Werk & Studie alle pijlers

Ik ga mijn baas vergezellen.

04-01-2010 15:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik heb een vraag. Ik heb sinds een maand een nieuwe leidinggevende (ik ben secretaresse). Nu is het zo dat hij een uitnodiging heeft ontvangen voor een nieuwjaarsreceptie van de provincie.... Hij komt verder niet uit de regio en is hier volledig onbekend. Hij vroeg mij of ik kon uitzoeken of daar iemand aanwezig was die hem kon voorstellen aan een aantal mensen. Helaas bleek dat daar geen mogelijkheden voor waren. Nu heb ik aangeboden om hem te vergezellen zodat hij in het begin even een aanspreekpunt heeft. Dat waardeerde hij erg en hij

heeft mijn aanbod aangenomen. Ik vind het best spannend omdat ik dit eigenlijk nog nooit eerder gedaan heb. Is het ook niet raar dat ik het (spontaan) aangeboden heb? Heeft iemand tips?
Wie A zegt moet ook B zeggen.

Ik zou me niet zo zorgen maken. Je initiatief is goed, nu de uitvoering van je projectje nog.
Oo jeetje, wat ongelooflijk dapper van jezelf zeg! Ik zou er niet aan moeten denken, haha. Maar is het dan ook de bedoeling dat jij 'm voorstelt aan mensen of niet? Dan moet je in ieder geval wel zorgen dat JIJ wat mensen kent. Echt goede tips heb ik eigenlijk niet maar ben zelf ook secretaresse maar redelijk mensenschuw als het om dit soort bijeenkomsten gaat. Dus ik wil je vooral veel succes wensen!
Geen tips voor je helaas! Maar ik denk dat het juist goed is wat je hebt gedaan. Zo leer je meteen je nieuwe leidinggevende beter kennen en het is ook positief voor jullie werkrelatie.
Als je niemand hebt kunnen vinden die hem kan voorstellen, vind ik het juist een heel goed idee! (maar ik zou ondertussen ook even polsen of er andere bekenden gaan).

Tips? Hoe voel je je normaal gesproken op borrels of recepties? Spreek je makkelijk mensen aan of neem je één drankje en ren je hard weg? Als jij juist wat opener bent, kun jij wellicht een beetje een ijsbreker zijn, zeker als jij wel mensen kent. En verder dus gewoon een aanspreekpunt tot hij wat bekenden heeft gespot?
Dat zeg ik....
Ik geef eerlijk toe dat ik nu ook wel denk wat heb ik gedaaaaaaan. Hahaha. Maar mijn baas is vrij ingetogen terwijl ik behoorlijk uitbundig ben. Ik ken verder wel een aantal mensen maar geen kopstukken of iets dergelijks dus ik ben al driftig aan het zoeken naar fotootjes van wethouders enzo. Het is voor hem gewoon prettiger als hij even iemand bij zich heeft als inderdaad aanspreekpunt.
Volgens mij zou ik, als jij daar minder moeite mee hebt, mensen die ik al eens eerder had gezien (afspraken van je vorige leidinggevende) gewoon aanspreken om zijn opvolger voor te stellen! Dus even kijken wie je 'kent' en op een paar van hen afstappen. En verder gewoon een leuke borrel hebben, hij moet zelf namelijk ook best in staat zijn zijn mannetje te staan, toch?
Dat zeg ik....
Kingmarja: je bent wel een top secretaresse hoor, als je dat aanbiedt. En aangezien je een spontaan typje bent komt het vast wel goed....!
Schakel de mensen die je kent in. Ik ben zelf niet zo'n receptie-babbelaar, maar als je al mensen kent dan kun je op ze afstappen met "Dit is A, de opvolger van B". En dan na een kort babbeltje kun je ze misschien vragen "kun jij ons misschien nog bij iemand anders introduceren?".

En vraag dan niet alleen naar mensen die voor jullie interessant kunnen zijn, vraag ook naar mensen voor wie jouw baas misschien iets kan betekenen. Dat is een wat makkelijker vraag en kan ook altijd nuttige contacten opleveren.
inderdaad de mensen langsgaan die je kent, meestal komt het gesprek op gang en zal je baas vanzelf door hen weer aan andere worden voorgesteld.

Knap hoor, ik zou zelf niet met mijn baas naar een borrel gaan.(maar goed dat is meer om wie/hoe mijn baas is).
Bedankt meiden voor de tips! Ik weet ook niet wie er komen dus dat is gewoon afwachten. Ik denk dat ik alles maar op me af laat komen. Ik ben normaal gesproken ook niet echt verlegen of iets dergelijks dus ik ga mezelf hierin ook wel uitredden of in redden hahaha.
Je benen scheren.. Hihi sorry.. maar je weet nooit wat er gebeurt!
quote:gizz schreef op 04 januari 2010 @ 16:25:

inderdaad de mensen langsgaan die je kent, meestal komt het gesprek op gang en zal je baas vanzelf door hen weer aan andere worden voorgesteld.

Knap hoor, ik zou zelf niet met mijn baas naar een borrel gaan.(maar goed dat is meer om wie/hoe mijn baas is).Qua persoonlijkheid is mijn baas ook niet mijn type. Wat ik wel ontzettend waardeer is hoe hij zich inzet voor de organisatie en hoe kundig hij is. Ik wil alles in het werk stellen om te zorgen dat hij zijn werk goed kan doen daarom heb ik dit ook aangeboden.
quote:siesa schreef op 04 januari 2010 @ 16:31:

Je benen scheren.. Hihi sorry.. maar je weet nooit wat er gebeurt!En niet teveel drinken!
Dat zeg ik....
quote:websje schreef op 04 januari 2010 @ 16:57:

[...]

En niet teveel drinken! Nou.. misschien heeft ze wel opslag nodig??? ;)

[...]

En niet teveel drinken!

Inderdaad een hele goeie. Ik drink niet dus dat is een verschil, Maar hier op de kerstborrel met relaties van kantoor, gaan er geregeld collega's (ook secretaresse) over de schreef met een wijntje hier en een wijntje daar en uiteindelijk behoorlijk teut hangend over de schouder van die belangrijke client of de baas.

Dus op de spa en de cola.

[...]

En niet teveel drinken! Ook een goeie tip! Maar ik ben met de auto dus drinken doe ik al niet. Ik ben misschien ontzettend heilig maar alcohol op personeelsfeestjes e.d. doe ik sowieso niet aan. Ik ben altijd bang dat het verkeerd valt en dat ik voordat ik er erg in heb sta te lallen.;-)
quote:kingmarja schreef op 04 januari 2010 @ 17:43:

[...]

Ook een goeie tip! Maar ik ben met de auto dus drinken doe ik al niet. Ik ben misschien ontzettend heilig maar alcohol op personeelsfeestjes e.d. doe ik sowieso niet aan. Ik ben altijd bang dat het verkeerd valt en dat ik voordat ik er erg in heb sta te lallen.;-)Niets heiligs aan hoor, vind dat alleen maar een hele goeie instelling.
quote:kingmarja schreef op 04 januari 2010 @ 15:43:

Hallo allemaal, ik heb een vraag. Ik heb sinds een maand een nieuwe leidinggevende (ik ben secretaresse). Nu is het zo dat hij een uitnodiging heeft ontvangen voor een nieuwjaarsreceptie van de provincie.... Hij komt verder niet uit de regio en is hier volledig onbekend. Hij vroeg mij of ik kon uitzoeken of daar iemand aanwezig was die hem kon voorstellen aan een aantal mensen. Helaas bleek dat daar geen mogelijkheden voor waren. Nu heb ik aangeboden om hem te vergezellen zodat hij in het begin even een aanspreekpunt heeft. Dat waardeerde hij erg en hij

heeft mijn aanbod aangenomen. Ik vind het best spannend omdat ik dit eigenlijk nog nooit eerder gedaan heb. Is het ook niet raar dat ik het (spontaan) aangeboden heb? Heeft iemand tips?Waaruit bleek dat dan? Ik neem aan dat je manager bepaalde belangen heeft en zelf weet met wie hij in contact wil komen. Door van tevoren, bijvoorbeeld via Linkedin, uit te zoeken via wie hij die mensen zou kunnen benaderen wordt zo'n borrel een stuk effectiever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven