alleen met oud en nieuw kletstopic

31-12-2009 15:10 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

de afgelopen tijd zijn er diverse topics gestart over hoe het voelt om alleen kerst en oud en nieuw te vieren. Inmiddels is het oudjaarsdag en ik wilde graag een kletstopic openen voor degenen die - net als ik - alleen thuis zijn deze jaarwisseling. Wat doe je, welke conference kijk je (of welke dvd), ga je naar het vuurwerk kijken of zelfs afsteken, et cetera. Ik zie dat sommige bestaande topics wat zwaar zijn of wat 'verzand' in een groepje. Geen probleem, maar het leek mij wel leuk een vers topic te starten voor wie wil. Ik weet zelf nog niet in hoeverre ik hier ga schrijven, maar het lijkt me wel gezellig. Overigens is het ook niet verboden te schrijven over hoe lekker het voelt of juist niet hoor!

Mocht ik toch dubbelop dit topic hebben geopend, dan hoor ik dat wel en laat ik me graag doorverwijzen naar het topic waar 't gebeurt..
Jaaaah! Ik doe mee hoor!

Zomerfreak in het kort:

Alleen vanavond, vriend op reis in Zuid Amerika, een béétje bange hond langs me liggen, viva-forum verslaafd en familie die willen dat ik naar hun ga. Maar ik heb er geen zin in. Vanavond lekker thuis dus.
Gravinnetje is ook alleen thuis vanavond. Dochter van 3 is er uiteraard maar die gaat om half 8 naar bed. Man die is klaar met werken om 22.00 uur, mits er geen camaliteit is. Dus hopelijk vieren we wel samen de jaarwisseling.

Geen idee wat ik op tv ga kijken. Wellicht niets.
Ook ik ben alleen thuis vanavond, zoonlief van 11 is er wel maar die gaat het echt niet redden tot 12 uur en gaat dus waarschijnlijk ook eerder naar bed.

Ook ik weet nog niet wat ik vanavond op tv ga kijken, zoonlief loopt te pushen voor "the best of take me out" Ik weet nog niet of dat het gaat worden hoor!

*Zwaait naar Laura, long time no speak see write *
'Grappig' topic. Vraag me wel af waarom mensen alleen zitten, maar die vraag wordt ook al meteen door Gravinnetje en en zomerfreak beantwoord.

Ik zit niet alleen, maar kwam dus even uit nieuwsgierigheid kijken.

Wat ik me ook nog afvraag; wat doe je om 12 uur? Lig je dan al in bed, of neem je een glaasje bubbels en toast je met jezelf/de hond/viva vriendinnen?
Ik ben ook alleen thuis. Alleen maar omdat ik het zielig voor de katten vind als ze alleen zijn. Ik kan wel naar een vriendin toe maar geen zin door dit weer, moet ik daar slapen, en heb buikpijn.

Dus ik heb lekker rose champie en wat kaasjes op toast. En gerookte zalm.

Ik zit met de laptop voor de tv dus ik heb net even snel gekeken wat er komt en ik denk dat ik Guido Wijers op zet. Die Jan Jaap van de wal vind ik zo niet grappig. Een keer 5 min van zijn andere show gezien maar vond het niet leuk.

Dus hier lekker in joggingbroek met laptop en tv heerlijk genieten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Geen idee wat ik om 12 uur doe, ik vindt het maar gewoon een dag. Beetje forummen en tv kijken, vriend zal wel bellen nog, om 12 uur hier en om 6 uur morgenvroeg..(tijdverschil)

Ik ben blij als het gewoon weer morgen is. Normaal! Feestdagen alleen zijn niet zo leuk..
Ik ben ook alleen vanavond! Heb net alle boodschappen gedaan en hoef nu de deur niet meer uit. Fijn, want het was snijdend koud buiten!

Normaal gesproken vier ik het met vrienden, maar die zijn toevalligerwijs dit keer allemaal in het buitenland. Alleen zijn is dus niet helemaal mijn eigen keus, ik vier het liever met een vriendinnetje oid, maar voor deze keer vind ik dit ook wel prima. Lekker op de bank, denk dat ik Oceans 11 op dvd ga kijken, mijn favoriete film! Om 12 uur even naar het vuurwerk staren en dan lekker naar bed...
Oud en nieuw is het meest overschatte 'feest' van het jaar vind ik trouwens. Ben nu al bekaf, slecht geslapen. Maar je 'moet' leuk en gezellig doen tot 12 uur. En als je niet naar een spetterend feest gaat ben je al helemaal niet hip.

Dus ik zeg: proost allemaal op het nieuwe jaar en hoe heerlijk is het om daar fris en fruitig in op te staan zonder kater of oververmoeid gevoel!
quote:Gravinnetje schreef op 31 december 2009 @ 15:18:

Gravinnetje is ook alleen thuis vanavond. Dochter van 3 is er uiteraard maar die gaat om half 8 naar bed. Man die is klaar met werken om 22.00 uur, mits er geen camaliteit is. Dus hopelijk vieren we wel samen de jaarwisseling.

Geen idee wat ik op tv ga kijken. Wellicht niets.

Hier ook zo ; man is klaar om 22:00 .Hopelijk blijft het rustig en kan hij dan ook naar huis.

Dochter van 4 gaat tegen half acht naar bed,zoon van 8 een uurtje later.Om 23:30 maak ik ze wakker.

Ik vind het nooit zo`n probleem om op zulke avonden 'alleen' te zitten ; vermaak me wel
Ach het kan wel wat gezelligs hebben hoor oud en nieuw. Als je geen verplichtingen hebt en leuk met vrienden wat eten en drinken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
[quote]Laura289 schreef op 31 december 2009 @ 15:10:

Hallo allemaal,

" Ik weet zelf nog niet in hoeverre ik hier ga schrijven, maar het lijkt me wel gezellig."

Dit vind ik dan wel een aparte zin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik twijfel nog een beetje. Ik heb eigenlijk een hekel aan oud en nieuw, één van dagen in het jaar dat ik me als single wel een beetje eenzaam kan voelen. En dan al die mensen die je komen vertellen dat 'het dit jaar vast wel gaat lukken in de liefde'. Bah!

Nu zit ik zelf in het buitenland en er is wel een feestje waar ik voor uitgenodigd ben, maar heb eigenlijk niet zoveel zin. Vooral niet, omdat ik me dan helemaal op moet tutten. Ik zit net zo lekker in mijn joggingbroek op de bank. En het is een feestje met allemaal Engelsen, Nieuw-Zeelanders en Australiers die waarschijnlijk binnen de kortste keren zo dronken zijn dat het in mijn ogen niet meer gezellig is.

Maar ja, alleen is ook weet zoiets. Ik heb nog nooit alleen oud en nieuw gevierd, dus heb geen idee of ik dat trek. Ach ik zie wel hoe ik me over een paar uurtjes voel. Ik weet nu in ieder geval dat ik me ook lekker achter m'n laptop kan verstoppen om op dit topic mee te schrijven. Wie weet...
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Lijkt me heerlijk, maar moet weg vanavond.

Benijd jullie, maar zo voelen jullie het ws niet.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Heb zelf een paar jaar geleden heel bewust alleen oud en nieuw gevierd. Relatie was net verbroken en ik woonde net een paar dagen alleen. Ik vond het zo leeg om met andere mensen te gaan vieren en het enige logische was om het alleen te vieren. Ik had een heerlijke avond. Om 12 uur opende ik mijn flesje bubbels en proostte op mezelf, heb een kutjaar afgesloten en getoost op het komende jaar, dat moest MIJN jaar worden. En dat werd het... Ik had het jaar van mijn leven, en dat is begonnen met die oudejaarsavond. Heb er hele goede herinneringen aan, en ik hoop dat het voor jullie ook een fijne avond wordt met erachteraan net zo'n mooi jaar.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Dit jaar zit ook voor het eerst alleen . Dit jaar zou ik het eigenlijk met familie gaan vieren. Maar dat heb ik moeten afzeggen omdat ik morgen moet werken! Familie woont op 2,5 uur reisafstand dus dat gaat echt niet lukken.

Mijn beste vriendin is ziek, 3 zijn er op vakantie in het buitenland etc etc. Wel erg jammer maar ik probeer me het niet teveel aan te trekken. Gewoon een avond zoals andere maar wel met een oliebol en wat wijn. Mn katje vind het overigens heerlijk dat ik gewoon thuis ben. Ik word helemaal plat geknuffeld.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Ik ben vorig jaar alleen begonnen, maar kreeg al snel visite van één van mijn buurmeisjes. We hebben lekker wijntjes gedronken, chipjes gegeten, champagne opengetrokken. Toen kwam nog een kennis van haar langs, ach, waarom niet. En om 12 uur zijn we naar buiten gegaan, daar waren ook super veel buren. Dus daarmee geproost en uiteindelijk tot in de late uurtjes bij mijn overbuurjongens gedanst en gefeest met buurmeisje. Was een prima oud en nieuw, ook al startte ik 'alleen' .

Helemaal alleen zou ik ook geen ramp vinden, lekker toastjes, drankje, om 12 uur even naar buiten, buren begroeten, vuurwerk kijken...
Veel plezier (of succes) dames-die-alleen-zijn vanavond!
Hey allemaal,

Ik ben vanavond ook alleen, vanaf een uur of 11. Mijn vriend gaat tegen die tijd werken, horeca. Familie woont allemaal aan de andere kant van het land en ik kan/wil de hond niet alleen laten.

Ik probeer het maar als een gewone dag te zien, vanavond een beetje tv kijken (guido weijers, jeej!) en als het rustig is op straat, lekker slapen.
Ik ben ook alleen. Had niet zo'n zin om het te vieren. Ik ga in ieder geval pannenkoeken eten. Misschien ga ik nog even naar een kroeg als ik zin heb, dat zie ik vannacht wel.

Morgen komen wel mijn ouders + zus en vriend: mijn allereerste nieuwjaarsbezoek ooit.
Liever elitair dan een pauper!
Ik ben ook alleen vanavond. Door 2 sterfgevallen in de familie ben ik sowieso niet in een feeststemming. Vanavond ga ik de nachtdienst in. Dus vanaf 22 uur ben ik op pad. Vriend is naar zijn moeder omdat dit het eerste oud en nieuw is na het overlijden van zijn vader.

Ik verheug me al op morgen. Het nieuwe jaar kan alleen maar beter beginnen dat dit jaar geëindigd is.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik ben niet alleen vanavond, maar heb daar eigenlijk wel zin in./ Net klaar met werken, nu het huis opruimen en zo en zes uur komt het bezoek al. Hmm, was ook graag met een boek/dvd op de bank gekropen, ben een beetje moe geloof ik. Maar goed, het zal wel gezellig worden, daar twijfel ik niet aan. Alleen meer in een 'ik wil lekker in mijn up zijn-mood'.
ben ook (lekker) alleen vanavond! misschien ga ik wel vroeg naar bed en vroeg weer op.. ben druk met studie.

of anders beetje zappen met een grote pot thee en vanavond in elk geval lekker koken!

woon hier nu een maand of 3 en heb aardige buren, dus ik zie wel wat er gebeurd. champagne staat in elk geval koud! misschien maak ik die wel eerder open dan 0.00u...

gisteravond heeft mn vriendje die ik sinds 6 mnd heb besloten dat hij rust nodig heeft en liever oud en nieuw met zn vrienden gaat vieren. prima zoek t uit dacht ik. (was wel verdrietig hoor, gisteren maar nu niet meer zo erg).

ben net uitgenodigd door de buurjongen om daar morgen koffie te drinken (eerste indruk is dat hij niet heel leuk is maar wel aardig van m natuurlijk). en anders ga ik morgen even langs mn ouders en savonds heerlijk bridget jones kijken.

kdenk aan jullie vanavond!
Ik ben vanavond ook alleen, en ik heb er eigenlijk heel veel zin in. Heb ook een pittig jaar gehad en wil dit graag alleen afsluiten. Tijd om alles even te overdenken en te bedenken waar ik allemaal naar uitkijk in het nieuwe jaar. Om twaalf uur het dak op om vuurwerk te kijken en de buren te kussen. En als ik daar geen zin in heb, hoeft het lekker ook niet .
Goeie avond om dat te bedenken van je vriendje Dalmatier,

En trouwens; niets erger dan als single op een feestje te staan om 12 uur. Iedereen omhelst zijn geliefde en daar sta je dan. Heel suf.

heerlijk hoor dames, lekker alleen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven