klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
/
Wij hadden vroeger 'n teckel en die kon als het niet anders uit kwam zeker 12 uur alleen thuis blijven zonder de boel te bevuilen. Wij hebben haar nooit meegenomen als we ergens op visite gingen in elk geval, omdat we zelf ook geen bezoek wensten die huisdieren mee zouden slepen. Nooit 'n probleem geweest in onze familie/vriendenkring.
quote:JohnnyCake schreef op 18 december 2009 @ 13:35:

Het valt mij ook steeds meer op dat men honden als legitiem aanhangsel wil zien. In Duitsland heb je in veel restaurants al waterbakjes klaarstaan voor de hond, en dit zie ik nu ook steeds vaker in Nederland. Ik heb me voorgenomen dit niet meer te pikken. Als ik eet en er komt een hond met familie het restaurant binnenwandelen dan sta ik op en ben ik pleite. Zonder de rekening wel te verstaan. Het moet niet gekker worden.Nou,als een hond gewoon netjes bij de tafel ligt heb ik er geen problemen mee,zodra ze van mn bord gaan vreten wel
Kennelijk is het in de familie van vriend normaal dat de honden meekomen? Want de vriend van TO heeft er ook geen problemen mee.

Ik neem aan dat schoonzus niet 3 honden in een jaar gekocht heeft en ik neem aan dat jullie vorig jaar ook kerst vierden. Dus hoe ging het vorig jaar?

Als er al jaren kerst gevierd wordt met de honden erbij is het toch logisch dat schoonzus verwacht ze nu ook weer mee te kunnen nemen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 13:29:

[...]

JIJ gaat daar niet vanuit.

IK ga er vanuit dat als ik met de kerst word uitgenodigd, dat die uitnodiging niet persoonlijk is, maar mijn gezin betreft. En man en kind horen daar nu eenmaal bij. En zouden we een hond hebben, dan hoorde die er óók bij.

Als het om een verjaardagsfeestje of om een etentje ging, was het een ander verhaal. Maar met de kerst gaan ik er vanuit dat mensen nog wel het hart hebben om te bedenken dat we het gezin niet op gaan splitsen.Omdat het niet anders kan of omdat de hond erbij hoort?
Heeft je schoonzus uberhaupt wel de moeite genomen om zelf naar een oplossing te zoeken of heeft ze direct besloten dat die honden maar mee moeten?

Waar het mij ook om zou gaan is het feit dat ze maar liefs 3 honden mee wil nemen. Dat noem ik een invasie.
dubbel
quote:sugarmiss schreef op 18 december 2009 @ 13:30:

Als de honden niet alleen thuis kunnen blijven omdat ze niemand kan vinden die ze met kerst wil uitlaten dan veroordeel jij haar dus tot alleen thuis zijn met de kerst.Voor ze drie honden nam heeft ze toch neem ik aan zelf wel bedacht dat ze die honden niet overal mee naartoe kan nemen, dat ze niet hele dagen van huis kan zijn en dat ze dus soms met dingen niet mee kan doen? Ik vind dat niet de schuld van mensen die geen honden in huis willen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het trouwens ook vreemd dat zij niet heeft gevraagd of het oké is dat ze de honden meeneemt. Als ik 's avonds op bezoek ga bij vrienden en ik neem mijn kind mee, dan vraag ik altijd even of er boven een plekje is waar kind in campingbed kan slapen. Ja, iedereen weet dat wij een kind hebben, maar daarom ga ik er niet vanuit dat ze er dan zelf altijd maar rekening mee houden. Zelfs als ik overdag iets afspreek dan zeg ik nog wel even bij dat zoon ook mee gaat.
quote:JohnnyCake schreef op 18 december 2009 @ 13:35:

Het valt mij ook steeds meer op dat men honden als legitiem aanhangsel wil zien. In Duitsland heb je in veel restaurants al waterbakjes klaarstaan voor de hond, en dit zie ik nu ook steeds vaker in Nederland. Ik heb me voorgenomen dit niet meer te pikken. Als ik eet en er komt een hond met familie het restaurant binnenwandelen dan sta ik op en ben ik pleite. Zonder de rekening wel te verstaan. Het moet niet gekker worden.

Ehm, wat een rare reactie? Ik neem al zo'n 10 jaar lang hond(en) mee naar restaurants. Ik bel altijd even van te voren of het is toegestaan. Bijna altijd is het toegestaan. Hond ligt keurig onder tafel.

Als jij dan dramatisch weg wilt lopen moet je dat vooral doen, ik zal het me niet aantrekken.
.
.
quote:toffifee schreef op 18 december 2009 @ 13:38:

Zelfs als ik overdag iets afspreek dan zeg ik nog wel even bij dat zoon ook mee gaat.Je zegt het, je vraagt het niet? Want volgens mij heeft schoonzus het ook gezegd, maar is TO het daar dus niet mee eens.
quote:elninjoo schreef op 18 december 2009 @ 13:34:

Misschien kun je de honden in het huis van een van de andere genodigden laten die dicht in de buurt woont. Dan zitten de honden niet in de weg en kan schoonzus tussendoor 'n paar keer daar naartoe om ze uit te laten.

Ik herhaal 'm nog maar even, want ik vind dit echt een goed idee!

Zou zomaar dé oplossing kunnen zijn.
Ik zou zeggen dat ik 3 honden wel erg druk vind mert alle familie ed erbij. Dat de kleintjes niet echt een probleem zijn, maar dat je die grote te wild en te groot vind en of je schhonzus daar iets voor kan verzinnen. Een bench meenemen lijkt me al het probleem oplossen toch?

Persoonlijk zou ik, als ik een hond had of zelfs 3 honden, er niet vanuit gaan dat mijn familie er net zo dol op is als ik. En ik zou me dus zelf, als eigenaar, verantwoordelijk voelen voor het zoeken naar een oplossing. Maar goed, sommige mensen denken daar dus anders over.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:mormeltje schreef op 18 december 2009 @ 13:36:

[...]

Nou,als een hond gewoon netjes bij de tafel ligt heb ik er geen problemen mee,zodra ze van mn bord gaan vreten wel De walm die van zo'n beest afkomt is het ergste. Zeker als het buiten regent en het beestje een beetje nat is. Sorry, maar dat kun je je medemens toch niet aandoen, je natte hond in een restaurant?
.
quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 13:22:

Ik vind het nogal onbeleefd om iemand uit te nodigen die honden heeft (die je dus niet zomaar thuis kunt laten, zoals bijvoorbeeld met katten wél het geval is) en dan vervolgens te gaan roepen dat ze wel mag komen, maar dat de honden niet welkom zijn.

Nodig dan niet uit, denk ik dan.

Ik vind het juist onbeleefd om er maar van uit te gaan dat je 3 honden (waaronder 1 grote) ook nog eens welkom zijn in een huis vol visite. Schoonzus had toch zelf ook wel kunnen bedenken dat dat een beetje erg druk zou worden?

En hoe schoon iemand ook is, ik ruik het altijd als iemand honden in huis heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 13:39:

[...]

Gaat dit ook op voor de kerst? Als je uitgenodigd bent bij familie?Dan nog zou ik het even zeggen dat ik kind meeneem en of deze boven even kan slapen... ook bij familie (juist bij mijn familie, die bij logees puin moeten ruimen in de logeerkamers )
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:JohnnyCake schreef op 18 december 2009 @ 13:40:

[...]

De walm die van zo'n beest afkomt is het ergste. Zeker als het buiten regent en het beestje een beetje nat is. Sorry, maar dat kun je je medemens toch niet aandoen, je natte hond in een restaurant?Nou,weet niet welke honden jij kent maar die van ons meurt echt niet zo hoor..(of ik ruik het niet meer )
Ik wil gewoon echt, echt, echt geen hond in huis. Omdat ik kleine kinderen heb en dat geen fijn idee vind, zeker niet een grote, drukke hond. Omdat ik allergisch ben en als ik met mensen die huisdieren hebben op bezoek ga dus moet accepteren dat ik last heb en dat thuis dus níet wil. Als ik een etentje geef en er moeten mensen daardoor afhaken is het heel spijtig maar helaas, want ik wil dus ECHT geen hond in huis. Jammer dat ik dan een slechte gastvrouw ben, maar so be it.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:singalala schreef op 18 december 2009 @ 13:40:

Persoonlijk zou ik, als ik een hond had of zelfs 3 honden, er niet vanuit gaan dat mijn familie er net zo dol op is als ik. En ik zou me dus zelf, als eigenaar, verantwoordelijk voelen voor het zoeken naar een oplossing. Maar goed, sommige mensen denken daar dus anders over.

Misschien heeft ze het niet door. Haar broer is immers dol op haar honden. Dus dat ze helemaal niet weet dat haar schoonzus het zo vreselijk vindt.

Ja ik zou bellen en naar een oplossing zoeken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 13:38:

[...]

Ehm, wat een rare reactie? Ik neem al zo'n 10 jaar lang hond(en) mee naar restaurants. Ik bel altijd even van te voren of het is toegestaan. Bijna altijd is het toegestaan. Hond ligt keurig onder tafel.

Als jij dan dramatisch weg wilt lopen moet je dat vooral doen, ik zal het me niet aantrekken.Dramatisch? Nee. Jij bent gewend aan de geur van je beesten. Is het vreemd dat andere mensen dat niet zijn? Waarom zou je uberhaupt een hond meenemen naar een eetgelegenheid? Dat is toch volkomen nutteloos?
Q, ja, dan ook. Gewoon, omdat ik niet zomaar naar boven wil stampen om kind naar bed te brengen. Ik heb zelf af en toe een puinhoop boven, en zou het dan fijn vinden als ik zoiets van te voren weet. Of in ieder geval even ben herinnerd. Om shockreacties te voorkomen.

Spijker, ja ik zeg het. En laat dan ruimte of ze het oké vinden of niet. Ik bedoel, voor mij is het vanzelfsprekend, maar kan me voorstellen dat vrienden het ook fijn vinden eens alleen met mij te zijn. En dan spreken we gewoon een keertje 's avonds af en blijft man thuis bij kind. Gewoon even een reminder zeg maar, dat we niet meer alles kunnen doen mét kind. Ben de eerste in de vriendengroep met kind, dus sommige moeten nog even "wennen".
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven