***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Muis, ik je krijgt een pluim als dit uitkomt! Ben blij dat Finn afgelopen jaar niemand meer op het hoofd heeft getimmerd (nu pakt hij speeltjes gewoon af en duwt daarna het andere kindje weg!).

Lara, tuurlijk wordt Doris een slaapkop, heerlijk!

Witchke, doen jullie met oud en nieuwe ook aan kado'tjes?

Ben blij dat Finn ff niks krijgt. We hebben trouwens alle nieuwe speeltjes die hij bij mijn schoonouders heeft gekregen daargelaten. Die nemen mijn schoonouders mee naar de wintersport. Heeft hij daar ook weer iets nieuws.

Pff, wij moeten beginnen ons hok op te ruimen, we krijgen te weinig ruimte (en ik zoek wat ski-spullen). Zal blij zijn als we kunnen verhuizen!
Geweldige voorspelling Muis.

Ik ben heel blij dat ik een jongen krijg. Of een meisje.
Muis dat is een mooie voorspelling, ik ga ervoor zorgen dat deze uitkomt!

Hehe Laar nu begint het wel echt te korten voor je. Ben erg benieuwd naar je meisje!
Swiss enkel Xander krijgt cadeautjes. Hij krijgt een minikeyboard, viltstiften en kleurboek. Ik zal jullie weten te melden of ik morgen hoofdpijn heb gekregen van het geklingel op het keyboard.

Ben trouwens ook nieuwsgierig wie er volgend jaar nog zwanger gaat worden. Ik alleszins niet, misschien over een jaartje of vijf als alles stabiel is enzo. En dan nog zal het een klein wonder zijn.

Muis ik heb trouwens bewondering voor je drie kinderen amuseren. Ik heb nu zo een zoontje die alles na vijf minuten beu is. Hebben Steijn en Huug dat ook.
Witchke, heb je niet gewoon teveel speelgoed liggen? Puk kan heel lang spelen als hij goed overzicht heeft van wat er is (dus het speelgoed per soort geordend), maar hij speelt ook nog vaak met dingen die geen speelgoed zijn (de telefoonoplader is al maanden ene brandweerslang). Ik vind deze leeftijd vaak juist zo makkelijk wbt alleen spelen.

En nu ga ik naar Muis luisteren en ook even liggen voor Puk wakker is.
Witchke, ik ben het met Lara eens (wanneer niet?). Ik vind het ook zo heerlijk dat Finn zo lekker kan spelen. Hij kan echt uren achter elkaar met een paar kleine dingen spelen. Heerlijk.

Ik merk wel dat als ik ga meespelen, hij snel weer weg wil. Het liefst heeft hij dat ik bij hem op de grond of op een stoeltje ga zitten, maar hem dan lekker zijn eigen gang laat gaan. Prima leeftijd zo!

Is het bij jullie ook zulk rotweer? Ik heb al 2 dagen alleen maar regen gezien. Bah!

Oh, ik kreeg net een uitnodiging voor een nieuwe afspraak in het ziekenhuis. Wil dat bultje in mijn lies nog steeds weg laten halen (ben nog steeds niet overtuigt dat alles goed is), dus nu kan ik maandag ochtend even langskomen voor een voorbespreking, en om een afspraak te maken. Fijn, da's tenminste even lekker snel.
Swiss wat fijn dat je zo snel terrecht kan in het ziekenhuis. Ik herken je gevoel; heb al maanden een bult op mijn tong die ik niet vertrouw. De ha denkt dat het niets is maar dat geeft mij niet genoeg vertrouwen. Heb dus aanstaande maandag een afspraak bij de KNO arts en vind het best eng!

Lara heb je nog lekker even kunnen liggen?

Muis geweldige voorspelling weer!

Witchke Luna kan zich ook goed zelf vermaken. Hier ook niet teveel speelgoed beneden. Ze heeft haar keukentje, poppenspullen en een doos duplo beneden. De rest zit in de kast waar ik bij kan (tekenspullen/puzzels ed) Of staat boven in haar speelhok.
Dank Muis! *knuf*
Muis, hij is weer fantastisch je voorspelling voor het nieuwe jaar. Ik hoop dat ik niet alleen dik van de taart wordt volgend jaar

Swiss, wat fijn dat ze er in het ziekenhuis een beetje vaart achter zetten.

Chance fijn dat je door kan naar de KNO, een beetje meer zekerheid.

Witchke ik sluit me aan bij de andere meiden. Met weinig vermaken ze zich opperbest. Af en toe een beetje afwisselen. Vincent kan zo een half uur heerlijk spelen met een kom en wat lepels en gardes uit het keukenkastje. Papier scheuren (oude kranten) is ook een grote hit. Onder begeleiding knippen dat maakt het feest kompleet.

Vooralsnog niet heel veel actie, er begint weer wat meer leven in Vincent te komen en hij eet en drinkt weer een beetje.

Feline heeft het stokje helaas overgenomen. Vannacht heeft ze een flinke astma-aanval gehad. Heel de dag als een kuchend en benauwd vogeltje op de bank. Ze had zich zo verheugd op het afsteken van haar kindervuurwerk (wat trekrotjes, sterretjes en knaperwten) maar met al die kruitdampen buiten wordt dat waarschijnlijk niets.

Meiden een hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!!!!!!!
Esan, beterschap voor Feline!

Witch, ik sluit me weer eens aan bij de anderen. Steijn en Huug kunnen uren spelen met Duplo (vooral Hugo is een Duplofan!), keukenspullen en eigenlijk alles wat van mij is. Wij hebben best veel speelgoed (vind ik zelf), maar alles zit geordend in dozen en ze weten precies wat waar ligt. Een voorbeeld van de ordening:

- Houten treinrails in een bak. (doen ze bedroevend weinig mee, maar elke keer als ik denk dat ik het morgen weg ga halen, gaan ze er ineens drie dagen achter elkaar mee spelen)

- Muziekinstrumenten zitten bij elkaar in een bak. (gitaar, xylofoon, fluiten, kazoe, trommels en dat soort dingen.)

- Duplo zit in een ton en twee bakken. Ja, we hebben achterlijk veel, maar van Duplo kan je niet genoeg hebben!

- Auto's voor de garage zitten in een bak.

- Miscellenious voor Mees in een bak. (hamertje tik, vormenstoof en dergelijke.)

In onze keuken staat een klein houten kinderkeukentje speciaal voor de jongens (een hit!), tekenspul en play dough ligt in een kast en alle andere dingen, zoals schooltje, dokterskoffertje, boerderij, garage en knikkerbaan, liggen boven op de speelgoedkast. Zo is het enorm overzichtelijk voor de knulletjes en spelen ze met alles behoorlijk veel, vooral Duplo!

Oh, kinderboeken staan op de onderste planken in onze boekenkast, maar dat is het.

Mijn oud en nieuw is in het water gevallen! Ik voel me niet lekker en alledrie de jongens zijn ziek! Ik durfde niet weg te gaan en ze achter te laten bij opa, want ik ben bang dat ze wakker worden en finaal over de pis gaan als ik er niet ben. (dit is vaker gebeurt en dat is me toen nog een paar dagen ingewreven.)

A. is wel weg, met een gebroken duim. Hij was gister uitgegleden toen hij die kwajongens die onze brievenbus in de hens hadden gezet in hun kladden wilden grijpen. Hij had wel wat pijn in zijn hand en het was allemaal een beetje opgezet, maar nu blijkt het dus gebroken te zijn. Hij zit tot aan zijn elleboog in het gips en dat terwijl "alleen maar" zijn duim gebroken is!

Ik zit dus alleen vanavond...Bah. Dit is de allereerste keer in mijn leven dat ik niets doe met oud en nieuw en ik vind het maar niets. (alhoewel ik denk dat ik over twee uur al lig te slapen.)
Beterschap voor Feline! Sneu zeg, dat ze ziek is. Astmatisch is sowieso naar, maar met oud & nieuw helemaal...

Arme Muis!! Waar is A. heen? Naar die vrienden toe? Ik vind het eigenlijk wel enorm coulant dat je hem hebt laten gaan. Ik weet niet of ik dat gedaan zou hebben.

Beroerd trouwens van die gebroken duim. Hoe lang moet het in het gips?

Zo, ik ben er klaar voor. Ik heb twee soorten pastasalades gemaakt, het vlees en de hapjes staan klaar, de oliebollen zijn gekocht; laat iedereen maar komen.

Een fijne jaarwisseling en tot morgen!
Yep Laar, A. is naar die vrienden toe. Eigenlijk ben ik best trots op mezelf; ik heb geen scene gemaakt, heb niet gehuild en ben niet hysterisch geworden toen hij zei dat hij toch zou gaan. Wel was ik wat nukkiger dan normaal, maar ik heb mezelf toch maar weer flink overtroffen!

Hij moet een week in het gips en volgende week gaan de heren doktoren weer foto's maken van zijn hand. In het ergste geval moet hij geopereerd worden, maar daar ga ik niet van uit.
Geweldige voorspelling Muis! Laten we hopen dat het allemaal gaat uitkomen! Een nieuwe baan zou leuk zijn. Voor die sollicitatie laatst ben ik niet eens uitgenodigd (had ik stiekem wel verwacht), ze hadden meer dan 90 brieven ontvangen!! Tja de banen liggen nu niet echt voor het oprapen helaas!

Het was trouwens leuk afgelopen woensdag met jullie! Helaas niet met iedereen echt kunnen praten, maar het was al leuk om al die mannetjes (en meisje) zo samen te zien, allemaal zo verschillend!

Leuk om Lara ook nog even zwanger te hebben gezien en ook om Rosa voor het eerst te zien (wat was ze nog klein en lief en mooi!).

Grappig om te zien dat Ole en Morris nog steeds zoveel op elkaar lijken (vooral qua houding en gedrag), zij waren samen niet weg te slaan bij alle hapjes !

Gisteren met V en de jongens naar het Tikibad in Duinrell geweest, was erg leuk!! Ole is met ons van verschillende glijbanen geweest en hij had de tijd van zijn leven! Kaj natuurlijk ook, die heeft alle glijbanen waar hij op mocht gehad (helaas heb ik me door hem laten overhalen ook een paar van die vreselijke glijbanen te proberen.... nooit meer...). Tikibad was ons cadeau aan Kaj voor zijn zwemdiploma!

Wat een boel zieken zeg! Meesje heeft Steijn en Hugo dus ook aangestoken? En Vincent Feline? Bah!! Beterscahp maar!!

Kaj s ook niet helemaal lekker, hij heeft buikgriep, maar wil wel opblijven vanavond....

Ole kan zichzelf ook prima vermaken (niet altijd trouwens hoor, soms heeft "schreeuwt" hij echt om aandacht). Momenteel is hij al tijden zoet met de (sier)sneeuwpop en (sier)engel die in de vensterbank stonden. Ole houdt vooral van speelgoed wat geen speelgoed is!!

En.. eensch met Muis. Duplo is geweldig, dat is echt Ole's favoriet! En dan vooral de duplo-trein.

Beneden hebben wij vooral heel veel puzzels liggen en meestal 1 bak speelgoed (meestal de duplo), een klein speelkeukentje en er staan wat boeken op de plank en heel veel spelletjes in een kist (die op slot kan!!!). De rest van het speelgoed staat boven en zo af en toe komt er wat naar beneden.

Kaj en Ole spelen ook weleens met zijn tweetjes boven en Ole soms ook weleens alleen!

Swissie, hier ook veel regen gehad, maar sinds gisteren ligt er weer sneeuw!

Fijn Chance en Swissie dat jullie zo snel bij het zh terecht kunnen!!

Zo heb de hele middag oliebollen/krentenbollen en appelbeignets staan bakken en heb nu al genoeg gehad voor de rest van de avond! De buren (zijn goede vrienden) komen straks langs!

Fijne jaarwisseling allemaal!!!
quote:lara1978 schreef op 31 december 2009 @ 19:29:

Arme Muis!! Waar is A. heen? Naar die vrienden toe? Ik vind het eigenlijk wel enorm coulant dat je hem hebt laten gaan. Ik weet niet of ik dat gedaan zou hebben.

Eensch!! Vind het ook heel coulant van je Muis!!
Dank Fach! (zit je in een identiteitscrisis? :-) ) Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is om iets coulanter en iets minder mezelf (lees: hysterisch en onredelijk) te zijn. Het begint al goed! (dat neemt niet weg dat ik me stierlijk verveel en eigenlijk vreselijk baal dat A. niet thuis is gebleven. Niemand neemt de telefoon op, de jongens slapen en mijn moeder stelde uit medelij voor om dan maar naar mij te komen. De lieverd wilde haar eigen feestje afzeggen, maar dat gaat me te ver. Het beste mens stelt zich altijd zo dienstbaar op naar anderen, dat ze nu ook wel eens iets voor zichzelf mag doen.)
quote:anno78 schreef op 31 december 2009 @ 19:47:

[...]

Eensch!! Vind het ook heel coulant van je Muis!!

Nou, dat vind ik ook zeg! Volgens mij heeft A. ook net zo belachelijk veel etentjes en borrels als S. Maar goed, geen zout in de wond en zo...

Nog helemaal geen tijd gehad om even hier te zijn, dus bij deze. Ik vond het zo leuk dat jullie er allemaal waren (voor degene die er waren dan). Volgend jaar echt met iedereen erbij!

Fach, Morris en Ole zouden inderdaad broertjes kunnen zijn! Wat een team is dat zeg. Ze zijn precies even groot en hetzelfde gebouwd, praten op dezelfde manier en hebben allebei die interesse in hapjes en drankjes. Heel grappig om te zien.

Muis, wat lijken de jongens toch op A.! Maar ook weer niet helemaal. Weet je wat gek is? Ik heb bij jou altijd het idee dat je wel vier of (niet boos worden!) vijf kinderen gaat krijgen. Maar eerst even wat tijd voor jezelf!

BM, jij hebt echt legendarisch lieve mannekes! Zo'n leuk setje broertjes, doet me echt denken aan Lars en Morris (Lars is niet altijd zo nurks als op de borrel, normaal zijn ze echt schattig samen).

Laar, heb je het nog een beetje uitgehouden vandaag met je schoonouders? Geniet nog even van het hoogzwanger zijn, leuk (?) ! Misschien een heel klein beetje een onhandige tijd om te gaan bevallen maar in ieder geval zit je in de zomer al weer strak in je zomerjurkjes!

Chance, wat goed dat je de hele tocht heen en weer hebt gemaakt met je twee prachtige meisjes! En wat goed dat je de voorspelling van vorig jaar van Muis hebt teruggevonden, daar was ik ook weer benieuwd naar.

Swiss, wat een drukke dagen heb jij gehad! Ik vond je er trouwens zo goed uit zien. Vorig jaar zag ik je voor het laatst, toen werd je zo ziek, en nu wist ik niet wat ik moest verwachten, maar je ziet er hartstikke stralend en gezond uit! En Finn is natuurlijk een klein charmeurtje, maar dat hoeft niemand je nog te zeggen!

Voor jullie allemaal en voor de rest, allemaal een fijne jaarwisseling lieve meisjes! Ik wens jullie allemaal alvast een gelukkig, gezond en mooi 2010 toe. Nu wend ik me even tot het bezoek!
Muis, als ik vanuit mezelf mag spreken, denk ik niet dat je onredelijk en hysterisch bent, maar gewoon een veel te drukke moeder van drie kleine kinderen. Maar ik heb hetzelfde voornemen hoor! In 2010 word ik gewoon weer heel relaxed en makkelijk, precies zoals ik eigenlijk ben!
quote:michasha schreef op 31 december 2009 @ 20:22:

Muis, wat lijken de jongens toch op A.! Maar ook weer niet helemaal. Weet je wat gek is? Ik heb bij jou altijd het idee dat je wel vier of (niet boos worden!) vijf kinderen gaat krijgen. Maar eerst even wat tijd voor jezelf!

Mich, de jongens lijken inderdaad allemaal vreselijk op A. en ik vind het af en toe best jammer dat mijn genen niet zo sterk waren als dat ik mezelf altijd wilde voorhouden. Het enige dat ze van mij hebben:

Steijn: Kleur haar en kin. (geloof het of niet, maar ik was als lief peutertje net zo blond als Steijn! Volgens mijn moeder heeft Steijn ook mijn billen, maar daar doe ik geen uitspraken over.)

Hugo: Neus (arm kind) en vorm van hoofd.

Mees: Vorm van ogen en wimpers. (kleur ogen is heel anders)

Dat is het! Dat is toch zielig voor me? Oké, A. is een knappe vent, maar het was toch fijn geweest als ze ook op mij hadden geleken.

Wat grappig dat jij denkt dat ik nog meer kinderen ga krijgen! Dat denk (hoop) ik namelijk ook! Vijf kinderen is me echt veel te veel, maar vier kinderen lijkt mij een prima aantal. A. is het er (nog niet) mee eens, maar hij vond twee destijds ook een mooi aantal en Mees is er ook zonder slag of stoot gekomen. Ik hou goede hoop op Baby Vier! (heel erg, maar een jongetje gaat Floris heten. Voor een meisje weet ik het nog niet, maar ik ga toch een jongetje krijgen.)

Misschien is het moeilijk om uit te leggen, maar waarom denk je dat ik nog meer kinderen ga krijgen? Ik ben wel benieuwd! Meer vriendinnen van mij denken/weten dat we nog een keer een kind gaan krijgen, maar ze kunnen die gedachten nergens op baseren.
Iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2010!!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Hoi meiden,

fijn dat de borrel gezellig was, ik hoop toch wel weer bij een volgende meeting te kunnen zijn. Helaas loopt mijn hoofd momenteel een beetje over. Even in het kort vwb mijn werk:

Ik had verteld dat een collega mijn functie heeft overgenomen (wat dus niet mag). Tijdens het gesprek dat ik had met mijn oude & huidige leidinggevende had ik dat ook aangegeven, waarna ze dit in het MT zouden bespreken, ik moet as maandag weer op therapeutische basis gaan werken. Tegen die man van het re-integratieburo heeft mijn leidinggevende gezegd dat er een re-organisatie heeft plaatsgevonden waardoor mijn functie naar mijn collega is gegaan. Het plan van aanpak en mijn nieuwe functieomschrijving had ik niet gekregen, dus ik heb afgelopen maandag een mail gestuurd naar mijn leidinggevende met wat vragen: o.a. wat mijn nieuwe functieomschrijving was, waarom ik niet op de hoogte ben gehouden van de functiewisseling, wat de reden is etc. Ik kreeg maandagavond een mail terug van hem waarin hij meldde dat ik in mijn eigen functie terug zou keren, nl. administratief medewerkster en assistent van de adjunctdirecteur (=mijn oude leidinggevende), hij ontkent nu in alle toonaarden dat ik ooit tot hoofd inkoop ben benoemd. Ik was natuurlijk flink van slag en heb de man van het re-integratieburo gebeld. Die vond dat ik maandag maar gewoon naar mijn werk moest gaan en een gesprek met hem aangaan hierover. Hij vond het verstandig dat ik dan iemand meeneem die notities maakt waar mijn leidinggevende dan voor tekent en een kopie van het verslag moet naar het re-integratieburo. Ik ben echt van slag door het hele gebeuren en heb een vriendin gebeld. Zij kreeg al gelijk de indruk dat ze me op een goedkope manier proberen te lozen, dus zij heeft een vriendin gebeld die hoofd P&O is bij een bedrijf. Ze heeft voorgesteld om samen met mij een plan van aanpak te maken van het weekend, zodat ik maandag goed beslagen ten ijs kom. Ik zie enorm tegen het gesprek op, maar ben wel enorm blij met de hulp van mijn vriendin & haar vriendin.

Helaas raadde die vriendin af om iemand mee te nemen, omdat je dan al gelijk een bepaalde toon zet en het eerder tot een arbeidsconflict komt. Ik heb alle correspondentie & notulen van vergaderingen uitgeprint van de afgelopen maanden en ben benieuwd wat zij ervan vindt. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat ik wèl iemand moet meenemen, omdat het eigenlijk toch niet meer goed kan komen. Als ze mij die functie teruggeven, hebben ze natuurlijk een probleem met die andere collega, dus dat zullen ze niet doen. En bovendien blijf ik op den duur toch niet daar, zoals ze me behandeld hebben de afgelopen maanden vergeet ik niet meer, dus het plezier in mijn werk is dan ook weg.

Toch nog een heel verhaal, maar dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

Muis, ik ben ook alleen vanavond hoor, I. is extra gaan werken, hij krijgt geloof ik 300% uitbetaald en aangezien we toch geen plannen hadden heb ik hem maar laten gaan. Extra centjes zijn ook lekker natuurlijk.

Wat een geweldige voorspelling heb je weer gemaakt dit jaar! En leuk om te lezen dat veel dingen van vorig jaar klopten!

Meisjes, allemaal een heel gezellige jaarwisseling en een gezond, gelukkig & liefdevol 2010!

XXX
Niet bijgelezen (wat een geklets), maar

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

Heel veel liefde, gezondheid en succes voor iedereen in 2010!
Gelukkig nieuwjaar!

Hier is het nieuwe jaar niet zo best begonnen; heb knallende ruzie met A. over oud en nieuw gehad en hij was stomlazarus. Ik weet het nu even niet meer en kan alleen maar janken. Gaat wel weer over!
Dikke knuffel voor muisje

Gelukkig nieuwe jaar meiden, ik hoop dat al jullie wensen mogen uitkomen.
Gelukkig 2010 allemaal!!!

Muis
Gelukkig en gezond 2010!

Muis. Echt niet leuk om zo het jaar te beginnen en vandaag heb je waarschijnlijk nogal weinig aan A. Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven