LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
maandag 21 december 2009 om 13:53
Duft even samen dus . Lekker hoor!!! Merk ook dat ik het lastig van me af kan zetten. Mmmmm maar die mandarijnen zijn een goed idee. Die liggen hier ook nog en ik heb nog geen fruit gegeten vandaag. Dus die zijn straks ook niet veilig.
Mard er moet niets hoor morgen. Maar ik wil het gewoon toch geprobeerd hebben. Dat ik weet dat wij er alles aan gedaan hebben zeg maar. En je weet maar nooit. Op de DVD zag het er nog niet eens zo lastig uit. Hooguit wat pijnlijk voor moi. Maar we zien wel morgen.
Dat menu klinkt trouwens echt jammie!! En wat leuk om zo uitgebreid te koken voor een groepje mensen. Ik hou er ook zo van maar doe het eigenlijk bijna nooit. Toch maar weer eens in gaan voeren volgend jaar ofzo.
Pffff ga zo even een tukkie doen denk ik. Die slechte nachten hakken er toch wel in. Oh nee eerst die mandarijnen slachten. Thanks voor de tip Duft.
Mard er moet niets hoor morgen. Maar ik wil het gewoon toch geprobeerd hebben. Dat ik weet dat wij er alles aan gedaan hebben zeg maar. En je weet maar nooit. Op de DVD zag het er nog niet eens zo lastig uit. Hooguit wat pijnlijk voor moi. Maar we zien wel morgen.
Dat menu klinkt trouwens echt jammie!! En wat leuk om zo uitgebreid te koken voor een groepje mensen. Ik hou er ook zo van maar doe het eigenlijk bijna nooit. Toch maar weer eens in gaan voeren volgend jaar ofzo.
Pffff ga zo even een tukkie doen denk ik. Die slechte nachten hakken er toch wel in. Oh nee eerst die mandarijnen slachten. Thanks voor de tip Duft.
maandag 21 december 2009 om 14:19
He Pien, wat balen! Ook al wist je het eigenlijk al, het was natuurlijk super geweest als dat kleine eigenwijsje van jullie toch stiekem was gedraaid. Moet je morgen dan naar de vk voor die draaipoging, of doen ze dat bij jou thuis? (of in het ziekenhuis?)
Ga nu maar even lekker slapen, en de boel laten bezinken
Mard, klinkt lekker hoor! Heb je nog plek voor 2? (en een baby)
Oh ja pien, wat ik me afvroeg.... hebben jullie de namen inmiddels wel al rond? En doen jullie 1 naam, of meerdere? Omdat we bij jou én het geslacht, én jullie namen niet weten ben ik er gewoon echt een beetje zenuwachtig van Ben zó benieuwd!!
Ik heb net een Be*co Butt*erfly besteld, ben helemaal blij! We (of eigenlijk ik) zaten al weken te dubben, maar nu dan eindelijk besteld....
Ga nu maar even lekker slapen, en de boel laten bezinken
Mard, klinkt lekker hoor! Heb je nog plek voor 2? (en een baby)
Oh ja pien, wat ik me afvroeg.... hebben jullie de namen inmiddels wel al rond? En doen jullie 1 naam, of meerdere? Omdat we bij jou én het geslacht, én jullie namen niet weten ben ik er gewoon echt een beetje zenuwachtig van Ben zó benieuwd!!
Ik heb net een Be*co Butt*erfly besteld, ben helemaal blij! We (of eigenlijk ik) zaten al weken te dubben, maar nu dan eindelijk besteld....
maandag 21 december 2009 om 14:31
He Pien wat jammer. En dat jouw lief dan ook nog een beetje stom doet, tssssk.
Leuk Chiek, ook aan de drager dus. Laat je even weten hoe het bevalt?
Ik heb de gordijnen op de babykamer hangen, helemaal netjes. Nu nog die van onze slaapkamer, maar ook dat is in wording. Mijn moeder is aan de huisvlijt terwijl ik lui thuiszit. Moest naar therapie, en ben daarna naar huis gegaan.
Bengman was nog even bij zijn ouders geweest. Het blijft gezeik hoor, sjongejonge. En ik word er nogal dwars van. Gewoon laten rusten lijkt mij voorlopig het beste maar ook dat wordt me niet gegund. Als ze nog even door blijven zuigen en zeiken dan wordt het straks nog echt gezellig - not.
Leuk Chiek, ook aan de drager dus. Laat je even weten hoe het bevalt?
Ik heb de gordijnen op de babykamer hangen, helemaal netjes. Nu nog die van onze slaapkamer, maar ook dat is in wording. Mijn moeder is aan de huisvlijt terwijl ik lui thuiszit. Moest naar therapie, en ben daarna naar huis gegaan.
Bengman was nog even bij zijn ouders geweest. Het blijft gezeik hoor, sjongejonge. En ik word er nogal dwars van. Gewoon laten rusten lijkt mij voorlopig het beste maar ook dat wordt me niet gegund. Als ze nog even door blijven zuigen en zeiken dan wordt het straks nog echt gezellig - not.
maandag 21 december 2009 om 14:32
Plek zat Chiek, inclusief logeerbed en bedje voor chocochiekje, gezellig!
Ik moet morgen naar Pienstad voor een afspraak `s avonds. Ik moet langs een vaart rijden of door een bos en ik ben als de dood. Wat denken jullie.... als ik gewoon toegeef dat ik een mietje ben kan ik toch wel afbellen vanwege het weer?
Ik moet morgen naar Pienstad voor een afspraak `s avonds. Ik moet langs een vaart rijden of door een bos en ik ben als de dood. Wat denken jullie.... als ik gewoon toegeef dat ik een mietje ben kan ik toch wel afbellen vanwege het weer?
maandag 21 december 2009 om 14:37
Leuk Chiek zo'n draagzak. Ik wacht nog even tot ons frummel er is maar ik zit daar ook over na te denken om zo'n ding aan te schaffen. Lijkt me zo knus. En handig.
Oh meiden, ik zit er niet meer zo heel erg mee hoor dat draaien. Het is wat het is. En die hele lieve mevrouw doet het dus ik ben al voor 80% gerustgesteld. Ze doen dat in een speciaal verloskundig centrum Chiek.
Mard als jij je er echt niet lekker bij voelt om te rijden in dit weer gewoon niet doen. Hier in valt het op de wegen trouwens echt reuze mee. Zou niet op de fiets komen want dat is een grote gladde zooi maar de auto's lijken er echt geen last van te hebben. Maar ze vegen en strooien hier dan ook veel. Behalve in de binnenstad en de kleine straatjes.
Oh meiden, ik zit er niet meer zo heel erg mee hoor dat draaien. Het is wat het is. En die hele lieve mevrouw doet het dus ik ben al voor 80% gerustgesteld. Ze doen dat in een speciaal verloskundig centrum Chiek.
Mard als jij je er echt niet lekker bij voelt om te rijden in dit weer gewoon niet doen. Hier in valt het op de wegen trouwens echt reuze mee. Zou niet op de fiets komen want dat is een grote gladde zooi maar de auto's lijken er echt geen last van te hebben. Maar ze vegen en strooien hier dan ook veel. Behalve in de binnenstad en de kleine straatjes.
maandag 21 december 2009 om 14:37
Die had Caat ook toch, die Beco? Vond het wel een mooi ding.
Mard, klinkt heerlijk jouw kerstmenu! Vooral al die verse vis vooraf, mmm. En je dessert klinkt ook heel erg lekker.
En ik heb zo het vermoeden dat ik bij Duft ook zo aan zou willen schuiven.
Wij zijn bij m'n oom en tante dit jaar (3 uur rijden van hier). We gaan er donderdagavond heen (zij gaan dan altijd naar een kerstdienst in een houten kerkje dat helemaal verlicht is met kaarsjes, ik ben een aantal jaren geleden mee geweest, dat was zo mooi) en dan eten we daar en op eerst kerstdag doen we dan de cadeautjes. Er is natuurlijk hier maar één kerstdag (en kerstavond), maar we blijven daar nog tot en met zondag denk ik, dus dat betekent ook op vrijdag en zaterdag weer lekker eten.
Normaal doen we een kerstdiner met 2 bevriende stellen. En dan koken we om de beurt. Dat gaat dus de komende jaren niet gebeuren, dat vind ik wel erg jammer.
Pien, wat balen zeg, ook al had je et al een beetje verwacht. Jammer dat Pienman niet meegaat, ik zou ook graag hebben gewild dat Sproetman er bij zoiets bij zou zijn geweest. En je moeder is dus ook gene optie blijkbaar. Kan er niemand anders met je mee? (vervelend hè, al die werkende vrienden, dat vond ik ook zo jammer aan m'n verlof)
Mard, klinkt heerlijk jouw kerstmenu! Vooral al die verse vis vooraf, mmm. En je dessert klinkt ook heel erg lekker.
En ik heb zo het vermoeden dat ik bij Duft ook zo aan zou willen schuiven.
Wij zijn bij m'n oom en tante dit jaar (3 uur rijden van hier). We gaan er donderdagavond heen (zij gaan dan altijd naar een kerstdienst in een houten kerkje dat helemaal verlicht is met kaarsjes, ik ben een aantal jaren geleden mee geweest, dat was zo mooi) en dan eten we daar en op eerst kerstdag doen we dan de cadeautjes. Er is natuurlijk hier maar één kerstdag (en kerstavond), maar we blijven daar nog tot en met zondag denk ik, dus dat betekent ook op vrijdag en zaterdag weer lekker eten.
Normaal doen we een kerstdiner met 2 bevriende stellen. En dan koken we om de beurt. Dat gaat dus de komende jaren niet gebeuren, dat vind ik wel erg jammer.
Pien, wat balen zeg, ook al had je et al een beetje verwacht. Jammer dat Pienman niet meegaat, ik zou ook graag hebben gewild dat Sproetman er bij zoiets bij zou zijn geweest. En je moeder is dus ook gene optie blijkbaar. Kan er niemand anders met je mee? (vervelend hè, al die werkende vrienden, dat vond ik ook zo jammer aan m'n verlof)
maandag 21 december 2009 om 14:46
Heeft Caat ook een Be*co? Dat wist ik helemaal niet! Ga haar eens sms-en om te vragen of ie bevalt!
We hebben nu ook al een draagzak, maar die wordt nu echt wel te zwaar voor mijn rug, de eerste 2 maanden ging het prima, zeg maar tot een kilo of 5 zo'n beetje. Dit is een echte goede draagzak, die tot 20 kilo kan (de draagzak dan, het is nog maar de vraag of mijn lijf dat leuk vindt ) Hoop dat 'ie snel binnen komt!
Jouw kerst wordt ook gezellig sproet, zoals je het beschrijft! En 2e kerstdag bestaat daar dus helemaal niet? Ook jammer..
Aha, je gaat dus naar een speciale vk morgen.. Spannend!!
Maar hoe zit het nu met de namen?????
Mard, lekker niet gaan! Ik ben dan ook wel een muts met dat soort dingen, ik vind het al snel eng
We hebben nu ook al een draagzak, maar die wordt nu echt wel te zwaar voor mijn rug, de eerste 2 maanden ging het prima, zeg maar tot een kilo of 5 zo'n beetje. Dit is een echte goede draagzak, die tot 20 kilo kan (de draagzak dan, het is nog maar de vraag of mijn lijf dat leuk vindt ) Hoop dat 'ie snel binnen komt!
Jouw kerst wordt ook gezellig sproet, zoals je het beschrijft! En 2e kerstdag bestaat daar dus helemaal niet? Ook jammer..
Aha, je gaat dus naar een speciale vk morgen.. Spannend!!
Maar hoe zit het nu met de namen?????
Mard, lekker niet gaan! Ik ben dan ook wel een muts met dat soort dingen, ik vind het al snel eng
maandag 21 december 2009 om 14:49
Wat een leuke en gedeeltelijk ( ) gezellige kerstplannen komen hier voorbij.
Ik ben blij dat wij het hebben afgeschaft, gewoon lekker thuis met zijn tweetjes en verder niks. Geen drukte, geen gevreet, geen gedwongen en opgelegde gezelligheid maar gewoon lekker samen. Heerlijk!
Normaal eten wij ook wel met vrienden met kerst, maar dit jaar zie ik het niet zitten om uitgebreid te koken en onze vrienden moeten gedeeltelijk werken met de kerst.
Ik ben blij dat wij het hebben afgeschaft, gewoon lekker thuis met zijn tweetjes en verder niks. Geen drukte, geen gevreet, geen gedwongen en opgelegde gezelligheid maar gewoon lekker samen. Heerlijk!
Normaal eten wij ook wel met vrienden met kerst, maar dit jaar zie ik het niet zitten om uitgebreid te koken en onze vrienden moeten gedeeltelijk werken met de kerst.
maandag 21 december 2009 om 14:54
Jeetje Chiek wat een mooie draagzak, maar wat een aanschaf. Ik heb Mardmeisje van de week voor het eerst in een babybjorn gehesen om te kijken of we het allebei wat vinden zo`n draagzak. Ze vond het prima en gezellig en ik ook, maar ik wil geen babybjorn vanwege de heupjes maar kan geen bondolino vinden tweedehands (en die vond ikd us zelfs al te duur ) Ik ga eens meelezen in het draagdoeken topic, misschien steek ik er nog iets van op.
maandag 21 december 2009 om 15:05
Pienman gaat wel mee hoor. Niet meegaan is geen optie in dit geval. Maar ik was gewoon teleurgesteld in zijn reactie op het tijdstip. Terwijl ik nog 3x heb gecheckt of het niet anders kon.
De namen? Tja blijft een dingetje hoor. We hebben nog steeds voor elk smaakje een lijstje van 3 ongeveer. Er komen niet meer nieuwe bij maar welke het wel wordt....geen idee!! Ik vind het zo lastig. Maar denk wel dat ik uiteindelijk met al die namen wel kan leven.
Was net ook nog even een gedoetje bij de drukker. Tja sorry meneer maar we weten het gewoon nog niet. Dus heb een van elk lijstje opgegeven voor de proefdruk en we zien straks wel.
Verheug me wel op het kaartje trouwens.
Oh en Chiek ik vind het ook echt steeds spannender worden nu. Als in nieuwsgierigheid spannend. (BTW de echo mevrouw zei wel twee keer ze vandaag en noemde ons kindje gekscherend tuthola omdat het niet gedraaid was )
De namen? Tja blijft een dingetje hoor. We hebben nog steeds voor elk smaakje een lijstje van 3 ongeveer. Er komen niet meer nieuwe bij maar welke het wel wordt....geen idee!! Ik vind het zo lastig. Maar denk wel dat ik uiteindelijk met al die namen wel kan leven.
Was net ook nog even een gedoetje bij de drukker. Tja sorry meneer maar we weten het gewoon nog niet. Dus heb een van elk lijstje opgegeven voor de proefdruk en we zien straks wel.
Verheug me wel op het kaartje trouwens.
Oh en Chiek ik vind het ook echt steeds spannender worden nu. Als in nieuwsgierigheid spannend. (BTW de echo mevrouw zei wel twee keer ze vandaag en noemde ons kindje gekscherend tuthola omdat het niet gedraaid was )
maandag 21 december 2009 om 15:38
Zie je wel, het wordt een meisje! Nou ja, bij mijn laatste echo (vlak na m'n z-huisopname) had die verpleegkundige het ook over 'ze'. Fijn dat Pienman wel gewoon meegaat. Ik wilde nog schrijven dat Sproetman absoluut een paar uur vrij zou hebben genomen, maar dat vond ik zo zielig voor je omdat ik dacht dat jij alleen moest. Gelukkig niet dus!
En Mard, Mardmeisje kan intussen toch wel in een BabyBjörn? Je mag hem toch alleen in het begin niet gebruiken om de heupjes? En je sjouwt je kind echt niet uren rond hoor (veel te zwaar!)
En Mard, Mardmeisje kan intussen toch wel in een BabyBjörn? Je mag hem toch alleen in het begin niet gebruiken om de heupjes? En je sjouwt je kind echt niet uren rond hoor (veel te zwaar!)
maandag 21 december 2009 om 15:42
Oh Pientje het IS ook spannend... Ik vond het op een gegeven moment zo spannend worden dat we niet wisten of het een jongen of meisje werd dat ik het niet meer zo leuk vond. En wat namen betreft was ik ook heel erg blij dat Southmini een meisje is geworden, want over de jongensnaam waren we nog niet helemaal uit.
Ik ben overigens net bij de gyn geweest. Litteken is nog erg stug, heeft nog wel een maandje tijd nodig. Vervolgens moet ik met fysio om te leren ontspannen goed komen. Ook kreeg ik meteen te horen dat ik voor een eventuele volgende niet meer thuis mag bevallen ivm andere afwijking (zet ik even niet neer ivm privacy gevoeligheid.)
Vanmorgen ook voor het eerst naar KDV geweest. Het is een gewldig KDV, maar ik vond het natuurlijk helemaal niets om Southmini af te geven. Ja hoor... ik moest huilen... Ze heeft daar heerlijk anderhalf uur in een bedje liggen slapen, terwijl de intake deden. Maar ik zie zooooooo op tegen de echte wendagen. Dat ik dan weg moet gaan zonder haar... Oh bah... ik krijg er all buikpijn van... Wat een muts ben ik zeg!
Ik ben overigens net bij de gyn geweest. Litteken is nog erg stug, heeft nog wel een maandje tijd nodig. Vervolgens moet ik met fysio om te leren ontspannen goed komen. Ook kreeg ik meteen te horen dat ik voor een eventuele volgende niet meer thuis mag bevallen ivm andere afwijking (zet ik even niet neer ivm privacy gevoeligheid.)
Vanmorgen ook voor het eerst naar KDV geweest. Het is een gewldig KDV, maar ik vond het natuurlijk helemaal niets om Southmini af te geven. Ja hoor... ik moest huilen... Ze heeft daar heerlijk anderhalf uur in een bedje liggen slapen, terwijl de intake deden. Maar ik zie zooooooo op tegen de echte wendagen. Dat ik dan weg moet gaan zonder haar... Oh bah... ik krijg er all buikpijn van... Wat een muts ben ik zeg!
maandag 21 december 2009 om 15:52
Als draaien niet lukt dan ga ik het heel goed overleggen met de gyn naar wie ik dan verwezen word (en waarschijnlijk morgen al een beetje met de vk, dit is overigens een vk uit mijn eigen praktijk, gelukkig). En dan zien we wel weer verder. Maar eerlijk gezegd denk ik nog niet zo ver.
Jouw gyn kon dus niet zo heel veel voor je betekenen eigenlijk South? Nou ja als fysio maar helpt.
Jouw gyn kon dus niet zo heel veel voor je betekenen eigenlijk South? Nou ja als fysio maar helpt.
maandag 21 december 2009 om 16:04
South, ik weet natuurlijk niet hoeveel pijn penetratie nu doet bij jou, maar bij mij was de eerste keer als een tweede ontmaagding. Echt niet fijn. Ik was bang dat het litteken pijn zou doen en spande daardoor alles aan. Maar van het litteken zelf merkte ik niets. En de keren daarna zag ik weer op tegen de pijn en spande opnieuw (onbewust) alles aan waardoor het weer pijn deed. Later legde mijn fysio uit dat zo'n knip dus echt best een heftige ingreep is omdat ze in een spier knippen. Het is dus niet zo raar dat dat een lange herstelperiode nodig heeft. Ik ben het toen maar gaan zien als een 'blessure' door de bevalling en niet als een sex-probleem. En dat hielp echt. Het lukte me toen ook veel beter om te ontspannen. Dus ik hoop dat jouw fysio je daarbij ook kan helpen.
maandag 21 december 2009 om 16:09
Oh en Pien, ik ga nu even volledig op mijn eigen ervaring af hoor, maar zorg dat je een naam hebt vóór de geboorte! Ik 'zag' dus echt niet meteen welke naam het beste bij Sproetekind paste. En dat hij 12 uur zonder naam heeft geleefd ervaar ik nog steeds als iets traumatisch (al ken ik ook zat verhalen van mensen die zoiets hadden van "we hadden na de geboorte toch nog 3 dagen")