Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Wau wauw wauw!!! Wat heerlijk die sneeuw! Mats vond het ook prachtig; hij heeft geprobeerd sneeuw mee naar huis te nemen, maar kwam tot de conclusie dat het dan niet bleef. Sverre liet vlokken op zijn tong terechtkomen. Sleeen is cool! Helaas moet ik morgen werken, van mij mag het nog wel even wit blijven.

Vandaag niet voor de tweede prik gegaan. Ik zie het gevaar nu ook niet meer, ze 1 prik gehad en ik heb het er niet voor over dat ze van de tweede ergere bijwerkigen kunnen krijgen. Het voelt goed zo.

Mats is bezig met zindelijk worden; gaat sinds gisteren continue naar de WC, bijna geen plasjes meer in zijn luier. We belonen hem met een cadeautje na 10 stickers, maar het gaat nu wel heel rap!!!! Hahahaha

Ris, hoe is het nu met je???
@Annie: Genieten hè, die sneeuw. Al was het vanavond ook wel een beetje eng, want wij hadden een kerstborrel bij een collega en daar ging ik met de auto heen. Heb heeeeel rustig terug gereden en geen druppel gedronken, dat scheelde wel.

@Pebbles: Ik zie het wachtwoord wel komen. Ben er nog niet mee aan de slag gegaan, haha. Kleding van Wehkamp zaten leuke dingen bij die ik ook ga houden: een spijkerbroek, een jurkje, een lang bruin vest, een soort lange spencer (zwart) en een doosje Playmobil voor Jasmijn die veel goedkoper was dan in de winkel, haha.

@Mirjam: Welke site is dat? Ben wel benieuwd met mijn kids. Las net op mijn hyves dat een kindje van een kennis net zo groot is ong. als Thijmen (3 cm korter en 1 kilo zwaarder) en die was ook te zwaar volgens het CB. Maar ze doen er verder niets mee. Ach, gaat er wel vanaf als ze gaan kruipen en lopen.

Vanavond gezellig kerstfeest gehad in de klas. Daarna een kerstmarkt op het plein, met vuurkorven en glühwein en échte sneeuw! Romantisch hoor, alle ouders stonden te wachten en de kids kwamen met lampionnen naar buiten, zo'n lief gezicht. Nu morgen ons klassenfeest nog en dan vakantie!!! Maar het feest heb ik zelf wel zin in, wordt vast heel erg leuk.
Hoi hoi.....Lief is met de pjoeter bezig geweest.....en daar heb ik zo'n hekel aan...kan dan niet ff lekker achter m'n forum kruipen.

@mmmoi.....jeetje wat is Thijmen een flinke jongen zeg! Jasmijn ook een lange dame. Gok dat Mayte ongeveer dezelfde lengte heeft. maat 104 zit niet meer ruim maar goed. Heb haar laatst bij de ha nog gewogen en kwam ook op 16 kilo uit. In tegenstelling tot buurmeisje die is een par cm korter en weegt 12,4 kilo (een verschil met tillen! Niet te geloven gewoon)

Lief is vandaga ook thuis gebelven....al die sneeuw is nu aangestamt en het heeft gevroren dus lekker glad, hij komt de strat niet eens uit. Is nu lopend boodschapjes halen plus sneeuwschuiver en pekel.

Verder weinig bijoznderheden....door sneeuw noodgedongen binnen, maar geeft Mayte de kans om zich uit te leven op d'r nieuwe puzzels.....24 stukjes en ze kan ze bijna llemaal zonder hulp inelkaar zetten. Maar het is natuurlijk gezellig om het gezamenlijk te doen.

Gister belde de peuterjuf op om te zeggen dat het kerstontbijt voor vanochtend af te bllen. Zij en haar collega konden vandaag niet op e op de speelzaal komen (zwanger en een neiet zo heel beste gezondheid) dus wordt het nu een neiuwjaars ontbijt......Mayte heeft lekker uitgeslapen tot 8.00 vanochtenddus het was niet zo heel erg.
Hier ook sneeuw, maar niet zo ernstig dat ik het huis niet meer uit kan. Jasmijn is een keertje op vrijdag naar de psz geweest, was erg leuk, ze had 2 werkjes gemaakt. Ik heb in de tussentijd echte 'sneeuwwanten' voor haar gekocht, want ze pakte steeds sneeuw op. En met wollen gebreide handschoentjes was dat natuurlijk veel te koud. Vanmiddag klassenfeest, gezellig. Verder geen bijzonderheden.
Jeetje, wat een lange kinderen dan zeg. Ik denk dat mats de 1 meter nog niet is gepasseerd, alhoewel maat 98 hem goed zit.

Vandaag heeft lief de premiere. Ik zou blij zijn als het hele circus voorbij is, we zien elkaar zo weinig. Maar tot nu toe is hij t/m zondag weg, maandag moet ik werken en is hij vrij, dinsdag werkt hij en ben ik vrij, woensdag allebei werken en dan....vakantie!!!!!! Jippie! Hopelijk ligt er dan nog veel sneeuw!
Ik word wel jaloers op al jullie sneeuw verhalen. Hier ligt een heel klein beetje maar zeker niet dekkend dus sleeen kan nog niet.

Het zou vanavond misschien weer gaan sneeuwen maar ze verwachten vooral in het westen meer sneeuw.

Hopelijk van het weekend wat meer sneeuw.

In de achtertuin was wel wat blijven liggen dus de meiden zijn in hun ski-kleren in de tuin geweest.

Eva is volgens mij een sprongetje aan het maken. Ze kan ineens weer meer en begrijpt ook meer. Daarnaast is ze heel hangerig en begint ze vaak te brullen als ik bij haar vandaan loop. Ook slapen koste de afgelopen 2 weken wat meer moeite. Hopelijk is het snel weer voorbij.

Ze staat nu wel goed los en het zal denk ik niet lang meer duren voor ze echt loopt.

Gaan jullie nog wat doen dit weekend?

Als ik lees hoe Eva in d'r velletje zit, ben ik bang dat Fenna ook een sprongetje aan het maken is....huilerig, niet alleen kunnen zijn, (idd ook wanneer ik bij haar weg loop) en inslapen is best wel een beetje lastig en ze is snel wakker. Ook dit gaat wel weer voorbij.

Vanochtend met Mayte op de slee naar de winkel geweest. Op de terug weg is ze begonnen met zingen "we gana weer naar huis, we gaan weer naar huihuis" Waren we bijna thuis...."we zijn er bijna, we zijn er bijna, we zijn er bijna we zijn er bijna" zo schattig.

En verder veel sneeuwpret.....en het sneeuwt alweer....niet zo heel veel, maar genoeg om even een glimlach tevoorschijn te toveren. Vind het toch wel leuk hoor al die sneeuw.
He meiden,

ik ben er ook nog. Heb net les 12 gelopen van het hardloopprogramma dat Pebbles ook volgt. Heerlijk, dat hardlopen. Als ik het zo leuk blijf vinden, heb ik geen schop van jullie nodig .

Vandaag is Hanna nog vervoerd...in de maxi-cosi!! Volgende maand wordt ze drie en ze paste er nog (net) in. Haha. Mijn ouders pasten op de kinderen (zoon had ook al vakantie vandaag) en ze moesten even met de auto weg. Maar omdat we dit niet van te voren wisten, had ik geen autosleutel achtergelaten zodat ze het stoeltje uit onze auto konden halen. Ik heb ze gezegd dat ze dan de mc maar moesten pakken (ik moet hem nog steeds op mp zetten maar gelukkig voor nu was het ding er nog), omdat ze daar vast nog wel in paste. En inderdaad, het paste nog. Ze heeft niet eens tegengestribbeld, vond het wel best volgens mijn ouders.

Over inenten gesproken; ik stond vandaag op mijn werk bij de beroemdste viroloog van Nl in de lift. Hij werkt een paar verdiepingen onder de mijne. Toch grappig.
We zijn net uit eten geweest met de buren en het was echt super lekker en heel gezellig.

@mirjam: leuk zeg dat het hardlopen zo goed gaat. De eerste paar weken vond ik ook erg makkelijk en nog steeds wel eigenlijk maar voor mijn bekken vind ik het wel belangrijk om het rustig op te bouwen. Heb je geen last gehad van de sneeuw?

Grappig dat Hanna nog in de Maxi Cosi past. Floor gaat er nog wel eens in zitten maar die steekt er echt wel bovenuit.

Ik vind het zo leuk dat Floor nu helemaal met lezen bezig is. Er gaat ineens een wereld van letters voor haar open. Ze weet precies welke letters er in onze namen zitten en met al onze 4 namen + papa en mama heb je al bijna het halve alfabet. Als ze nu bijvoorbeeld op de kalender "november" ziet staan (nog niet omgedraaid naar december) weest ze de o en r aan van Floor de v en e van Eva en de m van Mama.

En op al het broodbeleg staan letters, op kentekenplaten, bij de supermarkt, op plaatsnaam bordjes, op gebouwen.

Met de letters van het magneetbord "schrijft" ze nu ook Floor en Eva.
Gisteren naar de musical geweest van lief en het was leuk!!! Ben supertrots! Vanmiddag weer kijken, nu zo met ouders en kinderen naar de stad!
aleen even heel snel want griep.

Ring, 23e is prima!
Hello allemaal,

Hier een gezellige prékerstdag, haha. Wij zijn vanochtend met ons gezinnetje naar oma en opa gelopen, Jasmijn met papa op de slee en Thijmen bij mij in de wagen. Was gezellig, daar even koffie gedronken. Toen terug naar huis de auto halen en even het centrum in. Uitverkoop is begonnen... Ik heb een soort van Uggs maar dan niet de echte hoor, voor Jasmijn gekocht. Ik ging voor snowboots maar kon niet slagen en deze zijn ook voor 'gewoon' heel leuk. Ze zijn zwart met een gebreide bovenkant. Verder nog een stelletje voor haar verjaardag, een rokje met een giletje en shirtje gekocht. Was wel prijzig maar nu 2e gratis en ik hoop dat ze er weer 2 jaar mee kan doen. Ook voor Thijmen van die schattige kleine maat 20 schoentjes in de aanbieding van Shoesme. Zal eens een plaatje googlen. Toen kwamen we mijn ouders ook nog tegen en die gingen mee een winkel in en daar kreeg Jasmijn een roze ijsmuts van Barts, en oma betaalde die We wilden eigenlijk ook nog een skibroek bij de Hema maat Jas moest al maat 110/116 hebben en de roze waren natuurlijk al weer op...dus als iemand hem nog tegenkomt?!!?

Vanmiddag gaan we een kerstwandeling doen in de duinen, die wordt georganiseerd door een interkerkelijke stichting, zie je het hele kerstverhaal onderweg, en krijg je chocomel en dat soort dingen. Erg leuk. Kinders dik ingepakt en gáán! Heb er wel zin in, mijn ouders gaan ook mee en daarna eten we wat samen denk ik. Romantisch in de sneeuw, haha.

Nou, tot zover de update vanaf hier! Lekker vakantie met weinig plannen in het vooruitzicht, heerlijk ontspannen. Alleen Jasmijns verjaardag, maar dat is ff boodschappen doen en klaar. Ik heb een leuke taart besteld bij een mevrouw die ze zelf maakt, met marsepein enzo. Ze wilde een Ariël taart, dus ik ben heel benieuwd!

Thijmens schoenen

Jasmijns schoenen

Jasmijns verjaardagskleding
Mayte is ook bezig met letters en ziet ze overal en nergens! Zelfs op de stoeptegels ziet ze letters staan (en echt waar, soms staan er letters van de ptt ofzo op) Ze haalt cijfers en letters nog wel eens door elkaar (de 0 en de o bijvoorbeeld) Maar dat ze ook echt kan benoemen zoals Floor....is wel heel knap hoor.

@Krook, okidoki, dan zijn we denk ik rond 13.30 bij jullie. Maar als jullie griepig zijn, is eht dan wel tof dat gevieren bij jullie komen?

Vandaag kerstkaartjes geschreven en met Mayte op de slee bij de buren en de brieven bus gebracht. Maar oe wat ik het koud zeg. Allebei stijf bevroren vingers en een paarse neus.

Ga zo in bad...vreselijk ongesteld met bijbehorend humeur.
Oeh leuk Mmmoi, die kleren. Wij hebben ook lekker gewinkeld voor de jongens'een spencer van de H&M en een mooie trui voor Mats.

Vandaag voor de tweede keer bij Lief naar de voorstelling wezen kijken. Het was weer super maar ik zou blij zijn als het voorbij is, even weer wat tijd samen!
Sneeuw????? Hier echt veul! Donderdag heb ik er 15 minuten langer over gedaan om naar mijn werk te rijden, ik was net op tijd om nog te surveilleren. Tussen mijn woonplaats en de woonplaats van de collega met wie ik vaak samenrijd, was het stapvoets rijden geblazen. Daarna was de lucht geklaard en kon ik zo naar huis. En een uurtje later begon het te sneeuwen op het werk; hartstikke leuk!

Was een drukke dag met avond, ben op tijd terug gegaan en had ivm het weer een heel goede smoes om het niet te laat te maken. Gisteren ben ik met mijn baas meegereden; lekker relaxt zitten. Wederom net op tijd op school; kon nog net ff plassen en een kop thee pakken, toen ging de bel alweer.

Was wel een drukke ochtend, de klas moest leeg omdat de vloer van het lokaal in de vakantie geschamporeld (???) wordt. Gelukkig waren er twee moeders die zich spontaan hadden aangeboden om te helpen dus om 10 over 9 was het grootste werk al gedaan! De kids waren hartstikke moe, toen ik een verhaaltje ging lezen, lagen er 24 vermoeide kleuters op de grond te luisteren!

Eigenlijk zouden manlief en ik gisteren gaan uiteten (herkansing van ons debacle in de herfstvakantie omdat manlief ziek was toen), maar gisteren ging het weer niet door; hij was weer ziek. De kids gingen toch uit logeren en ik heb take away gehaald en de hele avond voor de buis gehangen en Serious Request gekeken.

Vandaag konden we uitslapen maar ik had een hypo en moest er toch uit. Maar ja.. als je normaal om kwart over 6 naast je bed staat, is half 9 echt wel uitslapen!

Ben ff de stad in geweest omdat we morgen op kraamvisite gaan en ik moest nog een cadeautje kopen. Heb voor Ella een mooi truitje (Villa Happ voor 5 euro!) en voor Gijs een heel gaaf blousje en broek (was iets duurder, maar ik had nog een kadobon van de hema, dus toch voor niks). Alletwee voor kerst/verjaardag.

Voor de nieuwe aanwinst heb ik een broekje, truitje en rompertjes gekocht. Ik ben vorige week al even snel langsgegaan en morgen gaan we uitgebreid.

Komende weken weinig gepland, dus ik kijk wel hoe het gaat! Moet nog een taart bedenken voor Ella en een traktatie voor het kdv.

9 januari gaat ze trouwens beginnen met peuterdans. Ze vindt het super om te dansen dus dat leek me wel wat. 5 januari moet ze naar het cb, wij kregen geen oproep, ik was laatst met Gijs en heb toen deze afspraak maar gemaakt.

Ella is nog niet bezig met letters, schrijft wel zogenaamd haar naam en die van ons allemaal, maar herkent nog niks. Hoeft ook nog lang niet!

Tellen kan ze wel, ineens kan ze tot 7 zonder iets over te slaan. En het lukt haar ook bijna om synchroon te tellen. Wel schattig hoor.

zo, dat was het wel voor nu!
Haha, ik dacht dat ik dit gisteren al had geplaatst maar het bericht stond nog klaar om verstuurd te worden.

@mmmoi: heeft Thijmen al maat 20 of zijn ze alvast op de groei?

Eva heeft nu schoentjes maat 18.

De verjaardagen komen er echt al snel aan. Jasmijn is over een week al jarig.

Ik zal van de week even bij de Hema kijken voor die skibroek. Gaan jullie naar de sneeuw dan? Floor heeft een donkergrijze van Scapino.

@Annie: hoe lang duren die voorstelling nog?

@ringel: haha, die 0 en o komen me bekend voor. Gisteren zag Floor op prijskaartjes allemaal 0's staan en ze dacht natuurlijk dat dat "haar" letter o was.

@krokus: beterschap. Heb je het erg te pakken?

Vanmorgen lekker gesleed met de meiden. Er ligt hier nu eindelijk genoeg om dat te kunnen doen.
@Ris: wat is synchroon tellen? Ik denk dat Floor tot 20 telt en als ze bijvoorbeeld een aantal blokjes moet tellen komt ze tot 15 ongeveer. Maar op het moment is tellen totaal niet interessant, letters zijn veel leuker.

Ik ben al een beetje voor de vakantie aan het kijken maar ik weet het nog niet precies. We willen nog graag een keer naar Zweden maar ook naar Corsica.
Sverre loopt!!!! Hij loopt en ik heb het nog op film ook! Hij was steeds bezig met opstaan en dat wilde ik filmen. En in 1 keer loopt hij zo door....zijn allereerste stappen!!!!! Wauw!

Lief is nu naar het eindfeest, zijn voorstellingen zitten er op. ben er wel blij mee maar ben vooral supertrots op zijn durf en lef. Dit jaar was heel veel dans en laat dat nou niet bepaald zijn sterkste punt zijn. Hij heeft ritme-gevoel, is muzikaal, fit maar qua bewegen is hij zo onzeker. Toch doet hij dat maar. Volgend jaar spelen ze 3 musketiers, volgens mij is dat veel meer spel en zang en dat is veel meer zijn ding!

Nu ik dinsdag nog mijn optreden en dan op naar de feestdagen!!!

Ris, wat heeft je man? Beterschap voor hem. Ik vind wel dat je nu recht hebt op een weekendje Parijs ofzo, 2 keer ziek en dan niet kunnen uit eten is niet tof.

Ringel, ben je nog ongesteld? Doe ik me je mee...bahhhh. Aangezien ik alle avonden alleen ben geweest is alle chocola uit de kerstpakketen nu op... Hellup!
Haha, hier ook zo'n chocoholic en niet eens ongesteld...

@Pebbs: De schoentjes zijn een klein beetje te groot voor Thijm, ik denk dat hij officieel maat 19 heeft. Maar hij loopt toch nog laaaaaang niet, dus dit gebruiken we gewoon voor de warmte, als slofjes.

@Annie: Cool dat Sverre loopt! Hoe oud is hij nu eigenlijk?

@Ringel: Haha, herkenbaar, Jasmijn zag laatst op straat de T van Thijmen staan...waren 4 witte stenen in die vorm, die het einde van een parkeervak aangaven, haha!

@Ris: Eindelijk welverdiend vakantie. Ga je nog wat leuks doen?

Hier een jongetje dat weer helemaal niet lekker in zijn vel zit. Zodra hij in bed ligt, gaat hij huilen. Op schoot zit hij gezellig om zich heen te kijken en te lachen. Ik hoop maar dat het een sprongetje is, maar we zijn ook wel bang dat hij weer last heeft van zijn oren. Hij heeft tenslotte 2 keer eerder een ontsteking gehad en geen koorts daarbij. Nu hebben we hem maar een zetpil gegeven, maar het helpt allemaal niks. Zelfs in zijn slaap lijkt hij te huilen. Ik kan hem toch moeilijk ophouden en gezellig zitten doen, daar went hij dan weer aan!?! Pfoe, dilemma's. Het is zo'n makkelijk kind maar met zijn gezondheid kwakkelt hij steeds maar. Een echt KNO kind, zei de ha vorige week nog, na die pseudokroep. En ik vrees dat we deze week weer een keer langs moeten daar...
@annie: goed van Sverre!!

Het grappige is dat Eva vandaag ook haar eerste echt losse stapjes heeft gedaan. Ze ging al een paar dagen steeds midden in de kamer los staan en nu liep ze een paar keer een paar stapjes.

Het is alweer 11 uur zie ik. Snel mijn bed in want morgen moet er weer gewerkt worden.
Sorry, even ego hoor. Momenteel even in een crisis met lief. We hebben geen ruzie maar zitten even in zwaar weer. Ach komt wel weer goed, we hebben elkaar gewoon even veel en veel te weinig gezien en daarnaast heeft hij wat egoistische beslissingen genomen zonder daarbij maar aan mij of gezin te denken. Dat is jammer...

Ben nu erg moe, zit op mijn werk, Mats had weer erg last van hoesten vannacht.....Gelukkig is het vandaag maar een korte dag.

Mmmoi, beterschap met Thijmen. naar dat ie zo kwakkelt maar gelikkig groeien meeste kinderen daar over heen en iedere keer wordt ie er ook weer sterker van. Knuffel hem maar lekker!

Pebbs, wow, die Eva. Stoer hoor! Eva scheelt 3 maanden met Sverre toch? Sverre wordt 1,5 jaar aan het begin van het nieuwe jaar. Mats liep een paar dagen na zijn eerste verjaardag los, Sverre heeft er een half jaartje langer over gedaan, hahaha
@Annie: Wat naar, dat je in zwaar weer zit...het gaat hopelijk toch wel goed komen?!? voor jou!

@Pebbles: Wat leuk dat Eva nu ook echt gaat lopen. Heb jij binnenkort ook vakantie, of moet je tussen kerst en oud en nieuw ook werken?

Hier gelukkig vakantie. Wat een drama vannacht. Thijmen was continu wakker. Iedere keer huilen, en als wij bij hem waren was het goed. Op een gegeven moment toch maar tussenin gelegd en toen sliep meneer gelijk. Maar als we hem terug legden, ging hij weer huilen... en om half vijf riep Jasmijn dat ze moest plassen. Nog helemaal droog, dus heel goed! Maar slopend voor je rust. Uiteindelijk werd ik om 8 uur wakker van de man die praatte (stond beneden te bellen met collega; hij had zijn tijd verslapen door dat gedoe!!!) en de kids sliepen allebei nog! Jasmijn werd om kwart over acht wakker omdat ze een heeeeeel grote plas moest doen en Thijmen pas na half negen, omdat...ja, daarom ja! Ik denk dat hij momenteel lichamelijk niks mankeert maar dat hij een soort van verlatingsangst heeft. Is dat normaal met 9 maanden?

Vanochtend zou mijn schoonzus op de koffie komen met Eva, maar ze zag het niet zitten met die sneeuw op de straat. Nu dus geen plannen. Mmman werkt maar tot 12 uur deze week dus die is er vanmiddag lekker. Misschien nog wat leuks doen.

Iemand hier nog zin om wat leuks te plannen in de kerstvakantie? Of zijn jullie allemaal niet vrij of erg druk?
@mmmmoi, mag je de hand schudden...Fenna vannacht ook aan het spoken en wilde alleen bij ons in bed slapen. Heb haar met slaapzak en al uit d'r ledikant getild en met het voeteneind tussen mijn benen geklemd (zodat ze dus verder geen kant uitkon) laten slapen. Om 5.30 heb ik d'r maar naar d'r eigen bed getild...waar ze nog heeft geslapen tot 8.15.

Maar en soort van verlatingsangst is wel normaal rond deze leeftijd...Fenna heeft er momenteel ook best last van, kan m'n kont niet keren of ze begint al te miepen.

En Eva en Sverre zelf lopen!!!!!!!! Wat goed!

Ik ga ff onder de douche doorhupselen..

@Annie, dikke voor jou en man....hoop dat jullie eruit komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven