Vriendschap tussen mannen en vrouwen?

17-12-2009 13:54 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleidng van een ander topic merk ik dat dit onderwerp heel gevoelig ligt.

Even voor de duidelijkheid wil ik vermelden dat ik over dit onderwerp thuis géén meningsverschillen heb. Omdat ik het iet wil verwarren met het andere topic daarom even een nieuwe.

Ik wil even een stelling droppen.

Als je een relatie hebt ligt het vaak gevoelig als men het heeft over platonische vriendschappen met mensen van het andere geslacht.

De oorzaak ligt daarbij eigenlijk altijd in angst dat de partner de ander zal verlaten omdat die gevoelens kan krijgen voor die vriend(in) of op zijn minst dat de ander vreemdgaat.

Naar mijn mening is een relatie gebaseerd op vertrouwen en mag men erop vertrouwen cq verwachten dat de ander dit niet doet.

Als men vervolgens vind dat het de partner niet toegestaan is om nog andere (platonische) vriendschappen te hebben met mensen van de andere sekse. (oorzaak de beschreven angst) kan je stellen dat de ene persoon de partner toch niet voor de volledige 100 vertrouwd.

Maar als je je partner niet geheel vertrouwd, is er dan nog wel de juiste basis voor een relatie?

(het lijkt me duidelijk dat de beschreven stelling niet geldt voor stellen waarbij iemand de ander bedrogen heeft omdat daar het vertrouwen al beschaamd is)

Wat vinden jullie? Als je die mening niet deelt gaarne ook de reden aangeven waarom niet.

Overigens is mijn eigen mening iets uitgebreider en genuanceerder maar ik vind deze zwartwit stelling leuker om over te discussieren.
Q is weer lekker kort van stof. Had ik ook eens moeten doen hahaha. We zeggen hetzelfde.
.
ach nee, volkomen off topic inmiddels
quote:Dushi74 schreef op 17 december 2009 @ 20:52:

Vrouwen checken ook, al is het dan niet per se op: sex gebied als wel op: relatiemateriaal zijn of vader van een kind.

Ik check eerst op sexgebied, klikt dat dan check ik op relatiegebied, klikt dat niet dan check ik op vriendschapsgebied, alledrie de checks negatief: ByeBye!

*is zeer mannelijk*
En ja, ik geloof in vriendschap tussen mannen en vrouwen, of er nu aantrekkingskracht is of niet.

Het kan ook fout lopen natuurlijk (meegemaakt, auw!) maar een vriendschap tussen vrouwen of mannen kan toch ook fout lopen?

Zie het verschil niet zo.

*is ook erg simpel*
En als een partner het niet vertrouwd dat je vrienden bent met iemand van het andere geslacht dan vertrouwt ie jou dus niet en dus is er een ernstig gebrek in de relatie.

Heeft weinig te maken met die vriendschap, des te meer met je relatie.
quote:mamalief schreef op 17 december 2009 @ 20:59:

[...]

Ik check eerst op sexgebied, klikt dat dan check ik op relatiegebied, klikt dat niet dan check ik op vriendschapsgebied, alledrie de checks negatief: ByeBye!

*is zeer mannelijk*Ik ook, hahaha.
Ik ben van mening dat als iemand wil vreemdgaan dat toch gebeurd. Of dit nu met de buurman/-vrouw is of een andere bekende of een totaal onbekende. Als men het wil gebeurd het.
.
Zie je kort van stof Q
quote:Dushi74 schreef op 17 december 2009 @ 21:04:

Als men het wil gebeurd het.

Tssskkk Dushi heb je dan nog niks geleerd op dit forum?

Vreemdgaan dat wil je niet, dat overkomt je!
quote:Dushi74 schreef op 17 december 2009 @ 21:07:

Zie je kort van stof Q *belt de krant*
OMG ja dat was ik ff vergeten. Sorry BAM zal het nooooooooit meer schrijven.
quote:mamalief schreef op 17 december 2009 @ 20:59:

[...]

*is zeer mannelijk*Dus je bent alleen bevriend met je afdankertjes? Laat ze dat maar niet horen .
.
.
quote:Dushi74 schreef op 17 december 2009 @ 21:04:

Ik ben van mening dat als iemand wil vreemdgaan dat toch gebeurd.

Ja maar volgens mij gaat het daar nu niet om.

Verder eens met Bad Ass Mom; ik scan een man ook ja. Op de punten die zij noemt.

Ik kan alleen bevriend zijn met een man wanneer ik hem fysiek helemaal niet aantrekkelijk vind. Zo wel, dan is een gewone vriendschap in die zin niet mogelijk dat ik toch bijgedachten blijf houden.

Waarschijnlijk dus net als mannen.
.
.
Als het echt een hele leuke man is, ja, dan zou ik dat wel lastig vinden vermoed ik.... maar hier geen praktijkervaring.

Alleen andersom, dus dat de man in kwestie toch wel iets bleek te willen, maar ik dus niet.
Iemand een reactie op mijn post eerder? Ben nl heel benieuwd.
Ik heb geleerd dat je toch afstand moet houden. Initieel was het wel begonnen als vrienden, maar dan opeens wordt er toch geflirt en wat geprobeerd. Ik neem nog steeds niet aan dat het de insteek was van de heren, maar het heeft wel tot gevolg dat ik dan niets meer heb aan de vriendschap. Of ik geloof er niet meer in, of ze hebben een vriendin die mij dan als aanstichtster van alles zien, terwijl ik dat dus niet ben. Maar ja, mijnheer komt thuis met zielige verhalen en zij trapt er gewoon in en ik ben dan weer de Zwarte Piet. Blijkbaar was de vriendschap ze op dat moment al helemaal niks meer waard en mag ik blij zijn van ze af te zijn. Toch doet het dan pijn.

Maar aan de andere kant... ik vind omgang hebben met mannen zo leuk. Ik hou van harde humor en gewoon lol hebben. Niet eerst drie uur over mekaars problemen praten (ik heb vriendinnen die het in een half uur kunnen; echt geweldig want dan kunnen we daarna lol maken) en dan dat gekweel. Maar ik hou dus wel mijn afstand. Vind ik wel jammer.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven