help recept kwijit!
vrijdag 25 december 2009 om 10:02
O jee de kerststress is toegeslagen. Gelukkig is het Viva Forum er nog..!
Ik ben mijn recept kwijt van monchoutaart. Ik weet alleen dat ik 2 pakjes monchou er iin deed suiker, bijna een heel pak bastognekoeken en natuurlijk de slagroom.
Maar ik heb daar weleens mee geemmerd, met die slagroom. Ik heb het in het verleden wel eens gehad dat het monchou room mengsel echt te slap was zeg maar.Met de recepten van internet durf ik het niet aan. De een zegt 200 cc, de andere 250 cc, ik heb ervaringsdeskundigen nodig!
Wat is de goede verhouding zodat het monchou-room mengsel mooi opstijft?
Ik heb een springvorm van 25 cm.
Ik ben mijn recept kwijt van monchoutaart. Ik weet alleen dat ik 2 pakjes monchou er iin deed suiker, bijna een heel pak bastognekoeken en natuurlijk de slagroom.
Maar ik heb daar weleens mee geemmerd, met die slagroom. Ik heb het in het verleden wel eens gehad dat het monchou room mengsel echt te slap was zeg maar.Met de recepten van internet durf ik het niet aan. De een zegt 200 cc, de andere 250 cc, ik heb ervaringsdeskundigen nodig!
Wat is de goede verhouding zodat het monchou-room mengsel mooi opstijft?
Ik heb een springvorm van 25 cm.
vrijdag 25 december 2009 om 10:14
Niet lang leve viva, maar lang leve smulweb!
Ouderwetse monchoutaart met kersen of aardbeien
Ingrediënten voor 4 personen
•10 bastognekoeken
•125 gram roomboter
•200 gram monchou
•scheutje limonadesiroop
•1 blikje ardbeienvlaai of kersenvlaai
•slagroom voor toefjes
Bereidingswijze
Maak de bastognekoeken helemaal fijn. Smelt de boter en voeg deze aan de bastognekoeken toe. Meng goed. Doe dit in een taartbodem en zet dit voor ca. 1 uur in de koelkast. Meng de monchou met een scheutje limonadesiroop. Smeer dit over de bastogne koeken bodem. Laat weer even opstijven in de koelkast. Doe dan de kersenvlaai vulling er over. En serveer met wat toefjes slagroom.
Is je geheugen weer opgefrist?
Ik gebruik overigens nooooooit de limonadesiroop
•10 bastognekoeken
•125 gram roomboter
•200 gram monchou
•scheutje limonadesiroop
•slagroom voor toefjes
Bereidingswijze
Maak de bastognekoeken helemaal fijn. Smelt de boter en voeg deze aan de bastognekoeken toe. Meng goed. Doe dit in een taartbodem en zet dit voor ca. 1 uur in de koelkast. Meng de monchou met een scheutje limonadesiroop. Smeer dit over de bastogne koeken bodem. Laat weer even opstijven in de koelkast. Doe dan de kersenvlaai vulling er over. En serveer met wat toefjes slagroom.
Ik gebruik overigens nooooooit de limonadesiroop
vrijdag 25 december 2009 om 10:59
quote:Ananya schreef op 25 december 2009 @ 10:14:
•10 bastognekoeken
•125 gram roomboter
•200 gram monchou
•scheutje limonadesiroop
•slagroom voor toefjes
Bereidingswijze
Ik gebruik overigens nooooooit de limonadesiroopbedankt voor de tip, maar hier zit helemaal geen slagroom in.. en dat zit er in mijn variant wel in. Ik ga even een kijkje nemen in de index.
•10 bastognekoeken
•125 gram roomboter
•200 gram monchou
•scheutje limonadesiroop
•slagroom voor toefjes
Bereidingswijze
Ik gebruik overigens nooooooit de limonadesiroopbedankt voor de tip, maar hier zit helemaal geen slagroom in.. en dat zit er in mijn variant wel in. Ik ga even een kijkje nemen in de index.
vrijdag 25 december 2009 om 11:05
Ik maak 'm met 400 gr. monchou en 4 dl slagroom. Slagroom wel eerst stijf kloppen met vanillesuiker en monchou prakken met suiker (hoeveelheid zou ik even moeten opzoeken) en dan pas door elkaar. Met stijfgeklopte slagroom wil het best opstijven hoor.
De bodem doe ik overigens altijd van biscuitbeslag, gewoon luchtige cake. Vind de monchou al machtig genoeg, daar hoef ik geen geprakte bastognes met roomboter onder. Word ik altijd acuut misselijk van.
De bodem doe ik overigens altijd van biscuitbeslag, gewoon luchtige cake. Vind de monchou al machtig genoeg, daar hoef ik geen geprakte bastognes met roomboter onder. Word ik altijd acuut misselijk van.
vrijdag 25 december 2009 om 11:27
Hey Beng
Wij gebruiken duidelijk dezelfde verhoudingen slagroom/monchou. Dat met die limonade lijkt me trouwens echt heel erg vies!
Ramiaatje, ik heb een recept en daarin staat dat je de slagroom op moet kloppen met klopfix (kleine blauwe zakjes bij de bakproducten). Ik doe dan nooit, want het wordt bij mij stijf genoeg zonder, maar misschien een tip voor jou?
Wij gebruiken duidelijk dezelfde verhoudingen slagroom/monchou. Dat met die limonade lijkt me trouwens echt heel erg vies!
Ramiaatje, ik heb een recept en daarin staat dat je de slagroom op moet kloppen met klopfix (kleine blauwe zakjes bij de bakproducten). Ik doe dan nooit, want het wordt bij mij stijf genoeg zonder, maar misschien een tip voor jou?
vrijdag 25 december 2009 om 12:20