Ruzie om katje

04-01-2010 10:20 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!

Graag zou ik jullie kijk op mijn 'probleem' eens willen zien..

't gaat om het volgende:

Vriendlief en ik zijn al 3 jaar samen. We hebben het leuk, wonen sinds een aantal maanden samen, zijn nog steeds verliefd en vinden elkaar onze 'liefde van ons leven'. Wat dat betreft gaat het prima.

Probleem is echter dat ik écht heel erg graag een katje als huisdier wil, terwijl mijn vriend dit absoluut niet wil. Ik zal voor de duidelijkheid even onze visies tegen elkaar uitzetten.

Ik: ben opgegroeid met katten en heb jarenlang al de wens gehad om, zodra de mogelijkheid daar was een eigen katje in huis te halen. Een schattig katje is een ontzettende aanvulling en kan je zoveel liefde en plezier geven.

Hij: is ook opgegroeid met katten en heeft tijdens zijn vorige relatie buiten zijn wil om met twee katten geleefd (ex heeft deze opgehaald terwijl hij aangegeven had dit niet te willen). Hij ziet alleen de nadelen: kapotte meubels, stank en zorg die je aan het beestje moet besteden.

Hierin staan we dus lijnrecht tegenover elkaar. Ik heb al van alles geprobeerd om hem op andere gedachten te brengen, maar hij blijft bij zijn standpunt, net als ik. We zijn beiden errug ontzettend koppig, maar hierdoor wel gelijkwaardig aan elkaar.

Gister kwam het tot een knallende ruzie, ik vond dat hij het best wel kon proberen, zo'n katje in huis. Wie zegt dat het katje dat wij halen alle meubels kapot krabt en vervelend is? Daarentegen vond hij dat ik zijn afkeer jegens katten moest begrijpen.

Ik word er moe van, dit is al een half jaar een issue. Het klinkt misschien raar, maar ik word zó verdrietig van de gedachte dat ik nooit een katje in huis zal kunnen hebben. Daarentegen besef ik ook dat ik mijn geliefde niet kwijt wil en dus misschien die wens opzij zal moeten zetten als hij het écht niet wil.

Wat vinden jullie ervan? Ik twijfel namelijk of ik nog langer hem moet proberen te overtuigen of hem in deze maar zijn gelijk moet geven, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 januari 2010 @ 20:33:

Wat nou als je al een kat hebt en die kat wil geen man in huis?Cat's rules he!!! Exit vriendje. Daar zijn ze wel sterk in om iemand die niet van katten houdt helemaal over de zeik te krijgen. Heel subtiel hoor met een schattig koppie van "ik doe niets hoor". Maar ondertussen zorgen ze ervoor dat je aankomende ex al met 1 been buiten staat. En weet je dat ze nog altijd gelijk blijken te hebben, ze hadden al veel eerder door dat die gast niet deugde.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Sorry Fluffie!
quote:Troeta schreef op 04 januari 2010 @ 16:57:

Ik ben al eens vertrokken bij een man die allergisch is voor katten en nog erger, hij hield zowiezo niet van dieren.

Ik kon het me niet voorstellen een leven zonder een gezellig katje, of andere dieren. Een leven zonder hem dus wel:D

Nu ben ik natuurlijk een kattenmens dus sta ik meer aan de kant van TO daarom, maar 1 kat kan je toch wel verdragen voor de vrouw van wie je houd? Voor iemand die haar kat belangrijker vindt dan haar partner? Weet je huidige partner dat je je kat belangrijker vindt?
quote:Troeta schreef op 04 januari 2010 @ 16:57:

Ik ben al eens vertrokken bij een man die allergisch is voor katten en nog erger, hij hield zowiezo niet van dieren.

Ik kon het me niet voorstellen een leven zonder een gezellig katje, of andere dieren. Een leven zonder hem dus wel:D

Nu ben ik natuurlijk een kattenmens dus sta ik meer aan de kant van TO daarom, maar 1 kat kan je toch wel verdragen voor de vrouw van wie je houd? Dat je bij 1 ook echt de grens trekt kan ik me dan wel weer heel goed voorstellen, maar ik ken genoeg mensen die 5 tot 10 huisdieren hebben.Wuilesman heeft zo'n vijf tot tien kinderen en daar kan ik mee leven. De import van een enkele kat zou daarentegen voldoende zijn om m'n spullen te pakken.

Sorry Wuiles, maar die opmerking van jou, vond ik echt heel leuk!
itsman houdt een heleboel van me (hoewel ik geen kadootje heb gehad gisteren ) maar ook als hij iets niet wil gebeurd het niet. Ook al wil ik het heel graag.

En een kat verdragen, er zijn ook echt mensen wie dat niet kunnen. Ik heb een vriendinnetje die er echt heel bang voor is. Toen mijn katten nog in een bench zaten heeft ze een beetje angst overwonnen door er mee te spelen maar als ze nu komt zitten de katten gewoon op de slaapkamer en badkamer. Ik heb huisdieren en daar hoeft niemand anders "last" van te hebben
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Mijn katten zijn de allerliefste van de wereld (ja sorry mensen die twee wonen bij mij) en gelukkig vindt mijn vriend ze ook leuk. Maar om nou te zeggen dat het makkelijke huisdieren zijn die je eigenlijk niet opmerkt in huis...

Ze liggen overal en ze haren als een gek uit. Ik blijf stofzuigen en loop altijd met zo'n speciale borstel de bank en de stoelen na voordat er visite komt, maar een volkomen zwarte outfit is hier snel pluizig.

De kattenbak stinkt. En ze gaan er altijd op zitten als je 'm net verschoond hebt. Of als je net het eten op tafel zet.

Ze maken geluid - kat één mauwt 's ochtends om zes uur als ze eten wil, naar buiten wil of wil drinken uit de kraan (bakje drinkt niet prettig volgens madame), kat twee mauwt 's nachts op willekeurige tijden om te laten weten hoe lief we zijn (denk ik).

Ze maken dingen stuk. Onze (nieuwe) bank zag er volgens de katten beter uit met wat franje aan de zijkant en het nieuwe vloerkleed heeft ongeveer vijf minuten in de kamer gelegen, zag er schitterend uit totdat de dames er met hun nageltjes een weggetje in hadden geklauwd. Weer opgerold en in de gangkast gezet, helaas.

En iedereen die zegt dat zij (of hij) katten kan opvoeden is van harte welkom om dat hier te proberen.

Ik kan je vriend dus goed begrijpen: als hij geen kat wil, neem dan geen kat, want dat wordt een drama. Zie bovenstaande. Een konijn? Een cavia? Een goudvis?
quote:Fluffiej schreef op 05 januari 2010 @ 10:02:

Heeey iedereen!

de optie van een konijn vind ik wel een leuke optie, zal het er eens met mn vriend over hebben..Ik weet niet of het al genoemd is, maar als jullie besluiten om voor een konijn te kiezen neem er dan alsjeblieft twee! Een konijn alleen is echt heel erg eenzaam, dat mag je zo'n beestje niet aandoen. Kijk bijvoorbeeld eens bij een konijnenopvang, daar zitten heel veel leuke konijnen, vaak al als stelletje waarvan het rammetje al gecastreerd is (http://www.konijnenbelang ... /opvangadressen/index.htm). En verdiep je goed in hoe je ze het beste kunt verzorgen, dan kun je heel veel plezier aan konijnen beleven! :-)
Bij jonge katten is gesloopte meubels wel een serieus risico.

Bij een volwassen kat, in bezit van een fatsoenlijk grote krabpaal (al dan niet op de 'kattenkamer' om de hippe inrichting van jouw lief niet om zeep te helpen) kun je selecteren op 'krablustigheid'. Mijn 2 katers rellen de hele boel bij elkaar en slopen ieder stuk textiel dat aan de meubels vastzit. Tot diep diep diep verdriet (woede, frustratie en irritatie) van mijn lief. Mijn vorige kat daarentegen was een meer peaceful exemplaar. Dit zette op volwassen leeftijd slechts bij hooooooooooooge uitzondering zijn nageltjes in de bank.

Bij een asiel kun je afspraken maken dat de kat terug gaat als hij de boel sloopt ('als het niet werkt') en je kunt een andere kiezen. Dit klinkt heel harteloos, maar hoe dan ook is er één lieve kater of poes gered uit een asiel, ook al gaat het misschien bij trial en error.

Ook heb ik wel eens gehoord dat katten die buiten zijn, de meubels meer met rust laten. Ik heb altijd binnenkatten gehad, dus ik weet niet zo of dat waar is..

Naja, misschien kun je er iets mee?
quote:rider schreef op 05 januari 2010 @ 10:34:

[...]

Voor iemand die haar kat belangrijker vindt dan haar partner? Weet je huidige partner dat je je kat belangrijker vindt?

Waar lees je dat in mijn post?

Maar goed, kat was er al, vriend vind het gelukkig ook niet erg, maar mijn kat wegdoen had ik zeker niet gedaan!!

Een niet-dierenliefhebber zou ook gewoon niet bij mij passen, vind dat toch wel een hele belangrijk eigenschap van mijn vriend. Eigenlijk ook van andere mensen.

De argumenten van rommel en stinken vind ik ook niet opgaan, dat gebeurt ook als je kinderen hebt, of vrienden op bezoek hebt. Je kan toch gewoon opruimen.

TO, gewoon bij elk katje heel verliefd gaan kijken en bij anderen lekekr met katten gaan knuffelen, wie weet verrast hij je nog een keer.
quote:Troeta schreef op 06 januari 2010 @ 06:49:

[...]

Een niet-dierenliefhebber zou ook gewoon niet bij mij passen, vind dat toch wel een hele belangrijk eigenschap van mijn vriend. Eigenlijk ook van andere mensen.

Iemand kan best 'n dierenliefhebber zijn, maar toch geen huisdier binnenshuis willen hebben.

Zelf vind ik de meeste dieren wel leuk, maar met katten heb ik helemaal niets. Vind het dan ook best apart dat er zoveel mensen gek zijn op katten.
Ik ben helemaal dierenfreak! een ex van mij had een hekel aan mn katten. Ik zou ze nooit weg hebben gedaan voor hem!!!

Maar als ik de man van mijn leven zou treffen en op dat moment geen dieren zou hebben ( haha, wat onmogelijk is...laatste en ik vrees ook eerste), dan zou ik hierin zeker een grote compromis kunnen doen, bijv. een konijn of wat dan ook.
quote:rider schreef op 05 januari 2010 @ 10:34:

[...]

Voor iemand die haar kat belangrijker vindt dan haar partner? Weet je huidige partner dat je je kat belangrijker vindt?

Toen ik de kat in huis nam, heb ik ook de verantwoordelijkheid op me genoemen om goed voor m te zorgen. Niet om m weer weg te doen bij het minste of geringste, dus zeker niet om m weg te doen als een vriendje de kat niet zo leuk vind. Want stel dat het dan na korte tijd uitgaat, volgend vriendje wil een hond, en de daaropvolgende weer absoluut niet. Zo komen dieren in het asiel terecht. Dus vriend moet of leren leven met mij en mijn kat, of niet. Kat is inmiddels hoogbejaard, dus zo heel lang zal vriend zijn huis niet met m hoeven delen. (Al is ie sinds mijn laatste verhuizing wel een meubelkrabber geworden, wat ie de eerste 10 jaar van zijn leven nooit was, dus zelfs al haal je een niet-krabber in huis, blijkbaar kan een kattenkarakter veranderen).

De enige reden om mijn kat weg te doen zou zijn als mijn kind allergisch zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven