Fooi krantenjongen of -meisje
maandag 21 december 2009 om 23:06
Ik heb begin december de nee/nee-sticker van de vorige bewoner eraf gepulkt. Had ik beter niet kunnen doen. De volgende dag kreeg ik niet eens de deur meer normaal open door de enorme lading papierwerk.
En de afgelopen week is er 4 keer aangebeld voor die kerst/nieuwjaarswensen. De 4e keer had ik er wel een beetje genoeg van. Die heeft trouwens ook niks gehad omdat ik mijn portemonnee niet kon vinden. Later zag ik dat daar toch alleen nog maar een briefje van vijf in te zitten en die had ik echt niet gegeven hoor aan de bezorger van weet ik veel wat het nu weer was.
En de afgelopen week is er 4 keer aangebeld voor die kerst/nieuwjaarswensen. De 4e keer had ik er wel een beetje genoeg van. Die heeft trouwens ook niks gehad omdat ik mijn portemonnee niet kon vinden. Later zag ik dat daar toch alleen nog maar een briefje van vijf in te zitten en die had ik echt niet gegeven hoor aan de bezorger van weet ik veel wat het nu weer was.

maandag 21 december 2009 om 23:17
quote:appeltjesgroen25 schreef op 21 december 2009 @ 23:15:
Ik geef ook altijd geld aan reclame en regiobladen bezorgers.
Ligt er maar net aan wat ik in mijn portemonnee heb.
Wat ik me afvraag... Geeft er ook iemand iets aan TNT bezorgers?
Die lopen ook elke dag door weer en wind om je post te bezorgen.
Die TNT-bezorgers komen toch niet met een kaartje?
Ik vind het niet meer dan normaal kranten-/folderbezorgers iets te geven. De dagelijkse krantbezorger krijgt 10 en folderbezorgers een euro of 3.
Ik geef ook altijd geld aan reclame en regiobladen bezorgers.
Ligt er maar net aan wat ik in mijn portemonnee heb.
Wat ik me afvraag... Geeft er ook iemand iets aan TNT bezorgers?
Die lopen ook elke dag door weer en wind om je post te bezorgen.
Die TNT-bezorgers komen toch niet met een kaartje?
Ik vind het niet meer dan normaal kranten-/folderbezorgers iets te geven. De dagelijkse krantbezorger krijgt 10 en folderbezorgers een euro of 3.
maandag 21 december 2009 om 23:23
Even voor de duidelijkheid:
Er word zo'n beetje tegen Kersttijd door bezorgers van folders en kranten aangebeld voor een fooi??? Daar heb ik in ons dorp nog NOOIT van gehoord!! Werkelijk zeg... Je moet het durven als bezorger!! Dus ik zou me ook nog verplicht moeten voelen om geld te geven?? HALLO!! Het is al een BETAALDE BAAN HOOR!!!
Er word zo'n beetje tegen Kersttijd door bezorgers van folders en kranten aangebeld voor een fooi??? Daar heb ik in ons dorp nog NOOIT van gehoord!! Werkelijk zeg... Je moet het durven als bezorger!! Dus ik zou me ook nog verplicht moeten voelen om geld te geven?? HALLO!! Het is al een BETAALDE BAAN HOOR!!!
maandag 21 december 2009 om 23:24
Mijn vietnamese krantenbezorger (ochtend èn avondkrant) had vandaag geluk, had alleen nog maar 10E in mijn knip. Zag pas dat hij voor zowel Trouw als NRC kwam toen ik de eneveloppe open maakte, daarin zat trouwens een echte kerstkaart, met een handgeschreven wens en de obligatoire kalendertjes. Ook kreeg ik nog een zakje met iets vietnamees zelfgemaakts, was echt lekker.
Volgend jaar krijgt de man weer 10E als t aan mij ligt. Zonder hem heb ik immers mijn kranten niet.
Regel in huize noanne: 5E voor de dagbladbezorger, 2,50E voor de weekkrant bezorger. Reclames krijg ik niet.
Volgend jaar krijgt de man weer 10E als t aan mij ligt. Zonder hem heb ik immers mijn kranten niet.
Regel in huize noanne: 5E voor de dagbladbezorger, 2,50E voor de weekkrant bezorger. Reclames krijg ik niet.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
maandag 21 december 2009 om 23:25
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:23:
Ons bent zuunig.
Die mensen lopen door weer en wind tegen een laag loon. Ik gun ze daarvoor wat. Die paar euro's eet ik geen boterham minder om.
Ons bent zuunig.
Die mensen lopen door weer en wind tegen een laag loon. Ik gun ze daarvoor wat. Die paar euro's eet ik geen boterham minder om.
maandag 21 december 2009 om 23:29
maandag 21 december 2009 om 23:30
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:23:
Er word zo'n beetje tegen Kersttijd door bezorgers van folders en kranten aangebeld voor een fooi??? Daar heb ik in ons dorp nog NOOIT van gehoord!! Werkelijk zeg... Je moet het durven als bezorger!! Dus ik zou me ook nog verplicht moeten voelen om geld te geven?? HALLO!! Het is al een BETAALDE BAAN HOOR!!!je hoeft echt niet te schreeuwen hoor, we zijn niet blind
Er word zo'n beetje tegen Kersttijd door bezorgers van folders en kranten aangebeld voor een fooi??? Daar heb ik in ons dorp nog NOOIT van gehoord!! Werkelijk zeg... Je moet het durven als bezorger!! Dus ik zou me ook nog verplicht moeten voelen om geld te geven?? HALLO!! Het is al een BETAALDE BAAN HOOR!!!je hoeft echt niet te schreeuwen hoor, we zijn niet blind
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 21 december 2009 om 23:31
De folderbezorgers krijgen 2 euro en de krantenjongen die iedere ochtend komt krijgt 10 euro. Mijn man krijgt bijna elk jaar een bonus van zijn baas, is ook niet nodig, hij krijgt per slot van rekening ook gewoon betaald voor zijn werk maar we vinden het wel leuk. Dus gun ik die kinderen ook wat.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
maandag 21 december 2009 om 23:31

maandag 21 december 2009 om 23:35
Ik heb vroeger ook het huis aan huisblad gelopen. Had een wijk van 850 kranten en kreeg 20 gulden per week. Reken dat eens om: nog geen 2,5 cent per krant. Dus ik was erg blij met die fooien in de maand december.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
maandag 21 december 2009 om 23:36
maandag 21 december 2009 om 23:38
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:31:
Ik vind dit zo raar.... Ik vraag toch ook niet aan de bewoners van het verpleeghuis waar ik werk om geld??Krijg jij nooit een bonbonnetje aangeboden? Ik zie het probleem niet, wij verdienen goed en laten daar anderen in de maand december graag van mee genieten. Vrede op aarde en in de mensen een welbehagen e.d.
Ik vind dit zo raar.... Ik vraag toch ook niet aan de bewoners van het verpleeghuis waar ik werk om geld??Krijg jij nooit een bonbonnetje aangeboden? Ik zie het probleem niet, wij verdienen goed en laten daar anderen in de maand december graag van mee genieten. Vrede op aarde en in de mensen een welbehagen e.d.
maandag 21 december 2009 om 23:39
maandag 21 december 2009 om 23:41