Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Vergeten: ik ging vandaag de stad in en heb bij de Hema een ringband gekocht met nog fotohoezen waar je er twee in kunt doen. Gelijk 4 stuks van die hoezen gekocht, per set kunnen er 40 in maar omdat ik ze niet aan de achterkant insteek (wil de tekst kunnen lezen) dus 20.
Hihi adres aangevraagd dus, kon niet wachten, volgend kaartje gaat weer naar Duitsland! :-)
Vandaag weer een Hurray..

Een klein bedankje voor het kijkje in mijn woonplaats.

Mijn stand staat nu op:

sent: 11

recieved: 8

traveling: 4 out of 5 postcards

Nu even zien of ik meteen een nieuw adres ga aanvragen.

Eigenlijk wil ik gewoon weer zelf een kaartje ontvangen .

Al is versturen ook erg leuk..

De kaartenjacht in de stad heeft alleen niets opgeleverd .
Spannend JJ.

Welkom voor de nieuwelingen.. ( ben zooooooooo vergeetachtig, weet de naam niet meer sorry)

Vandaag een hurray gekregen vanuit croatie, stond in: thanks.

Dat was alles...

Kaartje weer aangevraagd , deze gaat naar een poolse postbode! Dus even een leuk kaartje opzoeken!
Hoera de kaarten zijn gepost in de plaatselijke tnt-depot in een supermarkt, de brievenbussen zelf zijn nog niet teruggeplaatst!

Een kaartje (vodje) uit Duitsland en een zwart/wit foto uit china. Ik heb al een aantal kaarten die zijn zo groot, dat gaat nooit in een fotomapje passen. Ik probeer morgen naar de Hema te gaan (al die sneeuw he) en eens kijken of die fotomappen wat voor me zijn!

Ik ben het ook niet Kobe. Lijkt me wel heel leuk als een van jullie me een kaart zal sturen. Ik heb nog geen kaart uit NL ontvangen.

Ha StephanieV, je hebt het toch wel 1 1/2 uur volgehouden geen adres aan te vragen
Kom ik net thuis, heb ik een kaartje uit de USA... beetje onverwacht, want ik heb er nu 2 meer ontvangen dan gestuurd...Maar toch leuk. En er stond een zinnetje in het Nederlands op

Snjokorn, mooie spreuk. Stond die op de kaart gedrukt, of zelf geschreven?

Ik heb nog geen kaart naar NL gestuurd en ook nog geen uit NL ontvangen.

Justme, heb je al een leuk kaartje gevonden, voor de postbode?

StefanieV, lastig he, wachten... dat lukt mij ook nooit...

Bij Dille en Kamille hebben ze ook leuke kaarten!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna; die spreuk was handgeschreven. Het kaartje (calendercard) kwam uit Venetie met een mooie postzegel ook.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat vreemd dat jullie nog geen kaarten uit Nederland hebben, Janna en Ligaa... Toen ik 10 kaarten ontvangen had, waren er 3 uit Nederland... dus toen heb ik de optie maar even weer uitgevinkt... hij staat sinds kort weer aan en gelijk de eerste naar 1 van jullie!
Janna, dat is leuk zeg een zinnetje in het nederlands.

Ik kon niet langer wachten toch naar twee adressen aangevraagd, Duitsland en Spanje. Volle profielen dus leuk.
Haha Steph: Jij bent ook lekker ongeduldig :D Leuk dat je volle profielen hebt, daar kun je wat mee!

Ik ben al wéken bezig al mijn kaarten in voorraad in te scannen... vanochtend de laatste 70 kaarten ingescand en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat ik kaartjes-verslaafd ben hahaha :P ik heb ehmmm... heel veel op voorraad... om precies te zijn: 291 verschillenden... van sommige kaarten (vooral de gratis idrukker-kaarten) heb ik meerdere in voorraad.....

Steph: help me onthouden dat ik met de meeting niet teveel kaarten koop!
Hahaha, JJ!

Ja, leuk he, die zin, er staat:

Groete uit ... Hoe gaat het?

En bij de airmail sticker staat luchtpost (in het NL dus ook)
Snjokorn!!! Je bent forummer van de maand!!!

Gefeliciteerd!!!
JJ, dat vergeet ik dan weer .

Snjokorn, Gefeliciteerd .
Dank jullie wel meiden.
#^*****@@@#### .

JJ, hoe kun je een kaart van Sven Kramer naar moi toesturen? Ik haat die man zeg. Snap het wel, schaatskaart en Steph houd van schaatsen maar niet van SK! (wel tof dat ik het ben).

Verder nog een kaart van een stel uit Polen, een Unescokaart nog wel die ik niet had..........
Ach Steph: kom maar even naar het goedemorgentopic voor een stukje taart. Misschien word je dan weer vrolijk...
Haha ligaa, geduld is idd niet aan mij besteed
Oops, sorry Steph! Ik dacht dat iedere schaatsfan voor elke goede Nederlandse schaatser is :P
Whahahaha echt supergrappig wat je bij de kaart hebt geschreven.. Je bent toch een schatje dat je de kaart wel ingescand heb!
Eindelijk mijn eerste kaart voor 2010 ontvangen, uit China één met een traditionele schildering erop. Niet echt mijn smaak maar ja je hebt niet alles voor het zeggen.

Vandaag ook mijn eerste twee hurray's voor het nieuwe jaar en gelijk 3 adressen aangevraagd.

Mijn kaarten gaan naar: Lithuania, Nederland (Den Haag) en Australië.

Vandaag ook weer een kaart ontvangen, uit Rusland met een mooi uitzicht van Siberie.

Mijn nieuwe kaartje van mn hurray van gisteren gaat naar Taiwan.

Nu heb ik 4 'verre' kaartjes (Taiwan, Maleisie, China en Rusland) en 1 'dichtbij' (naar Duitsland) onderweg.
Wow, een uitzicht van Siberië klinkt mooi!

Ik heb iets aparts:

2 kaarten uit Finland, van hetzelfde 10jarige meisje met dezelfde ID-code (ook precies dezelfde tekst op het kaartje trouwens hahaha).... heeft er 34 dagen over gedaan..... Als ze eerst de ene heeft verstuurd en toen pas de andere (omdat ze misschien dacht dat ze er nog geen naar me had verstuurd), dan zou de eerste toch ook al eerder bij mij zijn binnengekomen???? Er staan helaas geen data op de kaartjes...

Nou jah, in ieder geval wel leuk om 2 kaartjes te krijgen haha..

Daarnaast had ik nog 2 hele leuke RRkaarten en 2 verlate verjaardagskaarten
JJ, dat is niet bij iedereen. Ik juich wel iedere schaatster (m/v nationaal of internationaal) aan maar Sven iets/niets minder.

Dat meisje uit Finland kan toch twee accounts hebben en op elk account toevallig jouw hebben gepakt? Wel vreemd dat ze precies, ook het ID-nummer, heeft staan. Lekker origineel.

ps: er staat nu weer iets bij die kaart van SK.

Chrisy, lijkt me wel mooi die kaart. Leuke landen zeg die je nu hebt.

Noa_lynn: Jij hebt ze idd ver weg zeg. Hopelijk komen ze snel aan. Gaaf zo'n uitzicht.
Snokjorn, gefeliciteerd!

Haha Steph, grappig dat jij het was die een kaartje kreeg van JJ.

Ik werd vandaag verrast toen ik thuiskwam met een kaartje uit Texas Dat had ik totaal niet verwacht. Heel leuk dus...

Dit is JJ's kaart......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven