Lang geleden... deel 4

09-11-2009 23:27 2747 berichten
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.

gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.

gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.

gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.

gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.

gun jezelf jezelf.

en gun jezelf je fouten.

gun jezelf je tekortkomingen.

gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.

gun jezelf dat je het moeilijk hebt.

en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.

niet zoals je denkt dat het hoort.

het hoort zoals jij het doet.

het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.

Geloof in jezelf!

*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
Alle reacties Link kopieren
Kaarsjes mogen altijd EV! Daar hoeft het geen kerst voor te zijn vind ik.

Moet zo werken, helaas niet vrij dus.

Echt geen zin. De sfeer is slecht op het werk en ik ben zo ontzettend moe. Veel spanning ook in mijn lijf. Bah!
Oh, doe ik ook altijd, kaarsjes, maar nu dus nog méér.

Vervelend van die sfeer op je werk. Heb je trouwens die docu gezien van de week, weet ff niet hoe die heet, van zo'n zorgboerderij waar al 20 jaar met veel succes gewerkt werd met probleemjongens? Het werd omschreven als onorthodoxe aanpak, maar het werkte wél. Nu moesten ze er misschien mee stoppen omdat die begeleiders geen papieren hadden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Die sfeer is eigenlijk aan mij te danken hoor.

Ik ben er van de week flink met de botte bijl doorheen gegaan, omdat er van alles lijkt te spelen. Kan ik hier verder niet op ingaan.

Docu heb ik nog niet gekeken, maar wil ik morgen even terugkijken.

Hoe is het met jou?
Snap ik. Goed van je zeg, de botte bijl. Zou willen dat ik dat ook durfde!

Hoe gaat het met mij. Redelijk. Blij dat al die feestdagen weer achter de rug zijn. Eindelijk beter geslapen vannacht, scheelt ook. Bezoek van gisteren werkt nog na, veel indrukken.

En jij, afgezien van het werk?
Afgezien van het werk?

Niet zo goed eigenlijk.

Erg veel spanning in mijn lijf. Onrustig.

Veel aan het malen ook.

Het gevoel geen steek verder te zijn gekomen als ik terugkijk op het afgelopen jaar.

Bang voor wat komen gaat, hoe ik nu verder moet misschien ook wel?

Heb mezelf het afgelopen jaar ook steeds weer te hoge verwachtingen opgelegd denk ik. Steeds hopend dat als dit of dat geweest is... dan gaat het wel beter.

En iedere keer weer die teleurstelling dat het niet beter gaat.

Teleurgesteld dan in mezelf, boos ook.

Maar ook een soort wanhoop, omdat ik het gewoon niet weet.
Ach Saar. Het is ook lastig, om zelf te zien wat je bereikt hebt. Ik zie het wel van jou. Je hebt stappen gezet, je bent misschien gevallen, maar toch ook weer opgestaan. En je hebt weer nieuwe stappen gezet. Om jouzelf te helpen. Om geholpen te worden. Je bent meer en meer naar buiten getreden en hebt jezelf laten zien.

Ik heb in dit afgelopen jaar meer Saar gezien dan tijdens onze ontmoeting, alweer een tijdje geleden. Andere kanten van Saar. En die zijn ook mooi en vooral écht.

Je weet het, ik hou van echt.

En wie weet wat er komen gaat? Weet ik zelf ook niet. Ik kan soms ook flink zitten malen over werk en komt dat ooit nog wel goed voor mij? Ga ik iets vinden? Maar steeds weer probeer ik me toch te realiseren dat dingen stap voor stap gaan. Dat het vallen en weer opstaan is. Dat het misschien drie stappen vooruit en twee stappen terug is. Maar dat je steeds weer verder gaat, hoe langzaam het ook is. Je hoeft niet alles te weten, alleen wat je voor dadelijk, en voor vandaag dient te weten. De rest komt vanzelf op je af en naar je toe, en zal duidelijker worden. Het werkt niet met 'knop om' en dan moet het maar klaar zijn. Jammer genoeg niet, anders was ik ook al klaar. Alláng klaar.

Ik hoop dat je een klein beetje kunt voelen wat ik probeer te schrijven.
Lieve EV, wat mooi geschreven.

Saar
Bedankt EV.

Je hebt ook gelijk, dat weet ik ook wel. Het ook voelen is alleen wat lastiger.

Ster, bedankt voor je knuffel.

Bedankt dat jullie er zijn lieverds.

Voor mij is dit plekje hier nog steeds heel waardevol.

Ik kan niet uitleggen hoe grote steun jullie voor me geweest zijn. En nog steeds zijn.
Ik vind het knap van je dat je het lef hebt hier eerlijk te zijn Saar. Dat je je niet holadijee voelt, da´s niet leuk maar het is wel hoe het nu is. Fijn voor je dat je hier een plek gevonden hebt waar dat wordt geaccepteerd. Die veiligheid en steun heb je ook nodig en dat je dat steeds meer als een normale behoefte begint te zien, lijkt me prettig voor je.
Lieve Saar.

Wat is het toch enorm klote dat dingen gewoon niet vooruit lijken te komen.

En het werk nou ook niet echt de structuur lijkt te krijgen waar je je lekker in gaat voelen (al is dat ook lastig hoe dat nou het beste gaat werken misschien?) .

Ik herken dat wel, haast dat wanhopige van het niet weten maar zo graag gewoon de kant en klare oplossing willen.

Wat wordt je daar moedeloos van .

Ik hoop dat het ons lukt binnenkort wat af te spreken, wil graag weer een bakje koffie/thee met je drinken en je gewoon weer even zien.

Liefs en knuffel.
Alleen al dat je nu ziet dat je afgelopen jaar erg hoge verwachtingen had van jezelf, laat zien dat je nu verder bent.

Geleerd hebt van.

Geef het de tijd lieve Saar.

Geef jezelf de tijd.

Een gebroken been kan je ook niet haasten. Hoe kloterig ook.

Misschien kan ikj e aan het lachen krijgen als ik vertel dat ik net vastzat in een baby-campingbedje?

Gekregen van een collega. Een heel handig ding, inklapbaar en supersimpel.

Tot je kanten uitgeklapt hebt en de bodem steeds terugspringt omhoog, en je daar met je been in gaat staan om die terug te houden, maar dan die ene zijkant niet meer goed krijgt. Enzo.

Wurman lag onder tafel in elk geval.

Maar, met gepaste trots kan ik je vertellen: na 5 keer oefenen krijgen we hem soepel met niet al teveel gevloek en geweld uitgeklapt en weer opgeruimd.

Knap he?
Goedemorgen lieverds!

Bedankt voor jullie reacties. Doet me goed om gehoord te worden. Nou ja, gelezen dan...

Appel, hoe is het met jou?
Goeiemorgen Saar!

Het gaat wel geloof ik.

En hoe is het vandaag met jou?

Ik heb jullie ook gelezen..

Ik zag die groepsknuffel-smiley en moest aan jullie denken. Vandaar ineens vanuit het niets die groepsknuffel!
Gaat ook wel.

Erg moe, maar gelukkig wel goed geslapen op het werk.

Heb je van de week op hyves gelezen Appel

Zal binnenkort reageren, herkende er wel wat dingen in.
Hoi lieverds!!

Saar hopelijk kan je een beetje uitrusten nu thuis.
Dat is goed Saar.

Lief dat jullie me lezen en reageren.

Ik lees jullie ook.. en denk aan jullie.. en leef met jullie mee.

Maar ik kom niet tot reageren. Weet soms niet wat ik moet zeggen. Of het komt te dichtbij en dan sla ik dicht.

En dat van te dichtbij komen is een van de dingen waar ik nu heel erg mee worstel.. Ik wil er graag over praten maar het lukt me niet zo.

Maar heb een begin gemaakt op hyves en ik hoop dat ik ook over de rest durf en kan gaan praten schrijven.

bedankt lieverds!
Hallo allemaal

Ik ga morgen waarschijnlijk mee naar een verzorgpaard kijken,hij is wel 1.70 dus wel groter dan de bedoeling was(had in de advertentie gezet niet tegroot paard of e-pony(=lengte van de pony die nog net geen paard heet)Hoop dat het wel lukken gaat wat betreft het hoofdstel omdoen enzovoorts..Heb op de manege al een paar x hulp van een andre nodig gehad omdat ik hem andres niet omkreeg(...)Gelukkig is er nog wel een andere vrouw met wie ik meerijden mag(ook een bijrijdster)dus als het niet lukt..

Erg spannend allemaal..
Grappig, die groepsknuffel!

Succes morgen, Sponge.

Hier de kerstspullen opgeruimd vandaag en mooie sneeuwwandeling gemaakt, zelfs twee keer, met de hond. Ook foto's gemaakt. Ja, er lag nieuwe sneeuw vanmorgen! Maar verder voel ik me echt k vandaag. Ik kan niet met mijn gevoel omgaan als het om triggers gaat. Bah.

Morgen begint 't gewone leven weer en gaat EM weer werken - en ik niet. Wel naar PMT, dat wel. Is ook hard werken.
Hier toch ook maar de kerstspullen ingeruimd. Blegh.

Niks an.

Heb verder veel gelezen en gehangen. Zie boel veel op tegen het-leven-na-de-vakantie, maar he, dat komt vast wel goed.

Wat zijn we trouwens ont-zet-tend lekker gelijk gedipt deze periode.

Soort van vrouwen die in een huis woneen en dan allemaal tegelijk gaan menstrueren.

Nou, wees gewaarschuwd, want wie hier op het topic komt zal meedoen aan de groepsdonkerte!

Sterkte bij de pmt morgen EV.

En Appel, superknap dat het gelukt is om een begin te maken!
Klote voor je EV..

Ben voor mezelf ook niet gerust op die EMDR die ik zal moeten gaan doen,wat althans de bedoeling is.Zie er ook enorm tegenop..

Weet ook niet wat het beste is en wat je ertegen doen kunt..Hetn benoemen is al heel belangrijk,en het niet wegduwen heb ik me laten vertellen.
Sponge, succes morgen!

En jij ook EV, met pmt

Hier ook kut. Nou ja, beetje roesje.

Vind dat ik nu weekend heb en na al dat werken wel een paar biertjes verdiend heb.

Hakt er alleen nogal in,..

Maar kan mij hget schelen, morgen vrij.
Lijkt me ook heel heftig Sponge. Straks lekker benoemen dat je er zo tegenop ziet, dan is er vast wel tijd om daar ook aandacht aan te besteden. T moet geen nieuw trauma worden, EMDR.

En Saar, katertje? hihi

Ze hakten er zo in, wie weet....

Mak an op je vrije dag he, vandaag. Tijd voor een lief-voor-Saartje-zijn-dag en jezelf tot op het bot verwennen met alle dingen die je fijn vindt.

toitoi allemaal.

Ik ga zo even voor vrienden op hun huis passen (lang verhaal), en daarna naar Wurmini laten kijken.

O gets nee he, t begint hier net te sneeuwen. En ik moet zo op de fiehiehiets. Boehoe... *zielig*
Doen jullie voorzichtig op de fiets, Wurm + Miniwurmpje?

*sprak zij moederlijk, gatverdamme*

Als het hier zo donker is in dit topic, moet ik misschien ook maar wegblijven. Kijk, tegelijk menstrueren is één ding, maar allemaal tegelijk de donkerte in, dat zie ik niet zitten. Ik heb veel te hard iemand nodig die mij eruit trekt, want dat lukt me soms gewoon niet meer alleen.

Hier heeft het niet meer gesneeuwd, maar wel ligt alles er nog en is het dus heel mooi terwijl de wegen wel schoon zijn. Gelukkig. Straks maar even flink zeuren tegen PMT-ster dat ik niet kan omgaan met mijn gevoel. Niet als het negatief is, maar ook niet als het positief is. Paar dagen geleden was die vriendin met nieuwe vriend toch hier? Nou, deze vriendin zegt rustig 'eeeeven knuffelen!' en zegt dan lieve dingen zoals: ik ben zooo blij met jou als vriendin, je bent zo puur en echt etc.. en die vriend tilde me op en zei: ze zouden jou op handen moeten dragen. Nou, daar kan ik dus echt niet mee omgaan.

*getver, hoor nu in gedachten stom liedje van Marco Borsato: ik kan er echt niet meer mee omgaaaan!*
Hihi, grumpie is ook wakker hoor!

Ga jij zo maar eens even flink zeuren bij de PMT. Even je ei kwijt, even alles eruit gooien.

Met dat soort lieve dingen kan ik ook absoluut niet omgaan hoor.

Dat valt bij mij onder 'contact maken' en 'heftige emoties', das twee keer een no-go. Misschien dat het bij jou ook met die dingen te maken heeft?

Wat betreft die gezamenlijke dip: he, ik ben nooit te beroerd om over me heen te laten lopen hoor. Dus als je nou boven me gaat staan ben je al een flink end omhoog geholpen richting t licht.

(waarom uit de put trekken, beter laten duwen joh)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven