Geld & Recht alle pijlers

spanningen in relatie vanwege geld

27-12-2009 17:43 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag weer woorden gehad met mijn man ik kwam van koopzondag terug( waar ik heenging om voor hem een kado voor zijn verjaardag te kopen) met een paar laarzen, jeans en 2 shirtjes voor mezelf terwijl ik een paar dagen geleden had gezegd na mijn aankoop van een paar uggs dat ik nu voorlopig wel genoeg kleding/schoenen had.....

Maar ik kon het dus toch weer niet laten om deze kleding/laarzen te kopen terwijl mijn kledingkast uitpuilt van de kleren en laarzen en ik heb een enorme hekel aan het geruzie hierover maar toch kan ik het shoppen niet laten.....(geef gemiddeld 350/400 per maand eraan uit voor mezelf)

Maar toch vind ik diep van binnen dat ik het wel "verdien" want ik werk zelf ook, we hebben 2 jonge kinderen die veel energie kosten en dan ben ik helemaal blij met een paar nieuwe aankopen ....totdat ik dan het boze/teleurgestelde gezicht van mijn man zie.......

Verder gaat het in onze relatie goed maar mijn uitgaves zorgen voor veel spanningen --wie herkent dit? wat vinden jullie ervan? "verdien" ik het inderdaad zoals ik zelf denk of weten jullie wat tips?
quote:_barbie_ schreef op 27 december 2009 @ 20:01:

[...]Ik ga voornamelijk los in de saleperiode en als ik dan niet zo mogen kopen wat gigantisch is afgeprijsd zo ik er behoorlijk de pest in hebben. Goh heeft het toch nog voordelen om single te zijn Precies! Als er iemand een psycholoog nodig heeft voor een koop verslaving, dan ben ik het wel .

[...]

Elke vrouw (of althans ik) heeft het zo nu en dan nodig om mijzelf te kietelen en dan voornamelijk met luxe artikelen. Ik ga voornamelijk los in de saleperiode en als ik dan niet zo mogen kopen wat gigantisch is afgeprijsd zo ik er behoorlijk de pest in hebben. Goh heeft het toch nog voordelen om single te zijn

Hear hear! Ik werk keihard 40 uur per week en inderdaad...dan ga ik zo af en toe eens goed los. Ik vind dat ik dat verdien. Klaar.

Gelukkig single, dus geen zeurende mannen als ik genietend met mijn 20e paar laarzen thuis kom.

En als er wel een man in mijn leven is maak ik hem vantevoren goed duidelijk dat er niet bemoeid wordt met mijn eigen zuurverdiende geld en hoe ik dit uitgeef!

Nu werkt TO 28 uur en weet ik niet wat zij verdient ten opzichte van haar man en hoe de vaste lasten verdeeld zijn, maar iedereen valt nu wel heel makkelijk over haar heen.
Huts!

Elke vrouw (of althans ik) heeft het zo nu en dan nodig om mijzelf te kietelen en dan voornamelijk met luxe artikelen.

De vraag is of je het jezelf of je gezin kunt permitteren. Maar die info ontbreekt tot op heden.

Ik zou kunnen concluderen uit de gegeven informatie (spanningen in de relatie) dat er belangrijkere prioriteiten bestaan. Anders zou dat niet zo'n issue zijn. Het zou zelfs een vluchtgedrag kunnen zijn van TO.
.
Het gaat niet om de hoeveelheid geld. Problematisch gedrag definieer je oa aan de hand van het schenden van afspraken en het veroorzaken van ruzies met je gedrag.

Er zijn alcoholisten die maar één glaasje per dag drinken. Als dat ene glaasje hen in de problemen brengt (omdat ze drinken terwijl ze nog een vliegtuig moeten besturen bijvoorbeeld), dan is dat wel degelijk problematisch drinken.

Wat TO beschrijft is problematisch koopgedrag. Niet vanwege het bedrag (ik vind het bizar veel, maar Donald Trump vindt het waarschijnlijk een schijntje), maar omdat TO ervoor afspraken aan haar laars lapt, ruzies veroorzaakt en daarmee zich een onbetrouwbare partner toont.

Je kunt beter 400 euro uitgeven in goede harmonie en binnen de afspraken, dan 150 euro uitgeven terwijl je beloofd had niks uit te geven.
quote:Snormel schreef op 27 december 2009 @ 20:14:

Het gaat niet om de hoeveelheid geld. Problematisch gedrag definieer je oa aan de hand van het schenden van afspraken en het veroorzaken van ruzies met je gedrag.

Er zijn alcoholisten die maar één glaasje per dag drinken. Als dat ene glaasje hen in de problemen brengt (omdat ze drinken terwijl ze nog een vliegtuig moeten besturen bijvoorbeeld), dan is dat wel degelijk problematisch drinken.

Wat TO beschrijft is problematisch koopgedrag. Niet vanwege het bedrag (ik vind het bizar veel, maar Donald Trump vindt het waarschijnlijk een schijntje), maar omdat TO ervoor afspraken aan haar laars lapt, ruzies veroorzaakt en daarmee zich een onbetrouwbare partner toont.

Je kunt beter 400 euro uitgeven in goede harmonie en binnen de afspraken, dan 150 euro uitgeven terwijl je beloofd had niks uit te geven.

Ik zou daarom ook denken dat er meer speelt achter die spanningen. Bijvoorbeeld een niet zo goede financiële situatie.

Maar dat blijft helaas bij gissen..
quote:lindy schreef op 27 december 2009 @ 19:44:

En een vrouw met een Gaastra jas, een rugzakje en gespoeld stekeltjeshaar is stukken minder duur, natuurlijk.

Dure krengen hoor, die Gaastramonsters.
.
.
Het ligt natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan het karakter van de man. Mijn man bijvoorbeeld vindt het prima als ik elke maand los zou gaan aan mooie kleding etc. Als ik er gelukkig van word, vindt hij het prima. Ik doe dat niet, want ik vind het zonde van het geld, maar das wat anders.

Het is wat anders als er een geldprobleem door ontstaan, niet alleen schuld, maar ook het bijvoorbeeld niet meer op vakantie kunnen. Als dat niet meer kan door shopgedrag wordt het natuurlijk te gek.
Tenminste, daar ging ik altijd vanuit omdat het zeilkleding is en toch tegen weer en wind op de BOOT (en dus niet op de fiets en in de supermarkt) moet kunnen.

Even googlen.
http://www.gaastraproshop.com/1016/Jackets.aspx

.
quote:lindy schreef op 27 december 2009 @ 20:25:

Holy fuck, dat is nog duur ook.Duur maar heel duurzaam Lindy, je doet er jaren mee dus het is niet zondegeld
quote:_barbie_ schreef op 27 december 2009 @ 20:32:

[...]

Duur maar heel duurzaam Lindy, je doet er jaren mee dus het is niet zondegeld Dus had Lindy toch wel gelijk dat jassen er cheap uitzien want een jas van 15 jaar oud is gewoon op
Da's wat Oud Geld doet he. Dure spullen kopen en dan hélemaal afdragen zodat je niet aan ze ziet dat ze geld hebben
quote:Snormel schreef op 27 december 2009 @ 20:46:

Da's wat Oud Geld doet he. Dure spullen kopen en dan hélemaal afdragen zodat je niet aan ze ziet dat ze geld hebben Oud geld in Gaastra? Nah...
Nance, heb je wel meteen nog een kado voor je man zijn verjaardag gescoord?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2009 @ 20:50:

Nance, heb je wel meteen nog een kado voor je man zijn verjaardag gescoord?Mag hopen van wel
quote:fancy83 schreef op 27 december 2009 @ 18:56:

als je nou ipv die rare uggs ook eens sexy laarzen koopt om je man mee te verleiden dan praat ie misschien wel anders ;)

en een sexy setje.
quote:wuiles schreef op 27 december 2009 @ 18:10:

[...]

Vanwaar dat uitroepteken? Je kunt beter iets minder kleding kopen en het geld dat je overhoudt investeren in een koopwoning.Zo gelijk...
Jee Nance, wat zijn je favoriete winkels? Als jij zo makkelijk slaagt dan wil ik daar ook eens een kijkje nemen, heb namelijk ook wel wat nieuws nodig (en dan ook echt) maar weet niet meer zo goed waar...

Mijn tip overigens; gewoon NIET de stad ingaan. En pas weer wat nieuws kopen als je al het gekochte tenminste 2 x gedragen hebt.
Oh, wat herken ik dit. Met vier kinderen die ook veel energie kosten (welk kind niet trouwens) en een 36-urige werkweek buitenshuis vond ik ook dat ik het verdiende om elke maand nieuwe kleren (en allerlei andere dingen) te kopen. Helaas vond mijn bankrekening niet dat ik daar recht op had. Diep bij mezelf te rade gegaan en het bleek inderdaad dat ik mijn 'zware' leven wilde compenseren met mooie spullen. Dat daardoor het leven alleen maar 'zwaarder' wordt (want dat ik dus nog meer moest werken) vergat ik even. Tegenwoordig probeer ik op een andere manier lief voor mezelf te zijn want ja, ik verdien het wel maar heb andere prioriteiten. Bovendien heb ik zelf voor dit leven gekozen dus dat hoeft niet gecompenseerd te worden.

Overigens heb ik voor de kerst niets gekocht (me voor het eerst in jaren ingehouden) dus morgen mag ik in de stad lekker losgaan in de uitverkoop.
[quote]_barbie_ schreef op 27 december 2009 @ 19:27:

TO ik vind dat als je die 300-400 euro kan missen, je man niet zo moet zeuren. Tis koopjestijd, dus het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat je dan wat vaker iets koopt. Mannen die begrijpen sowieso niet dat je als vrouw happy wordt van het kopen van kleding. Een man doet een paar keer (en dat is al veel) aankopen per jaar in een paar vaste winkels. Een paar schoenen een nieuwe broek en een nieuw overhemd en dan vinden ze het wel weer mooi

Wij echte dames die hebben daar niet genoeg aan.

Heb wel wat wisselende reacties gezien op je topic. Sommige dames spreken je eropaan dat je niet had moeten zeggen dat je na de Uggs niet meer zou gaan shoppen. Ik vind dat onzin, als je zelf ook je geld verdient en je niet in het rood staat daardoor, dan moet het kunnen.

En ook ik word blij van leuke koopjes, shoot me!! :whoops:[/quote

Ben het met je eens. Ik mag ook graag winkelen van mijn eigen geld (wij hebben ook een gedeelte van onze inkomens die we naar eigen inzicht besteden) en ja, mijn man zet zijn geld liever op de spaarrekening en heeft aan twee keer per jaar wat nieuws al genoeg, en ik koop meer kleding en schoenen. Ik vind het heerlijk, helemaal in de sale, en ik draag alles ook echt veel. Hij kan soms ook wel eens moeilijk kijken als ik weer met iets nieuws thuiskom, maar daar trek ik me niets van aan. Soms, als ik geen zin heb in gezeur, verstop ik de aankopen gewoon. Hij ziet het toch nooit als ik wat nieuws heb.

Ik vind dat T.O pas een probleem heeft als ze er door in financiele problemen raakt.
quote:lindy schreef op 27 december 2009 @ 20:25:

Holy fuck, dat is nog duur ook.

Alle Gaastra meuk minimaal 50% korting.....het is best goed spul, maar je ziet 't overal liggen en gedragen worden.....niet leuk meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven