te lief

23-12-2009 10:46 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag wat tips van de mannen of vrouwen hier willen hebben over mijn probleem.

Ok hier mijn ding....

Na 4 jaar alleen te zijn geweest(ik ben trouwens 42 jaar) , heb ik een vrouw leren kennen die echt heel aardig en leuk is. we hebben het leuk samen maar gisteren vertelde ze me dat zij mij soms te lief vond . Ze wil dat ik haar tegengas geef. Volgens haar gaat het anders fout omdat ze anders over me heen loopt.

Ik was er erg van geschrokken , vindt dat ik ben zoals ik ben maar wil haar niet kwijtraken.

Graag zou ik van jullie willen horen wat ik dan misschien anders zou moeten doen.....

gr en bvd
quote:Dibbes1 schreef op 23 december 2009 @ 22:13:

[...]

Mellie, prima als er gequote wordt....geef mij eens aan, vanuit mijn berichten, waarop ik zou vinden dat TO zich moet aanpassen aan zijn vriendin? Dat zeg ik nergens nl.

Zie mijn bericht van 19.21 uur ook.

Nee, dat zeg je idd. niet letterlijk, maar hoe zie je hier dan een oplossing in, ik bedoel: als we het hebben over het niet meteen opgeven? Is maar 1 oplossing dan, hij moet veranderen of zij moet hem accepteren zoals hij is, dat kan ook nog natuurlijk.

Bovenstaand verhaal geeft trouwens aan dat het wel kan, maar dan moet het wel in de persoon zitten. Als het er niet in zit, lukt dat volgens mij niet.
quote:mellie001 schreef op 23 december 2009 @ 23:14:

[...]

Nee, dat zeg je idd. niet letterlijk, maar hoe zie je hier dan een oplossing in, ik bedoel: als we het hebben over het niet meteen opgeven? Is maar 1 oplossing dan, hij moet veranderen of zij moet hem accepteren zoals hij is, dat kan ook nog natuurlijk.

Bovenstaand verhaal geeft trouwens aan dat het wel kan, maar dan moet het wel in de persoon zitten. Als het er niet in zit, lukt dat volgens mij niet.

Mellie, oke helder van en naar elkaar. Ik denk ook dat we in essentie niet erg naast elkaar zitten hierin hoor, want kan me vinden in jouw post. Het is nooit goed om op je tenen te lopen als je daarvan merkt dat je de ander daar een plezier mee doet. Het is geven en nemen, zonder jezelf weg te cijferen.

Denk dat dat is wat jij ook bedoeld, alleen in andere bewoording?
Wat ik vind.....vriendin van TO vindt hem te lief. Ook al vind TO dat de normaalste zaak van de wereld, dat wat hij doet/zegt, vriendin vindt/'beleeft dat niet zo.

Waarmee ik wil zeggen.....als je bij jezelf niet (h)erkent dat je jezelf wellicht wegcijfert voor je relatie om die maar te behouden....je in de overdrive kunt belanden als in: ik geef haar alles waar zij om vraagt, doe alles wat zij wil, niets is mij te gek in de tijd dat we samen zijn.

Kortom, her wish is my command. En waar blijf je zelf dan?

Vóór die relatie had je toch ook je eigen leven?

Bot? Ja, waarschijnlijk wel.

Niettemin herken ik veel en is dat ook de reden waarom ik niet heel erg mild reageer, soms....
Dibbes, de eerste aanzet om met elkaar een balans te vinden is om allebei duidelijk een eigen grens kenbaar te maken. De bedoeling is niet persé dat je allebei blijft hangen in 'hakken in het zand zetten', maar om tot een - voor beiden - aanvaardbaar compromis te komen. Ik vind dat je een stap overslaat als je gelijk doorschiet naar 'samen' een compromis vinden. Eerst moeten de eigen grenzen helder in kaart gebracht worden: zowel van de een als van de ander. Als dat niet duidelijk is, wordt in de praktijk de zin gegeven aan de een ofwel van de ander.
Only dead fish go with the flow
quote:Dibbes1 schreef op 23 december 2009 @ 19:21:

Johan,

Hoe was de relatie met jouw ex? Was jouw gedrag in die relatie ook behulpzaam en wellicht het altijd klaar willen staan voor haar bijvoorbeeld, dat zij dat op den duur als vanzelfsprekend aannam? Of was zij juist veeleisend en was het nooit goed genoeg en heb je je aangepast om de sfeer goed te houden? Mocht dat zo zijn, kan ik me indenken dat daar een bepaald patroon is in ontstaan en doordat je daarin niet/nooit een tegenargument hebt gekregen, of teveel op je kop bent gezeten, het voor jou aanvoelt als zijnde goed. Dat dát dus is wat werkt en dat toepast in je huidige relatie.

Jouw huidige vriendin kan wellicht daarover heel anders denken. Dat zij juist het idee heeft dat ze geen ‘hulp’ nodig heeft, zomaar uit het niets, behalve wanneer zij daar expliciet om vraagt, omdat zij dat niet gewend is geweest. Ervan uitgaande dat zij ook 1 of meerdere relaties achter de rug heeft. Ik zeg hiermee niet dát het zo is, het is een mogelijkheid.

Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom zij jou te lief vindt en jij het de normaalste zaak van de wereld vindt om iets voor een/de ander te doen.

Hoelang zijn jullie inmiddels samen?

Je slaat hier de spijker op zijn kop.......

Ik heb 19 jaar samengeleefd met een zeer dominante vrouw, wat ernstige gevolgen(depressief,overspannen) voor me heeft gehad.

Gisteren ben ik in gesprek gegaan met mijn vriendin en wij hebben het er over gehad , ze begrijpt dat het best moeilijk is voor me .

Het belangrijkste is dat we er over praten en dat zij aangeeft wanneer ik misschien te ver zou doordraven.

Gr Johan
quote:Miepjemiep schreef op 23 december 2009 @ 21:22:

Hoi Johan,

Ik heb niet het geduld gehad om alle postings te lezen. Maar ik heb dezelfde situatie gehad, en ben dan de vrouw die haar vriend te lief vond. Ik weet dat ik van mezelf een vrij sterk karakter en duidelijke mening heb. En ik weet ook dat ik daar soms ik dan doordraven. Maar mezelf tegenhouden is niet makkelijk. Mijn vriend ging in alles mee, ook als hij het niet leuk vond of het niet wilde. Ik merkte niks aan hem, alleen dat hij af en toe chagerijnig was.

Toen ik erachter kwam wat het was, heb ik het er met hem over gehad. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het nodig heb dat hij mij af en toe verteld dat ik te ver ga, verkeerd bezig ben of iets doe wat hij niet wilt. Hij vond dit echt super lastig, maar is het voor mij gaan proberen. Hij merkte na een tijd dat het voor hem ook veel fijner was.

Terzijde, maar ik weet nogsteeds heel goed het moment waarop hij voor het eerst echt flink kwaad op me werd, en zelfs even zijn heeft verhefd, damn ik schrok. Maar was ook zo blij! Ik had het gewoon nodig.

Het was voor hem een kwestie van zijn mening laten horen ipv heel volgzaam achter mijn ideeen / mening aan te lopen..

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. LiefsThx , hier kan ik wat mee
Fijn dat je er wat mee kan :-). Als je vragen hebt, vuur maar af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven