Wat moet ik hiermee?

28-12-2009 13:14 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tijdje een liefde, maar gaat wel vaak met ups en downs. Zijn wat achterdochtig e.d. hebben aardig wat bevestiging nodig. Vooral hij. Hij wil veel meer tijd met mij doorbrengen en ik ook wel maar ik vind mijn sociale leven (vrienden en familie) ook erg belangrijk en daarbij heb ik een drukke baan. Maar laatste tijd ging het wel beter, vind hem belangrijk en probeer zo veel mogelijk tijd voor hem vrij te maken. We zien elkaar veel. Tot gister. Ben nog steeds boos, en vraag me af wat jullie er van vinden. Kerstavond samen doorgebracht en rest apart (wilden we zo) en gister zouden we samen gezellig doorbrengen en nog naar de kroeg. Deze dag hadden we nu ook zo nodig. We zitten in de fase dat we er wel aan moeten werken. Hij belde nog zaterdag om tijd af te spreken. Ik moeite doen en vanalles in huis gehaald. Belt ie gister af, want meneer was te brak, had met wat maten teveel gedronken. Dat snap ik prima, maar hij hechtte er zo´n belang aan dat we die derde kerstdag samen zouden ´vieren´. Vond ie zooo belangrijk! Ik ging uit mijn plaat aan de telefoon. Verder ook geen excuses en niets meer gehoord. Ik twijfel nu heel erg. Het lijkt wel of hij mij steeds oplegt dat ik er niet genoeg voor ga, maar krijg bijna het idee dat het andersom is. Of overdrijf ik nu?
Natuurlijk hoef je niet perse de hele kerst samen door te brengen.

Ik vind het echter wel raar om aan de ene kant dan wel de eis te stellen dat hij fris en fruitig moet zijn en dan maar minder heftig met zijn maten moet gaan stappen, omdat ie de 3e kerstdag vbij zijn vriendinnetje moet zijn. Als ik of mijn vriend gaan stappen met vrienden ( wat we regelmatig doen, zonder elkaar op stap) dan ga ik niet van m verwachten dat ie dan maar half meedoet, of ga ik zelf maar half los, vanwege een afspraak met de ander. Hij moet zoveel lol hebben als ie wil, en als dat dan betekend dat ie de volgende dag brak is, spreken we of helemaal niet af, of zorgen we dat we een relax en bankhangdagje op het programma hebben. Als je echter de kerst een belangrijk feest vind en het belangrijk vind om tenminste een kerstdag samen te hebben, dan mag je best een echte kerstdag opeisen, en niet de zondag na kerst, waarbij meneer ook nog eens afbelt omdat ie brak is.

Waarbij ik het nog steeds raar vind dat, als je al een jaar samen bent, je perse altijd fris en fruitig bijelkaar moet zijn.

Dus als je weet dat je vent met zijn maten op stap gaat, weet je nu ook dat de volgende dag dan geen handige dag is om af te spreken als je echt iets wilt doen.
Daar ben ik weer!

Er is veel gebeurd in tussentijd. Heb hem gister gezien. Ik snap jullie punt, tuurlijk ben je brak de volgende dag als je op stap gaat. Maar hij kwam met die afspraak dat het zo belangrijk was. Maar nu komt het...hij was niet op stap geweest. Zit niet goed in zijn vel. Had veel geblowd en gedronken en daardoor brak. Hij had woorden met een vriend van hem gehad. Gister open gepraat, wat we nu willen. Hij zat maar dat ie me zo geweldig vindt, constant aan mij denkt. Was een hele fijne avond, alles was weer goed. Vanochtend werd ik wakker en was het weer mis. Dat ik zo lang uitslaap, dat ik daarom alleen maar bij hem kom. Dus ik zei van ik ga wel douchen en gaan we wat doen. Viel weer niet met hem te praten. Heel achterdochtig, wat ik allemaal uitspook als ik niet bij hem ben. Terwijl ik alles vertel wat ik doe. En ik ben te vertrouwen maar het lijkt alsof ie dat niet wil zien. Hebben daar laatste tijd meer discussies over maar kan het hem niet aan zijn verstand brengen. Ik voel me op een gegeven moment dan bijna gekwetst dat ie zo slecht over mij denkt. En als die bui over is denkt ie weer heel anders. In zulke buien heeft ie ook een heel andere blik in zijn ogen. Ik zou bijna denken dat ie gebruikt. Dus ik ben gegaan. Wist niet wat me overkwam, wat gebeurt er dan bij hem in een paar uur tijd? Nu smst en belt ie weer constant om er alsnog een leuke avond van te maken. Ik weet niet meer wat ik moet doen. De ene keer is het fijn en dan vervolgens weer een discussie of ruzie. En toch hou ik van hem. Wie heeft er raad?
Ik snap niet wat hij nou precies wil hoor.... Hij denkt de hele tijd aan jou zegt hij, maar beschuldigd je wel aldoor...

Wat zit hem nou echt dwars? Want jij zegt dat jullie goed en open hebben gepraat, maar nu klinkt het net alsof hij nog iets op zijn hart heeft, dat hij daarom zo tegen jou doet...

Het lijkt me ook niet goed als hij je niet vertrouwt, terwijl jij alles aan hem vertelt. Je doet blijkbaar zo goed je bent en je word er aldoor een beetje mee ingepeperd.

Wel goed dat je even weggegaan bent, zodat je even tot jezelf kunt komen. Anders komt er misschien alleen maar ruzie van.

Blijkbaar heeft hij ook spijt dat hij zo gedaan heeft, anders had hij je gisteren niet zo zitten smsen en bellen dat hij er toch een leuke avond van wil maken.

Denk alleen toch dat het heel verstandig is om hem eens háárfijn (lees: je mag best een beetje hard zijn) uit te leggen hoe jij je hieronder voelt en dat je het echt niet kan hebben dat hij zo achterdochtig is, terwijl je alleen maar het beste wilt.

Vraag waarom hij steeds zo doet..

En als hij dan nog steeds niet echt normaal kan praten of antwoorden zou ik elkaar even een paar dagen met rust laten, ook al zal dat heel moeilijk zijn, zeker met oud&nieuw -beginnen van een nieuw jaar-

Vind het heel vervelend voor je en hopelijk kunnen jullie binnenkort met elkaar praten.... Sterkte en denk aan je!
Kijk uit dat je zijn bezitterigheid niet verward met liefde. Wat je al zelf zei geen woorden maar daden zijn belangrijk.
Als 1e een heel gelukkig nieuwjaar!

Mijn situatie is heel vaag. Heb besloten geen oud en nieuw met hem te vieren. Echt de dingen die hij zei tegen mij, niet goed. Hij vond wel dat je dan met degene moet zijn om wie je geeft. Heb het uitgelegd waarom het mij beter leek van niet. Met oog op weer ruzie en dat ik gewoon niet meer veel aankan. Door de alcohol wel veel met elkaar zitten bellen en smsen. Hij zei van te voren nog wel dat hij het niet meer zo wil en dat het vanaf 1 jan anders zou zijn. Heb vandaag nog niets vernomen van hem, ik laat het even zo.
Yvon,

Hij maakt dus veel ruzie met jou, ruzie met een vriend, blowt, drinkt (teveel) is achterdochtig, hemelt je op en breekt je weer af.

Gaat het wel goed met hem? Want het klinkt niet zo.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nee het gaat helemaal niet goed. Hij belde gister, ik er nog naartoe, was allemaal ok alleen was ie erg stil. Ik wilde hem een kus geven maar hij zei van waarom doe je dat nu en waarom ben je hier eigenlijk als je oud en nieuw niet met mij was. We hadden het daar uitgebreid over gehad en hij ging ermee accoord en ook dat we moesten nadenken etc. Ik zei van wil je niet meer? Hij van niet op deze manier en hij werd kwaad. Ik ben vertrokken in holst van de nacht maar teksten die ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Dat ik niet te vertrouwen ben, zijn voicemailberichten op zijn telefoon wis en ga maar door. Hij is een heel ander persoon dan ik dacht en hoe ik hem ken. Ik weet niet wat er met hem aan de hand is maar dit is echt niet goed.
Nee, dit klinkt inderdaad niet echt goed. Het lijkt me heel zwaar en vermoeiend om op deze manier een relatie te moeten onderhouden. In mijn ogen geldt dat trouwens van beide kanten. Jij verwijt hem dat hij met derde kerstdag niet bij jou is, hij verwijt vervolgens jou weer dat jij niet met oud en nieuw bij hem bent. Jij ziet vrij scherp dat er nu iets niet klopt in zijn gedrag. Heb je ook inzicht in je eigen aandeel? In hoeverre wijkt jouw gedrag in jouw ogen af van dat van hem?
Het is ook vermoeiend en vooral vervelend. We houden van elkaar maar kunnen niet met elkaar. We hebben laatste tijd zoveel gesprekken hierover. Dan gaat het even goed en dan is het weer mis. Ik kan amper zeggen waar ik mee zit of hij ontploft en zegt dat is gebeurd terwijl hij mij steeds met dezelfde dingen blijft verwijten. Ik heb het idee dat het slecht met hem gaat. Amper contact ook nog met zijn vrienden en hij wil controle hebben over ons. Ik mis zijn affectie en zo blijven we maar in een cirkeltje ronddraaien. Ik merk dat ik gefrustreerd raak dat hij mij niet vertrouwt, ik vind het bijna een belediging want hij kent mij toch? Alleen hij zoekt momenteel overal iets achter. Hij wil dan ook het liefst dat ik al mijn tijd met hem doorbreng want als ik met vriendinnen of fam ben dan vindt hij dat hij dus niet belangrijk genoeg is of hij wil erin worden gedeeld. Dat laatste snap ik maar ik vind dat wij eerst uit moeten vogelen of wij samen kunnen. Maar ik denk dat het na vannacht over is. Was behoorlijk overstuur en ik ben zo moe dat ik mezelf maar moet bewijzen tegenover hem. Ik hoop dat jullie mijn verhaal beetje kunnen begrijpen hoe het hier nu staat.
Ik begrijp het wel.. vind het alleen erg lastig om erop te antwoorden! Meer omdat ik zelf ook vol in mn hoofd zit

Wil je heel veel sterkte wensen..... echt! Want kijk vaak genoeg in dit topic. Succes..!
Ik begrijp je verhaal. Maar ik hoor nog steeds vooral wat zijn aandeel is in het hele gebeuren. Vooral als je de relatie wil beeindigen is het denk ik goed om eens kritisch te kijken naar je eigen aandeel. Als er een relatie stukloopt dan zijn er twee mensen verantwoordelijk. Wil je dan een volgende relatie goed werkt, dan denk ik dat het erg belangrijk is om ook op jezelf te reflecteren.
Weet mijn aandeel ook. Ik betrek hem te weinig in mijn leven. Hij stond vannacht op mijn stoep. Hij zei uit liefde en dat ie niet zonder mij wil. Was heerlijke nacht. Veel affectie en veel gepraat. Heb ook gezegd dat ik er nu echt voor wil gaan. Hij vindt nl dat ik te weinig tijd voor hem vrijmaak. Klopt ook wel vind het ergens ook eng. Waren net uiteten en eerst stapte hij op en kwam weer terug en daarna ben ik opgestapt en zit nu dit bericht te typen. Het begon (weer) goed en daarna weer zelfde verwijten heen en weer. Zoveel onbegrip. We komen er niet uit. Kreeg weer bagger naar mijn hoofd (´moet ik je nu soms in je gezicht spugen´) en ik kan dit niet meer aan:-( Hoe kan ik hem betrekken in mijn leven zoals hij het wil (en ik wil dat ook) maar ik kan niet meer normaal met hem omgaan. Hij blijft maar denken dat ik niet echt van hem houd. Ik weet ik heb een groot sociaal leven en dat ik wel meer tijd voor hem moet vrijmaken. Ik vind dat ik dat laatste tijd zeker wel heb laten zien, maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Heb vandaag een liefdesverklaring afgelegd en wil ook zeker daad bij mijn woord toevoegen. Maar het lukt niet als iemand mij maar niet vertrouwt. Vind het verschrikkelijk dat dit gebeurt:-)
Hmmm, ik weet niet of zijn gedrag wel echt met jullie relatie te maken heeft. Gaat het verder wel goed met hem? Je schrijft dat hij flink blowt als hij zich rot voelt, ruzie met vrienden maakt, achterdochtige uitspraken doet over jou (wissen van voicemailberichten e.d.) en hij is zeer wisselend van stemming.

Heeft je vriend weleens met zijn huisarts gesproken over dit gedrag?
Zo zie ik dat dus ook. Eerder blowde hij ook nauwelijks. Heeft ie nu even niet gedaan zei hij maar vanavond bestelde hij maar sterke drank. Ik zei ook van doe ik je dan zoveel verdriet dat je je zo voelt. Niet dat ik geen ´blame´ betref maar op een gegeven moment lijkt het wel alsof de stoppen doorslaan (terwijl daarvoor heel lief gedrag). Misschien vergezocht, maar hoop dat het nu eigenlijk klaar is, of even rust, want ik kan hem niet meer geven dan dat ik nu al heb gedaan en heb laten blijken dat ik van hem hou. We wonen niet in dezelfde plaats. Hebben net in de stad waar ik woon gegeten, hoop dat ie naar zijn eigen huis gaat en mij met rust laat. Weet ook misschien iets te hard maar die teksten dat hij daar de boel kort en klein wil slaan terwijl ik hem ken als een heel zachtaardig iemand. Zie hem de laatste weken zo veranderen.

Vind het echt best ver gaan en doet mij pijn. Wat kan ik met die stemmingswisselingen?
Binnnen een relatie zou ik niet toestaan dat iemand mij dreigt me in het gezicht te spugen.

Wat geven en nemen betreft: er is totaal geen balans meer. Hij eist veel van jou, maar gooit zelf snel de handdoek in de ring (afbellen om een kater)

Ik zou eisen dat hij wat met zijn gedrag/stemmingswisselingen doet en anders zou ik stoppen met deze relatie.
Ja. Vind het echt verre van normaal dit. Terwijl er echt 4 maanden geleden niets aan de hand was. Hij zegt maar dat niets loopt en hij het anders wil, maar concreet is hij niet. Maakt ruzie met zijn vrienden, met mij. Nu krijg ik weer smsjes van hem dat hij nu weg kan gaan maar nog terug kan komen. Vind het raar.
Wat weet je over zijn achtergrond? Ken je zijn familie?
Yvon doe je zelf een plezier en laat hem gaan. Kap met die relatie.
Yvon, hij gedraagt zich heel instabiel en reageert zaken op jou af. Daarnaast krijg je volgens mij helemaal geen kans om dingen echt uit te praten en eventueel te verandern, want het volgende drama en de volgende omslag komt er al weer aan. Hij blijft je maar aantrekken en afstoten. Misschien doet hij dat onbewust, maar ook dat is een manier om controle te houden he, jij bent zo bezig om met die stemmingswisselingen om te gaan, zo bezig met wanneer het weer fout gaat dat je geen energie over houdt voor andere zaken en alleen nog maar met hem bezig bent.

Ik heb ook het gevoel dat hij met 2 maten meet: wat jij doet is allemaal niet god genoeg, maar hij mag wel een afspraak afbellen als hij er geen zin in heeft. Jij gaf zelf al aan dat als jij dat zo had gedaan de rapen gaar waren geweest.

Ik heb hele slechte ervaring met een man die vreselijk veel bevestiging nodig had, drama`s schopte om niets, met twee maten mat, dus ik zou zeggen, kap ermee. Maar jij bent mij niet en hij niet mijn ex. Je grenzen zou ik goed in de gaten houden, blijf jezelf.
terwijl ik hem ken als een heel zachtaardig iemand

Wat me opvalt is dat je een begin vergelijkt met nu. Ik vraag me oprecht af of je hem nu niet echt ziet zoals hij is...

-(´moet ik je nu soms in je gezicht spugen´)

-maar op een gegeven moment lijkt het wel alsof de stoppen doorslaan (terwijl daarvoor heel lief gedrag).

-Heel achterdochtig, wat ik allemaal uitspook als ik niet bij hem ben.

-Hij had woorden met een vriend van hem gehad

-In zulke buien heeft ie ook een heel andere blik in zijn ogen

-dat hij daar de boel kort en klein wil slaan

-Hij wil dan ook het liefst dat ik al mijn tijd met hem doorbreng want als ik met vriendinnen of fam ben dan vindt hij dat hij dus niet belangrijk genoeg is of hij wil erin worden gedeeld

In mijn ogen zeg je hier precies wat er aan de hand is:

Hij is een heel ander persoon dan ik dacht en hoe ik hem ken. Ik weet niet wat er met hem aan de hand is maar dit is echt niet goed.

Het lijkt wel of hij mij steeds oplegt dat ik er niet genoeg voor ga, maar krijg bijna het idee dat het andersom is

Ik denk dit ook.

Tevens denk ik dat er met hem meer aan de hand is dan jij weet. Wat ? Vraag het mij niet daar heb ik niet voor geleerd en trouwens het is maar een forum hier. Maar ik zou heel snel stoppen met deze man.
Ja inderdaad! Afgelopen week weer zoveel gebeurd. Ruzie, hij duwde me zelfs omver. Toen weer tig smsen om het goed te maken. Ben op! Zaterdagnacht stond ie op de stoep. Ik bleef bij vriendin slapen, had een verjaardag en ivm het weer. Toen heeft ie wel in mijn huis geslapen, buurvrouw heeft een sleutel. Gister ging het weer mis. Vannacht weer tig smsjes gehad die vernederend zijn. Alles ligt aan mij. Kreeg ik vandaag in ene weer superpositieve berichtjes, want hij is naar psych geweest en krijgt medicatie tegen zijn achterdocht e.d. Nu wil hij het goed maken want hij ziet het weer helemaal zitten. Ik dus niet. Sneu dat hij de weg kwijt is maar hij moet hier zelf uitkomen. Ben zijn betichtingen en verzinsels meer dan zat. Ik hoop dat hij rust vindt want hij blijft mij lastig vallen.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.
Kappen met deze jongen/man (hou oud zijn jullie?).

1 bezoekje aan een psych zorgt er niet gelijk voor dat je beter bent. Hij gaat echt steeds verder. Ik krijg bijna de indruk dat je bang voor hem bent. Klopt dat?

En dat duwen kan echt niet, zeker in combinatie met het in je gezicht spuwen verhaal: kijk uit met deze man!!
Ben inderdaad bang voor dit onvoorspelbare gedrag. Kan er niet meer mee omgaan. Zijn beiden midden 30.

Is veel meer aan de hand met hem dan ik wist. Eerst was het spontaniteit en enthousiasme, hij wil zo snel. Ook met onze relatie, maar toch doe ik het niet goed in zijn ogen. Ik ben ook heel anders, rustig. Ik heb vandaag gezegd dat dat allemaal niet zo kan. Eerst boze smsjes die mij heel wat doen en dan zegt hij dat ik in het verleden blijf hangen. Ben blij dat ik wat begrip krijg hier op deze site. Ook van mijn vriendinnen hoor. Iedereen verklaart me voor gek dat ik nog met hem omga, maarja gevoelens schakel je niet zomaar uit. Al overheerst nu wel de angst bij mij.
Hoi Yvon,

Ik heb meegelezen met je vrahaal, maar dit kli nkt inderdaad niet zo goed... Heb je de relatie eigenlijk inmiddels beëindigd?
Only dead fish go with the flow
Hij wilde vandaag praten, heb gezegd dat ik het niet meer aan kan. Gister hadden we het verbroken. Hoop dat het duidelijk is. Ik ga nu niets meer laten horen. Bang dat er weer een beerput wordt opengehaald. Zou het graag anders zien, heb veel voor hem over maar wordt maar heen en weer geslingerd door emoties. Merk dat ik weinig kan hebben. Op werk en bij vrienden heb ik een erg kort lontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven