DE punten

17-12-2009 15:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op een extra vrije middag heeft mijn vriend DE punten geteld. De punten die mijn oma haar hele leven bij elkaar gespaard heeft.

Dit kunnen we er voor uitzoeken:

En dan hebben we nog 100 punten over.....

Ligt het nou aan mij of staat dit niet in verhouding met het sparen? zijn de punten in de loop der jaren minder waard geworden? 200 punten zijn 1 euro waard.

Ik vind het belachelijk dat mijn oma haar hele leven gespaard heeft voor 35 euro....... ( en dan gaat het dus om het princiepe)
Is het met al die punten/zegeltjes dingen niet zo dat je eigenlijk voor nop spaart? Daarom doe ik er nooit aan mee. Als je uitrekent wat je uiteindelijk betaald voor je wat (kleins dus) bij elkaar gespaard hebt.

Kun je beter een goedkoper merk koffie kopen, dan bespaar je uiteindelijk meer.
Ik heb 20 jaar geleden ofzo 'n keer iets gekocht van DE punten en toen vond ik al dat ze geen klap waard waren voor wat je ervoor moest doen. Sindsdien gooi ik ze dan ook altijd gewoon weg ipv nog de moeite te nemen ze uit te knippen.
Het doel van bv DE is ook niet dat de klant iets leuks krijgt. Nee het doel is dat jij meer koffie koopt en dan alleen hun koffie.

Net als wanneer je een boodschappenpakket ergens bij elkaar kunt sparen. Moet je wel eerst voor honderden euro's kopen. EN waarschijnlijk koop je dan meer omdat je wel dat 'gratis' pakket wilt hebben. Dus uiteindelijk betaal je er ook zelf weer voor.
Het is een extraatje dus toch juist leuk dat je überhaupt iets voor die bonnen krijgt. Ik vind het iig leuk!
Ik heb laatst voor 28 euro spullen uitgezocht, had ik best snel voor elkaar.

Ik krijg veel bonnen en er zijn mensen die voor mij sparen, dan gaat het iets sneller. Het gaat niet snel, maar daarom zijn het ook extra's.
quote:Sidhe schreef op 17 december 2009 @ 15:42:

Het is een extraatje dus toch juist leuk dat je überhaupt iets voor die bonnen krijgt. Ik vind het iig leuk!

Het gaat mij om het princiepe dat je een heel leven spaart( er zijn echt heel veel bonnen van 4 punten) en dat het dan niks waard is.

Die gedachte vind ik niet zo leuk.....
Ik denk dat jouw oma heel veel thee dronk en niet zoveel koffie.

Pickwick thee is 4 punten en senseo koffie 20 punten.

Ik had laatst een half senseo apparaat bij elkaar gespaard (met wat punten hulp van mijn vader), toch fijn!
Tja...je hele leven sparen voor een theedoos, die je voor een tientje ook bij de blokker kan krijgen, is inderdaad niet geweldig. Maar verder kan ik me er niet zo druk over maken.
Btw drinken wij alleen DE koffie, omdat we die het lekkerst vinden van de gewone supermarktkoffies. De punten bewaar ik ook. Want tja, je krijgt het toch maar.
ik spaarde lang die pokkezegeledingengetjes, maar om dezelfde reden ermee gestopt.

heb mn collectie opgestuurd naar een medeforumster. weggooien vond ik dan ook weer zonde
quote:Flashy schreef op 17 december 2009 @ 15:46:

[...]

Het gaat mij om het princiepe dat je een heel leven spaart( er zijn echt heel veel bonnen van 4 punten) en dat het dan niks waard is.

Die gedachte vind ik niet zo leuk.....Het zijn DE punten, het heeft je oma niets gekost en ze heeft er niets voor gelaten. Die punten zijn een extraatje. Geniet gewoon van de theedoos die je postuum van je oma hebt gekregen
DE punten sparen is vrij kansloos. 10 jaar koffie zuipen en dan heb je een kopje en schotel bij elkaar gespaard. Zonder lepel.
quote:AlettaJacobs schreef op 17 december 2009 @ 16:06:

[...]

Het zijn DE punten, het heeft je oma niets gekost en ze heeft er niets voor gelaten. Die punten zijn een extraatje. Geniet gewoon van de theedoos die je postuum van je oma hebt gekregen Weet nog niet of het de theedoos gaat worden, ik vind het wel mooi dat we het via haar krijgen.. dus ik wil er echt iets nuttigs/leuks voor uitzoeken.
Ik drink alleen Nespresso koffie en Lipton thee. Opgelost!
.
hier zelfde situatie, ook hele verzameling punten gekregen na het overlijden van mijn oma. heb er inderdaad deze mooie theedoos voor uitgekozen (inclusief vulling). inderdaad wel veel punten inleveren.

voor 300 punten kun je dus ook doosje thee halen in de de-winkel. dat is dus heel veel thee en/of koffie drinken
Ik herken het... Zelf jaren gespaard, kon ik ongeveer anderhalf theekopje voor krijgen. Tja. Dat is de moeite niet. Dus ik heb de zegels hier op viva aan iemand gegeven en knip ze sindsdien niet meer uit.

Overigens heb ik precies zo'n theedoos van Pickwick (zonder vulling...) die ik weg ga gooien. Past niet in de kasten en ik gebruik hem niet. Dus mocht je hem willen hebben.... Kun je je punten inzetten voor wat anders
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Wakker schreef op 17 december 2009 @ 16:07:

DE punten sparen is vrij kansloos. 10 jaar koffie zuipen en dan heb je een kopje en schotel bij elkaar gespaard. Zonder lepel.Dan heb je écht veel koffie gedronken ; én een kop én een schotel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb van de week ook onze punten geteld omdat ik er graag een servies van wilde "kopen"

Vrees dat er nog heel wat koffie/ thee gedronken moet worden voordat ik het servies compleet heb..

Ofwel. het viel mij ook vies tegen, spaar je jarenlang die zegels, ben je een paar uur aan het tellen, heb je nog niet eens een half servies bij elkaar ;-(
toevallig hed ik van de week uitgerekend dat ik zo;n 8000 liter thee moet drinken voor een kopje. Toen mn moeder, tantes en oma die berekening hoorden heb ik spontaan al hun punten gekregen. Dus nu heb ik 4 kopjes. (heb niet alle punten aangenomen hoor, mn oma spaart die dingen al 60 jaar (denk ik) en waarschijnlijk drinkt ze nooit wat uit mn kopjes)
Waar ik werk drinken ze DE en niemand wou de punten. Nou gaan er drie grote pakken doorheen en ik krijg de zegels. Moet zeggen dat het flink aantikt 80 punten per week. Over 3 jaar heb ik vast een theepot
Dit is overigens zo typisch nederlands he dat zegeltjes sparen... Echt denk dat geen andere natie dit snapt.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
nee hoor Iris in Duitsland en Italië doen ze dat ook! Niet op de Thee, maar bij de supermarkt en het tankstation.
Super koffie = DE koffie maar dan zonder punten en met iets andere prijs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven