Ruzie om katje

04-01-2010 10:20 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!

Graag zou ik jullie kijk op mijn 'probleem' eens willen zien..

't gaat om het volgende:

Vriendlief en ik zijn al 3 jaar samen. We hebben het leuk, wonen sinds een aantal maanden samen, zijn nog steeds verliefd en vinden elkaar onze 'liefde van ons leven'. Wat dat betreft gaat het prima.

Probleem is echter dat ik écht heel erg graag een katje als huisdier wil, terwijl mijn vriend dit absoluut niet wil. Ik zal voor de duidelijkheid even onze visies tegen elkaar uitzetten.

Ik: ben opgegroeid met katten en heb jarenlang al de wens gehad om, zodra de mogelijkheid daar was een eigen katje in huis te halen. Een schattig katje is een ontzettende aanvulling en kan je zoveel liefde en plezier geven.

Hij: is ook opgegroeid met katten en heeft tijdens zijn vorige relatie buiten zijn wil om met twee katten geleefd (ex heeft deze opgehaald terwijl hij aangegeven had dit niet te willen). Hij ziet alleen de nadelen: kapotte meubels, stank en zorg die je aan het beestje moet besteden.

Hierin staan we dus lijnrecht tegenover elkaar. Ik heb al van alles geprobeerd om hem op andere gedachten te brengen, maar hij blijft bij zijn standpunt, net als ik. We zijn beiden errug ontzettend koppig, maar hierdoor wel gelijkwaardig aan elkaar.

Gister kwam het tot een knallende ruzie, ik vond dat hij het best wel kon proberen, zo'n katje in huis. Wie zegt dat het katje dat wij halen alle meubels kapot krabt en vervelend is? Daarentegen vond hij dat ik zijn afkeer jegens katten moest begrijpen.

Ik word er moe van, dit is al een half jaar een issue. Het klinkt misschien raar, maar ik word zó verdrietig van de gedachte dat ik nooit een katje in huis zal kunnen hebben. Daarentegen besef ik ook dat ik mijn geliefde niet kwijt wil en dus misschien die wens opzij zal moeten zetten als hij het écht niet wil.

Wat vinden jullie ervan? Ik twijfel namelijk of ik nog langer hem moet proberen te overtuigen of hem in deze maar zijn gelijk moet geven, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Fluffiej ik weet precies hoe je je voelt, alleen wil mijn vriend geen kat omdat hij allergisch is. Een hele goede reden om geen kat te nemen, natuurlijk.

Toch vind ik het erg jammer, heb net als jij altijd een grote liefde voor katten gehad en heb altijd de pech gehad om met mensen te leven die allergisch zijn (zusses, huisgenoten en nu dus vriend). Ik zou zo graag een lief poezenbeest thuis willen hebben, maar het kan niet en ik moet het gewoon accepteren.

Nu hebben wij twee schattige konijntjes, waar mijn vriend gelukkig niet allergisch voor is. Hij vindt ze soms vervelend (als hij per ongeluk een snoer ergens los heeft laten hangen en er is weer een dure kabel doorgeknaagd bijvoorbeeld), maar over het algemeen is hij helemaal verliefd op die beestjes. Het zijn geen katten, maar ze komen ook gezellig op de bank liggen.

Gaat het echt om katten, per se of zou je ook een ander huisdier willen? Iemand had het over cavia's..dat zijn ook erg leuke beestjes.Hoe staat hij daar tegenover?
quote:mango82 schreef op 04 januari 2010 @ 11:29:

Mijn man wilde ook nooit een kat. Totdat er opeens een muis door de kamer trippelde. Binnen een week hadden wij een kat (en een jaar later nog een, op zijn verzoek )

Misschien een muis in huis loslaten? Een muizenval of muizenkorrels werken daar anders minstens zo effectief tegen (een volgevreten huiskat vangt vaak niet eens muizen) Zou voor mij zeker geen argument zijn om zo'n haarbal in huis te halen.
quote:hanZie schreef op 04 januari 2010 @ 11:22:

[...]

Tuurlijk mag ze teleurgesteld zijn maar om nou een halfjaar over een kat door te drammen vind ik vd zotte. Geen enkel respect voor haar vriend die geen kat wil.

Mijn vriendin heeft meer dan een jaar doorgezeurd. Op het laatst zat ze even vaak op kattenfora als ik op de Viva. Dat was voor mij de doorslag: als ze zoooooo graag zo'n beestje wil...

We hebben er nooit ruzie om gemaakt, dat is denk ik een cruciaal verschil.
Waar gaat dit over????

Je vind een kat belangrijker dan je vriend, nou als ik hem was had ik je al opgedonderd. Dat je er over na durft te denken, zegd!
Anders neem je een iets oudere kat uit het asiel of via marktplaats weet je iig of het een krabber is of een beestje wat spullen met rust laat, als ie goed is opgevoed maakt ie niks stuk, althans die van mij niet.
quote:elninjoo schreef op 04 januari 2010 @ 11:31:

[...]

Een muizenval of muizenkorrels werken daar anders minstens zo effectief tegen (een volgevreten huiskat vangt vaak niet eens muizen) Zou voor mij zeker geen argument zijn om zo'n haarbal in huis te halen.Dat weet jij, dat weet ik, maar mijn man niet! En nu is hij dolblij met die beesten. Geen gezeur over wie de kattenbak moet verschonen. Ze maken gelukkig geen dingen stuk, klimmen niet op het aanrecht of de tafel (lang leve de plantenspuit) en kotsen bijna nooit binnen.
quote:Brown_Eyes schreef op 04 januari 2010 @ 11:33:

Waar gaat dit over????

Je vind een kat belangrijker dan je vriend, nou als ik hem was had ik je al opgedonderd. Dat je er over na durft te denken, zegd!Waar haalt ze het lef vandaan he dat ze wel durft na te denken zeg tjonge jonge
quote:JohnnyCake schreef op 04 januari 2010 @ 11:33:

[...]

Mijn vriendin heeft meer dan een jaar doorgezeurd. Op het laatst zat ze even vaak op kattenfora als ik op de Viva. Dat was voor mij de doorslag: als ze zoooooo graag zo'n beestje wil...

Whaha
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje flauw van je vriend. Ok, hij heeft geen goede ervaringen gehad met katten. Maar deze kat hoeft toch niet alle meubels te vernielen? Bovendien vind ik dat je elkaar wel wat dingen moet gunnen in een relatie. Het is geven en nemen. Als jij dit nou zo graag wil is het dan zo erg? Vindt hij een kat echt zo vreselijk?

Als hij het echt niet wil dan zal je het maar moeten accepteren maar misschien is er wel een compromis te vinden.
quote:Bloemetje22 schreef op 04 januari 2010 @ 11:54:

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje flauw van je vriend. Ok, hij heeft geen goede ervaringen gehad met katten. Maar deze kat hoeft toch niet alle meubels te vernielen? En je neemt er een, het zijn er geen 6 ofzo.

Bovendien vind ik dat je elkaar wel wat dingen moet gunnen in een relatie. Het is geven en nemen. Als jij dit nou zo graag wil, is het dan zo erg?

Nu kiest hij ervoor om jou dit niet te gunnen. Ok, maar dit zou ik dan andersom ook eens toepassen.Oe, je klinkt als een akelig iemand om een relatie mee te hebben. Die heb je zeker ook niet?
pfff wat een bullshit. Laten we er een machtsspelletje van maken: als jij mij geen kat gunt, dan gun ik jou ook iets niet! Lekker puh!

De enige die je daar mee hebt ben jezelf hoor.
quote:Bloemetje22 schreef op 04 januari 2010 @ 11:54:

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje flauw van je vriend. Ok, hij heeft geen goede ervaringen gehad met katten. Maar deze kat hoeft toch niet alle meubels te vernielen? Bovendien vind ik dat je elkaar wel wat dingen moet gunnen in een relatie. Het is geven en nemen. Als jij dit nou zo graag wil is het dan zo erg? Vindt hij een kat echt zo vreselijk?

Nu kiest hij ervoor om jou dit niet te gunnen. Ok, maar dit zou ik dan andersom ook eens toepassen.Ow jah en op die manier iemand dwingen om toch een katje te nemen, waar de persoon die absoluut geen kat wil, zich dan weer fijn op de kat mag uitleven zeker
Nee, ik denk dat ze beter geen katje kan nemen. Aangezien haar vriend er erg op tegen is. Maar ik vind het wel een beetje flauw van hem, als hij weet dat zij zo van katten houdt om geen compromis te zoeken.

Maar goed, als hij dit echt niet wil. Dan moet zij dat ook respecteren. Maar misschien is er wel een compromis te vinden.
quote:Bloemetje22 schreef op 04 januari 2010 @ 12:00:

Nee, ik denk dat ze beter geen katje kan nemen. Aangezien haar vriend er erg op tegen is. Maar ik vind het wel een beetje flauw van hem, als hij weet dat zij zo van katten houdt om geen compromis te zoeken.Bloementje, met een kat is er haast geen goed compromis mogelijk. Je zult er onder 'lijden'. TO is dan ook meer gebaat bij slinkse onderhandelmethodes, zoals gehanteerd door mijn vriendin
Gelukkig heb ik nu al twee katten die ik echt nooit zal wegdoen voor een man. Mocht ik een leuke vent tegenkomen en hij houdt niet van katten dan is dat meteen klaar en is leuke vent toch niet zo leuk.

Ik heb net weer twee katten. Volwassen katten en ze hingen meteen in de krabpaal die ik voor ze gekocht had en in de deurmat. Misschien zijn twee volwassen katten een beter idee voor je vriend? Ik heb een bank uit de kringloopwinkel en ik kan me wel voorstellen dat je met allemaal nieuwe meubels toch niet zo blij bent met die nageltjes
quote:JohnnyCake schreef op 04 januari 2010 @ 12:05:

[...]

Bloementje, met een kat is er haast geen goed compromis mogelijk. Je zult er onder 'lijden'. TO is dan ook meer gebaat bij slinkse onderhandelmethodes, zoals gehanteerd door mijn vriendin Eens met het eerste gedeelte. Tenzij je de kat in een buitenren doet zal je vriend er altijd 'last' van hebben. En zelfs in een buitenren nog....een stuk tuin wordt ingenomen, er moet toch voor voer, inentingen en dierenarts betaald worden. ALs je op vakantie gaat moet er iets geregeld worden voor de kat etc.
quote:Bloemetje22 schreef op 04 januari 2010 @ 12:00:

Nee, ik denk dat ze beter geen katje kan nemen. Aangezien haar vriend er erg op tegen is. Maar ik vind het wel een beetje flauw van hem, als hij weet dat zij zo van katten houdt om geen compromis te zoeken.

Maar goed, als hij dit echt niet wil. Dan moet zij dat ook respecteren. Maar misschien is er wel een compromis te vinden.Een halve kat? Een dwergkatje? Een opgezette kat?

Doe es een voorstel, zou ik zeggen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 04 januari 2010 @ 12:10:

[...]

Een halve kat? Een dwergkatje? Een opgezette kat?

Doe es een voorstel, zou ik zeggen.
Misschien kan ze een ander huisdier nemen, die haar vriend niet zo erg vind en die zij ook wel leuk vind.
compromiskat 1

Compromiskat 2

Compromiskat 3

quote:Maar ik vind het wel een beetje flauw van hem, als hij weet dat zij zo van katten houdt om geen compromis te zoeken.

Maar goed, als hij dit echt niet wil. Dan moet zij dat ook respecteren. Maar misschien is er wel een compromis te vinden.Een ander minder vervuilend huisdier, zoals 'n konijn/hamster/cavia dus.
Starshine

Die in fles zijn énig! Waar koop je die?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Last van een kat? Je kunt er heel goed voor zorgen dat een kat de meubels en gordijnen heel laat hoor.

Gewoon een beetje opvoeden in het begin. Kost wat tijd maar dan heb je ook wat.

Ik ben blij dat ik mijn kat al had toen ik mijn vriend ontmoette, en dat mijn vriend zo mogelijk nog gekker op dat beest is dan ikzelf.

En trouwens, konijnen vergen veel meer zorg dan een kat. Die gaat lekker zn eigen weg. Konijnen worden zwaar onderschat en hebben veel meer zorg en tijd nodig, enj e kunt ze geen seconde vrij door het huis laten lopen ivm snoeren.

Maar in jouw geval TO vrees ik dat je de mening van je vriend moet respecteren. Het is jammer maar helaas.....

Ik vind trouwens ruziemaken om een kat niet slim. Je had het beter zo kunnen aanpakken als de vriendin van Johnnycake;-)

Nu ligt er door die ruzie sowieso een beladen gebeuren op het onderwerp.
Ja doe hem een Bonsai Kitten cadeau, die krabben niet, die hebben geen kattenbak nodig en je hoeft ze niet uit te laten ideaal
Ik vind de bezwaren van je vriend heel begrijpelijk. Ik hou erg van katten maar heb hetzelfde bezwaar. Is een volwassen, oudere, rustige opgevoedde kat misschien een optie? Eentje die niet meer zijn nagels in de nieuwe bank zet, maar de hele dag in de vensterbank ligt te slapen. Eentje die wel gezelligheid geeft, maar geen rommel zoals een kitten? Eentje die geen 15 jaar meer meegaat, maar nog wel een paar jaar gezelligheid zoekt en kan bieden. Er zitten ongetwijfeld vele oudere katten in het asiel te wachten op een goed tehuis voor hun laatste jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven