Welke messenset?
dinsdag 29 december 2009 om 18:14
Dag Kookfreaks,
Ik ben binnenkort jarig en wil een echt goede degelijke messenset.
Heb nu van alles wat maar snijdt toch niet echt lekker.
Maar WAT voor een messenset moet ik kopen?
Ik zie van alles op internet van heel duur tot leuke betaalbare setjes van b.v. rond de 100 tot 150 euro en hoe zijn bijvoorbeeld de messen van herman den blijker dit is nog betaalbaar..
Graag tips ervaringen ben benieuwd!
Ik ben binnenkort jarig en wil een echt goede degelijke messenset.
Heb nu van alles wat maar snijdt toch niet echt lekker.
Maar WAT voor een messenset moet ik kopen?
Ik zie van alles op internet van heel duur tot leuke betaalbare setjes van b.v. rond de 100 tot 150 euro en hoe zijn bijvoorbeeld de messen van herman den blijker dit is nog betaalbaar..
Graag tips ervaringen ben benieuwd!
dinsdag 29 december 2009 om 18:19
Fotomuts: Wat fijne messen zijn, is heel persoonlijk. Ik gebruik zelf een set van Sabatier. (Overigens is dit geen beschermd merk, de ene Sabatier is de andere niet!)
Maak je je messen weleens scherp met een aanzetstaal? Het scheelt nogal of een mes goed geslepen is of niet. Het beste is ook om messen een keer per jaar professioneel te laten slijpen.
Maak je je messen weleens scherp met een aanzetstaal? Het scheelt nogal of een mes goed geslepen is of niet. Het beste is ook om messen een keer per jaar professioneel te laten slijpen.
dinsdag 29 december 2009 om 18:37
dinsdag 29 december 2009 om 18:48
Op deze site heb je een mooi overzicht van messen en alles wat er mee te maken heeft.
www.meesterslijpers.nl
En idd Sabatier is erg goed en degelijk merk!
www.meesterslijpers.nl
En idd Sabatier is erg goed en degelijk merk!
For better and worse!!!!
dinsdag 29 december 2009 om 19:35
Ik heb een aantal messen van Global. Supergoed. Superduur ook.
Afgelopen maanden kon je bij Hoogvliet zegeltjes sparen en dan met een paar euro bijbetalen messen kopen. Ook gedaan, messen heb je nooit genoeg. Ze zijn net zo goed als m`n superdure Global
Afgelopen maanden kon je bij Hoogvliet zegeltjes sparen en dan met een paar euro bijbetalen messen kopen. Ook gedaan, messen heb je nooit genoeg. Ze zijn net zo goed als m`n superdure Global
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 29 december 2009 om 21:37
Wij hebben 1 mes van Global, dat is echt een prima mes. De rest van de messen zijn van een of ander vaag merk, mijn man heeft het spul eens bij een faillisementsverkoop ofzo op de kop getikt. Ze zijn heel goed te slijpen en snijden dus prima. Maar wat ik zelf echt een nadeel vind (daarom vertel ik het ook, zodat je daarop kunt letten) is dat ze een heft hebben met een bobbel vlak voor het staal, dat breder is dan het staal zelf. Ik kan er dus niet goed vlak mee snijden, precies haaks op de snijplank en op de rand van het aanrecht dus. Zoals de bobbels bij deze messen.
(Dit is een set van Global volgens mij, en dit zijn steakmessen, dus bij deze is het geen probleem, bij een vlees- of groentenmes vind ik het dus wel lastig, mijn vleesmes van Global is wel bobbelloos)
Goede messen kun je trouwens beter niet in de vaatwasser doen, veel goede messen zijn namelijk niet van geheel roestvrij staal gemaakt.
(Dit is een set van Global volgens mij, en dit zijn steakmessen, dus bij deze is het geen probleem, bij een vlees- of groentenmes vind ik het dus wel lastig, mijn vleesmes van Global is wel bobbelloos)
Goede messen kun je trouwens beter niet in de vaatwasser doen, veel goede messen zijn namelijk niet van geheel roestvrij staal gemaakt.