Hij heeft ander na lange relatie met mij

02-01-2010 06:10 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kapot! Op 2e kerstdag, na twee leuke en gezellig dagen zegt mijn vriend dat hij onze relatie niet top vindt. Wij zijn 14 jaar bij elkaar en de laatste maanden ging het wat minder, dit kwam ook omdat hij verzwegen had dat hij ontslagen was op z'n werk. De dag voordat we weer moesten gaan werken na een vakantie kwam hij om half 10 's avonds met de mededeling dat hij geen werk meer had. Dit was voor mij een een grote vertrouwensbreuk, maar besloot wel verder te gaan.

Nadat hij op 2e kerstdag had aangegeven dat hij onze relatie niet meer top vond, hij zei dat hij niet aan mij ziet dat ik van hem hou heb ik hem verteld dat hij mijn alles is! Ben stapelgek op hem. De dagen daarna met man en macht geprobeerd om mijn liefde te laten zien (wat ik normaal ook deed), maar toen op de avond voor oudjaarsdag vertelde hij dat hij niet meer verder wilde. Op mijn vraag of hij een ander heeft zei hij glashard "ja". Mijn wereld stortte in! Hij heeft altijd gezegd dat hij dat nooooit zou doen. Hij blijkt nu een aantal weken wat met een vrouw te hebben en volgens hem de liefde van zijn leven.

Ik ben overstuur naar mijn ouders gegaan. Kan heel slecht slapen en eten. Volgens mij kan het hem niet schelen hoe ik me op dit moment voel. Hij is volgens mij veel met z'n nieuwe vlam. Het erge is dat hij me elke dag weer meer kwetst door zijn liefde openlijk op hyves te betuigen (dat 2 dagen na onze breuk). Echt respectloos naar mijn mening. Hij hoeft toch op dit moment niet openlijk zijn liefde te betuigen, dat kan hij toch prive naar haar doen?

Het voelt zo vreemd om je hele leven voor je gevoel kwijt te zijn. We hadden een mooi oud huisje gekocht 3 jaar geleden, woonde helemaal naar ons zin.

Ik kan het nog steeds niet bevatten. De dag na de breuk beldde hij en vroeg hij of we dingen moesten regelen......heb hem gezegd dat ik daar echt nog niet over na kon denken moet eerst beseffen wat er is gebeurd. Hij is overigens wel van mening dat het niet helemaal handig en netjes is dat hij er iemand op nahield..maarja, het was gebeurd.

Heb hem gezegd dat ik kan begrijpen dat een liefde over is (hoewel ik dan vind dat hij het geen kans heeft gegeven om eraan te werken), maar ik vind het respectloos om er een ander op na te houden. Rond eerst je relatie af voordat je met een ander verder gaat.

Het leven is keihard, voel me op dit moment een wandelende zombie in een onwerkelijke wereld.
Intensverdriet, misschien is het een idee om op korte termijn een afspraak te maken met het Juristenloket. Daar kan je gratis juridisch advies krijgen. Daar kan je bespreken wat er geregeld moet worden en op welke manier. Kom je niet in aanmerking voor een pro deo advocaat kunnen ze je ook doorververwijzen. Dan krijg je een beetje het plaatje rond wat je allemaal moet regelen. Neem een vriendin of familielid mee, handig voor het geval er dingen langs je heen gaan, je hoofd zal wel vol emoties zijn.

Hoe gaat het nu met je? Heb je al dingen geregeld over jullie woning?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Intens Verdriet: hoe gaat het met je? Wat voel en denk je, na het lezen van alle berichten?
Ach meid, wat een ontzettende lamlul van een vent. Veel sterkte
quote:meds schreef op 03 januari 2010 @ 13:43:

Ach meid, wat een ontzettende lamlul van een vent.

Eens. Wat verschrikkelijk respectloos!

Ik kan aan bovenstaande adviezen niets meer toevoegen, maar ik wil je heel veel sterkte wensen!

Veel sterkte, ik vind het echt heel rot voor je. Vorige jaar rond deze tijd zat ik een een bijna gelijke situatie, wij waren 'maar' 6 jaar samen.

HHij gaf ook onze relatie de schuld zeg maar, maar bleek gewoon een ander te hebben.

Tja...doe je niks aan, maar probeer alles voor jezelf goed te regelen. Succes!
quote:Aster schreef op 03 januari 2010 @ 20:10:

Veel sterkte, ik vind het echt heel rot voor je. Vorige jaar rond deze tijd zat ik een een bijna gelijke situatie, wij waren 'maar' 6 jaar samen.

HHij gaf ook onze relatie de schuld zeg maar, maar bleek gewoon een ander te hebben.

Tja...doe je niks aan, maar probeer alles voor jezelf goed te regelen. Succes!

Het allerbelangrijkste is in ieder geval om zijn gedrag niet op jezelf te betrekken. Ieder mens heeft nou eenmaal de neiging om gedragingen voor zichzelf goed te praten. Logisch ook, want hij moet de rest van zijn leven verder met zichzelf. Zijn eigen 'slechte' gedrag op jou afschuiven of op jullie relatie betrekken is een menselijk overlevingsmechanisme. Hij houdt zichzelf daarmee voor de gek. Dus trek het je alsjeblieft niet persoonlijk aan!

Tot slot, ik hoop echt dat je (wanneer je er aan toe bent) hier leest of van je af komt schrijven.
Lieve Allemaal,

wow wat een hoop hartverwarmende reacties! Ik was even een paar dagen van de wereld, sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik ga vanavond even op m'n gemak alle reacties lezen, doet me vast goed!

Het gaat nog steeds niet best met me, het is natuurlijk ook nog maar een paar daagjes geleden. Ik slaap zo'n 3 uur per nacht en eet het minimale. Ik baal er ook van dat ik telkens als een magneet naar Hyves wordt getrokken. En dan iedere dag als ik kijk zie ik wel weer iets kwetsend. Net zoals van het weekend dat er op HAAR hyves stond: "nagenieten van wederom een heerlijke avond" en dat terwijl ik kapot en stuk ga van verdriet. Zij heeft ook echt geen gevoel in haar donder zitten hoor (sorry dat ik het zo zeg).

Hij heeft al veel eerder blijkbaar afscheid van mij genomen en stond open voor een nieuwe liefde. Ik begin nu pas met het afscheid en onthechtingsproces. Op 1 februari begin ik met een nieuwe baan en het zal me toch niet gebeuren dat ik straks ten onder ga in m'n proeftijd vanwege dit geintje. Dat laat ik ook echt niet gebeuren! Ik heb dus nog een maandje om mezelf weer redelijk op de wereld te krijgen. En tuurlijk gaat het veel langer duren om het daadwerkelijk een plekje te geven.

Ik heb hier ook professionele hulp voor gezocht, om het op een gestructureerde manier aan te pakken.

Ik zit nog steeds bij m'n ouders en dat zal voorlopig zo blijven. Financieel trek ik het niet om het huis te kopen en emotioneel zal ik het ook niet kunnen. We woonde er pas 3 jaar, het is een oud huis waar we veel in hebben opgeknapt, maar wat nog niet helemaal af is. Ik ben heel bang, zeker in deze tijd dat we het echt met verlies moeten verkopen. Helemaal leuk....hij dit flikken en ik straks met een schuld

Hij heeft nog de illusie dat hij misschien het huis wil kopen. Geen idee hoe meneer dat wil gaan doen want hij is op dit moment werkeloos. Hij dacht er werkelijk over om het dan ook nog samen met HAAR te kopen. Ja hoor, ze kennen elkaar 4 weken, ze heeft het huis nog nooit gezien (ga ik maar even van uit, maar je weet nooit).

Ik laat jullie snel weer wat weten.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!
Lieverd, doe jezelf een plezier, gooi hem van je hyves af. Zo kom je alleen maar dieper in de put. Je hebt een maandje, en neem die om dingen op een rijtje te zetten hoe het moet met woonruimte end. Daar kan je het verliefde gedoe van die klojo er niet bij hebben. Dan doe je 2 stappen vooruit en 1 achteruit. Geloof me, je moet hem van je hyves gooien.

Geweldig dat je hulp hebt gezocht. Goed van je. Fijn om er met een onafhankelijk iemand over te praten.

En fijn dat je even bij je ouders terecht kan. Zet dingen voor jezelf op papier zodat het duidelijk en gestructureerd gaat worden. Gevoelens maar ook financiele dingen zodat je overzicht hebt wat je financieel kan.

Probeer ook leuke dingen te doen met je vriendinnen. Dat zal je ook goed doen. En dan niet naar plekken gaan waar je hun misschien kan tegenkomen he!!!

Goed dat je gaat zorgen dat die baan niet je neus voorbij gaat door hem. Goed streven. Je krijgt zo je leven weer snel en goed op de rit. En het verdriet gaat slijten. Tuurlijk nu nog even niet maar dat gaat komen. Je doet het goed!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ongelovelijk! Wat is het toch met al die mannen en de feestdagen. Ik leef intens met je mee en ik wens je ontzettend veel kracht toe. Heb verders niet veel tips of adviezen voor je want zit zelf flink in de problemen met mijn relatie na de feestdagen.
Wat een enorme loser, die ex van jou. Kan me echt nul komma nul in zijn gedrag verplaatsen. Een tijd terug stond er een soortgelijk topic hier van sabeltandcavia. Misschien heb je wat aan de tips die haar gegeven werden. Verder kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen en een heel dikke knuffel geven
Het topic van sabeltandcavia is weggehaald. Maar er zijn meer topics van soortgelijke strekking.

En inderdaad, stop met het kwellen van jezelf en gooi hem onmiddelijk van je Hyves af.

Ik weet dat het heel pijnlijk zou zijn, maar als hij zo 'dom' wil zijn om het huis met haar over te nemen, dan is dit voor jou echt een groot praktisch voordeel. Zit momenteel in hetzelfde schuitje, zou ook met een schuld achter blijven, en ben inmiddels zo ver dat ik ECHT hoop dat zij het samen gaan kopen. Het voelt inderdaad ontzettend oneerlijk dat hij er vandoor gaat met een ander en jou met een schuld achterlaat. Terwijl hij zijn eigen bedje alweer gespreid heeft doordat hij bij een ander in kan trekken.

Heel goed dat je hulp hebt gezocht. Keihard voor jezelf knokken nu!

Ik leef ontzettend met je mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven