Ruzie om katje

04-01-2010 10:20 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!

Graag zou ik jullie kijk op mijn 'probleem' eens willen zien..

't gaat om het volgende:

Vriendlief en ik zijn al 3 jaar samen. We hebben het leuk, wonen sinds een aantal maanden samen, zijn nog steeds verliefd en vinden elkaar onze 'liefde van ons leven'. Wat dat betreft gaat het prima.

Probleem is echter dat ik écht heel erg graag een katje als huisdier wil, terwijl mijn vriend dit absoluut niet wil. Ik zal voor de duidelijkheid even onze visies tegen elkaar uitzetten.

Ik: ben opgegroeid met katten en heb jarenlang al de wens gehad om, zodra de mogelijkheid daar was een eigen katje in huis te halen. Een schattig katje is een ontzettende aanvulling en kan je zoveel liefde en plezier geven.

Hij: is ook opgegroeid met katten en heeft tijdens zijn vorige relatie buiten zijn wil om met twee katten geleefd (ex heeft deze opgehaald terwijl hij aangegeven had dit niet te willen). Hij ziet alleen de nadelen: kapotte meubels, stank en zorg die je aan het beestje moet besteden.

Hierin staan we dus lijnrecht tegenover elkaar. Ik heb al van alles geprobeerd om hem op andere gedachten te brengen, maar hij blijft bij zijn standpunt, net als ik. We zijn beiden errug ontzettend koppig, maar hierdoor wel gelijkwaardig aan elkaar.

Gister kwam het tot een knallende ruzie, ik vond dat hij het best wel kon proberen, zo'n katje in huis. Wie zegt dat het katje dat wij halen alle meubels kapot krabt en vervelend is? Daarentegen vond hij dat ik zijn afkeer jegens katten moest begrijpen.

Ik word er moe van, dit is al een half jaar een issue. Het klinkt misschien raar, maar ik word zó verdrietig van de gedachte dat ik nooit een katje in huis zal kunnen hebben. Daarentegen besef ik ook dat ik mijn geliefde niet kwijt wil en dus misschien die wens opzij zal moeten zetten als hij het écht niet wil.

Wat vinden jullie ervan? Ik twijfel namelijk of ik nog langer hem moet proberen te overtuigen of hem in deze maar zijn gelijk moet geven, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Ik: ben opgegroeid met katten en heb jarenlang al de wens gehad om, zodra de mogelijkheid daar was een eigen katje in huis te halen. .[/quote]

Je beschrijft zelf al heel goed dat de mogelijkheid er moet zijn om een eigen kat aan te schaffen. Je hebt echter een vriend die het niet ziet zitten dus nu is niet de mogelijkheid. Over huisdieren nemen moet je het eens zijn,anders gaat het vroeg of laat wrijven.
quote:loomii schreef op 04 januari 2010 @ 10:46:

[...]

Als hij gewoon een afkeer van katten heeft, dan houdt het idd op. Een beetje kat voelt dat en schijt vervolgens alleen de spullen van je vriend onder. Zo zijn ze dan ook wel weer.Hahahahahah, klopt. Een vorige kat van mij wilde het liefst bij iemand liggen die bang voor katten was. En drammen tot ze haar zin kreeg he. Op de gang opsluiten kon ook niet want deze dame kon deuren openen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Btw, wij hebben ook een kat, maar als ze komt te overlijden (beestje is toch al 13) denk ik niet dat er een nieuwe komt. Ik vind katten leuk hoor, daar niet van, maar het bezorgt je toch extra werk.

Regelmatig een haarbal, en soms ook poep ondanks een schone bak, de gordijnen die op 'haar plekje' vol met haren zitten, ondanks krabpaal toch krabplekken aan meubels etc.

Ik begrijp je vriend wel.
quote:mylenevalerie schreef op 04 januari 2010 @ 10:39:

[...]

HELEMAAL MEE EENS.

Maar dat zegt iemand die dus niet zonder katten kan leven. Mijn katten zouden nooit voor een kerel de deur uit gaan, sterker nog, als mijn 'toekomstige potentiele vriend' niet van katten houdt dan ga ik niet eens daten met hem.

Ben zelf ook met katten opgegroeid, maar ik kan wel zonder als het moet.
quote:Fluffiej schreef op 04 januari 2010 @ 10:20:

Wat vinden jullie ervan? Ik twijfel namelijk of ik nog langer hem moet proberen te overtuigen of hem in deze maar zijn gelijk moet geven, hoe moeilijk dat ook zal zijn.

dat vind ik er van.
Compromis: geen kat in huis en je gaat zelf vrijwilligerswerk doen bij het asiel?
quote:Artemis schreef op 04 januari 2010 @ 10:52:

Compromis: geen kat in huis en je gaat zelf vrijwilligerswerk doen bij het asiel?en een hamster nemen, die zijn ook leuk in zo'n bal

quote:Fluffiej schreef op 04 januari 2010 @ 10:42:

Heb hem die argumenten ook voorgelegd; ik zorg voor de kat, plaats kattenbak op het balkon, laat het beestje niet in de woonkamer als wij weg zijn/krabpalen etc. Alles om zijn argumenten te weerleggen. Maar zijn afkeer blijft..Denk je echt dat "afkeer" met argumenten valt weg te nemen? Goh.
Ik zou oppassen dat je vriend niet het gevoel krijgt dat katten belangrijker zijn dan zijn gevoelens en wensen. 'We zijn alletwee heel koppig' daarmee stel je jullie gevoelens op een niveau. Lijkt me in dit geval niet terecht.
Ik ben pro vriend, en niet omdat ik zelf een man ben, maar omdat ik in de situatie ban beland waarbij ik een poes "kado heb gekregen" bij mijn vrouw.

Zij had dat dier al een jaar of vier, en inderdaad, dan is het lastig voor haar om er afstand van te doen.

Helaas zijn voor en nadelen van een poes in huis niet altijd met elkaar in evenwicht.

Geen kattenluik (bouwtechnisch zeer onhandig) betekend om de haverklap een mauwend poezebeest "Baasje ik moet drukken...!"

Ik kijk alweer uit naar warmer tijden, deuren open en een vrij in en uit hollende kat.
Vriend heeft het niet zo handig aangepakt, had gewoon moeten verzinnen dat hij allergisch is. Einde discussie.
Fluffiej, ik heb het een keer meegemaakt, ik heb katten en kreeg een relatie met iemand die (achteraf) niet zo dol was op katten.

Elke dag zeiken en ruzie over de katten. In mijn huis welliswaar maar wat kon hij vervelend zijn met een haartje hier en een haartje op zijn shirt. Gek werd ik van hem. Maar ja, we zouden wel samenwonen. Dus echt duidelijk gemaakt dat de katten de deur niet uitgingen en ik zijn gezeik niet meer trok.

Uiteindelijk heb ik de relatie om een andere reden verbroken maar ik voorzag toch dat het een eeuwig gezeik en ruzie was gebleven om de katten. Hij zag alles negatief aan ze, en ik zie het heel anders. Dus echt op 1 lijn komen zit er gewoon niet in.

Dus weet waar je aan begint, ik denk bijna niet dat hij opeens er anders over gaat denken als je er een in huis hebt.
Laat wat muizen los in je huis. Mag jij volgende week een kat ophalen

Ik sluit me aan bij de rest. Als één het echt niet wil, dan gaat het niet door. Het is ook niet een gevalletje 'onbekend maakt onbemind' want hij heeft ervaring genoeg met katten om te weten dat hij het dus echt niet leuk vindt. Je vriend zou zich wezenloos ergeren aan die kat en dat op jou afreageren. Daar gaat je leuke relatie. Ik zou dus stoppen met hem over proberen te halen en eens bespreken of er wel mogelijkheden zijn voor een ander huisdier.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat MV zegt dus.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik hou niet van katten. Ik heb samengewoond met iemand die al katten had, want ik vond niet dat ik kon vragen om ze weg te doen. Maar tjee toen het uitging was ik zó blij dat ik van die katten af was! En dat terwijl ik toch heus van dieren hou. Maar gewoon niet van katten.

Misschien kunnen jullie het over een ander dier hebben? Of wil hij geen een dier?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Starshine schreef op 04 januari 2010 @ 10:54:

[...]

en een hamster nemen, die zijn ook leuk in zo'n bal

[afbeelding]Tuurlijk neem je daar een hamster bij! Anders is het geen compromis.
Je lijkt wel een klein kind om zo door te drammen over een kat!
ik heb wel zo een bal voor je, mijn cavia's doen er niets mee.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:hanZie schreef op 04 januari 2010 @ 11:07:

Je lijkt wel een klein kind om zo door te drammen over een kat!Nou ze mag toch wel teleurgesteld zijn? Als je al je hele leven je verheugd als je op jezelf woont een kat te nemen! Ik zou ook geen leven zonder kat willen dus snap dat het best een gemis is om er nooit een te kunnen nemen.
Ik was ooit vierkant tegen katten. Ik haatte die beesten, klein jeugdtrauma. Vriendin heeft echter net zo lang heel lief doorgezeurd totdat ik overstag ging. Wat daarbij geholpen heeft is dat we een kennis hadden met twee hele lieve poezen. Nu hebben we een poes en ik ben gek op dat beest!

Leuk verhaal, maar dat betekent nog niet dat jij je vriend zo'n beest door de strot kunt duwen. Hij heeft ervaring met die beesten en hij wil het niet. En er zijn genoeg valide redenen om het niet te willen. Sinds wij onze poes hebben:

-ruikt onze gang naar kattenbak

-zit ons huis en mijn kleren onder de kattenharen

-kunnen we niet zomaar spontaan een weekendje weg

-kunnen we zeker geen week op vakantie zonder rompslomp

-is ons behang naar de maan, om niet te spreken van de bank en de elektriciteitsdraden.

Nogmaals, ik ben nu gek op dat beest, maar ik ben nooit gedwongen een compromis te sluiten. Uiteindelijk kwam het vanuit mezelf: ach, als zij zo graag een kat wil...
quote:Starshine schreef op 04 januari 2010 @ 10:44:

[...]

Ik hoop dat jullie eensgezinder over kinderen zijn (tzt), want dan kom je er echt niet met 'geen kinderen in de huiskamer, speelgoed op het balkon en ik doe alle zorg' Hihi...
Als je vriend echt geen kat wil, dan neem je geen kat. Jammer dan. Er zijn wel ergere dingen....
quote:mylenevalerie schreef op 04 januari 2010 @ 11:11:

[...]

Nou ze mag toch wel teleurgesteld zijn? Als je al je hele leven je verheugd als je op jezelf woont een kat te nemen! Ik zou ook geen leven zonder kat willen dus snap dat het best een gemis is om er nooit een te kunnen nemen.Tuurlijk mag ze teleurgesteld zijn maar om nou een halfjaar over een kat door te drammen vind ik vd zotte. Geen enkel respect voor haar vriend die geen kat wil.
quote:JohnnyCake schreef op 04 januari 2010 @ 11:11:

-ruikt onze gang naar kattenba

-zit ons huis en mijn kleren onder de kattenharen

-kunnen we niet zomaar spontaan een weekendje weg

-kunnen we zeker geen week op vakantie zonder rompslomp

-is ons behang naar de maan, om niet te spreken van de bank en de elektriciteitsdraden.

Nogmaals, ik ben nu gek op dat beest, maar ik ben nooit gedwongen een compromis te sluiten. Uiteindelijk kwam het vanuit mezelf: ach, als zij zo graag een kat wil...Brrr.. dat zijn dus precies de redenen waarom ik geen kat zou willen! Maar ik ben dan ook allergisch en dat is een mooi excuus!
Mijn man wilde ook nooit een kat. Totdat er opeens een muis door de kamer trippelde. Binnen een week hadden wij een kat (en een jaar later nog een, op zijn verzoek )

Misschien een muis in huis loslaten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven