amoxicilline
dinsdag 29 december 2009 om 11:04
Mijn mannetje is net 2. Lekker aan het puberen dus. Maar hij heeft ook een oorontsteking. Gister kregen we van de dokter dus AB amoxicilline. Dat hebben we al eens eerder gehad, en toen werd meneer er juist nog zieker van. (volgend de dokter zou dat geen regel zijn)
Wellicht heeft hij dat onthouden, want nu wil hij het met de beste wil van de wereld niet meer hebben. Ik kan het mengen wat ik wil... maar nee.
Wie heeft de gouden tip om dit sapje toch bij de spruit binnen te krijgen? (en dat 3 maal daags)
Wellicht heeft hij dat onthouden, want nu wil hij het met de beste wil van de wereld niet meer hebben. Ik kan het mengen wat ik wil... maar nee.
Wie heeft de gouden tip om dit sapje toch bij de spruit binnen te krijgen? (en dat 3 maal daags)
dinsdag 29 december 2009 om 11:10
Hoi Lotje,
Wat vervelend dat je zoontje een oorontsteking heeft!
Onze dochter heeft helaas (om andere redenen) ruim 1,5 jaar 2 maal daags amoxicilline moeten gebruiken. Toen we begonnen was ze bijna 2. Dit was ook een drama. Ik heb haar op een gegeven moment gewoon goed stevig vastgehouden en heel snel dat pipetje in haar mondje leeggespoten. Dat duurde maar een minuutje. Ze wilde het namelijk echt niet en ik kon haar ook niet foppen met het ergens in mengen. En ze had het echt nodig. Geen leuke manier maar anders kreeg ik het er met geen mogelijkheid in..
Heel veel succes met toedienen en hopelijk voelt hij zich snel beter!!
Wat vervelend dat je zoontje een oorontsteking heeft!
Onze dochter heeft helaas (om andere redenen) ruim 1,5 jaar 2 maal daags amoxicilline moeten gebruiken. Toen we begonnen was ze bijna 2. Dit was ook een drama. Ik heb haar op een gegeven moment gewoon goed stevig vastgehouden en heel snel dat pipetje in haar mondje leeggespoten. Dat duurde maar een minuutje. Ze wilde het namelijk echt niet en ik kon haar ook niet foppen met het ergens in mengen. En ze had het echt nodig. Geen leuke manier maar anders kreeg ik het er met geen mogelijkheid in..
Heel veel succes met toedienen en hopelijk voelt hij zich snel beter!!
dinsdag 29 december 2009 om 11:26
Je kan het nog proberen om eerst een snoepje oid vlak voor zijn neus te houden, en dat hij eerst die lepel met dat spul moet nemen en dan pas dat snoepje krijgt..
als dat ook niet werkt, kan je de houdgreep-methode doen, maar laat merken dat hij erna iets lekkers krijgt dan heb je nog kans dat hij de keren erna meer mee gaat werken..
als dat ook niet werkt, kan je de houdgreep-methode doen, maar laat merken dat hij erna iets lekkers krijgt dan heb je nog kans dat hij de keren erna meer mee gaat werken..
dinsdag 29 december 2009 om 11:27
Hoi Lotje,
Zou het niet kunnen dat hij allergisch reageert?
Het is misschien vergezocht maar ik kreeg als kind ook wel eens
amoxilline en nooit allergische reactie gehad, maar vorig jaar kreeg ik het voorgeschreven bij een nierbekkenonsteking en dat ging dus niet goed!
In eerste instantie werd ik voor mijn gevoel er ook alleen zieker van maar kon ik het binnenhouden, maar na een dag moest ik al overgeven als ik eraan dacht, en zodra ik het slikte kwam het er gelijk weer uit..
Verder dus geen dingen die je bij een allergie zou verwachten, alleen dus dat ik het absoluut niet meer kon verdragen..
Na een bloedtest bleken mijn leverwaarden dus ook torenhoog te zijn en toen is dus officieel vastgesteld dat ik er allergisch voor ben.
Als je twijfelt of het wel goed zit zou ik een bloedtest aanvragen voor de zekerheid, een klein kind kan nog niet zo goed aangeven wat er mis is.
Suc6 ermee, hopelijk knapt je kindje snel op.
Zou het niet kunnen dat hij allergisch reageert?
Het is misschien vergezocht maar ik kreeg als kind ook wel eens
amoxilline en nooit allergische reactie gehad, maar vorig jaar kreeg ik het voorgeschreven bij een nierbekkenonsteking en dat ging dus niet goed!
In eerste instantie werd ik voor mijn gevoel er ook alleen zieker van maar kon ik het binnenhouden, maar na een dag moest ik al overgeven als ik eraan dacht, en zodra ik het slikte kwam het er gelijk weer uit..
Verder dus geen dingen die je bij een allergie zou verwachten, alleen dus dat ik het absoluut niet meer kon verdragen..
Na een bloedtest bleken mijn leverwaarden dus ook torenhoog te zijn en toen is dus officieel vastgesteld dat ik er allergisch voor ben.
Als je twijfelt of het wel goed zit zou ik een bloedtest aanvragen voor de zekerheid, een klein kind kan nog niet zo goed aangeven wat er mis is.
Suc6 ermee, hopelijk knapt je kindje snel op.
dinsdag 29 december 2009 om 11:33
quote:Jumpsje schreef op 29 december 2009 @ 11:12:
Misschien als het echt niet lukt even langs de apotheek voor een andere smaak?! Zal er vast niet heel veel beter op worden maar wellicht een beetje..Dat was hier ook een drama. Ze hadden er een banaansmaakje aan gegeven met als gevolg dat alles met banaan wekenlang werd gewantrouwd. Hier was de houdgreep ook de enige methode (en die van mij is pas 10 maanden, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als ze 2 jaar is.... )
Misschien als het echt niet lukt even langs de apotheek voor een andere smaak?! Zal er vast niet heel veel beter op worden maar wellicht een beetje..Dat was hier ook een drama. Ze hadden er een banaansmaakje aan gegeven met als gevolg dat alles met banaan wekenlang werd gewantrouwd. Hier was de houdgreep ook de enige methode (en die van mij is pas 10 maanden, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als ze 2 jaar is.... )
dinsdag 29 december 2009 om 11:52
Ik weet niet of het een allergie is, eerst ga ik het nog met de houtgreep proberen. Heb inmiddels een spuitje gehaald bij de dokter. ik hoop dat hij snel het besef krijgt dat het sapje helpt tegen zn oorpijn. zonet vroeg hij er zelfs om toen ik zei dat het helpt... maar t is nog niet laat genoeg voor de 2de ronde.
Hij is natuurlijk al best sterk met zn 2 jaar, maar ik ben idd nog steeds sterker.
Hij is natuurlijk al best sterk met zn 2 jaar, maar ik ben idd nog steeds sterker.
dinsdag 29 december 2009 om 11:54
dinsdag 29 december 2009 om 12:19
dinsdag 29 december 2009 om 12:55
quote:Enigme schreef op 29 december 2009 @ 12:48:
Nou ja meer koorts zal hij er niet van krijgen...Maar hij kan er wel beroerder van worden dan hij nu is door de bijwerkingen... Sommigen krijgen veel last van hun maag/misselijk/overgeven. Ook niet zo bevordelijk voor zn conditie.de eerste keer kreeg hij dus wel flink meer koorts, maar k weet dus niet of dat door de moxi kwam of iets anders.
Nou ja meer koorts zal hij er niet van krijgen...Maar hij kan er wel beroerder van worden dan hij nu is door de bijwerkingen... Sommigen krijgen veel last van hun maag/misselijk/overgeven. Ook niet zo bevordelijk voor zn conditie.de eerste keer kreeg hij dus wel flink meer koorts, maar k weet dus niet of dat door de moxi kwam of iets anders.
dinsdag 29 december 2009 om 12:58
Een kind van twee is wellicht ook al voldoende voor rede vatbaar om uit te leggen dat het medicijnen zijn tegen de oorpijn en dat het inderdaad heel vies is, maar dat het wel helpt tegen de oorpijn. Wat ik doe bij mijn dochter van 2 en een beetje, is bevestigen dat het vies is als ze het op heeft ("vies was dat hè?!") en haar daarna een groot compliment geven ("maar wat héb je het goed doorgeslikt! heel goed gedaan, mama is reuze tróts op jou!").
Intussen klokt ze de medicijndrankjes zonder problemen weg, omdat ze snapt dat het tegen de pijn is. (Niet dat we nou dagelijks paracetamol d'rin gieten hoor... )
Intussen klokt ze de medicijndrankjes zonder problemen weg, omdat ze snapt dat het tegen de pijn is. (Niet dat we nou dagelijks paracetamol d'rin gieten hoor... )
dinsdag 29 december 2009 om 21:45
de 2de worstel partij zag hij al aankomen. k had t best goed verpakt dacht ikzelf, maar hij wist al snel hoe laat het was.
toch doorgezet natuurlijk, want t spul moet erin. Mannetje in de houtgreep gekregen, spuitje in zn wang... en ja hoor, uitspugen!
k hoop dat ie iig de helft binnen heeft gekregen, morgen gaan we voor de herkansing.
spuitje moet dus verder naar binnen.
ik heb geprobeerd hem uit te leggen dat het goed voor hem is, en ook de eerste keer helemaal vrolijk gereageerd toen hij het wel doorslikte.
hij voelt zich wel al wat beter trouwens, maar de kuur moet af gemaakt worden.
morgen dus nog wat steviger aanpakken.
toch doorgezet natuurlijk, want t spul moet erin. Mannetje in de houtgreep gekregen, spuitje in zn wang... en ja hoor, uitspugen!
k hoop dat ie iig de helft binnen heeft gekregen, morgen gaan we voor de herkansing.
spuitje moet dus verder naar binnen.
ik heb geprobeerd hem uit te leggen dat het goed voor hem is, en ook de eerste keer helemaal vrolijk gereageerd toen hij het wel doorslikte.
hij voelt zich wel al wat beter trouwens, maar de kuur moet af gemaakt worden.
morgen dus nog wat steviger aanpakken.
maandag 25 januari 2010 om 22:28
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn dochter van 6 maand. Ze heeft een lichte bronchitis en de ha vond dit nodig. Na de eerste dosis heeft ze alleen maar overgegeven, dit begon overigens pas een paar uur daarna. Weer terug geweest bij de ha en we moeten haar vandaag niets meer geven maar morgen weer verder gaan. Ik vertrouw het niets en twijfel of ze niet wat jong is voor zo'n zwaar middel? Iemand ervaringen of tips waar ik wat aan kan hebben? (behalve dan dat ik morgen de ha weer moet/ga bellen)
maandag 25 januari 2010 om 22:36
Mijn zoontje had met 1 jaar al een kuurtje of 5 met amoxicilline gehad. Volgens mij is dat zo'n beetje dé kinderantibiotica.
TO, je kunt het spuitje langs de wang een heel eind naar achteren schuiven en omdat je het dan niet op de tong spuit is het ook moeilijker uit te spugen. Het loopt dan gewoon de keel in. Hoofd wat in de nek helpt ook.
Klinkt allemaal wat barbaars maar goed, het is even niet anders.
TO, je kunt het spuitje langs de wang een heel eind naar achteren schuiven en omdat je het dan niet op de tong spuit is het ook moeilijker uit te spugen. Het loopt dan gewoon de keel in. Hoofd wat in de nek helpt ook.
Klinkt allemaal wat barbaars maar goed, het is even niet anders.
maandag 25 januari 2010 om 22:37
Mijn zoontje heeft tm 2 jaar een aantal keren amoxicelline voorgeschreven gekregen. De dosis passen ze aan haar gewicht aan dus ze zal niet teveel binnenkrijgen.
Tijdens mijn zwangerschappen en borstvoedingsperiodes heb ik het zelf ook regelmatig gekregen voor blaasontstekingen en dat mocht ook. Misschien is het toeval dat ze moest spugen? Dat heerst nu ook als griepje.
Tijdens mijn zwangerschappen en borstvoedingsperiodes heb ik het zelf ook regelmatig gekregen voor blaasontstekingen en dat mocht ook. Misschien is het toeval dat ze moest spugen? Dat heerst nu ook als griepje.
koffie, zwart graag...