LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Hee, Pien, 'jij' komt vanavond of niet? (Mmm, deze zin is voor velerlei uitleg vatbaar , maar ik wil niet meer van je privacy schenden dan nodig is, en je snapt me hoop ik...)
Geweldig verhaal over de naam van boontje. De logica van een kind, erg leuk zo'n kijkje in de belevingswereld van elev-meis

Enne Chiek, dat wij leuke schoonmoeders worden spreekt voor zich
Ooh nu snap ik 'm elev, moest even diep nadenken. Ja volgens mij "komt" Pien vanavond !
Ja ja, Pien komt vanavond! Ik zag het daarnet ook al...

Mijn god...ik heb een jongen, ik heb pas een probleem, als het goed is, krijgen wij ooit een meid over de vloer...

Beng, was het druk in de winkels of niet?

Ga zo snel even kijken Chiek!

Wat bijzonder dat Elevmeisje weer helemaal terugvalt het op het klein zijn. Ben ook erg benieuwd hoe ze het straks echt vindt...Duftmeisje vond het al snel best ok, toch?

Elev, dat flauwvallen herinner ik me ook nog wel...maar ik herinner me nog veel meer niet leuke dingen...maar ja, allemaal verleden tijd. En cliche, cliche...het is het allemaal waard geweest!
Hee popjes,

Er is weer flink gekletst deze dagen want ik ben al een uur bezig met bijlezen

Zo te lezen hebben de meesten het gezellig gehad maar overheerst het blije gevoel van weer thuis zijn toch wel.

Allereerst een paar reacties: voor de -15 kilo van Duft!!!! Wow sexy lady, heul knap!

Verder las ik dat Pien het allemaal wel spannend begint te vinden en ook nog een beetje gek moment had gehad met misselijkheid en naar gevoel in onderbuik. ik begrijp het, hou je maar vast aan het idee dat je het goed doet zoals je het doet en dat ook jij het heel goed gaat doen, als het eenmaal zover is. En wow wat een superlief mooi kamertje! Knap gemaakt hoor!

Elev is ook weer thuis en druk in de weer met een commode. Dat winkeltje met al die linten enzo echt super super leuk. Ik kan me goed indenken dat je je daar wel kon uitleven. Erg leuk! Ben ook heel benieuwd wat het gaat worden bij jou.

Verder is er nog een voedingsdiscussie geweest. Tsja, ook mijn relatie met voedsel is niet heel makkelijk. Ik heb juist thuis erg meegekregen om gezond te eten, zilvervliesrijst, veel groente, weinig snoep enz. en ik heb het idee dat door de houding van mijn moeder ten aanzien van dik worden, mij heeft gebracht waar ik nu ben. Ik wil maar zeggen, de angst om dik te worden kun je heel goed overbrengen op je kind, een kind krijgt daar hoe dan ook veel van mee. Ik ben er dan ook van overtuigd dat 'gewoon normaal doen' veel belangrijker is dan uitgebalanceerde maaltijden met zo weinig mogelijk dit en zo veel mogelijk dat. En dan ook 'gewoon normaal doen' in gedrag. Ik schrok zo eigenlijk best wel van Beng's idee van dikke kinderen en pap. Sowieso de angst voor dikke papkinderen, vind het vrij naar klinken eigenlijk. Natuurlijk is er een probleem ten aanzien van overgewicht bij jonge kinderen, dit heeft echter met veel meer dan alleen dat te maken. En ik blijf erbij; volgens mij is het belangrijker wat voor rol eten in het gezin speelt. Genieten van eten is prima, juist ook van groenten enz maar ik denk dat juist door teveel nadruk er dingen mis kunnen gaan.

Zoals Laal het zegt, zo hoop ik het ook wel wat meer te kunnen doen, al is dat dus moeilijk omdat ik het zelf ook niet zo goed weet.

Laliefje, ook ik wil benadrukken dat je vooral hier je verhalen, twijfels, onzekerheden of verdriet over de bevalling en de tijd erna moet blijven vertellen, zeker als jou dat helpt. Maar ook voor anderen kan het heel fijn zijn, ook voor degenen die het nog moeten ondergaan is het misschien prettig om vast na te denken over deze dingen. ik snap dat je je wel een beetje overdonderd voelde over het verdriet en de tranen die ineens kwamen bij een relatief onbekende.
Chiek, ik reageer even hier maar: wat een mooi lief meisje!!!!!!!! Ohhhh echt, inderdaad een model.

Enneuh, jij hebt een heerlijke zondag gehad begrijp ik was het dit keer niet te koud boven?

En dan willen jullie vast nog weten hoe het met mij is enzo.

Ik voel me redelijk goed. Met vlagen een soort van misselijkheid maar eigenlijk meer het gevoel van een lege maag en geen trek maar wel iets moeten eten want anders slap. Dan eet ik maar een dige*stive (nieuwe verslaving: lekker!!!), sul*tana, of droge crackers en gaat het wel weer een paar uur goed. Mijn moeder vertelde nog dat ze eigenlijk ook nooit misselijk is geweest dus ik heb goede hoop. Al zit ik nu al een tijdje in de lucht van gebakken zalm en dat bevalt niet zo goed

Verder gewoon moe moe moe en plas me nog een ongeluk.

Ik doe heel rustig aan, ben wel benieuwd hoe het zal gaan als ik moet werken, ik vrees niet top.

Het vertellen was heel erg leuk. De reacties waren allemaal zo lief en leuk . Het raarste vind ik wel om zo in de belangstelling te staan en dat iedereen gelijk heel zorgzaam is. Maf hoor. Maar ik kan er wel aan wennen

Vooral bij liefs ouders viel me erg mee, was gewoon hartstikke leuk
Wat en heeeeeeeelijke topicnaam! ZIJN. Allemaal in zijn, of geweest zijn, grote vette jeuj voor het volle schema!!!!

Kom even zwaaien, hoop dat jullie een heerlijke kerst gehad hebben.

Hier gaat het al een stuk beter! Kimby begint het te snappen hoor, slaapt gewoon in haar wiegje en zelf inslapen gaat ook steeds beter. Soms helpt het als ik er even bij blijf, soms wil ze dan even mij n pinkje sabbelen. En soms wil ze gewoon echt niet, nou ja het is dan ook geen machientje. Maar over het algemeen wel, als ik "slaap kindje" ga zingen vallen de oogjes al dicht. Dus met een ritme en ritueeltjes, en zachte muziek en wat ruis, en een dosis liefde en geduld en natuurlijk een hardstikke inteligente dochter die snapt waar ik naartoe wil (en soms een eigen willetje heeft die daar ook wel aans anders over denkt, ze heeft wil pit, hihi), gaat het nu best prima.

Mijn volgend doel is dat ze wat langer slaapt per slaapje dan de 3 kwartier tot uurtje wat ze ovedag deed, maar vandaag deed ze er opeens een keer een van 3 uur lang dus ook dat komt wel. Wat een knapperd toch maar weer.

Ben even bezig met inhaalslag huishouden na de feestdagen en aan het genieten van de beetjes tijd die ik elke dag win, maar verwacht binnenkort weer eens goed aan te schuiven.

Heb in elk geval vanaf januari elke maandag voor mezelf, dat zal heel vreemd zijn. Nou ja de eerste keer doe ik haar alleen 's middags om beetje te wennen, maar dat zal wel vreemd zijn zeg. Ga ik in elk geval eindelijk eens kijken naar rijlessen en wil ook graag weer sporten. Nou ja mezelf kennende heb ik het voor je het weet volgepland met van alles of niks, maar kijk er ook wel naar uit om een dag per week baby-vrij te zijn. Kan ik de rest van de tijd extra van haar genieten.

Want dat begint nu echt weer te komen, dat ik niet alleen maar opgelucht zucht als ze slaapt, maar heerlijk met haar kan knuffelen, het is echt een heerlijk meisje. En zo langzamerhand om ik dus ook weer aan mezelf, en daarnaast ook aan mijn lieve man toe. Kortom, had een dipje, maar het gaat weer bergopwaarts.

Dag lieve dames, tot snel hoor. Heel veel liefs! DDx
Leuk Neem! Vertellen is leuk, aandacht is leuk, op en top zwanger zijn is leuk...geniet er maar van mop! Wat vonden ze van je taart?

Erg lief jullie woorden... maar het voelt een beetje als aandacht trekken...soms voel ik me dan een aansteller omdat Luus en Sproet ook relatief veel bloed verloren zijn en zich helemaal niet zo gevoeld hebben, dan schaam ik me eigenlijk nog meer...Dan voel ik me zo zwak. Maar aan de andere kant ben ik ook wel trots op mezelf dat ik de bevalling op deze manier geklaard heb
DD wat een fijn berichtje!!! Goed zo meid! Knap van je dat je zo hebt volgehouden en knap van Kimberly dat ze zo snel leert...Hopelijk blijft het zo gaan en wordt het nog beter... die heb je wel verdiend! Al reactie gehad van je werk? Voor jou ook zeker wel een opluchting?
quote:nemovisje schreef op 27 december 2009 @ 19:53:

Ik schrok zo eigenlijk best wel van Beng's idee van dikke kinderen en pap. Sowieso de angst voor dikke papkinderen, vind het vrij naar klinken eigenlijk. Natuurlijk is er een probleem ten aanzien van overgewicht bij jonge kinderen, dit heeft echter met veel meer dan alleen dat te maken. En ik blijf erbij; volgens mij is het belangrijker wat voor rol eten in het gezin speelt. Genieten van eten is prima, juist ook van groenten enz maar ik denk dat juist door teveel nadruk er dingen mis kunnen gaan.

Zoals Laal het zegt, zo hoop ik het ook wel wat meer te kunnen doen, al is dat dus moeilijk omdat ik het zelf ook niet zo goed weet.

Ik denk dat je me een beetje verkeerd hebt begrepen Neem. Ik ben opgevoed door een moeder die haar leven lang met overgewicht heeft geworsteld en al levenslang op dieet is. Mijn moeder was dus als de dood voor te zware kinderen omdat ze er zelf zo veel last van heeft gehad (en ze heeft ons dus nooit pap gegeven). En daar komt mijn weerstand voor pap dus weer vandaan... Ik lust het ook echt niet, ik griezel van alles waar warme melk in zit (warme chocolademelk uitgezonderd). Als ik het ruik begin ik al te kaken, dat wordt nog wat met flesjes maken...

Ik ben een product van mijn opvoeding (zoals iedereen) en wil proberen om niet door te slaan in het "extreme" maar wel aandacht te besteden aan goed en gezond eten en keuzes maken. Zodat er een soort balans komt. En hoe dat precies moet weet ik ook niet, want ik heb zelf een enigszins verstoorde relatie met eten. Maar ik denk er wel over na dus.
Lief laliefje, zo moet je echt niet denken en wil je alsje-alsjeblieft niet vergeten dat zowel voor Luus als voor Sproet de eerste periode helemaal niet zo'n roze wolk was? Denk nog maar eens heel goed aan die tijd, ik weet zeker dat ook zij, allebei bepaalde 'zwaktes' hebben gevoeld.... dus nee, echt, je hoeft jezelf niet zwak te voelen. Het enige wat iemand kwalijk genomen kan worden is de 'maatschappij' waarin de kraamweek en tijd erna, een periode van blijheid en 'roze wolk' zou moeten zijn, terwijl het geheel onrealistisch is om te denken dat dit voor iedereen zo geldt. Heel erg maf dat het zo'n geldende gedachte is eigenlijk...

Ik geniet, komt goed en de taart vonden ze helemaal geweldig. En lekker! Hihi.

DD, ik ben blij te lezen dat het ook met jullie de goede kant op gaat en een maandag voor jezelf klinkt als een heel goed plan, al zal het in het begin best even lastig zijn natuurlijk om haar weg te brengen. Maar, iedereen is je voorgegaan en: het went!
Okee Beng, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen! Excusez moi duidelijk je verhaal.
DD, wat heerlijk zo'n positief bericht. Ik ben blij dat het stukken lekkerder gaat nu en dat je "gewoon" kunt genieten. Zo fijn voor je!

Laal, gekkie. Tuurlijk is dat geen aandacht trekken! Doe niet zo raar. Het was toch gewoon heel heftig en angstaanjagend. En al je zenuwuiteinden staan gewoon op scherp, alle receptoren open en dan komt alles tien keer zo hard binnen. Als jij dat zo ervaren hebt dan is dat zo en dat is echt geen aanstelleritus. Jouw belevingswereld mag er zijn hoor! Schrijf t lekker van je af.
Fijn dat de taart lekker was Neem!! (en niet alleen mooi )

Ik ga even een rondje met de hond doen. Lekker een frisse neus halen. Tot zo meisjes!
Nou inderdaad Laal, jij krijgt pas echt de schoonmoedertest, want wij (chiek, beng, ik e.a.) krijgen waarschijnlijk toch een schoonzoon, en geen schoondochter. Alhoewel een schoonzoon krijgen me ook best lastig lijkt, maar als dat een klaploper is kun je hem gewoon een knal verkopen. Maargoed, ónze kinderen adoreren ons natuurlijk zo dat de aanhang die ze meebrengen kleine kopietjes van ons zijn, die we met open armen ontvangen.

Laaltje, als je nog wilt vertellen over die week, ben ik één en al oor hoor. Het hoeft niet natuurlijk, maar als je het gevoel hebt dat je er nog niet over uitgepraat bent, open lekker een topic op de groep, zou ik zeggen..

Neempie, liefje, hoe is het met jou? Ben jij al over de kinderkamer aan het denken? Hoe voel je je, hoe was vertelsessie nummer twee, hoe staat het met de lichtroze afscheiding en je zorgen, geniet je er een beetje van?

Je idee over opvoeding qua eten ben ik het deels wel mee eens. Maar ik denk dat jouw voorbeeld vooral duidelijk maakt dat problemen met eten en gewicht niet alleen door de opvoeding worden veroorzaakt of voorkomen. Je kinderen standaard veel ongezonde dingen geven zal zeker geen gezond eetpatroon tot gevolg hebben, maar doorslaan naar de andere kant ook niet. Mijn moeder stond er een beetje hetzelfde in als de jouwe, al had ze het nooit over dat ze niet wilde dat we dik werden oid, maar ging het vooral om gezondheid. Maar zodra ik zelf kon bepalen wat ik at, ging ik ook direct veel ongezonder leven, omdat er zoveel nooit mocht. Dat geldt natuurlijk voor veel dingen: wat je verbied, wordt aantrekkelijk. In die zin is de gulden middenweg, een beetje laissez faire maar geen grenzeloosheid misschien wel weer de gezondste houding. Maargoed, naar mij moet je eigenlijk ook niet luisteren, want ik heb wel een vrij mollige peuter rondlopen.

Ik ben wel schandelijk veel op het forum vandaag zeg, jezusmina. Sorry, iedereen die moet bijlezen.
Elev, inderdaad... eigenlijk is en blijft het gewoon een heel lastig punt, dat op'voeden'

Nou, mijn zorgen hebben jullie grotendeels weggenomen. Heel af en toe is er een heel klein ietsiepietsie verkleuring op mn wc papiertje maar eigenlijk bijna niet meer. Alleen na seks wel weer maar ook dan niet veel. Grappig (hm of niet grappig) genoeg had ik, blijkbaar ivm pco, juist vóór het zwanger zijn veel meer last van tussentijds bloeden en bloeden na seks.

Dus ik geniet ervan en kijk stiekem natuurlijk erg uit naar de echo. Ik ben over het algemeen niet zo'n doemdenker dus ik denk dat ik er dan ook wel iets meer aan toe durf te geven en van durf te genieten. Voor nu hou ik me nog niet met de babykamer bezig hahaha. Wel hou ik me bezig met dingen als kraamzorg en opvang want dat schijn je hier toch echt zo snel mogelijk te moeten regelen. En natuurlijk met bruilofts-ideeën hou ik me bezig...
Oh, en nog eens sorry dat ik zo dik vet mosterd ben.

En Laal, 'anderen hebben het veel zwaarder gehad' is de allerslechtste reden om dingen voor je te houden hoor, het is hier geen wedstrijdje!
Dat van die kinderkamer was een grapje, he Neem.. Ja, kinderopvang moet je écht snel regelen daar bij jou hoor! Leuk dat het vertellen zo leuk was... Lief dat iedereen dan gelijk zo zorgzaam is he. Ik heb bij het kerstdiner ook nog zitten googlen om te kijken of ik het voorgerecht mocht (wat gelukkig mocht, want het was zó lekker) en stiekem mijn eigen amuse met rosbief ook gewoon gegeten. Plus een paar slokjes wijn. In die eerste 14 weken was ik wel veel voorzichtiger dan nu, hoor. Ik had het idee dat elke scheet die ik verkeerd liet een miskraam in gang kon zetten, wat natuurlijk onzin is. Hopelijk blijf je lekker (relatief) zorgeloos, en straks na de echo helemaal!
En belevingswereld bedoel ik niet negatief hoor Laal, het staat er een beetje raar geloof ik. Wat ik bedoel te zeggen is dat jouw verhaal gewoon verteld mag worden. En net wat elev zegt, het is geen wedstrijdje!
Lief meisjes En Beng zo had ik het niet opgevat hoor! Ik denk dat ik het binnenkort nog wel even op de groep zet...en niet omdat ik er nu nog enorm mee zit hoor (denk er wel veel over na, maar dat is wat anders), want dat is eigenlijk niet zo. Maar meer omdat ik schrok dat ik er gisteren toch nog van moest huilen, dat was nog niet voorgekomen.
Jullie zijn op dreef!!!

Laal je bent een gekkie maar dat had de rest ook al gezegd. Gewoon lekker spuien hier he!

Neem wat leuk dat de vertelrondjes zo leuk waren, en de taart lekker natuurlijk. Jummie!!!

DD voor jou en Kimberley. Hartstikke goed gedaan hoor. En fijn dat je steeds meer kan genieten.

Volgens mij ben ik nu weer wat meiden vergeten. Sorry!!

Zit nu met beetje rugpijn op de bank maar wel heel voldaan ma drie kussensloopjes en een kruikenzak zelf gemaakt te hebben. Allemaal heel goed gelukt (wel flink gemopperd op de naaimachine af en toe ).

Enne ja jullie hebben gelijk, het is mijn avond.
Jaja, we zijn op dreef. Arme sproet !

Hoe heb je die kruikenzak gemaakt Pien? Gevoerd met badstof of flanel of...? Of een bestaande kruikenzak een beetje opgeleukt met je eigen stofjes?
Van fleece gemaakt Beng en opgeleukt met een van de stofjes van het kamertje. Het fleece is overigens ook onderdeel van het kamertje. Dus alles 'hoort' nu bij elkaar. *toch best beetje trots *

Laal heb je nog gezien waar we het tijdens mijn bezoekje over hadden? Ik ben weer helemaal opnieuw verliefd.
Oh en Chiek
voor Laal!

DD, fijn dat het alweer beter gaat! Ik heb geloof ik een heleboel gemist, dat zul je wel op het oktobertopic geschreven hebben.

Verder ben ik het alweer vergeten, en ik ga nu lekker naar boven. Man is Meis in bad aan het doen en dan gaat ze naar bed. We vervroegen haar ritueel elke keer met een kwartier, dan 2/3 dagen die tijd aanhouden, dan weer een kwartier etc. Hopelijk kan ze aan het einde van de rit rond een uur of 7 naar bed. Nu ligt ze er steeds tussen 21:45 en 22:15 in. Vandaag hopelijk 21:30. En fingers crossed dat ze dan tot een uur of 8 blijft slapen (9 uur wakker is wel laat, mijn doel is eigenlijk van 19:00 tot 6:00)!

Lieverds, fijne avond nog en ik zal morgen verslag uitbrengen.

PS: Chiek, wát een bos met haar heeft je chocomopje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven