Ach ja, laten we weer eens vragen 'of dit normaal is'.

30-12-2009 14:14 522 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, na dagen zelf aan het denken geslagen te zijn wil ik ook graag eens de nuchtere kijk van andere mensen op mijn 'soort van probleem'.

Mijn vriend heeft voor mij diverse scharrels en vriendinnen gehad. Met 1 heeft hij nog steeds contact. Ik heb dat altijd normaal gevonden, heb er nooit wat achter gezocht of er een probleem van gemaakt. Ik weet dat een van zijn exen belangrijk voor hem is. Ik vind dat prima, 100% ok. Hij ziet in haar slechts 'een goede vriendin'. Dus laten we haar vanaf nu 'de goede vriendin' noemen. ;)

Natuurlijk vond ik het in de eerste maanden vreemd dat wanneer wij met vakantie waren hij naast kado-tjes voor zijn familie óók kado-tjes voor haar en haar kind (niet van hem) ging kopen. Maar hey, voor een goede vriendin zie ik ook daar uiteindelijk de problemen niet van in.

Inmiddels zijn vriend en ik al ruim 2 jaar bij elkaar en tot op heden heb ik deze goede vriendin nog nooit mogen/kunnen ontmoeten. Ik heb diverse voorstellen gedaan: bij haar thuis, bij ons thuis, avondje gezellig wat drinken etc..etc... maar niets lijkt echt te lukken. Er is altijd wel iets waarom het - door haar - niet kan. Mijn vriend en zij spreken wel af. Niet wekelijks maar regelmatig. Meestal hebben ze daar ook een goede reden voor want ze hebben allebei een beroep waarbij ze veel raakvlakken hebben. Hierdoor organiseren ze weleens een aantal zaken en dan spreken ze af. Ze werken niet bij hetzelfde bedrijf maar bundelen hun intelligentie en doen dan weleens iets freelance samen. Het brainstormen doen ze op zijn werk, bij haar thuis (dan kookt ze gezellig voor hem) etc..etc.. maar nooit bij ons.

Tijdens de kerstdagen had ik een stemmetje in mijn hoofd dat er iets niet klopte en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo (en terecht want ik haat dat ik het heb gedaan en veroordeel anderen er ook op) zijn telefoon gechecked. Ik heb niet zijn smsn gelezen alleen maar gekeken door wie hij de laatste tijd gebeld was en wat mij opviel was: Ze bellen heel erg veel! Ze hebben veel contact en áltijd tijdens kantooruren. Nooit daarbuiten. Zij belt hem over van alles (dat zegt mijn vriend tenminste) en niet alleen over zakelijke evenementen.

- Op de vraag of ze veel contact hadden antwoordde hij ontkennend

- Op de vraag waarom een goede vriendin alleen maar tijdens kantooruren belt wist hij geen antwoord

- Op de vraag waarom ik haar na 2 jaar nog steeds niet ken wist hij geen antwoord.

- Op de dag dat een dierbaar iemand van mij op t punt van overlijden stond was hij bij haar en liet mij alleen afscheid van die persoon nemen.

- Wij sturen haar gezamelijk een kerstkaart, hij krijgt er een op zijn naam terug.

- Ik heb eens een kado voor haar (via mijn werk) aan mijn vriend meegegeven. Het ging over de interesse die ze samen delen. Ik heb geen bedankje gekregen.

- Ze bellen nooit in mijn nabijheid.

- Laatst was ik vrij op een doordeweekse dag en mijn vriend ook, toen heeft ze 3x gebeld en hij heeft toen express niet opgenomen (om discussies te vermijden, zegt hij).

Bij deze mijn vraag: wat en dan ook echt wát moet ik hier nu van maken. Is dit iets wat ik dien te begrijpen en wat ik los moet laten? Of heb ik nu toch wel recht op antwoorden? En zo ja, op welke vragen dan eigenlijk? Ik heb er nu, na 2 jaar, gewoon een vreemd gevoel bij gekregen.

Het is een heel verhaal... ik weet het. Ik ben niet jaloers van aard maar ik begin het gevoel te krijgen dat er dingen gebeuren die niet in orde zijn. Misschien wil ik van jullie wel weten of ik spoken zie of dat dit normaal is and to move on

Groetjes,

Kopje thee...
quote:emaille schreef op 30 december 2009 @ 22:03:

[...]

Is dat niet hartstikke illegaal???Ja, dat is in Nederland illegaal.
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 31 december 2009 @ 10:39:

Zo een nieuwe morgen, we (ik) zijn nog heel boos op elkaar. Ik ga vandaag mijn zinnen zetten op 'oudjaarsdag' en de verjaardag. Ik moet wel even... Op 2 januari zal ik de balans opmaken (voor zover ik dat nog niet gedaan heb).

Ik ben dus ff een dagje uit de lucht maar kom weer terug om te lezen en te reageren.

Fijne oud en nieuw allemaal!

Net bijgelezen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je balans een andere kant op gaat dan dat je geen spatje reden over hebt voor vertrouwen. Wat je van daaruit gaat doen zal wel moeilijk worden, welke weg je ook kiest. Maar laat het wel je eigen weg zijn!

Voor morgen: gefeliciteerd, geniet van je verjaardag!
Goede jaarwisseling , en fijne verjaardag gewenst ktmz.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hoop dat je ondanks alles een leuke avond/nacht hebt. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
KopjeThee, ben je oud&nieuw een beetje doorgekomen?
Peas on earth!
Oh, ik zie dat je jarig bent vandaag! Gefeliciteerd!
Peas on earth!
proficiat :flower
VAN HARTE GEFELICITEERD KTMEZ!

Ik heb het topic gevolgd en het volgende nummer van Madge (lyrics) heb ik in mijn hoofd als ik jouw OP lees.

"She's Not Me"

I should have seen the sign way back then

When she told me that you were her best friend

And now she's rolling, rolling, rolling

And you were stolen, stolen, stolen

She started dressing like me and talking like me

It freaked me out

She started calling you up in the middle of the night

What's that about?

I just want to be there when you discover

When you wake up next to your new lover

She might cook you breakfast and love you in the shower

The flavor of the moment, cause she don't have what's ours

She's not me

She doesn't have my name

She'll never have what I have

It won't be the same

It won't be the same

I should have seen the sign when you were here

Under a different light, it's all so clear

She was stealing, stealing, stealing

And now you're feeling, feeling, feeling

She started dyeing her hair and

Wearing the same perfume as me

She started reading my books

And stealing my looks and lingerie

I just want to be there when you discover

You wake up in the morning next to your new lover

She might cook you breakfast and love you in the shower

The thrill is momentary, cause she don't have what's ours

She's not me

She doesn't have my name

It won't be the same

It won't be the same

She is licking her lips

And she's batting her eyes

She's not me

She's got legs up to there

And such beautiful hair

She's not me

Oh, devoted for life

Make a beautiful wife

She's not me

If you spend some more time

I guarantee you will find

She's not me

I know I can do it better

If someone wants to pimp your style

And hang with you a little while

And make off with all the things you like

You're gonna have to watch it

She's not me

She doesn't have my name

It won't be the same

It won't be the same

Never let you forget

She's not me

She's not me, and she never will be

Never let you forget

She's not me

She's not me

She's not me

She's not me

She's not me

She never will be

Never will be

Never will be

Never will be

Never will be

Never will be

Never will be...

She's not me and never will be

Never will be...

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Gefeliciteerd, Zoetje

Hoop dat je je inderdaad een beetje hebt kunnen bezinnen deze dagen *nachten*
Gefeliciteerd met je verjaardag, KopjeThee! Hopelijk kun je je toch een beetje jarig voelen.

En een heel gelukkig nieuw jaar!
Ja ook van mij de Hartelijke Felicitaties,

En een mooi 2010 gewenst.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Jeetje.. wat zijn jullie lief.. Dank jullie wel. Jullie natuurlijk ook een super mooi 2010 toegewenst, dat het maar een heerlijk jaar mag worden.

Oud en nieuw was een gezellig feest met leuke mensen en een gezellige sfeer. Vandaag is ook erg goed te doen. Ik hou het even leuk en ga niet in op de problematiek van de afgelopen tijd. Dat doe ik wel weer morgen als de reality weer de echte reality is. Spreek jullie morgen vast weer!

Knuffelsszzzzzz
Gefeliciteerd met je verjaardag en een heel gelukkig 2010!
...
Leuke verjaardag gehad gisteren? Heb je nog contact gehad met je vriend?
Ha Kopje Thee! Hoe heb je de afgelopen dagen/uren beleefd? Zijn jullie wel samen geweest op O&N? en op je verjaardag? Hoe gedraagt hij zich dan?

Veel sterkte de komende tijd en probeer niet te veel concessies te doen. Je hebt al zo veel gedaan...

fm
Hey hey,

Hier ben ik weer even

Het is de afgelopen dagen niet zonder slag of stoot verlopen helaas. Op oudjaarsochtend kregen we weer eeen big fight. Het lijkt of ik er iedere keer op aanstuur maar ja, hij heeft het echt nergens over. De ruzie werd zo erg dat ik hem het huis uit heb gezet. Toen dacht ik dat ik dat naar mijn vrienden toe niet kon maken, waarmee we de avond door zouden brengen.. dus ik heb een soort van peace offer gemaakt waardoor we toch zonder al te veel gezichtsverlies de avond door konden komen.

Oud en nieuw was echt een heel erg gezellig en leuk en mooi feest. Ik heb het echt super naar mijn zin gehad. En echt Koffie en ik hadden de tijd van ons leven. Ik dacht: 'misschien is dit wel mooi, een nieuw begin een nieuwe bladzijde, alles nieuw'. Dat leek erg goed te werken tot gisterenavond. Toen kwam weer de klad er in. En daar heb ik goed de balen van.

Ik weet dat ze hem gsmst heeft.. hij heeft terug gesmst met dat we het leuk hebben gehad en heeft ook met Koffie en Thee afgesloten. Ik las het smsje voor hij het verstuurde. Maar goed, ondanks dat ik heb gezegd dat ik wil dat hij actie onderneemt merk ik er tot op heden niets van. Ik denk dat ik het er maar even niet meer over heb en dat ik wel zie wat zijn acties zijn. Ik bedoel: als hij na 4 dagen knallende ruzie niet doorheeft dat er wat moet gebeuren dan snap ik hem niet. Ik wil zien wat hij doet, zien of hij het serieus heeft genomen...

Dus dat is het even in een notendop..
Heb je ook gezien wat ze hém gesmst heeft?
Peas on earth!
Tot nu toe heb ik dit topic alleen maar gelezen en niet gereageerd. Ik wil nu toch even wat zeggen, want jij geeft aan dat je het nu even laat rusten. Telkens heb je er ruzie over en het haalt niks uit. Heb je nu geen zin om het op de spits te drijven? Je geeft al aan dat jullie knallende ruzie hebben en dat je hem eruit hebt gezet. Vervolgens weer een leuke avond gehad, alles goed. Maar uiteindelijk zal dit probleem steeds weer de kop op steken. Wil je nu zelf niet weten waar je aan toe bent?

Of hij regelt nu toch een afspraak, of jij belt haar op oid. Als ik jou was zou ik nu toch echt wel die duidelijkheid willen hebben. Je hebt er recht op. Al die tijd ben je er zo goed mee omgegaan en voelde jij je daar goed bij. Nu niet meer en hij weet dat. Dan moet er nu ook wat aan gedaan worden. Zet hem maar eens voor het blok. Laat hem maar met bewijzen komen terwille van jouw gemoedsrust, want dit houd je toch niet lang vol? Zonde hoe er nu met jouw vertrouwen wordt gespeeld. Lijkt me voor jullie relatie ook niet fijn.
Ik ben het eens met Simoon. Niet bang zijn nu maar even doorzetten. Je moet nu aan jezelf denken en dit opgelost hebben en weten waar je aan toe bent.
@Prinses: Ik heb het gelezen. Het was iets van: 'Hey Koffie, gelukkig nieuwjaar en alle goeds...bla bla bla...., groetjes Ex vriendin en kind.'

Redelijk onschuldig dus.. maar ik werd nergens genoemd er werd ook niet 'jullie' geschreven.. Maar ja, daar kijk ik niet meer van op.

@ Alle andere goede raadgevers. Ik ben het zo ontzettend met jullie eens. Aan de andere kant: ik ben echt even heel erg te moe om het op de spits te drijven. Het waren vermoeiende dagen en ik ben nog niet op mijn eigen oude vertrouwde kracht om dit eens goed door te zetten. Wil niet zeggen dat ik het niet in de gaten hou hoor. Maar ik heb momenteel echt de kracht niet om te zeggen: 'zo, en dan ga je nú bellen'. Ik voel mij er echt te lusteloos (lees: gevoelloos) voor...Die dag gaat natuurlijk wel komen..maar eerst wil ik even de rust terug. Of klinkt dat raar?
Ik vraag me af of hij überhaupt 'gedwongen' moet worden om haar te bellen. Wat bereik je daarmee? Dan neem jij alsnog het initiatief en het is nu juist aan hém. Dat jij aangeeft hiermee te zitten, moet eigenlijk genoeg zijn. Het zou sowieso genoeg moeten zijn dat jullie bij elkaar horen, om jou (of in ieder geval zijn leven met jou) meer te betrekken in zijn vriendschap/gesprekken met haar. En dat hoeft niet eens te betekenen dat jullie wekelijks samen afspreken. Maar dat duidelijk is dat jullie bij elkaar horen, dat hij jou ook wel eens noemt, of in jouw bijzijn met haar belt...

Dat dit niet tot de mogelijkheden lijkt te behoren, maakt het allemaal wat geheimzinnig en verdacht vind ik.
Ja, ik vind dat raar klinken. En ik denk dat jij allang het antwoord weet. Maar je wilt het niet weten. Je sluit je ogen, je hebt hem, je ideale droompartner in jouw ogen, en je weet dat je hem niet voor jou alleen hebt. Maar je doet je ogen dicht en durft het niet op de spits te drijven, omdat je allang weet wat er dan gaat gebeuren.
...
Ik vind het niet raar hoor dat je even rust wilt.

En als dit voor jou e manier is om met de situatie om te gaan moet je dat doen. Als jij je op dit moment goed voelt bij hoe je het nu doet, prima. Maar zorg dan wel voor jezelf dat je ook rust krijgt en dat 'zij' en de hele situatie erom heen, niet de hele tijd door je hoofd spoken, want dan kun je denk ik beter wel even flink doorbijten...

Al vind ik ook dat het nu toch echt van hem moet komen. Vind het heel vervelend om te moeten zeggen, maar ik vind dat hij erg respectloos met jou en deze situatie omgaat. Het voelt nu niet echt alsof jij bij hem op de eerste plaats komt en het lijkt me dat dat bij jou echt gaat knagen of dat jij conclusies zult gaan (moeten) trekken...

Zo'n rotsituatie! Helemaal omdat je hem altijd zo vrij liet en niet jaloers deed. En toch krijg je dan niet dat stukje waardering ervoor terug.
Ik vind het op zich niet raar dat je eerst rust wilt, maar ik denk dat échte rust niet gaat komen als dit nu niet 'opgelost' wordt (met welke uitkomst dan ook)
Peas on earth!
ik heb niet alles gelezen...

Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten met mijn vriend... heeft erg lang geduurd voor dat het doordrong dat het nogal raar was naar mij toe....

Uiteindelijk is het tot een escalatie gekomen ik heb hem gezegd en meen dat ook, dat ik niet oud ga worden met iemand die tegen mij liegt ( over haar en mate van contact) en dat ik ook geen zin heb, elke keer een onheimlig gevoel te hebben, als zij afspreken.... Dus als die vriendschap zo belangrijk is dat hij deze op dezelfde manier wil voorzetten als toen, ik eieren voor mijn geld kies

Daar is mijn virend van geschrokken en heeft een afspraak gemaakt mij te ontmoeten, deze is steeds van haar kant afgezegd... vriendschap is inmiddels bekoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven