Tips om een schoonloeder te worden.

07-12-2009 21:36 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rond Kerst spatten de irritaties over schoonmoeders van het scherm.

Als het nou je ambitie is om zelf zo'n heks te worden ( of juist een hele leuke schoonmoeder wil zijn ) kun je heel wat van die topics opsteken.

Maar het kan vast nog beter ( erger )....

Ik trap af:

Noem je schoondochter altijd bij de naam van je zoons ex, of noem haar " Dinges " .

Geef haar altijd een niet duur, lelijk kado , liefst iets wat aan de muur moet worden gehangen.

Negeer haar dieet ( nou, een gebakje maakt ook niet meer uit in jouw geval ) / vegetarische levensstijl ( geef alleen maar BBQ's of ga gourmetten zonder groente )

Kam haar afkomst af , zodanig dat het kwartje pas valt als ze op weg is naar huis.

Haal je vinger over de plinten als je daar op visite bent en snuif afkeurend.

Wie vult aan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
*
Leuk topic dit haha...

Wat dacht je van je schoondochter zwart maken bij het scharreltje van zoontjelief die hij meeneemt naar z'n mammie terwijl schoondochter centjes aan het verdienen is voor het gezin!

Jep en dat was nog lang niet alles, maar wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben!
- schoondochter pertinent en consequent altijd overslaan als je het toetje serveert

- kleding van schoondochter met een schijnheilige grijns keuren en iets zeggen in de trant van: "Ja, leuk bloesje, ja.... maarrrrrr met jouw bescheiden boezem, kun je er beter een push-up BH onder aandoen." en met een knipoog half-fluisterend (maar net hard genoeg zodat iedereen kan meegenieten) eraan toevoegen "Mannen houden van minimaal een handvol" En daarna doodleuk: "Iemand nog koffie?"

- Telkens als schoondochter wil gaan koken: "Laat dat maar aan de experts over, hè!" *terwijl je haar aan de kant duwt*

- Alleen je zoon uitnodigen voor kerst en als iemand iets vraagt: "Oh! Ik dacht dat JIJ andere plannen had???" of botweg "heb je zelf dan geen familie, meis?"

- Pronken over dochter's goede opleiding en hoe intelligent ze wel is, terwijl je schoonzoon afkeurend een stuk of tien keer van top tot teen opneemt.
Only dead fish go with the flow
quote:Robin78 schreef op 11 december 2009 @ 23:04:

Heb veel herkenbaars gelezen, mijn schoonloeder had liever de ex behouden want die nodigde haar wel met alles uit..(misschien dat zoon gek werd van dat gekloek en nu dus blij is met mij).

Ook apart dat zij de kussens van de bank iedere week anders schikte (gelijkmatiger slijten) en de gordijnen elke maand, samen met de buurvrouw (?!) , wast .

En dan vragen hoe ik dat nu aanpak in ons huishouden "met al die dure spulletjes" en zonder duidelijk schema ivm werk en andere "drukke dingen".

En bij alles vermelden dat zij dat vroeger heel anders deed....

Kreeg van haar een heel pakket bakspullen cadeau toen we gingen samenwonen. Heb na tien jaar nu driekwart weggemikt, ik wist toch niet wat ik moet doen met een bloemzeefmixdingesje en allemaal vage kwastjes en ik dorst het ook niet te vragen:-)

Mijn eigen moedertje heeft ook een naar handje naar mijn man toe. Heb je dat zelf gedaan? (wijzend op vlechtjes dochtertje of ovenschotel) Grrr!Is jouw schoonmoder niet Mrs. Bucket uit Schone Schijn?
Only dead fish go with the flow
quote:Biekkie schreef op 14 december 2009 @ 16:28:

Boro,oh wat erg!Dat ze zich niet schaamde zeg...

Enne die jointjes niet te lang laten liggen,worden ze niet lekkerder van;)Die liggen (helaas, want geen tijd ivm kinderen ) al 5 jaar in de kast. Het is inmiddels een soort van relikwie geworden in ons huis. Soms aanbidden we ze, voor die goede oude tijd
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Tip voor moeders met puberkinderen:

Prijs het afgrijselijke vriend(innet)je het graf in. Prijzen prijzen prijzen. Des te sneller ben je ervan af.
quote:kjong schreef op 15 december 2009 @ 00:58:

Tip voor moeders met puberkinderen:

Prijs het afgrijselijke vriend(innet)je het graf in. Prijzen prijzen prijzen. Des te sneller ben je ervan af.

Klopt helemaal.

Als mijn ouders vroeger een vriendje van mijn Niet zagen zitten, dan vertelden ze aan mij wat een leuke knul het was. ( Mijn moeder zei dan zelfs, "Zoo, wat een Stuk he ! Super gedaan meid. Wat een leuke jongen... lekker ding " )

Gegarandeerd dat ik de knul binnen 2 dagen gedumpt had.

*Schrijft in haar "hoe overleef ik de puberteit van mijn kind" boekje op*
Nu eigenlijk al te laat, maar nog een tip voor volgend jaar:

Vier Sint lekker gezellig met de hele familie, koop voor iedereen, zelf de baby van 3 maanden, een grote chocoladeletter.

Maar voor vriendin van zoon koop je natuurlijk een grote 'V' , van vriendin, want je wist haar voornaam niet meer. Dat dit dezelfde letter als zoon's naam is maakt niet uit. En dat ze al 3 jaar zijn vriendin is, was je ook vergeten.

--niet bij mij gebeurd hoor, maar bij collegaatje--
Besta.
Kom altijd minstens een halfuur te laat.

Kom na de geboorte van je kleinkind altijd een kwartier te vroeg...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Zeg tegen je schoondochter dat ze een kille moeder is en dat de autistische stoornis van je kleinzoon haar schuld is.

Als je schoondochter je kleinzoon met een gigantische woede-aanval even in de gang zet om af te koelen, haal hem dan uit de gang, zet hem voor de tv en geef hem koekjes. Bij voorkeur tijdens het kerstdiner met gasten.
quote:luna1 schreef op 24 december 2009 @ 16:27:

Zeg tegen je schoondochter dat ze een kille moeder is en dat de autistische stoornis van je kleinzoon haar schuld is.

Als je schoondochter je kleinzoon met een gigantische woede-aanval even in de gang zet om af te koelen, haal hem dan uit de gang, zet hem voor de tv en geef hem koekjes. Bij voorkeur tijdens het kerstdiner met gasten.

Oh, we hebben dezelfde

( )
quote:borodini schreef op 24 december 2009 @ 16:34:

[...]

Oh, we hebben dezelfde

( )

Ja, schijnt vaker voor te komen bij schoonmoeders met autistische kleinkinderen he

( )
en het is altijd de schuld van de koudhartige ijskoningin met belachelijke regeltjes schoondochter
Jazeker! Veel te streng natuurlijk. Geen wonder dat dat kind zo is.
Bel je ongetrouwde zoon de dag nadat je gehoord hebt dat je oma wordt om door te geven dat je wel wilt dat het kind zijn achternaam krijgt.

Als je Dinges ziet, sla dan de vraag over hoe het met haar gaat, vraag vooral hoe het met het kind gaat.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
Haha ik ga even meespuwen..

maak alles verplicht, leg er een enorme druk op...Dan gaat zoon.dochter tenminste lekker alleen...

Zeg bij elke maaltijd dat zoon/dochter wel even groenten moet eten, hier krijgt hij het tenminste..

Ik heb er nog meer hoor :-)
Als er geen geld is om een trouwfeest te geven, zeg dan tegen ongetrouwde zoon/dochter dat ze het dan maatr even vlug op het gemeente huis moeten regelen want wie weet wat er gebeurt (doelt op de alien van schoonzoon/dochter die er natuurlijk met kind vandoor gaat!!)
Als je schoondochter zegt dat ze tien kilo is afgevallen dat dat ook hard nodig was.

Of dat het zo'n gezellige dikkerd is.

Dat je met haar gewicht het pas gaat zien als ze zo'n 25 kilo is afgevallen. Eerder zie je het vaak niet bij zulke dikke mensen.
Zeg als je iets lekkers bij de koffie serveert 'jij wilt toch niks denk ik he' en kijk afkeurend als je zegt dat je toch iets wilt.
ikwilafvallen: heeft ze dat echt tegen je gezegd? Brrr! (knuf)

Welke film moet ik zien (mrs Bucket?)?
Waarom dit topic? Waarom zou je graag een schoonloeder willen worden? Als je dochter/zoon gelukkig is met die persoon, is het dan niet belangrijk om hem/haar dat geluk te gunnen?
Maak dat mijn schoonmoeder maar wijs!

*misschien is het topic een beetje sarcastisch bedoeld Tjikie?*
quote:luna1 schreef op 02 januari 2010 @ 12:14:

Maak dat mijn schoonmoeder maar wijs!

*misschien is het topic een beetje sarcastisch bedoeld Tjikie?*Tja dat zou ook nog kunnen:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven