We gaan NIET naar de Noordpool

07-12-2009 20:53 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
...Nou misschien heel even dan, omdat het bijna kerst is.

De Nietjes reizen ditmaal af naar de Noordpool, om een bezoekje te brengen aan deze meneer:

en we slapen gezellig in een mooi ijshotel:

Al 226311 postings in onze oude topics, plus alles wat we hier nog schrijven... dus zoals jullie zien zijn de NIETJES erg fanatiek!
Heb ook evene een vraagje:

wil misschien dit recept maken, maar snap niet zo goed, waar je de passievruchtensaus nu laat. Moet dat ook ingevreren (zo lijkt het, als je het recept leest) of pas later er over heen serveren (lijkt mij logischer). Wat zouden jullie doen?
Everytime you make a typo, the errorists win.
meloen in de soep? dat kan mijn schoonfamilie niet aan

wat de boer niet kent etc etc

die erwtjes vond ik zelf ook een beetje simpel, maar dat was het advies bij het recept

haricoverts vind ik zelf altijd errug lekker, dus dat gaan we wisselen

stoofpeertje smaken er denk ik niet echt bij

en ijs ipv taart check!
quote:infojunk schreef op 20 december 2009 @ 17:33:

Heb ook evene een vraagje:

wil misschien dit recept maken, maar snap niet zo goed, waar je de passievruchtensaus nu laat. Moet dat ook ingevreren (zo lijkt het, als je het recept leest) of pas later er over heen serveren (lijkt mij logischer). Wat zouden jullie doen?Even kijke n.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ohja, stoofpeertjes horen er wel bij ja Lekker!

Soepje van MV lijkt me niet zo lekker... maar ik hou dan ook niet van drank in mijn eten.
Kan beide Info.
Stoofpeertje horen juist bij draadjesvlees Elo
Hoe ik het lees moet dat er later over. Maar de foto klopt niet met het recept. Zo gaat het er niet uitzien. Ik vind het voor kerst een bewerkelijk recept. Zeker als je het nog niet eerder hebt gemaakt.

Klinkt lekker hoor. Maar zou die voor een andere keer maken en nu even snel naar wat anders uitkijken.
ooh, maar dit is draadjesvlees in bier
lijkt me een goed menu Elo, idd met peultjes en stoofpeertjes erbij en ijs als toetje

Stoofpeertjesijs kan ik je sinds gisteravond ernstig aanbevelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Pilous schreef op 20 december 2009 @ 17:47:

Ohja, stoofpeertjes horen er wel bij ja Lekker!

Soepje van MV lijkt me niet zo lekker... maar ik hou dan ook niet van drank in mijn eten.echte stoofpeertjes moeten ook even een touch rode wijn hebben willen ze echt lekker zijn, ja vind ik dan. Ik ben verwend dat ik de lekkerste ooit heb gegeten die de zus van Poez heeft gemaakt. Nou wil ik die ook maken, moet even het recept nog zoeken, maar overtreffen zal ik het niet. Hoop dat ik er een beetje bij in de buurt kom.
Kan je ook stoofpeertjes maken zónder wijn dan? Rode wijn bij de stoofpeertjes is toch een essentieel onderdeel van het recept? Of vergis ik me nu?

**Kwam eigenlijk vnl. langs omdat ze Mylene's naam zag staan en ff wilde zwaaien. **Zwaai, MV!**
Heeeee Tang, zwaai terug. Heb aan je gedacht .
Dat is een kwestie van smaak MV. Ik vond de stoofpeertjes van mijn oma orgasmewaardig en daar deed ze geen drank in.
overdrijven je het niet een beetje?

"orgasme waardige stoofpeertjes"
ik heb ze laatst met port gemaakt, waren ook erg lekker

Tan, er is een stoofpeertjestopic en daar staat ook een recept op zonder alcohol geloof ik
Mijn stoofperen zijn ook heul lekker hoor

Inf, dat recept wat je net liet zien zegt, dat je die gekookte 12passievruchtenpulp over je slagroom plus de rest mengsel moet verdelen zodat het een laagje vormt op je semifreddo.

T gaat idd niet op de ijstaart lijken die er naast staat, al was het alleen maar omdat er volgens mij geen bodem bij zit

Elo denk dat je zo een prima kerstdiner hebt!

Zit ook nog een ongeveer kerstdiner in elkaar te flanzen, wisselt bij mij op het laatst nog wel es omdat ik niet altijd alles kan vinden wat ik in mn hoofd heb of er op mn lijstje staat...

Heb er ineens toch waarschijnlijk een vegetariër bij dus daar moet ik nog even voor aan de bak

Roos; stoofperenijs waar en welk merk? (voor als ik geen zin heb om zelf ijs/semifreddo/ granitas meer te maken)

Yam, gave slee!!!
quote:rosanna08 schreef op 20 december 2009 @ 18:02:

ik heb ze laatst met port gemaakt, waren ook erg lekker

quote:mylenevalerie schreef op 20 december 2009 @ 17:50:

Hoe ik het lees moet dat er later over. Maar de foto klopt niet met het recept. Zo gaat het er niet uitzien. Ik vind het voor kerst een bewerkelijk recept. Zeker als je het nog niet eerder hebt gemaakt.

Klinkt lekker hoor. Maar zou die voor een andere keer maken en nu even snel naar wat anders uitkijken.

Ik maak het wel gewoon, heb al vaker semifreddo gemaakt, is niet zo moelijk. En het lijkt me lekker fris.

Ik maak hem dan in een cakevorm en denk dat ik de saus dan maar als eerste in de vorm doe, zodat als ik 'm uit de vorm haal dat bovenop zit. En een beetje overhouden ter garnering.
ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je het kunt kopen Borrie Kreeg het gisteren in plaats van de ijstaart waar tarwe in zat. Het was een soort van sorbetijs, misschien AH?

en waarom moet je zo lachen over de port?
quote:elodita schreef op 20 december 2009 @ 18:02:

overdrijven je het niet een beetje?

"orgasme waardige stoofpeertjes"Nope, ik overdrijf niet. Ik mis mijn oma én de stoofpeertjes nog geregeld.
quote:borrie2 schreef op 20 december 2009 @ 18:15:

Inf, dat recept wat je net liet zien zegt, dat je die gekookte 12passievruchtenpulp over je slagroom plus de rest mengsel moet verdelen zodat het een laagje vormt op je semifreddo.

T gaat idd niet op de ijstaart lijken die er naast staat, al was het alleen maar omdat er volgens mij geen bodem bij zit

Van die vorm weet ik dus. Bedoel jij dus ook dat d epulp mee ingevroren moet worden?

Zo heb even heerlijk warm gedoucht, was toch een beetje afgekoeld door mijn bosavontuur.
Omdat het dan geen échte stoofpeertjes zijn Roos, want daar hoort blijkbaar rode wijn bij.
@Info: Goed idee Info, cakevorm en eerst het fruitprutje

Ik sla het recept even op, klinkt namelijk errug lekker
quote:infojunk schreef op 20 december 2009 @ 18:19:

[...]

Ik maak het wel gewoon, heb al vaker semifreddo gemaakt, is niet zo moelijk. En het lijkt me lekker fris.

Ik maak hem dan in een cakevorm en denk dat ik de saus dan maar als eerste in de vorm doe, zodat als ik 'm uit de vorm haal dat bovenop zit. En een beetje overhouden ter garnering.

Goed plan!!

(misschien eerst even alleen de saus in de vriezer, ivm mooi laagje anders is de saus misschien te dun en blijft er weinig laagje over)

Semifreddo is idd lekker, en makkelijker dan ijs zonder ijsmachine!
quote:Pilous schreef op 20 december 2009 @ 18:20:

Omdat het dan geen échte stoofpeertjes zijn Roos, want daar hoort blijkbaar rode wijn bij. tsssssssk waren echt wel hele lekkere peertjes hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven