alleen met oud en nieuw kletstopic

31-12-2009 15:10 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

de afgelopen tijd zijn er diverse topics gestart over hoe het voelt om alleen kerst en oud en nieuw te vieren. Inmiddels is het oudjaarsdag en ik wilde graag een kletstopic openen voor degenen die - net als ik - alleen thuis zijn deze jaarwisseling. Wat doe je, welke conference kijk je (of welke dvd), ga je naar het vuurwerk kijken of zelfs afsteken, et cetera. Ik zie dat sommige bestaande topics wat zwaar zijn of wat 'verzand' in een groepje. Geen probleem, maar het leek mij wel leuk een vers topic te starten voor wie wil. Ik weet zelf nog niet in hoeverre ik hier ga schrijven, maar het lijkt me wel gezellig. Overigens is het ook niet verboden te schrijven over hoe lekker het voelt of juist niet hoor!

Mocht ik toch dubbelop dit topic hebben geopend, dan hoor ik dat wel en laat ik me graag doorverwijzen naar het topic waar 't gebeurt..
Hier ook alleen...bewust... want had wel uitnodiging maar toch afgezegd... voel me niet top ( gevallen vanochtend en mezelf verwond) zit toch al niet lekker in mijn vel met deze feestdagen... ex bij vriendin en daar is dochter nu ook... ik ga lekker het jaar overdenken en maar hopen dat 2010 wel mijn jaar gaat worden
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:DeKenau schreef op 31 december 2009 @ 18:05:

Ik ga vanavond naar een oud en nieuw feest met mijn beste vriendin, maar dat begint pas om 1 uur. Tot die tijd ben ik alleen thuis. Relatie is net uit en iedereen zit bij de familie. Mijn moeder wilde oud en nieuw liever alleen met haar partner vieren.

Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe niet heel vervelend vind, ik zat vandaag sowieso al in mijn 'bankhang' modus, alleen stak het wel even dat mijn moeder me 'afwijst' voor oud en nieuw.Begrijpelijk dat je dat een naar gevoel geeft, ik zou ook een tikkeltje pissed zijn. Maar je hebt een leuk feest voor de boeg vanavond? Dan zou ik mooi de tijd tot een uur of 23.00 gebruiken om bij te slapen zodat je er vannacht tegenaan kunt. Veel plezier joh!
Ik ook lekker alleen (met 2 katten).

Heb net oliebollen en appelflappen gebakken en voor straks toastjes met kaasjes en salade...

Heb nog niet verzonnen waar ik naar ga zitten kijken op tv/dvd vanavond.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:c_estelle schreef op 31 december 2009 @ 17:37:

[...]

Haha, dat is wel wat zoonlief het liefst wil zien, eerst "take me out" en dan "ik hou van Holland" maar ik zag dat Guido Weijers een oudejaarsconferance heeft en dat lijkt me leuker. Eens kijken wat het gaat worden!

Ja hoor, met mij is alles goed. Ik zit alleen omdat vriendlief inmiddels een half jaar down under zit en met de feestdagen deze kant niet op kon komen. Ik heb hem al zo lang niet gezien en in die tijd maar mondjesmaat gesproken dat ik mezelf ga afvragen of ik nog wel wat met hem heb. Helemaal nu ik 2e kerstdag een leuke vent ben tegen gekomen met stappen.

Of dat wat wordt is nog maar de vraag omdat hij werkt als ik vrij ben en andersom maar goed, we zullen zien!

Haha, ja echt topkwaliteit. Ik weet nog niet wat ik ga kijken. Kan en wil niet nadenken momenteel haha. Heb last van deze tijd van het jaar, misschien ook wel wat overbelasting, maar ik schreef het geloof ik al, ik weet het niet meer.

Hmm dat is wel minder plezierig, die situatie met je vriend. Wanneer komt hij weer terug, of woont hij down under? Wat is wijsheid, ik weet het ook niet. Heb onlangs nog een vervelend blauwtje gelopen (en het was niet de eerste dit jaar).

Ja, de studie is af haha. Ongeveer 1,5 jaar nu, ben aan hetw erk waar ik stage gelopen heb. Gaat wel goed, alleen ben ik tijdens m'n sollicitatie niet assertief genoeg geweest m.b.t. salaris en daar pluk ik nu de zure vruchten van. Ze hebben iets gezegd als dat ik na een jaar een stukje zou stijgen, maar dat blijkt niet zo. Dat drukt wel een vervelend stempel op m'n werkplezier.

Verder is begin (nu nog) dit jaar mijn relatie uitgegaan, dat ging al een hele tijd niet zo best meer, maar op een gegeven moment kon ik niet meer. Nu alleen in een andere stad, ben wel bezig met nieuwe contacten, maar af en toe voelt het nog alleen. In m'n vriendengroep vergeten ze dat af en toe geloof ik een beetje, maar da's weer een ander verhaal.

Op zich alles z'n gangetje, los van m'n dipje, maar ik hoop dat 2010 iets minder moeilijk/gedoe-erig is. Aan de andere realiseer ik me wel dat bijvoorbeeld die sterfgevallen waar ik steeds iets van meekreeg, ook in mijn directere omgeving hadden kunnen voorvallen en zo zijn er meer dingen, zoals ik hier bijv op het forum lees, die eigenlijk prima gingen. Maar goed, er is altijd ruimte voor verbetering :-D
quote:Ann Liv schreef op 31 december 2009 @ 18:24:

[...]

Begrijpelijk dat je dat een naar gevoel geeft, ik zou ook een tikkeltje pissed zijn. Maar je hebt een leuk feest voor de boeg vanavond? Dan zou ik mooi de tijd tot een uur of 23.00 gebruiken om bij te slapen zodat je er vannacht tegenaan kunt. Veel plezier joh!Thanks Ann Liv! Ik ga inderdaad lekker op de bank liggen en heerlijk uitgebreid douchen. Voel me nu nog even ( behoorlijk) teleurgesteld door mijn moeder, maar ik heb wél erg veel zin om met vrienden te gaan feesten. All's well that ends well.
quote:Hazzie schreef op 31 december 2009 @ 17:43:

Laura: niet in joggingbroek naar buiten? das zo ideaal in mijn vogelaarwijk hier kan dat gewoon:) En, wat zei je nou, ga je 'ventjes kijken?"...

Ik zit ook in een vogelaarwijk, dus het zal wel kunnen, maar ik woon wel in een beschaafd flatgebouw haha. Ventjes kijken, ja dat doe ik natuurlijk helemaal niet in joggingbroek, je hebt me door vrees ik

@Dekenau: hm, dat zou ik ook niet zo tof vinden, dat geeft je moeder dus aan nav een vraag van jou? Mijn moeder uit zich wel eens wat onhandig zodat ik denk: hallo, er is nog meer buiten je vriend, maar dat is dus voor haar eerder onhandigheid. Als ik nu zou vragen of ik naar haar toe zou kunnen zou ze wel 'ja' zeggen. Al denk ik in alle eerlijkheid dat ze het ook liever met haar vriend alleen zou vieren als ik dat geen probleem vind. Gelukkig is mijn vader wel single (en dat verandert denk ik ook niet snel), maar heb zoals meer mensen hier geen zin om te reizen en ergens anders te slapen. We gaan wel bellen vanavond :-)
Hallo Allemaal,

Ook ik ben vanavond alleen. Een bewuste keuze. Even een paar dagen rust en reflectie op een zeer roerig jaar met hele hoge pieken en hele diepe dalen. En natuurlijk wil ik dinsdag uitgerust aan mijn wereldreis beginnen Vanaf dat moment dus geen rustige avondjes meer!

Heb inmiddels al wat oliebollen gegeten (denk niet dat ik nu nog honger heb,...) en ga om 0.00 vanaf een perfect uitkijkpunt (zolderdakkapel) vuurwerk kijken. Misschien nog even naar buiten om de buren te begroeten. Nee,...ik vind het helemaal niet erg om eens niet volledig uitgedost te gaan stappen.
quote:DeKenau schreef op 31 december 2009 @ 18:33:

[...]

All's well that ends well.

Laura, de winter is sowieso geen favoriet seizoen van je, toch? Zou dat je bui ook gedeeltelijk verklaren? Ik wens je in elk geval rust en heel veel plezier toe komend jaar. Sommige dingen, daar moet je doorheen en dat is afgelopen jaar gebeurd. Nu mag je daar in 2010 de mooie vruchten van gaan plukken!
@ Gravinnetje ; wij hebben een fles kinderchampagne voor zoon & dochter,fles wijn voor mij en fles whisky voor man.Hier wordt weinig gedeelt

Kreeg een uur geleden een SMS-je dat ze het erg druk hadden ; ik hou er altijd maar rekening mee dat het ook wel eens veel later kan worden.

Och,er zijn oliebollen,hapjes,er is vanalles op TV....verveel me niet hoor.

@Dalmatier ; vind het ook wel lullig getimed van hem eerlijk gezegt ; komt een beetje egoïstisch over.Je komt erg rustig over ; ik hoop dat je je zo ook voelt en toch een fijne avond hebt

Dat nieuwjaarszoenen hoeft van mij ook niet zo nodig bij iedereen.

@Eva27,ook voor jou een .

@Bloempje,dan ga toch even wat drinken en weer naar huis wanneer je het beu bent?

Het lijkt me niet leuk om onverwachts alleen te zitten,maar ik weet het meestal een paar weken van te voren.Heb ook niet zo`n behoefte om ergens naar toe te gaan.Misschien als de kinderen groter zijn.
Ik heb 2 jaar geleden een soortgelijk topic geopend 'Alleen maar niet eenzaam vanavond' en het is 1 van mijn leukste oud en nieuws geworden. Binnen no time waren we met een stuk of 10 forummers. Heen en weer zappend en hollend tussen de tv en de pc, overal commentaar op geven en om 12 uur met elkaar geproost op het nieuwe jaar. Daarna nog doorgeforumd tot ver na middernacht.Was een drukke avond, maar erg leuk.

Dus..veel plezier vanavond!!
Gaat snel hier!

@Vivamies,tof zeg,op wereldreis!Wanneer vertrek je?
Laura, vriendlief woont voorlopig down-under vanwege een studie maar is er ook gelijk een eigen zaak begonnen die (uiteraard) veel tijd kost. Ik snap wel dat hij dan heel weinig tijd heeft maar het geeft me wel het gevoel dat ik niet belangrijk (genoeg) voor hem ben.

Dat van salariering ken ik helaas. Ik zit op detachering bij een bedrijf die me uiteindelijk wel in dienst wil nemen (geloof ik, mijn collega's lobby-en er iig wel voor ) en dan ga ik er een stuk in salaris op vooruit. Maar tot die tijd werk ik dus voor een stuk minder en die onzekerheid is niet fijn kan ik je zeggen. Ik weet dat het in mijn hoofd een stuk rust geeft als ik een vast/jaarcontract krijg.

Je hebt gelijk hoor, uiteindelijk is afgelopen jaar niet heel slecht geweest als ik dat vergelijk met mensen die veel dierbaren hebben moet missen dit jaar...
Hier ook alleen, wel met mijn dochter van 2 maanden, vind het heeeeeerlijk, verwarming lekker hoog, thee, appelbeignets, oliebollen en de remote control en laptop binnen handbereik,

Zoonlief gaat uit en man is aan het werk op een van die Oud en Nieuw party's.
@ Laura: Voor mijn moeder is het inderdaad een bewuste keuze. Ik hoor wel in haar stem dat ze zich er wel een beetje lullig onder voelt, ook omdat ze dan meteen beloofd later op de avond te bellen. Al twijfel ik of ik dat wel wil, want het zit me me toch hoger dan ik had verwacht. Ik ga proberen de knop om te zetten.
Ook heerlijk alleen nog wel lang getwijfeld of ik het toch bij mijn ouders ga vieren.

Maar vind dit wel heerlijk zo ! chippie, wijntje .. lekker boek en de kachel op hoog helemaal top !

Ben toch nooit zo van de oud en nieuw !
Ik schuif ook aan, bewust nergens afgesproken. Lekkere maaltijd in de oven, stroopwafelijs in de vriezer... kom maar op met dat feest!

En @Vivamies: vertel, waar ga je heen? Hoe lang?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zit ook alleen. Volledig ongepland, want ben ziek. Man is net met de kinderen naar vrienden vertrokken waar we ook zouden blijfen slapen. Dat doet hij nu ook met de kinderen en ik zit te hoesten en proesten op de bank.

Heb wel even een traantje gelaten. Niet om het alleen zitten (lag 3 jaar geleden na de bevalling van mijn tweede in het ziekenhuis met O&N en zag daar om 12 uur doodzieke kindjes naar het vuurwerk kijken. Er zijn echt ergere dingen dan alleen zitten), maar wel omdat ik niet gezellig bij de vrienden zit. We vieren het eigenlijk al jaren met zijn allen en het is altijd erg gezellig. Maar goed. Ik voel me zo ziek, dat ik echt geen puf had, maar ik baal wel dat ik geen puf heb (volgen jullie me nog?). Denk trouwens niet dat ik het tot 12 uur ga volhouden trouwens.

Over TV gesproken: zag net Wendy van Dijk op TV. Die borsten! Men, die is echt goed zwanger.
Hoi, ik kom me hier ook even melden!

Ben alleen vanavond, voor het eerst sinds jaren. Dit jaar is mn relatie heel onverwachts geëindigd en ik woon net in een nieuwe stad waar ik nog niemand ken. Heb totaal geen zin in deze avond, was het maar vast 2 januari...

Ik denk dat ik rond 23.00h (met oordopjes) in ga proberen te slapen, maar eigenlijk vind ik het vuurwerk ook wel mooi om te gaan kijken vanaf mn flatje. Ik weet het nog niet helemaal dus

Tot die tijd lekker de Top 2000 luisteren op Radio 2, heerlijk!
Ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik vanavond ga kijken. Er is niks op tv wat er voor mij echt uitspringt. Maar heb ook al een boek klaarliggen.

Dannas: wat balen zeg, dat je ziek bent. Snap dat je liever bij je vrienden had gezeten. Maar, hier word het vast ook heel gezellig
Ik ben niet alleen maar iedereen doet wel zijn eigen ding . Ik heb het eten uitgestald en de weg naar de ijskast is bekend. Ik heb hier twee kinderen (niet van mij) die in de andere kamer aan het spelen zijn, drie volwassenen die nu naar de Fabeltjeskrant aan het kijken zijn en scharrel doet even een dutje op de bank. En ik ben lekker aan het internetten met een glaasje Port. Ik ben niet zo'n drinker maar dit spul is best wel lekker .
Kleine update hier...

Ik voel me eerlijk gezegd toch wel een beetje zieligjes en alleen. Vind het aan de ene kant heerlijk op de bank, maar ben vandaag ongesteld geworden en daar word ik altijd een beetje een emotionele miep van.
Hey,

Ik ga toch naar een feestje, maar als er niks aan is, ben ik zo weer terug.

Anders veel plezier vanavond, maak er een top-top-topic van!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Ik ben inmiddels aan de pannenkoeken begonnen.
Liever elitair dan een pauper!
En ik heb inmiddels al alle oliebollen en appelflappen in mijn mik!

*Ben nu wel een beetje misselijk van al die vettigheid*

*neemt gelijk nog maar een slokje champagne* *hips*
Ooooh, ik heb voor straks nog een lekker Mona pudding in de koelkast staan, iets met witte chocola en aardbeiensaus ofzo. Zou het toch zo vergeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven