Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan blijven we ook slapen. Met kerst zijn we wel teruggegaan om 1 uur 's nachts.

Tja, weet je, ik denk altijd maar zo, 90% van de tijd gaat alles 'gewoon', dus die 10% moet ze dan maar leren! Maar nogmaals, Chica is heel makkelijk met die dingen, dat hoeft niet voor elk kind te gelden.
Oh, haha, dan zijn wij toch heel erg ontaard had ik toch niet gedacht, dat ik op de Vivaschaal nog eens als ontaard te boek zou staan!

Wij gaan geregeld weg op een moment dat het ons uitkomt. Natuurlijk, als ze net op bed ligt wachten we tot ze wakker is. Maar als ze nog niet slaapt, pit ze wel een keertje in de auto. Ze doet ook maar één slaapje per dag meestal.

(was geen geheim dat ik niet aan de drie r-en doe denk ik)

We hebben een campingbedje, dat zetten we ter plekke op, en als ze moe is gaat ze daar in. We blijven er sowieso bij tot ze slaapt, dus ergens anders ook. Babyfoon mee, gaat altijd prima. En als we weggaan hevelen we haar over in het autostoeltje, wollen draagdoek over en dan slaapt ze zo weer verder.

Wij gaan er vanuit dat ze meedoet met ons sociale leven, dus nemen we haar mee met dit soort dingen. En als ze dan een keertje niet wil slapen, ook prima. Bij vervelend zijn van vermoeidheid gaat ze in de draagdoek of Beco (en dan gaat ze ook wel slapen)

Dit keer blijven we denk ik wel slapen bij schoonouders waar we O&N vieren (waarschijnlijk), maar dat is meer voor de leuk.
Ja, Wen, dat is dus ook ons idee, dat zij deelneemt aan ons sociale leven. In t land waar man vandaan komt, is dat ook heel normaal, dus wij staan er ook helemaal hetzelfde in.
O ja, wie van de kindjes zit nog in de maxi cosi? Chica past er nog makkelijk in (is natuurlijk ook een kleintje) en vindt t ook niet vervelend. Tot welke lengte passen ze ongeveer in de MC? Weet iemand dat?

En welke maat kleding hebben jullie ukkies nu? Chica gemiddeld 74, maar heeft ook nog een paar dingetjes 68 die passen( echt waar) en een paar in 80. Ze is nu ook pas zo'n 71 cm. Sommige van jullie kinderen lijken een stuk groter op de foto's! Is dat ook zo?
Bloemetje past er nog makkelijk in (hoewel, met dat hele dikke roze winterjasje zijn er in de breedte niet zoveel cm's meer over ) en zij is nu 74 cm ongeveer. Ik zal het zo nog eens opmeten want volgens mij hebben ze op het CB niet goed gemeten laatst.

Ze heeft de grootste lol in dat ding, vermaakt zich prima met boekjes, kletsen en haar achteruitkijkspiegel.

Volgens mij kunnen ze tot een cm of 80?

Ze draagt nu maat 74 boven en 80 van broekjes, maar het verschilt per winkel/merk.
Dieke zit al een tijdje niet meer in de maxi cosi, daar werd ze echt te groot voor.

Het nieuwe auto stoeltje vind ze wel erg leuk.

De laatste tijd was het ook vaak huilen als ze weer in de m.c. moest maar daar heb ik met dit stoeltje geen last van.

Ze zit lekkerder en kan beter om zich heen kijken.

Kleding zit ze al een tijdje in maat 80 en soms neigt ze al naar 86.

Ligt ook een beetje aan welke winkel maar hema nog maat 80.

Ze weegt nu ongeveer 10 kilo en was volgens mij de laatste keer iets van 74 cm.

Als ik het precies wil weten moet ik het groene boekje erbij zoeken en die ben ik altijd kwijt

Geloof dat ik nu vooral even de weersvoorspellingen in de gaten moet gaan houden.

Ze beginnen nu met sneeuw en ijzel voorspellingen.

Blijven slapen doen we maar niet, ik moet de volgende nacht ook weer werken.

Dan zal het inderdaad midden in de nacht overhevelen worden.

Ik ben blij om te horen hoe het bij jullie gaat.

We gaan het er hier nog maar eens over hebben.

Man zit vooral met het feit dat ze daar de vorige keer zo goed als niet wilde slapen en ze dan snachts moet gaan verhuizen.

Ik ben er ook wel achter dat ze hier veel te laat naar bed gaat en er veel te laat uit komt in de ochtend.

Soms vind ik het allemaal maar ingewikkeld, of ik maak het ingewikkelder dan het is

Het laatste is waarschijnlijker.
de verjaardag van hip zag er erg gezellig uit zeg! vind het echt gek dat uk gewoon al weer een jaar wordt. Aan de ander kant het voelt net of hij er altijd al is geweest. Nog een weekje een nuljarige. Gisteren in het zwembad was ook een echt kleintje, kreeg helemaal kriebels.

Uk zit al lang niet meer in de maxi cosi. Het bevalt hem prima in de grote stoel. Ik heb deze wel nog altijd in de ligstand staan.

Qua weggaan, uk moet zich ook maar aanpassen. Hij slaapt perfect in de wagen of in zijn campingbedje. ( schaam schaam, sommige dagen ligt hij niet eens 1 slaapje in bed). We nemen ze ook regelmatig s nachts mee terug. Soms kan uk dan niet direct weer slapen, maar met wat melk is hij zo vertrokken. Met kerst zijn we bij schoonouders blijven slapen, daar was het drama. Sliepen met zijn 4en op een kamer. Toen uk huilde deed oudste vrolijk mee. We waren net even alles aan het troosten, toen schoonmoeder kwam kijken. Redelijk irritant, alsof zij ze beter stil zou krijgen. Als het drama is kun je toch altijd weer naar huis gaan Hip? En met oud op nieuw is de kans toch al groter dat ze wakker worden door het vuurwerk.

Met oud op nieuw komen er 20 vrienden hier over de vloer. Ik vrees dus wel dat ze wat last hebben van het lawaai. Uk slaapt direct aan de open trap vanuit de woonkamer. Aan de ander kant slaapt hij ook prima in lawaaierige ruimtes dus het zal wel goed komen.Ik kan hem altijd nog verplaatsen naar de zolder.

Qua maten: uk past ook nog in sommige maten 68, maar draagt nu toch meestal 74-80. We zijn weer moeten stoppen met de soya, hij zat weer compleet verstopt. Ik neig er nu naar het komende half jaar niks meer te testen.

Lucia: hebben ze chica nog helemaal niet gezien of is er al familie in Nederland bij haar geweest? En woordjes? Alleen mama en een wijzend vingertje met een "grommende tijger"geluid als hij iets wil. Wel heel veel kusjes, ook spontaan als we bijv, hebben gestoeid. Uk loopt nu echt stevig aan een vinger, ziet er echt zo lief uit.

Nikiet alvast gefeliciteerd met Bjorn morgen!!
oh en hip: ik neem altijd de lakentjes die op zijn ledikantje liggen mee (ongewassen) zodat het naar thuis ruikt. Als ik dit niet doe slaapt uk slechter. En zijn vaste knuffel begint langzaam ook onmisbaar te raken. Hij houdt deze s nachts ook echt vast! ( hij slaapt overigens altijd van 19.00-7.30)
Björn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Golfje, klopt, niemand van mans familie heeft Chica nog gezien.. Dat zal wel heel emotioneel worden als we daar aankomen..

O ja, doen wij ook, haar gewone slaapzak mee, waar ze al even in slaapt. En haar muziekdingetje mee, wat we altijd aanzetten voor we de kamer uit gaan.

Hier wordt een knuffel trouwens ook echt onmisbaar. Ze straalt echt van oor tot oor als ze dat ding ziet. Ben zo bang dat t kwijt raakt een keer! Kan er namelijk niet nog 1 kopen, want hij is in Frankrijk gekocht..
Nikiet: Geleliciteerd met Bjorn! Bjorn: een fijne verjaardag gewenst ;)
Bjorn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Je ouders natuurlijk ook hartelijk gefeliciteerd

Lucia, is dat niet een uitstekende reden om eens even terug te gaan naar frankrijk ?
Björn en Nikiet, gefeliciteerd!

Ik heb van de knuffel die mee naar bed gaat, twee reserve-exemplaren gekocht Er zit ook een muziekdoosje in dus hij kan ook niet in de was.
Heel slim wen.. Deze kreeg ze cadeau, als souvenirtje van de vakantie van mijn moeder en ja hoor, die is favoriet..
Hier ook een knuffel die in bed favoriet is.

Helaas weet ik niet meer van wie ze die gekregen heeft dus ook niet waar er eventueel nog een reserve te kopen is.

Wat een geweldige taart, die heb je toch niet zelf gemaakt he Wen ?
Oh nee! Als ik dat zou kunnen

Lucia, er is hier nog wel de kans dat niet de giraffe in bed, maar Elmo de favoriete knuffel wordt. Dan hebben we drie giraffes en te weinig Elmo's
Bjorn proficiat! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

Elena vandaag gemeten en gewogen. Score: 74 cm en 11,1 kg.

Ze draagt voornamelijk maat 86 die in de lengte vaak nog iets te lang is maar in de breedte (taille) te smal. Teveel spek rond haar buik en bovenbenen. Meestal doe ik haar dus broeken aan met elastiek en rol ik de pijpen op. Luiers (Pampers) maat 5 en schoenmaat 20.

Ik kom morgen nog wel even hier denk ik. Als het niet het geval is, alvast een prettige jaarwisseling iedereen.
Whoei! Hier 74 cm bij 9150 gram maat 4 (bij niet-wasbaar, haha), schoenmaat vooralsnog onbekend. Maar dat zal geen klein maatje zijn, de jongedame heeft haar vaders voeten geërfd zo te zien.
Nikiet, nog van harte gefeliciteerd met Bjorn! Hopelijk was het gezellig.

Hier is een knuffeltje favoriet waarvan er altijd bij te bestellen zijn via een site. Heel fijn! We hebben er al twee (alleen dat weten de kids niet), en dat is erg handig met wassen enzo. De oudste heeft van dezelfde serie een knuffel, maar dan een ander beest.

Er bestaat een site waarop je allerlei knuffels kunt bestellen als je kind de lievelingsknuffel is kwijtgeraakt ofzo. Ik geloof dat er iemand is die alle knuffels verzamelt voor dit soort situaties. En die kun je dan bij haar (denk een haar, maar misschien hem) kopen. Lief he? Het is erg dankbaar werk lijkt me!
Lucia, wat leuk voor je schoonfamilie dat ze Chica eindelijk te zien krijgen en wat zal ze verwend worden! Haar Spaanse woordenschat zal ook wel uitgebreid worden verwacht ik zo!

Hip, ik heb ook zo’n taart van de Hema besteld. Fijn te weten dat hij bij jullie in de smaak viel. Het zal me verbazen als Elena het niet lust trouwens. Ook heel speciaal, die zelfgemaakte slofjes.

Over dat slapen. Ik vind het wel heel belangrijk dat Elena genoeg slaapt. Ze is namelijk een totaal ander (en niet zo’n aangenaam) persoon als ze niet genoeg geslapen heeft. Dat heb ik begin deze week wel gemerkt toen ze erg ontregeld was door de vliegreis. In principe laat ik haar altijd in bed slapen omdat haar slaap in de maxi cosi of wandelwagen toch vaak onderbroken wordt. Waar en bij wie dat bed staat maakt in principe niet zoveel uit als het maar wel in een rustige omgeving is. Ik merk bijv dat ze op de creche veel minder slaapt door de drukte die daar heerst. ’s Nacht uit bed halen hebben we nog nooit gedaan. Ik kan me wel voorstellen dat het een keer, bij wijze van uitzondering, gebeurd. In het geval van jou Hip, zou ik het waarschijnlijk wel een keer doen.

Wij moeten hoognodig een nieuwe maxi cosi aanschaffen! Elena zit er echt niet meer lekker in. Die aankoop staat voor volgende week op het programma.

Golfje, wat vervelend dat jullie problemen blijven hebben met Uk z’n voeding. Als hij nu stevig aan een vinger loopt kun je er vanuit gaan dat hij elk moment z’n eerste losse stapjes neemt. Zo ging het tenminste bij Elena. Die rent inmiddels door de kamer. Helaas weet ze nog niet hoe te stoppen….

Elena heeft ook al heel lang een vaste knuffel. Een aapje van het merk LIEF dat ze na haar geboorte gekregen heeft. M’n moeder heeft vanmorgen nog een gaatje dichtgemaakt want het aapje is zo’n beetje doodgeknuffeld. Ook wij zien geen andere exemplaren meer in de winkel liggen.

Wen, Bloem moet een slanke den zijn vergeleken bij Elena!

Wij doen het vanavond rustig aan tijdens de jaarwisseling. Elena gaat gewoon op een normale tijd naar bed bij m’n ouders en wij gaan misschien nog even bij vrienden langs en verder zijn we ook gewoon thuis. Na een onrustige start geniet Elena nu volop van haar vakantie en dan vooral van alle aandacht die ze krijgt. Gelukkig zit er ook geen verkoudheid of ziekte in de weg dus wij krijgen ook de kans om volop van haar te genieten.

Nogmaals, veel plezier iedereen op de laatste dag van dit wel heel speciale jaar!
Kittycat , kan je geen foto plaatsen van dat aapje ?

We hebben hier een winkeltje met wat lief spullen ( waar ik te vaak kom... )

Misschien heeft zij er nog wel 1 liggen per ongeluk ?

Dan zou je een reserve hebben, voor het geval dat.
Was even op zoek gegaan naar die site met die knuffels. Kom ik op een hele zielige site, waar allemaal kindjes op staan in de gelukkige jaren met een knuffel in de hand. Daarbij geschreven dingen als: help; wij zijn onze wouwou kwijt en nu kan mijn zoontje niet meer slapen....

Kan me het verdriet van zo'n kind zo goed voorstellen, echt sneu.

Site: knuffelkwijt.com. Snik....
Bedankt voor de waarschuwing, ik ga dus niet kijken.

Sinds ik een kindje heb kan ik tegen niks meer wat met kinderen te maken heeft.

Zielige dingen dan, geen films, reclame's, spotjes enz enz

tegen dingen met dieren kon ik sowieso al niet.

Blijft steeds minder over om naar te kijken zo.
Aaargh klotevuurwerk! Zitten we hier met een moe kind dat wel wíl slapen, maar niet kan door alle knallen

Dat wordt nog leuk vanavond.

Anyway, alvast een prettige jaarwisseling voor jullie allemaal!
Ahhhh balen Wen. Hopelijk kan ze toch nog even slapen! Hier gaat het tot nu toe goed, ze is net gewoon gaan slapen. Ben benieuwd vanavond... Allemaal een Happy New Year alvast!
He bah Wen, is het nog een beetje goed gekomen of heeft ze geen oog dicht gedaan ?

Bij deze wens ik iedereen een heel goed, gezond en gelukkig nieuwjaar!

Hebben jullie een gezellig avond gehad en hebben jullie kindjes er veel van meegekregen ?

Dieke was niet echt geïnteresseerd of onder de indruk van het vuurwerk, gelukkig.

Van mij mag dat de aankomende 20 jaar zo blijven

Vannacht weer aan het werk en alsof de duvel ermee speelt....

Er komt weer sneeuw!

Fijne avond allemaal nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven