Marktplaats belevenissen
zondag 20 december 2009 om 12:45
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.
Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.
Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.
Oke... laat ik van start gaan.
Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.
Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!
Zucht.
Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.
Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.
Oke... laat ik van start gaan.
Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.
Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!
Zucht.
zondag 20 december 2009 om 13:36
quote:queenie1 schreef op 20 december 2009 @ 13:33:
[...]
Inderdaad. Kledingstukken van over de 400 euro waar al 50 euro op geboden is, en dan nog een mail sturen, ik wil het overnemen voor 10 euro, geef je bankrekeningnummer maar, maak ik het direct over. Echt, dan valt m'n bek los en kan ik ook geen nette mail meer terug sturen.En dat hoeft dan ook niet vind ik. Kom nou zeg, 10 euro voor een kledingstuk van 400 euro. Een beetje reëel bieden kan geen kwaad lijkt me.
[...]
Inderdaad. Kledingstukken van over de 400 euro waar al 50 euro op geboden is, en dan nog een mail sturen, ik wil het overnemen voor 10 euro, geef je bankrekeningnummer maar, maak ik het direct over. Echt, dan valt m'n bek los en kan ik ook geen nette mail meer terug sturen.En dat hoeft dan ook niet vind ik. Kom nou zeg, 10 euro voor een kledingstuk van 400 euro. Een beetje reëel bieden kan geen kwaad lijkt me.
zondag 20 december 2009 om 13:40
quote:queenie1 schreef op 20 december 2009 @ 13:33:
Inderdaad. Kledingstukken van over de 400 euro waar al 50 euro op geboden is, en dan nog een mail sturen, ik wil het overnemen voor 10 euro, geef je bankrekeningnummer maar, maak ik het direct over. Echt, dan valt m'n bek los en kan ik ook geen nette mail meer terug sturen.
Ik neem het die mensen niet kwalijk, het blijft een soort veilingsite en niet geschoten is altijd mis.
Als je zulke dingen belachelijk vindt, dan moet je daar gewoon helemaal niet op reageren.
Inderdaad. Kledingstukken van over de 400 euro waar al 50 euro op geboden is, en dan nog een mail sturen, ik wil het overnemen voor 10 euro, geef je bankrekeningnummer maar, maak ik het direct over. Echt, dan valt m'n bek los en kan ik ook geen nette mail meer terug sturen.
Ik neem het die mensen niet kwalijk, het blijft een soort veilingsite en niet geschoten is altijd mis.
Als je zulke dingen belachelijk vindt, dan moet je daar gewoon helemaal niet op reageren.
zondag 20 december 2009 om 13:43
Ik heb de maxi cosi op MP gezet, met een minimum bod. Krijg je idd gewoon mailtjes van mensen die nog niet eens de helft willen bieden. Er staan 3 hele duidelijke foto's bij, en dan vraagt iemand of ik nog meer foto's kan sturen.
Pas geleden een zo goed als nieuwe buggy verkocht, uiteindelijk wel voor mijn vraagprijs. Maar kreeg toen ik hem net 1 dag op MP had staan een bod van iemand die nog niet eens 1/3 van de vraagprijs bood. Aan de naam van de afzender kon je meteen opmaken dat diegene goedkoop kinderwagens opkoopt en voor de hoofdprijs weer verkoopt.
Of de mensen die ons dressoir kwamen ophalen. Ze waren helemaal blij dat het er nog zo netjes uit zag en bijna nix kostte. Ze bleven maar hangen, volgens mij wachtten ze op een kopje koffie. Ze vertelden trouwens dat ze fanatieke kringloop en MP kopers waren, en dat was ook wel te zien. Wat een smerige types!
Verder eigenlijk geen echt negatieve ervaringen met MP. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen die op MP iets verkopen, gewoon eerlijke mensen zijn, net als ik.
Pas geleden een zo goed als nieuwe buggy verkocht, uiteindelijk wel voor mijn vraagprijs. Maar kreeg toen ik hem net 1 dag op MP had staan een bod van iemand die nog niet eens 1/3 van de vraagprijs bood. Aan de naam van de afzender kon je meteen opmaken dat diegene goedkoop kinderwagens opkoopt en voor de hoofdprijs weer verkoopt.
Of de mensen die ons dressoir kwamen ophalen. Ze waren helemaal blij dat het er nog zo netjes uit zag en bijna nix kostte. Ze bleven maar hangen, volgens mij wachtten ze op een kopje koffie. Ze vertelden trouwens dat ze fanatieke kringloop en MP kopers waren, en dat was ook wel te zien. Wat een smerige types!
Verder eigenlijk geen echt negatieve ervaringen met MP. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen die op MP iets verkopen, gewoon eerlijke mensen zijn, net als ik.
zondag 20 december 2009 om 13:45
quote:gedateerd schreef op 20 december 2009 @ 13:40:
[...]
Als je zulke dingen belachelijk vindt, dan moet je daar gewoon helemaal niet op reageren.Als er biedingen staan van 50 euro begrijp je hopelijk wel dat 10 euro een belachelijk bod is.
[...]
Als je zulke dingen belachelijk vindt, dan moet je daar gewoon helemaal niet op reageren.Als er biedingen staan van 50 euro begrijp je hopelijk wel dat 10 euro een belachelijk bod is.
...
zondag 20 december 2009 om 13:46
quote:wolkewietje schreef op 20 december 2009 @ 13:43:
IEr staan 3 hele duidelijke foto's bij, en dan vraagt iemand of ik nog meer foto's kan sturen.Mijn ervaring is dat als mensen om meer foto's vragen of die vragen alles na te meten (bij kledingstukken) niet meer reageren of afhaken. Dus ook daar neem ik de moeite niet meer voor. Eigenlijk vind ik marktplaats steeds minder leuk worden...
IEr staan 3 hele duidelijke foto's bij, en dan vraagt iemand of ik nog meer foto's kan sturen.Mijn ervaring is dat als mensen om meer foto's vragen of die vragen alles na te meten (bij kledingstukken) niet meer reageren of afhaken. Dus ook daar neem ik de moeite niet meer voor. Eigenlijk vind ik marktplaats steeds minder leuk worden...
zondag 20 december 2009 om 13:53
Ik heb ook teruggemaild dat de foto's van MP de enige zijn die ik heb. Daar hebben ze het maar mee te doen. De maxi cosi staat op zolder, eet geen brood, dus dan blijft hij gewoon nog even lekker staan. Heel stiekem kan/wil ik er ook eigenlijk nog geen afscheid van nemen, dus ik heb geen haast met verkopen. Maar daar is weer een ander topic voor.....
zondag 20 december 2009 om 14:02
quote:paris_rose schreef op 20 december 2009 @ 13:46:
[...]
Mijn ervaring is dat als mensen om meer foto's vragen of die vragen alles na te meten (bij kledingstukken) niet meer reageren of afhaken. Dus ook daar neem ik de moeite niet meer voor. Eigenlijk vind ik marktplaats steeds minder leuk worden...Ik doe dat ook regelmatig hoor, vragen om maten of extra foto's als een advertentie niet duidelijk is. Ik wil graag weten wat ik koop voor ik geld overmaak. Vaak word er niet moeilijk over gedaan.
[...]
Mijn ervaring is dat als mensen om meer foto's vragen of die vragen alles na te meten (bij kledingstukken) niet meer reageren of afhaken. Dus ook daar neem ik de moeite niet meer voor. Eigenlijk vind ik marktplaats steeds minder leuk worden...Ik doe dat ook regelmatig hoor, vragen om maten of extra foto's als een advertentie niet duidelijk is. Ik wil graag weten wat ik koop voor ik geld overmaak. Vaak word er niet moeilijk over gedaan.
zondag 20 december 2009 om 14:04
Ik heb een keer te maken gehad met oplichting via Marktplaats. Ik had een duur dekbedovertrek gekocht (60 euro en verzendkosten) en na betaling gaf de verkoper niet thuis. Via de website internetoplichting hebben ze me geholpen de ouders van de jonge verkoopster te traceren. Die waren niet geamuseerd door de activiteiten van dochter (het was ook niet de eerste keer dat het gebeurde) en hebben er voor gezorgd dat ik mijn dekbed kreeg.
Maar dit is ook de enige slechte ervaring die ik met Marktplaats heb.
Maar dit is ook de enige slechte ervaring die ik met Marktplaats heb.
zondag 20 december 2009 om 14:08
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 december 2009 @ 14:04:
Ik heb een keer te maken gehad met oplichting via Marktplaats. Ik had een duur dekbedovertrek gekocht (60 euro en verzendkosten) en na betaling gaf de verkoper niet thuis. Via de website internetoplichting hebben ze me geholpen de ouders van de jonge verkoopster te traceren. Die waren niet geamuseerd door de activiteiten van dochter (het was ook niet de eerste keer dat het gebeurde) en hebben er voor gezorgd dat ik mijn dekbed kreeg.
Maar dit is ook de enige slechte ervaring die ik met Marktplaats heb.Netjes zeg! Van die ouders.
Maar dit is ook de enige slechte ervaring die ik met Marktplaats heb.Netjes zeg! Van die ouders.
zondag 20 december 2009 om 14:10
quote:hompeltjepompeltje schreef op 20 december 2009 @ 14:02:
[...]
Ik doe dat ook regelmatig hoor, vragen om maten of extra foto's als een advertentie niet duidelijk is. Ik wil graag weten wat ik koop voor ik geld overmaak. Vaak word er niet moeilijk over gedaan.Maar daar zit een verschil in. Ik vind dat je best mag vragen naar extra info als het niet duidelijk is. Maar als je duidelijke foto's hebt en de afmetingen vermeld en als mensen dan gaan miepen over elk detail. Dan hoor je dus niets van mij .
[...]
Ik doe dat ook regelmatig hoor, vragen om maten of extra foto's als een advertentie niet duidelijk is. Ik wil graag weten wat ik koop voor ik geld overmaak. Vaak word er niet moeilijk over gedaan.Maar daar zit een verschil in. Ik vind dat je best mag vragen naar extra info als het niet duidelijk is. Maar als je duidelijke foto's hebt en de afmetingen vermeld en als mensen dan gaan miepen over elk detail. Dan hoor je dus niets van mij .
zondag 20 december 2009 om 14:26
quote:paris_rose schreef op 20 december 2009 @ 14:10:
[...]
Maar daar zit een verschil in. Ik vind dat je best mag vragen naar extra info als het niet duidelijk is. Maar als je duidelijke foto's hebt en de afmetingen vermeld en als mensen dan gaan miepen over elk detail. Dan hoor je dus niets van mij .Ja daar heb je dan ook wel een punt.
[...]
Maar daar zit een verschil in. Ik vind dat je best mag vragen naar extra info als het niet duidelijk is. Maar als je duidelijke foto's hebt en de afmetingen vermeld en als mensen dan gaan miepen over elk detail. Dan hoor je dus niets van mij .Ja daar heb je dan ook wel een punt.
zondag 20 december 2009 om 16:34
quote:wolkewietje schreef op 20 december 2009 @ 13:43:
. Ze vertelden trouwens dat ze fanatieke kringloop en MP kopers waren, en dat was ook wel te zien. Wat een smerige types!
Ik volg je even niet? Hoezo zijn het smerige types? Ik koop best vaak op mp, en mijn halve inboedel komt uit kringloop. Ben ook maar een student. Maar ik ben absoluut niet smerig...
. Ze vertelden trouwens dat ze fanatieke kringloop en MP kopers waren, en dat was ook wel te zien. Wat een smerige types!
Ik volg je even niet? Hoezo zijn het smerige types? Ik koop best vaak op mp, en mijn halve inboedel komt uit kringloop. Ben ook maar een student. Maar ik ben absoluut niet smerig...
zondag 20 december 2009 om 21:24
[quoteIk volg je even niet? Hoezo zijn het smerige types? Ik koop best vaak op mp, en mijn halve inboedel komt uit kringloop. Ben ook maar een student. Maar ik ben absoluut niet smerig...[/quote]
Oooh, ik wil niemand voor het hoofd stoten natuurlijk! Absoluut nix mis met de kringloop en MP hoor! Maar die mensen waren dus echt viezig, hele vieze kleren enzo, echt vol vlekken. De jas van die man was zo vies dat die wrs gewoon rechtop zou blijven staan als hij hem uit zou trekken en weg zou zetten. Het was gewoon het totaalplaatje van hun uiterlijk en wat ze allemaal vertelden. Maar goed, ze waren blij met het dressoir en wij waren blij dat wij er vanaf waren.
Oooh, ik wil niemand voor het hoofd stoten natuurlijk! Absoluut nix mis met de kringloop en MP hoor! Maar die mensen waren dus echt viezig, hele vieze kleren enzo, echt vol vlekken. De jas van die man was zo vies dat die wrs gewoon rechtop zou blijven staan als hij hem uit zou trekken en weg zou zetten. Het was gewoon het totaalplaatje van hun uiterlijk en wat ze allemaal vertelden. Maar goed, ze waren blij met het dressoir en wij waren blij dat wij er vanaf waren.
zondag 20 december 2009 om 22:01
Mij stoot je niet voor het hoofd hoor. Ik weet gewoon dat er van dat soort 2e hands typjes bestaan. Bij onze kringloop lopen ook een aantal van dat soort mensen rond. Maar daarmee is niet gezegd dat alle mensen die op mp en de kringloop kopen zo zijn. En dat bedoel je ook niet. Dus... waar hebben we het over?
zondag 20 december 2009 om 22:20
Verkoop erg veel via MP en er zitten vreemde mensen tussen. Of ik de broek niet even kan aandoen die ik verkoop en dan goede foto's kan maken van het kruis en de billen. Mensen die willen dat je de DVD's alvast opstuurt en het geld komt wel... uhm nou denk het niet. Verder inderdaad erg irritant mensen die gaan bieden, zeggen dat ze het product willen en je hoort er vervolgens niets meer van.
Gelukkig levert MP ook best veel op zo ben ik al twee keer op vakantie geweest van de opbrengst
Gelukkig levert MP ook best veel op zo ben ik al twee keer op vakantie geweest van de opbrengst
zondag 20 december 2009 om 22:24
maandag 21 december 2009 om 12:02
Ik heb geprobeerd een computerkabel te verkopen en die jongen zou 'm op komen halen om 18u vorige week. Ik zit nog steeds te wachten. Nog gemaild, maar uiteraard geen reactie. Zwaar irritant vind ik dat. Geeft niet als je iets toch niet wil, maar heb dan wel het fatsoen om even te mailen/smsen (had mijn mobiele nummer gegeven).
Dus nu maar weer een nieuwe advertentie. Was sowieso al verbaasd dat er iemand reageerde. Als je ziet wat je kan (ver)kopen op MP...
Dus nu maar weer een nieuwe advertentie. Was sowieso al verbaasd dat er iemand reageerde. Als je ziet wat je kan (ver)kopen op MP...
dinsdag 22 december 2009 om 00:02
Nog geen slechte ervaringen met MP *afkloppen* maar wat ik wel altijd irritant vind is als mensen onrealistische bedragen gaan lopen bieden. En dan kwaad zijn als je vertelt dat dat te weinig is.
Doet me denken aan iets wat heeeeeeeeel lang geleden is. Was nog een tiener en ik reageerde op iemand die alles van Forever Friends spaarde. Ik haar een hele mooie, dure magneet opgestuurd en ik zou dan wat van mijn favo popgroep terug krijgen .... krijg ik een brief terug met "bedankt voor je magneet maar helaas is alles al op dus heb niets om terug te sturen". Maar de magneet stuurde ze ook niet terug. Hahaha ach ja.
Doet me denken aan iets wat heeeeeeeeel lang geleden is. Was nog een tiener en ik reageerde op iemand die alles van Forever Friends spaarde. Ik haar een hele mooie, dure magneet opgestuurd en ik zou dan wat van mijn favo popgroep terug krijgen .... krijg ik een brief terug met "bedankt voor je magneet maar helaas is alles al op dus heb niets om terug te sturen". Maar de magneet stuurde ze ook niet terug. Hahaha ach ja.
dinsdag 22 december 2009 om 03:51
Ook ik herken het 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten', maar het valt mij op dat niet alleen kopers, maar ook verkopers dit gedrag vertonen. Een designbank die 5 jaar gelden 10.000 euro heeft gekost rustig voor 8000 euro te koop zetten 'want hij ziet er nog zo goed uit'. Al is iets een dag oud en niet gebruikt: het is onmiddellijk flink in waarde gedaald, dat is nu eenmaal het idee van tweedehands. Mensen vinden hun spullen soms veel meer waard dan ze waard zijn, is mijn ervaring.
dinsdag 22 december 2009 om 06:54
Ik snap nooit zo goed dat sommige kopers denken dat verkopers hen vast wel aan alle kanten tegemoet willen komen. Tja, zij willen iets kennelijk graag hebben, dan ga ik er vanuit dat ze ook zelf moeite ervoor doen. Ik had eens iets te koop staan waarvan de vrouw die het wilde kopen vroeg of ik het dan bij haar op kantoor (ergens bij mij in de stad) wilde komen brengen. En eentje die wilde dat ik met een hele set versterkers naar het station kwam zodat hij het daar van me over kon nemen. Hij zei omdat hij niet wist hoe hij van het station naar mijn huis moest komen. Op mijn mailtje waarin ik drie buslijnen aangaf die voor mijn deur stoppen heb ik nooit meer een reactie gehad. Ik ben zeker niet te beroerd het ergens te droppen, maar met mensen die alleen van hun eigen gemak uitgaan en totaal geen alternatieven zien ben ik snel klaar.
dinsdag 22 december 2009 om 07:04
Ik heb ook een tijdje (call me crazy...) condooms verkocht via marktplaats. Ik had toen een studentenverzekering waarbij ik steeds gratis vrij grote hoeveelheden condooms kreeg opgestuurd. Kon mezelf en m'n vriendenkring er niet blij mee maken en toen zag ik dat op marktplaats veel meer condooms werden aangeboden, dus oke... Ging prima, geld overmaken en opsturen tot ik een mailtje kreeg van iemand die vlakbij woonde en ze op wilde komen halen. Dus op een middag (mijn vriend type groot en breed was thuis en ik was niet van plan me te laten afschrikken door enge verhalen) stond die man voor de deur. Geld en condooms overhandigd en toen heb ik 'm toch maar even gevraagd waarom hij nou zo condooms kocht en niet in de winkel. Kwam al stotterend niet echt een antwoord uit. Nou oke, veel plezier ermee en een fijne dag verder. Een halfuur later kreeg ik een mailtje van 'm: "toen ik jou zag wist ik wel waarom ik ze via jou heb gekocht" en of ik eens met 'm uit wilde. Vriendelijk bedankt.
dinsdag 22 december 2009 om 07:16