Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Als die hoofdletterregel is teruggedraaid, want onzinnig gebleken, waarom blijven de mensen die jullie dat duidelijk probeerden te maken dan geband? Ze hadden blijkbaar wel gelijk...en zow... Dus.
Maak HoiPippiLangkous engel en we zijn van al het gezeur af.
HPL, moet ik de mailwisseling openbaar maken waarin dit besproken is? Ik krijg 't idee dat je denkt dat ik je een potje zit voor te liegen, zowel over die 24 uur (die al sinds jaar en dag geldt, al ver voor mijn tijd) als over bovenstaande. Jammer.
quote:fiba schreef op 04 januari 2010 @ 18:35:

Maak HoiPippiLangkous engel en we zijn van al het gezeur af.Denk je dat serieus? Alsof HPL de enige is die haar punt duidelijk probeert te maken hier

HPL, ik geef je groot gelijk hoor, maar dat wist je al
quote:Vivamod schreef op 04 januari 2010 @ 18:32:

Nu echt mijn laatste berichtje:Ben jij familie van Heintje ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
HPL... asjeblieft zeg... je trekt echt alle tijd van de Angels weg. Het enige waar nu constant op gereageerd wordt zijn jouw 'doorzeverposts'. Misschien kun je tussendoor ook even de ruimte laten aan andere forumsters die dingen vragen??
quote:Bianca40 schreef op 04 januari 2010 @ 18:38:

Misschien kun je tussendoor ook even de ruimte laten aan andere forumsters die dingen vragen??Ja, HPL ; ik wil dolgraag en met spoed weten of Naomi bloedbanden heeft met Heintje. Dussehhhh.....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 januari 2010 @ 18:38:

[...]

Ben jij familie van Heintje ?

Je moet er wel Davids bij zetten, anders denken mensen dat het om dat jongetje (met zijn maaamaaaaaaaa) gaat.

Zie wiki:

Na haar officiële afscheid in 1954, maakte Heintje Davids al snel haar comeback. Tot ver in de jaren zestig bleef ze optreden, waarbij ze regelmatig aankondigde dat dit echt de laatste keer was. In de volksmond is 'Heintje Davids' sindsdien een aanduiding voor iemand die voortdurend afscheid neemt.

En nu ga ik hier weg, hoor
quote:Vivamod schreef op 04 januari 2010 @ 18:36:

HPL, moet ik de mailwisseling openbaar maken waarin dit besproken is? Ik krijg 't idee dat je denkt dat ik je een potje zit voor te liegen, zowel over die 24 uur (die al sinds jaar en dag geldt, al ver voor mijn tijd) als over bovenstaande. Jammer.

Zou ik misschien 1 minuutje van de HPL-tijd af mogen snoepen om nog een keer onder de aandacht te brengen wat Minny hiervoor al zo mooi zei: De hoofdlettertoestand wordt teruggedraaid, wil je nog eens overwegen om toch de bans terug te draaien omdat die wel heel direct in verband staan met de hoofdletterdiscussie?

Bedankt... en dan mag nu HPL weer
quote:minny schreef op 04 januari 2010 @ 18:38:

[...]

Denk je dat serieus? Alsof HPL de enige is die haar punt duidelijk probeert te maken hier

HPL, ik geef je groot gelijk hoor, maar dat wist je al Niet de enige die haar punt duidelijk maakt, wel de enige die steeds doorzeikt.
Nee hoor Naomi, dat hoeft niet. Vind jij het niet raar dan dt ik al 4 verschillende redenen heb gehoord over dat `pijler-hoppen` van de engeltjes?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:delphicat schreef op 04 januari 2010 @ 18:40:

[...]

Je moet er wel Davids bij zetten,Welnee; Forum zit vol ouwe lijken , die snappen dat heus wel.

HPL... asjeblieft zeg... je trekt echt alle tijd van de Angels weg. Het enige waar nu constant op gereageerd wordt zijn jouw 'doorzeverposts'. Misschien kun je tussendoor ook even de ruimte laten aan andere forumsters die dingen vragen??Zorg jij ff lekker dat zelf dat je aan je trekken komt,
Ik vind het raar dat mensen het over 'professioneel' hebben, als het vrijwilligerswerk betreft. Tjongejonge, en waar gehakt wordt vallen spaanders hoor. Een ban van twee weken voor off topic gaan in een moderator topic vind ik ook overdreven, maar er wordt nu wel heel lang doorgezeurd vind ik.

HPL... asjeblieft zeg... je trekt echt alle tijd van de Angels weg. Het enige waar nu constant op gereageerd wordt zijn jouw 'doorzeverposts'. Misschien kun je tussendoor ook even de ruimte laten aan andere forumsters die dingen vragen??Jah, want het is verschrikkelijk vervelend als de Angels afgeleid zijn en niet over het forum struinen om alle stoute forummers te bestraffen en leukste topics te sluiten.

HPL, vooral doorgaan!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 januari 2010 @ 18:42:

[...]

Welnee; Forum zit vol ouwe lijken , die snappen dat heus wel.

Ik is geen oud lijk! Ik ben heus nog warm!

En nu ga ik echt!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 januari 2010 @ 18:42:

[...]

Welnee; Forum zit vol ouwe lijken , die snappen dat heus wel. En bedankt
Geen bijzonderheden
Mijn "taxi" staat voor de deur maar nog even snel: @Bianca40, ik ben voor het handhaven van de bans omdat ik graag wil dat het nu echt duidelijk is dat waarschuwingen van de angels (en nog meer waarschuwingen en nog meer) serieus genomen moeten worden. Ik blijf achter de bans staan.
quote:heejhallo schreef op 04 januari 2010 @ 18:43:

Ik vind het raar dat mensen het over 'professioneel' hebben, als het vrijwilligerswerk betreft. Tjongejonge, en waar gehakt wordt vallen spaanders hoor. Een ban van twee weken voor off topic gaan in een moderator topic vind ik ook overdreven, maar er wordt nu wel heel lang doorgezeurd vind ik.Te lange ban veroorzaakt lang doordiscussieren. Oplossing: korte ban.
quote:Bianca40 schreef op 04 januari 2010 @ 18:41:

[...]

Zou ik misschien 1 minuutje van de HPL-tijd af mogen snoepen om nog een keer onder de aandacht te brengen wat Minny hiervoor al zo mooi zei: De hoofdlettertoestand wordt teruggedraaid, wil je nog eens overwegen om toch de bans terug te draaien omdat die wel heel direct in verband staan met de hoofdletterdiscussie?

Bedankt... en dan mag nu HPL weer Tsss wil jij tijd voor zoiets onbelangrijks?
Bam, Floor en Festen worden geslachtofferd ? Tot martelaars verheffen, dan maar?

Ik ben vóór als het gaat om mailwisselingen in de openbaarheid gooien ; geef me je inlogcode maar, Namomi ; zoek ik wel wat sappigs uit.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 januari 2010 @ 18:42:

[...]

Zorg jij ff lekker dat zelf dat je aan je trekken komt,Ik doe mn best... maar ik kom er niet tussen. Volgens mij krijgt jouw gezeik jij voorrang!
quote:Bianca40 schreef op 04 januari 2010 @ 18:45:

[...]

Ik doe mn best... maar ik kom er niet tussen. Volgens mij krijgt jouw gezeik jij voorrang!Dan doe jij iets niet goed, dus leg het niet bij mij neer.
quote:Bianca40 schreef op 04 januari 2010 @ 18:41:

[...]

Bedankt... en dan mag nu HPL weer Ja toch? Finnik wel in ieder geval. De gebande forummers bleken een goed punt te hebben, dat ze monddood werden gemaakt middels een ban doet daar niks aan af. De reden voor de ban is teruggedraaid, draai de ban dan ook terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven