plaatsen spiraal
maandag 21 december 2009 om 16:39
maandag 21 december 2009 om 16:44
Ik heb ook geen kinderen, dus ook niet toen ik de spiraal liet zetten. Ik denk dat het ook wel verschillend is per persoon. Voor mij persoonlijk deed het op twee momenten even pijn. Ik had verder geen paracetamol ingenomen.
Ik heb de eerste twee dagen een lichte pijn gevoeld. Je lichaam moet even wennen, is niet gewend dat daar iets zit natuurlijk. Voelt net als menstruatiepijn. Ik vind het allemaal wel meevallen.
Ik heb de eerste twee dagen een lichte pijn gevoeld. Je lichaam moet even wennen, is niet gewend dat daar iets zit natuurlijk. Voelt net als menstruatiepijn. Ik vind het allemaal wel meevallen.
maandag 21 december 2009 om 16:47
ik heb m nu een kleine maand. Ik zag er huizenhoog tegenop, maar ik werd "overvallen" door de gyn... Ik kwam op nacontrole na mijn ks en was ongesteld en hij had tijd. Hij deed t meteen wel evenals ik wilde... *slik* Ik kon m meteen halen bij de apotheek in t zh. Van t plaatsen heb ik dus écht he-le-maal niks gevoeld. Echt niet! Ook niet achteraf, geen napijn of kramp oid.... Helemaal super! Heb nu alleen nog een beetje bloedverlies, maar minimaal. Kan t redden met een inlegkruisje.
Succes!
Succes!
maandag 21 december 2009 om 17:21
quote:Vinyl schreef op 21 december 2009 @ 17:11:
Jeetje, ik lees: morgen ga ik naar de AH om een spiraaltje te laten plaatsen.
En ik denk alleen maar: HUH?????
Inderdaad vooraf even een pijnstiller slikken als je er erg tegeonop ziet. Hoe ontspannener je bent, hoe minder pijn het doet namelijk . Er zijn leukere dingen, maar keihard je teen stoten doet meer pijn.
Jeetje, ik lees: morgen ga ik naar de AH om een spiraaltje te laten plaatsen.
En ik denk alleen maar: HUH?????
Inderdaad vooraf even een pijnstiller slikken als je er erg tegeonop ziet. Hoe ontspannener je bent, hoe minder pijn het doet namelijk . Er zijn leukere dingen, maar keihard je teen stoten doet meer pijn.
maandag 21 december 2009 om 17:30
Ik heb het ook pas laten doen en zag er ook behoorlijk tegenop. Het viel me 100% mee. Meer dan een ongemakkelijk gevoel was het niet, het deed zeker geen pijn.
De gynaecoloog had me gevraagd langs te komen op de tweede of derde dag van de menstruatie, omdat de baarmoedermond dan het meest open is.
Ook achteraf geen pijn of krampen gehad.
De gynaecoloog had me gevraagd langs te komen op de tweede of derde dag van de menstruatie, omdat de baarmoedermond dan het meest open is.
Ook achteraf geen pijn of krampen gehad.
Ga in therapie!
maandag 21 december 2009 om 17:53
Je kunt het best een asprineachtige pijnstiller nemen zoals ibuprofen, naproxen, brufen, aleve oid en daarbij 2 paracetamols. Deze middelen kun je veilig combineren. Dat eerste, asprineachtige middel, vermindert krampen en is zeker aan te raden voor plaatsing.
Persoonlijk vond ik het echt niet pijnlijk, geen moment. Terwijl ik geen kids had en het bij de huisarts heb laten doen. De rest van de dag had ik wat lichte buikpijn en heb ik lekker op de bank gehangen en dat was dat.
Persoonlijk vond ik het echt niet pijnlijk, geen moment. Terwijl ik geen kids had en het bij de huisarts heb laten doen. De rest van de dag had ik wat lichte buikpijn en heb ik lekker op de bank gehangen en dat was dat.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 21 december 2009 om 20:23
quote:schaapje28 schreef op 21 december 2009 @ 17:56:
Hoelang van tevoren moet je dit ongeveer innemen?
Moet zeggen dat ik n.a.v. de reacties minder gespannen ben.Een uurtje ongeveer. Is even een hoop pillen naar binnen werken, maar je hebt er profijt van! (Tenminste, ik dacht dat ik dat had, want geen pijn gehad )
Hoelang van tevoren moet je dit ongeveer innemen?
Moet zeggen dat ik n.a.v. de reacties minder gespannen ben.Een uurtje ongeveer. Is even een hoop pillen naar binnen werken, maar je hebt er profijt van! (Tenminste, ik dacht dat ik dat had, want geen pijn gehad )
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 22 december 2009 om 00:01
Bij mij deed het wel vreselijk veel pijn.
De HA heeft wel geprobeerd het te plaatsen maar haar lukte het niet vanwege een gekantelde baarmoeder. De gyn heeft het verdoofd (wat ook pijnlijk is) maar ondanks dat vond ik het een hele nare ervaring, terwijl ik best een bikkel ben en heel wat kan hebben. Hij zit er nu 10 weken in en sinds twee weken ben ik klachten vrij. De eerste twee maanden heb ik veel pijn gehad en behoorlijk wat bloed verloren.
Ik hoop dat het bij jou allemaal meevalt!! Heel veel succes!!
De HA heeft wel geprobeerd het te plaatsen maar haar lukte het niet vanwege een gekantelde baarmoeder. De gyn heeft het verdoofd (wat ook pijnlijk is) maar ondanks dat vond ik het een hele nare ervaring, terwijl ik best een bikkel ben en heel wat kan hebben. Hij zit er nu 10 weken in en sinds twee weken ben ik klachten vrij. De eerste twee maanden heb ik veel pijn gehad en behoorlijk wat bloed verloren.
Ik hoop dat het bij jou allemaal meevalt!! Heel veel succes!!
dinsdag 22 december 2009 om 20:11
Ik heb ook een spiraal laten zetten in april 2009 bij de huisarts. Van te voren een Ibuprofen genomen en dat ging prima ik heb wel meer puistjes hierdoor gekregen. Ik slikte namelijk eerst de Diana pil.
Ik heb soms wel eens buikpijn. Zoals in oktober naar Walibi geweest en toen ik 's avonds op de bank zat had ik buikpijn. Hebben meerdere mensen dat wel eens?
Ik heb soms wel eens buikpijn. Zoals in oktober naar Walibi geweest en toen ik 's avonds op de bank zat had ik buikpijn. Hebben meerdere mensen dat wel eens?
dinsdag 22 december 2009 om 23:23
quote:Eevie83 schreef op 22 december 2009 @ 20:11:
Ik heb soms wel eens buikpijn. Zoals in oktober naar Walibi geweest en toen ik 's avonds op de bank zat had ik buikpijn. Hebben meerdere mensen dat wel eens?Iedereen heeft wel eens buikpijn, net zoals je ook weleens hoofdpijn kunt hebben. Hoeft echt niet perse met je spiraal te maken te hebben....
Ik heb soms wel eens buikpijn. Zoals in oktober naar Walibi geweest en toen ik 's avonds op de bank zat had ik buikpijn. Hebben meerdere mensen dat wel eens?Iedereen heeft wel eens buikpijn, net zoals je ook weleens hoofdpijn kunt hebben. Hoeft echt niet perse met je spiraal te maken te hebben....
vrijdag 25 december 2009 om 20:50
ja hoor buikpijn af en toe hoort er bij met een spiraaltje, vooral als je een drukke dag achter de rug hebt. ik heb zelf een koperspiraaltje en vind het iedere keer weer heerlijk dat ik nergens aan hoef te denken.
het plaatsen deed bij mij ongelooflijk veel pijn, vo erg zelfs dat ik naar de eerstehulp ben geweest om dat de pijn niet te houden was.
ze konden niks geks vinden en ik kon weer naar huis, als de pijn bleef na drie dagen kon ik het laten weg halen, maar gelukkig is de pijn na een dag opgehouden.
het plaatsen deed bij mij ongelooflijk veel pijn, vo erg zelfs dat ik naar de eerstehulp ben geweest om dat de pijn niet te houden was.
ze konden niks geks vinden en ik kon weer naar huis, als de pijn bleef na drie dagen kon ik het laten weg halen, maar gelukkig is de pijn na een dag opgehouden.
vrijdag 25 december 2009 om 23:21
Ik wilde het liever niet bij de huisarts laten doen, wil liever iemand die dit niet even tussendoor doet:-) Zal wel onzin zijn hoor, maar vond dat veel fijner. Pijnstillers was ik uiteraard vergeten vooraf in te nemen dus dat viel beetje tegen maar vraag me af op twee paracetamols veel doen bij zoiets.
Ben er nu erg blij mee, pil vergat ik namelijk ook soms in te nemen..dus dit past beter bij ons:-)
Ben er nu erg blij mee, pil vergat ik namelijk ook soms in te nemen..dus dit past beter bij ons:-)