Vriendschap tussen mannen en vrouwen?

17-12-2009 13:54 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleidng van een ander topic merk ik dat dit onderwerp heel gevoelig ligt.

Even voor de duidelijkheid wil ik vermelden dat ik over dit onderwerp thuis géén meningsverschillen heb. Omdat ik het iet wil verwarren met het andere topic daarom even een nieuwe.

Ik wil even een stelling droppen.

Als je een relatie hebt ligt het vaak gevoelig als men het heeft over platonische vriendschappen met mensen van het andere geslacht.

De oorzaak ligt daarbij eigenlijk altijd in angst dat de partner de ander zal verlaten omdat die gevoelens kan krijgen voor die vriend(in) of op zijn minst dat de ander vreemdgaat.

Naar mijn mening is een relatie gebaseerd op vertrouwen en mag men erop vertrouwen cq verwachten dat de ander dit niet doet.

Als men vervolgens vind dat het de partner niet toegestaan is om nog andere (platonische) vriendschappen te hebben met mensen van de andere sekse. (oorzaak de beschreven angst) kan je stellen dat de ene persoon de partner toch niet voor de volledige 100 vertrouwd.

Maar als je je partner niet geheel vertrouwd, is er dan nog wel de juiste basis voor een relatie?

(het lijkt me duidelijk dat de beschreven stelling niet geldt voor stellen waarbij iemand de ander bedrogen heeft omdat daar het vertrouwen al beschaamd is)

Wat vinden jullie? Als je die mening niet deelt gaarne ook de reden aangeven waarom niet.

Overigens is mijn eigen mening iets uitgebreider en genuanceerder maar ik vind deze zwartwit stelling leuker om over te discussieren.
quote:rider schreef op 17 december 2009 @ 18:42:

[...]

Ik heb de neiging dat met je eens te zijn, als ik in een cynische bui ben. Maar ik zie te veel mannen die wel een normaal ontwikkeld gevoelsleven hebben, en die niet met hun lul denken, om dat echt te geloven.

Sterker, uit alles wat je schrijft op dit forum, geloof ik al niet dat jij zo in elkaar zit als je het nu beschrijft.Klopt, voor zover ik weet ben ik een hele fatsoenlijk vriend voor mijn vriendin, een voorbeeldig burger, zoals zovelen om mij heen. Dat betekent niet dat ik geen oerinstincten heb. Dit topic begon met de vraag of vriendschap tussen man en vrouw mogelijk is. Naar mijn mening is dat niet zo vanwege mijn visie op de 'oerinstincten' van de man (en van de vrouw!). Natuurlijk generaliseer ik hierbij, maar mannen en vrouwen trekken elkaar aan, hoe aangepast ze ook zijn aan de maatschappij. Dit levert spanningen op die je niet tegenkomt bij vriendschappen van dezelfde sexe.
Haha rider, wel grappig dat je dat zo zegt. Luxe masturbatie op een ander lichaam. Ben het met je eens. Daarom vind ik het zo zonde als vrouwen aandacht niet op waarde kunnen inschatten en daar veel van laten afhangen. Ego streling zit er achter en denken/hopen dat je bijzonder bent, terwijl je volstrekt inwisselbaar bent voor een ander lichaam.
Geheim gedoe, een op eentjes, en slijmerige smsjes maken het voor een partner erg moeilijk.

Dus net zo open mee omgaan als met je voetbalmaatjes/theeleutvriendinnen en dan hoeft er niks aan de hand te zijn.

Mijn eigen ervaring is wel dat het een hele hoop scheelt als er al wel geneukt is, dan is die spanning er namelijk vaak wel af.

Darkman of dinges.. ik ben in je vorige en in dit topic respect voor je verloren.

Jammer hoor.

Gelukkig kan je bets zonder mijn respect daar niet van.

En waarom dat zo is?

Omdat ik denk dat jij een type man bent dat een situatie creeert of in stand houdt en zodra een ander daar dan sip van wordt, jij vervolgens zegt dat diegene dan wel negatief zal zijn. WANT AAN JOU ZAL HET NIET LIGGEN..toch?

Daar heb ik gewoon een gruwlijke hekel aan.

En ik lees het bij jou zo tussen de regels door.

Dus.. Ga ik weer wat anderrs doen.
..popcorn?
Ik vind het een mooie gedachte Rider en ik zou willen dat je gelijk had, want ik zie het ook als luxe masturbatie met een lichaam, maar toch vrees ik dat de meeste mannen oerdriften hebben net als JC beschrijft. Volgens mij zijn er ook talloze onderzoeken die dit hebben aangetoond, maar ik heb geen zin om daar nu naar te zoeken .

Wellicht gaat de evolutie ooit nog zo ver dat mannen en vrouwen hierin wat meer hetzelfde worden (want volgens mij hebben de meeste vrouwen een lagere sexdrive dan de gemiddelde man, uitzonderingen natuurlijk daargelaten) en dat zou de wereld een stuk makkelijker maken.
quote:rider schreef op 17 december 2009 @ 18:45:

[...]

mmm, mag ik dat wat nuanceren?

Ik denk dat vrijwel elke man kan masturberen met behulp van vrijwel ieder voorwerp waar een glad en vochtig gat in zit. Dat wat jij sex noemt, is in mijn ogen masturberen met een kut in plaats van met je hand.

En dat is precies wat ik er tegen heb. Ik wil best geloven dat er ook vrouwen zijn die dat prima vinden, zo ouderwets ben ik nou ook weer niet, maar ik vind het een enorm verlies voor mensen als ze zich beperken tot dit soort masturbatie waarbij een ander mens wordt gereduceerd tot neukbaar object. Je doet de ander er misschien nog niet eens tekort mee, zolang je eerlijk bent, maar je doet jezelf tekort. Denk ik. Kan en ga ik niet bewijzen, maar ik ben er eigenlijk 100% zeker van.

Rider, ik zie vrouwen niet als neukbaar object. Vrouwen zijn mensen net als ik. Op dit forum zie je dat misschien nog het duidelijkst. Ik kom hier niet voor de vrouwen, ik kom voor de discussies. Het feit dat een groot deel hier vrouw is doet mij niks. Echter, als een vrouw in levende lijve voor mij staat en alle seksuele signalen afgeeft die de natuur haar gegeven heeft (borsten, billen, geur, taille, haar), dan is het onvermijdelijk dat ik die signalen op pik. Dat betekent ABSOLUUT niet dat ik haar reduceer tot seksobject. Maar het is een gegeven waar elke mens, man of vrouw, mee leert leven. Mannen en vrouwen trekken elkaar seksueel aan.

Dat is dus de complicerende factor die mij niet hindert als ik met mijn vrienden ga stappen, maar wel als ik veel tijd doorbreng met een vriendin. Wil ik haar ter plekke bespringen? Nee, ik heb meer dan genoeg aan mijn partner en ben bovendien een beschaafd mens die niet alles en iedereen ter plekke wil neuken. Ben ik bang dat zij mij bespringt? Niet per se. Maar de spanning, de gedachte zal er zijn. Als ik mijn vrienden en kennissen zo zie dan ben ik niet abnormaal in deze.
Als mannen vriendschap willen met mij, willen ze meestal toch stiekem neuken of een relatie. Meestal kom ik daar in de loop van de tijd achter.

Maar ze zijn dan te schijterig om dat toe te geven.
quote:Zamirah schreef op 17 december 2009 @ 19:13:

Als mannen vriendschap willen met mij, willen ze meestal toch stiekem neuken of een relatie. Meestal kom ik daar in de loop van de tijd achter.

Maar ze zijn dan te schijterig om dat toe te geven.Leuke opmerking...als je dat als man zegt wordt je afgeschoten en een egotripper genoemd.....lollllll
quote:rider schreef op 17 december 2009 @ 18:45:

[...]

mmm, mag ik dat wat nuanceren?

Ik denk dat vrijwel elke man kan masturberen met behulp van vrijwel ieder voorwerp waar een glad en vochtig gat in zit. Dat wat jij sex noemt, is in mijn ogen masturberen met een kut in plaats van met je hand.

En dat is precies wat ik er tegen heb. Ik wil best geloven dat er ook vrouwen zijn die dat prima vinden, zo ouderwets ben ik nou ook weer niet, maar ik vind het een enorm verlies voor mensen als ze zich beperken tot dit soort masturbatie waarbij een ander mens wordt gereduceerd tot neukbaar object. Je doet de ander er misschien nog niet eens tekort mee, zolang je eerlijk bent, maar je doet jezelf tekort. Denk ik. Kan en ga ik niet bewijzen, maar ik ben er eigenlijk 100% zeker van.Ah...een tweede lezing van je post schept wat meer duidelijkheid. Ik snap nu wat je bedoelt met masturberen met een kut. (lange dag, ben niet meer scherp ) Tsja, ergens heb je gelijk, als je de zaak puur rationeel bekijkt. Het is dan ook een heel deprimerende gedachte. Ik bestrijd echter de mening dat de mens puur rationeel is. Ja we hebben ons verstand maar we zijn ook mensen van vleesch en bloed. Ook het vleselijke genot heeft zijn waarde.
quote:darkman schreef op 17 december 2009 @ 19:15:

[...]

Leuke opmerking...als je dat als man zegt wordt je afgeschoten en een egotripper genoemd.....lollllllAls een vrouw dit zegt dan is dit gewoon de realiteit (door de oerdriften van de gemiddelde man), maar als een man dit zegt dan is dat vaak niet zo (door de lagere sexdrive van de gemiddelde vrouw). Helaas voor jou is het niet anders .
Vrouwen hebben veel ingewikkeldere hersenspinsels. Daar brand ik mijn vingers niet aan
quote:JohnnyCake schreef op 17 december 2009 @ 19:17:

[...]

Ah...een tweede lezing van je post schept wat meer duidelijkheid. Ik snap nu wat je bedoelt met masturberen met een kut. (lange dag, ben niet meer scherp ) Tsja, ergens heb je gelijk, als je de zaak puur rationeel bekijkt.Ik bekijk de zaak rationeel. Maar ik kijk ook om me heen en zie dat de meeste mannen in mijn omgeving denken zoals ik.

Nu geef ik toe dat mijn omgeving vrij uitzonderlijk is, en nee, ik trekt de grens van mijn privacy hier, ik ga dat niet uitleggen

quote:Het is dan ook een heel deprimerende gedachte. Ik bestrijd echter de mening dat de mens puur rationeel is. Ja we hebben ons verstand maar we zijn ook mensen van vleesch en bloed. Ook het vleselijke genot heeft zijn waarde.Zeker. Maar of je me gelooft of niet, mensen die het vleselijk genot los maken van een relatie, die het primair lichamelijk maken, doen zichzelf tekort
Je hoeft hier totaal niet op in te gaan Rider, want ik respecteer je privacy, maar ik denk dat je in een wat spirituelere leefwereld leeft dan de gemiddelde man, wellicht een New Age-achtige woongemeenschap.
quote:rider schreef op 17 december 2009 @ 19:30:

[...]

Zeker. Maar of je me gelooft of niet, mensen die het vleselijk genot los maken van een relatie, die het primair lichamelijk maken, doen zichzelf tekort Ik zal die gedachte in mijn achterhoofd houden. Maar nu moet ik snel met de auto mijn ingesneeuwde vriendin ophalen van het werk, anders is er helemaal geen enkel genot de komende week!
quote:iris1969 schreef op 17 december 2009 @ 19:33:

Je hoeft hier totaal niet op in te gaan Rider, want ik respecteer je privacy, maar ik denk dat je in een wat spirituelere leefwereld leeft dan de gemiddelde man, wellicht een New Age-achtige woongemeenschap.Denk je dat? Grappig ! Dat denk ik nou helemaal niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja.. dit is weer die eeuwenoude vraag.. Kunnen mannen en vrouwen vrienden zijn.. Ik ben het helemaal eens met Billy Christal in de film When Harry Met Sally.. Mannen en vrouwen kunnen geen vrienden zijn..

http://www.youtube.com/watch?v=zFWGOKuFyjk
Ik denk dat seksuele aantrekkingskracht vriendschap danig in de weg kan staan. Nou vindt niet iedereen elkaar aantrekkelijk en er zijn ook zat mensen die een en ander prima kunnen onderdrukken en niet toegeven aan elk instinct wat bij ze op komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat een vriend af en toe denkt aan neuken met een platonische vriendin is toch helemaal niet erg? Ik heb weleens vriendinnen/familie die ik af toe kan wurgen wegens stommiteiten. Toch doe ik het niet en het maakt van mij geen moordenaar. Zo hoor ik ook weleens ouders roepen dat ze hun kinderen achter het behang willen plakken en toch zijn het geen slechte ouders. Wat is daar nou zo erg aan dat een man weleens aan seks denkt met een platonische vriendin? Toch kan hij een hele goede vriend voor een vrouw zijn. Mijn beste vriend heeft mij weleens geprobeerd te zoenen na een drankje of wat en een eenzame periode. We hebben het er ernstig over gehad en het is nooit weer gebeurd en de vriendschap staat nog steeds als een huis. Ik ben namelijk ook zijn vriend en kan begrip opbrengen voor deze actie van hem. Nu heeft hij sinds kort een pracht exemplaar van een partner thuis zitten, die lief voor hem is en hem op handen draagt. Ben heel erg blij voor hem (en haar). Toch weet ik dat hij af en toe naar mijn kont kijkt. Doet ie ook bij de schooljuf, de winkelbediende, de mooie meid op straat. Niks mis mee, hij houdt zijn handjes thuis. Letterlijk en figuurlijk. Blij met zo'n goede vriend! Overigens hebben we wel meerdere tandjes terug gezet qua contact, omdat hij zijn vriendin niet wil kwetsen en ik haar enorm respecteer omdat ze mijn beste vriend zo gelukkig maakt. Zij had echter wel moeite met onze band. Wij deelden alles met elkaar en zij vindt (terecht) dat zij dat nu moet doen en dat alles wat tussen hen speelt mij geen drol aangaat. Ik mag haar graag en respecteer dat dan ook. Hierdoor heb ik er juist een fijne vriendin bij gekregen.
Hier nog een stukje mannen/vrouwen psychologie..

http://www.youtube.com/watch?v=5ZRflz-93JA
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 december 2009 @ 19:38:

[...]

Denk je dat? Grappig ! Dat denk ik nou helemaal niet.Normaal gesproken komt Rider me over als een zeer nuchtere en zelfs degelijke huisvader (in de positieve zin des woords ), maar omdat hij zelf zei dat hij in een speciale omgeving verkeert dacht ik hieraan. Even voor de gein: wat denk jij dan?
Dat hij nogal gelovig is.
Oh ja, de bible-belt, dat zou natuurlijk ook goed kunnen!

(even tussendoor Rider, hopelijk geen probleem? )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 december 2009 @ 19:44:

Ik denk dat seksuele aantrekkingskracht vriendschap danig in de weg kan staan. Nou vindt niet iedereen elkaar aantrekkelijk en er zijn ook zat mensen die een en ander prima kunnen onderdrukken en niet toegeven aan elk instinct wat bij ze op komt.

Mijn ervaring ook.

Ik heb vrienden die vast wel eens denken: Ze is neukbaar, maar daar geen actie op ondernemen. Behalve dan eventuele plaagstootjes die net zo hard van mijn kant komen als van hun kant. Maar doordat we beiden elkaars grenzen respecteren zullen we die grens ook nooit overschrijden. Het is ook niet nodig. Is het nodig om te neuken dan zijn daar andere mensen (lees mannen of vrouwen) geschikter voor. Daarbij gaat vriendschap dus boven de drift. Als die drift er al überhaupt is.

Ik heb vrienden waarvan ik zeker weet dat ze mij niet aantrekkelijk vinden en dus absoluut niet denken in termen: neukbaar. En omgekeerd geldt dat net zo.

En ik heb vrienden gehad met wie het wel fout is gelopen. Die niet alleen dachten: neukbaar maar daar duidelijk ook naar handelden. En daarmee voor mij dus de vriendschap kapot hebben gemaakt. Omdat ze toch meer voelden dan ze wilde toegeven of omdat ze pogingen tot waagden en bot vingen bij me. Needless to say dat die natuurlijk geen vrienden meer met me zijn.

Ik geloof dus wel in vriendschappen met het andere geslacht. Het kan, maar niet iedereen kan dat!

Wat ik trouwens wel weer frappant vind is dat de stelling puur geschreven is voor hetero's. Maar wat nu als het een vriendschap betreft van gelijke sexe waarbij een van de twee wel op de ander valt? Mag die vriendschap dan wel? In mijn ogen zie ik dan nog het gevaar niet. Maar misschien Darkman of anderen dan wel? Want het gaat mij niet om de gedachten hebben iets te willen doen met de ander. Maar om de handeling die bij sommigen volgt op de gedachte. (de gedachte kun je bij gedachte laten, handelen naar is een grens over gaan die niet altijd even goed valt)
.
.
Vrouwen checken ook, al is het dan niet per se op: sex gebied als wel op: relatiemateriaal zijn of vader van een kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven