Man en de kerstboodschappen

23-12-2009 15:14 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
AARGH!!!

Mannen, ze komen echt van een andere planeet, het kan gewoon niet anders!

Gistermiddag zouden we de kerstboodschappen doen, dus ik op tijd uit werk komen. Is hij niet thuis. Komt twee uur later rustig aankakken. Dus wij naar de winkel, hoop spullen gehaald, maar we moesten nog naar een andere supermarkt. Het was al donker en etenstijd (kindeke was ook mee).

Hij: 'we gaan morgenmiddag wel, als ik uit werk kom'.

Nou vooruit dan maar. Belt ie net doodleuk op dat hij voor zijn werk nog naar een andere plek moet en pas om zeven uur vanavond klaar is met werken. Of ík dan even met kind, op de fiets, door de sneeuw alvast wat boodschappen kan gaan halen?!!!

Dan haalt hij vanavond de rest. Maar aangezien de supermarkt om 8 uur dicht gaat, lijkt het me heel knap als hij het haalt...

Ik kan hier zo kwaad om worden, hij snapt toch ook wel dat het bijna kerst is en dat we dan boodschappen nodig hebben? Af en toe denk ik dat mannen echt een deel van hun hersens missen hoor, het deel waar 'logica' in zit bijvoorbeeld?
quote:hmmmm schreef op 23 december 2009 @ 17:38:

dus, misschien is het eens tijd voor droog brood op de kersttafel zodat hij begrijpt dat zijn gedrag consequenties kan hebben. (Dat haal je na de kerst dan wel in toch met het gourmetten enzo als alles lekker in de aanbieding is)

Wat je ook doet, haal NIET zijn favo dingen in huis want belonen is duidelijk niet aan de orde nu.

Damn, heb ik wat gemist?

Het ging hier toch over man van TO niet haar hond?
quote:liselore schreef op 23 december 2009 @ 21:01:

[...]

Dus het is niet meer leuk... hij houdt zich niet aan gemaakte afspraken, jullie kunnen niet samen praten en hij verzwijgt dingen voor je en geeft geld uit wat voor jullie gezamelijk zou moeten zijn uit aan dingen voor hem alleen, en therapie heeft niet geholpen.......

Waarom vier jij dit jaar nog kerst met deze meneer?

Dat vraag ik me ook nog af. Enige reden die TO hierover gaf is dat ze het anders zo zielig vind voor hun kind. Maar wat heeft jullie kind eraan als jij je dood ergert aan je man. Hij een flinke schuld heeft en die verzwegen heeft voor je. En jou alles laat opknappen. Therapie werkte niet, praten werkt niet. Tijd voor actie dus.

Als ik alles wat je geschreven hebt even op een rijtje zet had ik er allang klaar mee geweest. En gewoon lekker met de kleine in een eigen huis gaan zitten. Zonder man. Tenslotte doe je nu ook alles zonder man. Een voordeel dan is: als jullie niet meer samen zijn en hij maakt dan nog schulden dan zijn die alleen voor hem. En hoef jij er ook niet nog eens voor op te draaien. Ben je in gemeenschap van goederen getrouwd dan heb je nog een flinke kluif. Want zijn schulden zijn dan ook jouw schulden. Zelfs als je gaat scheiden.
Tweede kerstdag zijn de winkels ook open hoor, en derde kerstdag ook.
Mag een man ook geld uitgeven aan zichzelf? Zijn hele salaris hoeft toch niet in de huishoudpot te verdwijnen?
Ik ben trouwens wel al helemaal klaar voor de kerst. Geen zin meer om er morgen nog op uit te gaan. En aangezien ik alleen ben moet ik dit soort dagen wel een tikje plannen. Bij de gewone dagelijkse boodschappen al wat dingetjes extra meenemen. Omdat alles in een keer slepen gewoon geen doen is.
quote:isabon schreef op 23 december 2009 @ 21:35:

Tweede kerstdag zijn de winkels ook open hoor, en derde kerstdag ook.Niet overal.
quote:tilalia2 schreef op 23 december 2009 @ 21:36:

Mag een man ook geld uitgeven aan zichzelf? Zijn hele salaris hoeft toch niet in de huishoudpot te verdwijnen?Lijkt me wel logisch ja. Zolang de vaste lasten gedeeld/ betaald worden/ zijn. Is er niets mis mee met ook geld voor jezelf te hebben.
.
.
quote:qwertu schreef op 23 december 2009 @ 21:43:

[...]

Zoals ik die opmerking las gaat het niet om het feit dát hij het geld uitgeeft aan iets anders dan vrouw en kind, maar het doel waaráán hij het geld uitgaf, buiten vrouw en kind om.

Hij praat sowieso al niet, dus kennelijk ook niet over z'n uitgaven.

Ik vind het zo verongelijkt klinken. "Hij gaf geld uit! Aan iets anders dan mìj en ons kìnd!"

En daar achteraan "En hij doet ook al geen boodschappen s middags, maar s avonds! Boehoehoe!"

.
quote:qwertu schreef op 23 december 2009 @ 21:45:

[...]

Maar had je ook een kind bij je? Die kost toch alleen een paar seconden tijd bij het in het voorzitje van het karretje prakken en er weet uit halen?
.
.
.
.
quote:qwertu schreef op 23 december 2009 @ 21:54:

[...]

Ruilen? Been there, did that
.
quote:qwertu schreef op 23 december 2009 @ 21:43:

[...]

Zoals ik die opmerking las gaat het niet om het feit dát hij het geld uitgeeft aan iets anders dan vrouw en kind, maar het doel waaráán hij het geld uitgaf, buiten vrouw en kind om.Zo las ik het ook. Met dan nog de kanttekening dat hij al een schuld heeft die hij toevallig expres een lange tijd heeft verzwegen. Vrouwlief ervoor moet waken dat hij zijn eigen rekeningen betaald. Want gebeurd dat niet, komen ze (schuldeisers of dergelijke) toch bij haar aankloppen voor de centen. Kijk en dan, dan heb je als man wel een probleem. Want wel geld hebben voor eigen uitgaven maar dan vooral niet je verantwoordelijkheid nemen voor je eigen rekeningen laat staan je gezin (ergo: hen niet met jouw shit opzadelen) lijkt me op nr 1 staan ipv op nr2,3 of weet ik veel.
quote:tilalia2 schreef op 23 december 2009 @ 21:45:

Ik vind het zo verongelijkt klinken. "Hij gaf geld uit! Aan iets anders dan mìj en ons kìnd!"

En daar achteraan "En hij doet ook al geen boodschappen s middags, maar s avonds! Boehoehoe!"

Zo te lezen zit er nog veel meer niet snor in de relatie van TO en dan kan ik me prima voorstellen dat je er de balen van hebt dat je uren zit te wachten en dat je dan eens een keer virtueel uit je stekkerdoos schiet.

Ik doe hier overigens de boodschappen. Ik heb er geen hekel aan, VVL wel. Ze deed het wel zo nu en dan, maar ik heb het een beetje verpest, geloof ik. De laatste keer dat ze aankondigde naar de winkel te gaan zei ik dat ze even moest wachten, ging ik zitten met pen en papier en toen ik klaar was zei ik: "kijk, een plattegrond van het dorp, met de route naar de supermarkt."
quote:qwertu schreef op 23 december 2009 @ 21:56:

En hielp het? Want dan zou ruilen voor mij op die momenten een reële optie zijn. Ik wil best ruilen hoor, ik heb nog een puberende autist in de aanbieding. Óók leuk!
Loom jij wilde gewoon in je eentje voortaan boodschappen doen geef toe
.
Q, dat is heel misschien wel een heel klein beetje een understatementje ja...

Dush, je hebt me door
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven