Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
.... en een hurray uit Litouwen.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 29 december 2009 @ 17:51:

Ik heb een kaartje uit Duitsland gekregen, van een 10 jarig meisje.

Zó lief vind ik dat altijd!

Ik kom trouwens ook niet op de site...en net nu ik er helemaal klaar voor zat...getver
quote:Mittens schreef op 29 december 2009 @ 18:48:

[...]

Zó lief vind ik dat altijd!

Ik kom trouwens ook niet op de site...en net nu ik er helemaal klaar voor zat...getver Een kaartje met duinen en ze schreef dat ze het zo leuk vind om in de duinen te spelen...
Hier niets, enkel kerstkaarten van vrienden die toegekomen zijn. Geen hurray's en geen kaart..
Ik heb een leuke kaart uit de Ukraine gekregen maar nu kan ik 'm niet registreren want ik kan niet op de site. Lees nu net dat jullie dat ook niet kunnen.....
Ik log net na middernacht in en postcrossing.com doet het weer. Ik zie dat de bovenste balk in de pagina veranderd is, ik denk dat de reden is dat de site niet te bereiken was.

Morgen weer een nieuwe pcdag, al heb ik het idee dat het rustig is met kaarten en hurrays bij jullie.
Ik heb mijn kaartje vanochtend kunnen registreren en ik kreeg net een hurray uit Taiwan.
Ik kom ook weer op de site. De afgelopen week slechts 1 hurray en 1 kaartje ontvangen (Orlando).

Nu mag ik een kaartje naar China sturen. Als ik die gewoon opschrijf (dus zonder in het Chinees vertaald) komt die dan toch aan? Wat doen jullie?
quote:snjokorn schreef op 29 december 2009 @ 18:58:

[...]

Een kaartje met duinen en ze schreef dat ze het zo leuk vind om in de duinen te spelen...

Ahhh...da's echt lief!! Ik hoop ook altijd dat ik een kaartje naar een kind mag sturen, maar tot op heden nog niet gehad. Wel een aantal keer van een kind ontvangen...

Heb net een heleboel kaarten bij artunlimited besteld...leuk! Kan ik helemaal blij van worden, zo'n enorme stapel kaarten om te versturen

Nu nog even postzegels bestellen en over een paar dagen kan ik weer lekker aan de gang!
@Kobe: ja, komt gewoon aan als je het in "gewone" letters schrijft. China kan soms wel lang duren....
haha ik kon het toch niet laten en heb nog 2 kaarten verstuurd. Nog 1 naar Duitsland en 1 naar de USA.

en nu afwachten...duurt lang!
quote:chayuz schreef op 30 december 2009 @ 14:42:

haha ik kon het toch niet laten en heb nog 2 kaarten verstuurd. Nog 1 naar Duitsland en 1 naar de USA.

en nu afwachten...duurt lang!En als ik nu zeg dat je tot volgend jaar moet wachten klinkt dat helemaal erg.....
NOOOOOOOOO
quote:Mittens schreef op 30 december 2009 @ 13:55:

@Kobe: ja, komt gewoon aan als je het in "gewone" letters schrijft. China kan soms wel lang duren....

Omdat China vaak lang duurt, print ik voor de zekerheid wel het adres in Chinese karakters erbij uit en plak ik die ook op de kaart.... Dan weet je tenminste zeker dat het goed komt.

Ligaa: Hier is het inderdaad ook héél erg rustig wat betreft hurray en kaartjes...

Vandaag een kaart van het PSV-stadion gekregen van een forumster, geen official dus... en ook al een paar daagjes geen hurrays..
Ik had vandaag een leuk kaartje uit Amerika in de bus, white water rafting, heb ik zelf een keertje gedaan en vond ik hardstikke leuk.
Ik print het adres altijd uit als het naar china moet.

Soms plak ik het in het engels en het chinees erop.

Bij mij is dat steeds goed verlopen. Vaak zijn die adressen ook zoooo lang. En dan vrees ik dat ik een schrijffout maak of dat het adres er niet oppast.

Ik had een hoera uit Duitsland en het nieuwe kaartje is daar ook al weer naar op weg. Dan toch fijn dat ik snelle landen trek.

China/Wit Rusland/ Rusland en USA duren lang.
Jaaaa ik had 3 kaartjes in de bus vandaag, mijn schade is ingehaald hihi Eentje uit Lithuania, eentje uit Tsjechië en eentje uit Oekraïne! Die laatste heeft niet veel op gezet maar bon, we hebben weer wat kaartjes :-)

De 3 waren allemaal kerstkaartjes, die van Lithuania was van 1973 blijkbaar, het ziet er ook wel wat ouder uit, maar echt super. Ik was zo blij als een klein kind hihi

De andere zijn nog steeds onderweg, 8 tot 16 dagen al ondertussen. Maar we blijven geduld hebben, die van USA zie ik binnenkort toekomen en Belarus ook had k gehoord, we zullen zien :-)
Ik ben vandaag met zoonlief naar Artis geweest en daar nog wat leuke kaarten met oude afbeeldingen gescoord!

Toen we thuiskwamen lag er een leuke kaart uit Frankrijk, daar had ik nog geen kaarten vandaan of heen gestuurd! Jammer genoeg had de afzender vergeten een ID te noteren. Toen ik het via postcrossing opvroeg ging het wonderbaarlijk snel, binnen 1 minuut had ik een mail met het ID-nummer!

Natuurlijk heb ik gelijk de kaart van gisteren uit de Oekraine geregistreerd.

Owww, en ik had ook nog een Hurray uit Finland... na 21 dagen. Blijkbaar hebben de kerstdagen weldegelijk invloed op de snelheid van aankomst van de kaarten.....
kreeg vandaag een kaartje uit Australie, van een 77 jarige jonge overgrootmoeder, cool he?!!
Yalara, leuk zeg!!

Hier is het erg stil... geen hurray, geen kaartje. Snik.
Vandaag een kaartje uit Finland (Helsinki) ontvangen, ben benieuwd of er nog meer kaartjes komen.

Ik heb intussen 5 kaartjes onderweg waarvan 1 er al wat langer over doet.
Hallo (ben ik weer),

Drie officials. Uit Turkije, mijn eerste uit dat land. Amerika en eentje uit Lithouwen. Verder nog van een RR Unescokaarten.

En 4 leuke hurray's.

Gisteren in Harlingen shoppen, flink wat Unescokaarten gekocht en een paar vuurtorenkaarten.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 31-12-2009 12:40
Reden: vergeten
% gewijzigd
Hoi hoi

Wat een leuke dag geshopt zo!!

Vandaag 3 hurrays ontvangen en geen kaartjes. Afgelopen week ook mijn eerste uit Turkije!

Iedereen een heel fijn uiteinde!!!
Ik heb niet alleen geshopt, merendeel van de dag in Thialf doorgebracht (ik was 4 keer in beeld en één keer mijn stem ook!).
*vergeten*

Prettig uiteinde en een goed begin van 2010 met heel veel kaarten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven