik wil even een stelling droppen.

Als je een relatie hebt ligt het vaak gevoelig als men het heeft over platonische vriendschappen met mensen van het andere geslacht.

De oorzaak ligt daarbij eigenlijk altijd in angst dat de partner de ander zal verlaten omdat die gevoelens kan krijgen voor die vriend(in) of op zijn minst dat de ander vreemdgaat.

Naar mijn mening is een relatie gebaseerd op vertrouwen en mag men erop vertrouwen cq verwachten dat de ander dit niet doet.

Als men vervolgens vind dat het de partner niet toegestaan is om nog andere (platonische) vriendschappen te hebben met mensen van de andere sekse. (oorzaak de beschreven angst) kan je stellen dat de ene persoon de partner toch niet voor de volledige 100 vertrouwd.

Maar als je je partner niet geheel vertrouwd, is er dan nog wel de juiste basis voor een relatie?

(het lijkt me duidelijk dat de beschreven stelling niet geldt voor stellen waarbij iemand de ander bedrogen heeft omdat daar het vertrouwen al beschaamd is)

Wat vinden jullie? Als je die mening niet deelt gaarne ook de reden aangeven waarom niet.

Overigens is mijn eigen mening iets uitgebreider en genuanceerder maar ik vind deze zwartwit stelling leuker om over te discussieren.
Fijn dat je je niet aangesproken voelt. Hetis vervelend als mensen over één kam geschoren worden. Maar dat is wat er steeds gebeurt. Als alle mannen over één kam worden geschoren heeft men gelijk, en dan doe ik het met iets simpels...en hoppa. Er worden naar mijn mening gewoon veel te veel aannames gedaan. En die aannames zijn gebaseerd op ervaringen of kennis die we hebben. Gelukkig hebben we niet alles ervaren en hoe meer we weten hoe meer we weten dat we eigenlijk niet zoveel weten.

Mensen moeten minder veronderstellingen doen.

En jij dus ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:yathibiyya schreef op 17 december 2009 @ 15:07:

maar een man zal altijd wel wat willen Sommige vrouwen overschatten zichzelf ;)

Maar serieus, het is onzin. Ik ken minstens één man die geen enkele sexuele bijbedoeling heeft in zijn vriendschappen met vrouwen.
Het gaat mij er niet om of iemand te ver gaat. Iedereen weet best wel wat niet mag of kan. Laten we nu eens vanuit gaan dat iemand NIET over de schreef gaat en/of wil.

Wat is dan de issue

Geen.

Alleen betrek dat antwoord niet op jezelf.
quote:JohnnyCake schreef op 17 december 2009 @ 15:39:

[...]

Zo lang een man een man is en geen homo zal hij denken aan neuken. Wat een generalisatie. Beledigend voor mannen, en een onzinnige projectie van, blijkbaar, je eigen houding op 2 miljard mensen die je niet kent.quote:Mannen hebben vrienden om mee te jagen en vrouwen om mee te neuken.Wat zielig, als je zo tegen menselijke relaties aankijkt.
-
Dus wij moeten maar aannemen dat jij, god's gift to women, met je hele rij exen op je hyves en al die vrouwen die in 90% van de gevallen hun handen niet van je af kunnen houden, geen en-ke-le bijbedoeling hebt bij een vriendschap met een vrouw.

Zelfs niet nu je hardop hebt geconstateerd dat vrouwen veel dieper gaan in hun vriendschappen en jij dat nooit zou doen. Wat wil je dan van die vrouw?? En wass will dass Weib?

Of zijn je huidige vrienden jouw geblabla en wadiewadiewadie tegeltjeswijsheden meer dan zat en zoek je nieuwe toehoorders?
quote:rider schreef op 17 december 2009 @ 17:15:

[...]

Wat een generalisatie. Beledigend voor mannen, en een onzinnige projectie van, blijkbaar, je eigen houding op 2 miljard mensen die je niet kent.

[...]

Wat zielig, als je zo tegen menselijke relaties aankijkt.Nah Rider, ligt anders heel wat wetenschappelijk bewijs onder.
oh, en daarbij Meds, volgens hem zijn vrouwen vele malen erger dan mannen. Is dat alleen al geen reden om voorzichtig te zijn?
Ikd acht even dat dit een reactie op mij was, maarquote:meds schreef op 17 december 2009 @ 17:17:

jij, god's gift to womendat kan beslist niet over mij gaan
quote:meds schreef op 17 december 2009 @ 17:18:

[...]

Nah Rider, ligt anders heel wat wetenschappelijk bewijs onder.

Ik weet hoe ik zelf in elkaar zit op dit punt, en ik heb vrij grote zekerheid over een aantal (mannelijke) vrienden.

Voor je idee: mijn beste vriendin begroet mij met een hand, er wordt niet gekust, omdat ze inmiddels weet dat ik een hekel heb aan dat soort intimiteiten, met wie dan ook.

Het aantal keren dat ik denk "neuken" als ik een vrouw zie, is de afgelopen pakweg veertig jaar, denk ik, als ik mijn vrouw niet meetel, eh, nul. Dus.
Ik geloof Rider wel en zo ken ik wel meer mannen. Echter zowel Rider als die heren laten een geheel andere bijsmaak achter dan darkman.

Wat betreft de gods gift to men opmerking van je Rider... dat gaat niet altijd op. Je hoeft maar tieten te hebben om hordes mannen achter je te krijgen. Veel mannen, echt heel veel, zijn zo simpel.
Je weet denk ik zelf wel Rider, dat je tot een hele kleine minderheid behoord
Rider jij bent meer god's gift dan Darkman in zijn stoutste dromen fantaseert. Jouw vriendenstatus hier op dit forum, als man tussen de vrouwen, samen met al die meisjes die jou advies vragen en hun geheimen met je delen.... dat zou DM het liefst willen. Misschien kan jij uitleggen wat je geheim is? Ik licht alvast 1 tipje van de sluier op, nou vooruit 2

1. LUISTEREN IPV ZENDEN

2. Niet zeiken om bakjes koffie zodat je je smerige bijbedoelingen ten toon kan spreiden.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 december 2009 @ 17:21:

Ik geloof Rider wel en zo ken ik wel meer mannen. Echter zowel Rider als die heren laten een geheel andere bijsmaak achter dan darkman.Ja, en ik weet dat er reden is voor de generalisaties, maar kan je je voorstellen hoe lullig het voelt, altijd die "mannen denken alleen aan neuken"-verhalen? Noem mij maar een aansteller, maar ik vind dat kwetsend.quote:Wat betreft de gods gift to men opmerking van je Rider... dat gaat niet altijd op. Je hoeft maar tieten te hebben om hordes mannen achter je te krijgen. Veel mannen, echt heel veel, zijn zo simpel.Waar ik op reageerde is dat ik wéét dat ik bepaald niet gods gift to women ben. Niet zozeer vanwege uiterlijk, ik ben ooit best aantrekkelijk geweest (een kilo of wat geleden ), maar ik heb geen persoonlijkheid die woest aantrekkelijk is. Mijn reactie was een poging tot zelfspot
Ik ben er van overtuigd dat het heel goed mogelijk is om goede vrienden te zijn met leden van het geslacht waartoe men zich sexueel aangetrokken voelt en dat zulke vriendschappen de relatie niet hoeven te bedreigen.

Maar bij darkman heb ik zo mijn twijfels. Maar goed, dat zegt meer over mij dan over hem.
en je hebt geen exenverzameling op je hyves

en je pocht niet over je looks en dat je zo onweerstaanbaar bent

Je bent het natuurlijk wel, maar dat blijft onder ons
en rider is niet autistisch (dat zijn de meeste mannen toch wel)
quote:meds schreef op 17 december 2009 @ 17:23:

Misschien kan jij uitleggen wat je geheim is? Ik licht alvast 1 tipje van de sluier op, nou vooruit 2

1. LUISTEREN IPV ZENDEN

2. Niet zeiken om bakjes koffie zodat je je smerige bijbedoelingen ten toon kan spreiden.

Mijn 'geheim' is denk ik vrij simpel:

- ik hou van mensen, niet van vrouwen of mannen

- ik hou niet erg klef van mensen

- ik heb geen enkele andere bedoeling hier, of in welke relatie dan ook, dan vriendelijkheid, vriendschap, of gewoon wat kletsen of elkaar wat vooruit helpen

- sex boeit me uitermate weinig buiten de relatie met mijn vrouw.
quote:rider schreef op 17 december 2009 @ 17:24:

[...]

Ja, en ik weet dat er reden is voor de generalisaties, maar kan je je voorstellen hoe lullig het voelt, altijd die "mannen denken alleen aan neuken"-verhalen? Noem mij maar een aansteller, maar ik vind dat kwetsend.

[...]

Waar ik op reageerde is dat ik wéét dat ik bepaald niet gods gift to women ben. Niet zozeer vanwege uiterlijk, ik ben ooit best aantrekkelijk geweest (een kilo of wat geleden ), maar ik heb geen persoonlijkheid die woest aantrekkelijk is. Mijn reactie was een poging tot zelfspot

Ik begrijp dat best. Mensen worden snel ondergesneeuwd in de massa omdat de meerderheid wel zo is. Maar ik heb die indruk nooit bij jou gehad. Niet naar mij, niet naar andere vrouwen hier. Dat probeer ik te illustreren bij darkman dat er een verschil zit in benadering.

Qua aantrekkelijkheid, alleen al omdat je rug recht is ben je al heel aantrekkelijk.
quote:loomii schreef op 17 december 2009 @ 17:24:

Ik ben er van overtuigd dat het heel goed mogelijk is om goede vrienden te zijn met leden van het geslacht waartoe men zich sexueel aangetrokken voelt en dat zulke vriendschappen de relatie niet hoeven te bedreigen. daar zeg je iets: er is geen geslacht waartoe ik me sexueel aangetrokken voel. Ik voel me sexueel aangetrokken tot één persoon. Sex met een ander persoon roept weerzin bij me op.
Maar TO houdt ook van mensen, vooral van vrouwen, en van zichzelf... nog meer van zichzelf... het meest van zichzelf
Jij hebt erg sterke principes Rider, die je bijna nergens meer ziet. Daar heb ik veel respect voor en maakt dat jij je rug recht kan houden. Mijn ex heeft dat ook.
quote:meds schreef op 17 december 2009 @ 17:28:

Maar TO houdt ook van mensen, vooral van vrouwen, en van zichzelf... nog meer van zichzelf... het meest van zichzelf

ja, ik hoef niks toe te voegen geloof ik, maar toch: houden van lichamen is iets anders dan houden van mensen.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 december 2009 @ 17:30:

Jij hebt erg sterke principes Rider, die je bijna nergens meer ziet. Daar heb ik veel respect voor en maakt dat jij je rug recht kan houden. Mijn ex heeft dat ook.Niet eens principes hoor. Als mijn vrouw niet zoveel moeite had gedaan op de middelbare school, was ik alleen & maagd gebleven, en volmaakt gelukkig.
Hahaha dat zit er dus gewoon in

Een volmaakt aantrekkelijke man is voor mij natuurlijk heel lang, breed en mooi enzo, maar vooral ook gebonden met een gezin. (raar, ik weet het. het liefst ook met mij enzo) Eentje die weet wat belangrijk is (zijn gezin dus) en 100% trouw aan zijn vrouw. Stel dat zo een man ooit voor mij zou vallen, is ie meteen niet meer aantrekkelijk en hoef ik em nie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven