Mode & Beauty alle pijlers

Hoe lang ben jij?

17-12-2009 11:59 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien past dit topic beter of Lijf & Lijn, maar het is een luchtige topic en dat vind ik dan weer beter bij M&B passen.

In ieder geval....het valt me hier wel eens op dat ik veel mensen "tegen kom" van mijn eigen lengte 1.60 of kleiner terwijl dat in het "normale leven" helemaal niet zo veel voorkomt. Dus ben ik benieuwd wat de gemiddelde lengte is van de forumsters hier.

En nu we toch bezig zijn ben ik benieuwd wat je van je lengte vind. Ik vind mezelf vrij klein met 1.60m, maar ik zit er niet meer. Maar (ja, toch die maar) als ik zomaar 10cm erbij zou kunnen krijgen zou ik geen nee zeggen.

[edit] elke keer als ik de poll bekijk staan de opties in een andere volgorde!? Beetje onhandig, maar niks aan te doen. Oh...de optie met de meeste stemmen staat bovenaan geloof ik, maar ook gelijk voor mensen die niet gestemd hebben. Lekker overzichtelijk

Hoe lang ben jij? (in meters ;-) )

Totaal aantal stemmen: 436

< 1.50 (0%)
1.50 - 1.54 (2%)
1.55 - 1.59 (8%)
1.60 - 1.64 (8%)
1.65 - 1.69 (18%)
1.70 - 1.74 (22%)
1.75 - 1.79 (23%)
1.80 - 1.84 (14%)
1.85 - 1.90 (5%)
>1.90 (0%)
quote:VlammendeTroela schreef op 17 december 2009 @ 15:15:

Tot nu toe nog steeds de langste (vrouwelijke) vivaforummer...

Over sites die berekenen hoe lang je kinderen worden; zou er maar niet al te veel waarde aan hechten.

Klopt, wat dat betreft is het een indicatie. Maar bij mij heeft kinderarts ook aangegeven dat het ook schijnt af te hangen van hoe vroeg meiden ongesteld worden. Hoe vroeger je ongesteld wordt, hoe eerder dat de groei remt. Zelfde schijnt bij knullen te zijn; hoe eerder de groeispurt, des te sneller die duurt. Hoe later de groeispurt inzet, hoe langer die aanhoudt.

Bij mij klopt het wel want werd met 11 ongesteld en ben daarna maar 2 cm gegroeid. Sinds 12 jaar ben ik denk ik 1,63.
Klopt Feesie, hier in FR ben ik helemaal een uitzondering; langer dan de meeste mannen zelfs.

Maar ach, het boeit me niet meer zo. Vroeger wel, toen voelde ik me vaak zo bekeken en dat vond ik vreselijk, maar tegenwoordig ben ik blij met mijn lengte.
Overigens is het een mythe dat de Scandinaviërs de langste mensen zouden zijn: Nederlanders zijn gemiddeld het langste volk ter wereld :-)

(als je het per land bekijkt; qua bevolkingsgroep is er geloof ik een Afrikaanse stam die nog langer is).
quote:robo schreef op 17 december 2009 @ 15:41:

Overigens is het een mythe dat de Scandinaviërs de langste mensen zouden zijn: Nederlanders zijn gemiddeld het langste volk ter wereld :-)

(als je het per land bekijkt; qua bevolkingsgroep is er geloof ik een Afrikaanse stam die nog langer is).Klopt, de Masai. Maar die lengte wordt weer gecompenseerd door kleinere volken die in Kenia wonen. Nederlanders zijn inderdaad gemiddeld het langste van de wereld.
mahna mahna tuduuuudududu
Oh ja, de Masai!

Thanks Feesie, ik zat al te broeden en kwam er niet op.
1,83 lang......hoewel het vroeger 1,84 was....ja de ouderdom heeft al toegeslagen in mijn dertigste :-)
quote:vrolijk schreef op 17 december 2009 @ 15:38:

[...]

Bij mij klopt het wel want werd met 11 ongesteld en ben daarna maar 2 cm gegroeid. Sinds 12 jaar ben ik denk ik 1,63.Ik werd ook op mn 11de ( of 12 weet t niet meer precies) ongesteld maar ik was toen al 1.75m lang. Ik ben daarna nog 5 cm gegroeid, ook inderdaad niet zo veel maar dat was ook niet nodig
quote:darsjhan schreef op 17 december 2009 @ 15:53:

[...]

Ik werd ook op mn 11de ( of 12 weet t niet meer precies) ongesteld maar ik was toen al 1.75m lang. Ik ben daarna nog 5 cm gegroeid, ook inderdaad niet zo veel maar dat was ook niet nodig Denk niet dat als ik op 15e ongesteld was geworden dat ik ineens ook schitterende lengte van 1.70 had bereikt Hier gewoon klein in de familie.
ik ben 1,78 wel blij met mijn lengte..

heb wel kleine voeten voor mijn lengte schoenmaat 37..

nou ja, heb ik in ieder geval iets schattigs...
Robo, hier hetzelfde verhaal. Werd op tegen de 2 meter geschat, maar op 12 jarige leeftijd ongesteld, en gestopt met groeien. Ben 186 cm lang, en was dat dus op de lagere school in de hoogste klas al. Stak letterlijk met kop en schouders boven de meester uit

Heb het heel lang vervelend gevonden, maar nu... ik woon in Haarlem, daar zijn ze toch wat langer denk ik, want ik voel me helemaal niet groot meer. Maar dat zal ook m'n bouw tegenwoordig zijn... ben ietsje ... steviger geworden zeg maar

Wat vooral grappig is dat veel mensen echt schrikken als ze vlak naast me staan. Dan valt hun plotseling pas op hoe groot ik ben Ik zeg ook vaak dat ik maar 160 cm ben maar groot toon
Om een kort verhaal lang te maken...
Mijn lengte vind ik prima, 1.69 m. Lengtemaat van broeken is 32.

Mijn kinderen helpen wel mee dat de Nederlandse bevolking langer wordt. Zij zijn allebei rond de 1.90m. Hun vader is 2 m.
1.64 mtr, had een compensatievent van 1.99 mtr, daarna 1 van 1.80 mtr, maar daar voelde ik mij minder "beschermd" bij. De volgende wordt dus weer een lange .

De grap is overigens dat ik 1 of 2 cm langer ben dan mijn vader (moeder is 1.52 mtr), blijkbaar behoorlijk wat schoppen onder mijn kont gekregen.
Ik ben 1.80 lang (18 jr)
1.79 prima lengte! en man 2 mtr.
1,80 en m'n vriend 1,88. Ik zou wel wat kleiner willen zijn, misschien een paar cm.
1,84 en mijn vriend 1,88.

Heb altijd 1,75 willen zijn, op de één of andere manier vind ik dat zo'n mooie (gemiddelde!) lengte! Vroeger vond ik mijn 'lang zijn' verschrikkerlijk (lees: tussen de 10-18 jaar), maar nu vind ik het wel prima. Alleen met hakken voel ik me nog steeds zo'n reus dus die draag ik bijna nooit.
1.68 en lengtemaat broeken 32.
Cum non tum age
Hier ook 1.83!

Vind het wel eens vervelend omdat mijn vriendinnen kleiner zijn. Bij het stappen voel ik me dan wel eens ongemakkelijk. Verder geen problemen mee.
quote:smart79 schreef op 17 december 2009 @ 20:14:

Hier ook 1.83!

Vind het wel eens vervelend omdat mijn vriendinnen kleiner zijn. Bij het stappen voel ik me dan wel eens ongemakkelijk. Verder geen problemen mee.Ook herkenbaar, ik steek er altijd (letterlijk ) met kop en schouders bovenuit...
1.76

Prima lengte. Beetje lang, maar ook weer niet te.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
1.85, 17 jaar, en op de een of andere manier groei ik nog steeds. Veel vriendinnen zijn korter, steeds opmerkingen over je lengte, geen hakken want dat ben ik nog veel langer. Ben er niet echt blij mee. Mischien komt dat nog wel
1.59 maar.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
1.76 Vind het een prima lengte, ook met hoge hakken.
1.81 en dat is prima. Draag zonder problemen hakken van een centimeter of 7.
164,75, vooral achter de komma is belangrijk want dan ben ik toch bijna 1,65!

Hakken dragen is voor mij als reumapatiënt uit den boze maar ik kan dan met mijn blauwe kijkers lief vragen aan een LD of hij iets van de hoogste plank kan pakken in een winkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven