3000+ deel 17

03-01-2010 18:16 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren

dit is een collage in progress. Ben je hier nieuw dan komt je plaatje er vanzelf bij

dit is een overzicht in progress. Ben je hier nieuw dan komt je plaatje er vanzelf bij

3000+

het kletsgroepje waar ook serieus gepost wordt, waar we samen geinen en grienen, waar maar drie regels gelden en dat zijn:

respect voor elkaar.

persoonlijke postings niet quoten.

verdriet wordt niet vergeleken: elk leed is leed.

Have fun en we zullen zien hoe snel dit topic weer vol is...

*Minny mag onder geen beding en onder geen enkele omstandigheid geknuffeld worden*
Heb ik dat?!
Ik was gister bij GGZ instelling voor "adviesgesprek" over zoon.

Wat was het advies?

We gaan gesprekken inplannen om een plan te maken hoe we hem kunnen gaan helpen.

???!!! We hebben gofferde&^*%$## al tig gesprekken gehad zonder enig resultaat.

Kind is in mei vorig jaar aangemeld.

Er is nog niets gebeurt.

Ze weten niet wat de diagnose is. (gestelde diagnose word in twijfel getrokken) Opnieuw onderzoeken doen ze niet.

En wat denk je dat ze voorstellen?

Omdat hij volgens hen een concentratieprobleem heeft?

Medicatie!!

Mijn kind dat géén concentratiestoornis heeft, Ritalin geven? Zijn ze gek geworden??

Ik vroeg naar de bijwerkingen (die ik uiteraard ken, maar zijn vader niet) daar gaf ze geen antw op, en toen ik doorvroeg had ze als opl voor de bijwerking onrust, dosering verhogen!!

Voor bijwerking slaapproblemen zou ze een slaapmedicament voorschrijven

Ik ben niet boos hoor, neuh ik ben woest!

Hij hééft geén concentratie probleem, daarnaast is Ritalin een laatste stap, ze hebben nog helemaal niets gedaan, geeneens een plan opgesteld, en beginnen met medicatie.

Als het niet helpt dan kunnen we gaan kijken of we nog iets anders kunnen doen!

Zullen we gewoon beginnen bij het begin vroeg ik nog:

Namelijk autiplan opstellen, structuur bieden, dagprogramma schrijven, dagritmekaarten maken, op school klas, werkplek en uitleg van juf aanpassen.

Voor mijn part videohometraining whatever, maar beginnen met medicatie terwijl je niet weet wat hij heeft?

Ga hem dan testen als je testrapport niet gelooft!!
Oeps, sorrie ben beetje boos gloof ik, errug lange post!

*schaam*
Petra, ik werk niet inderdaad. Of nou ja, een beetje nu, voor de vorm, omdat ze me voor iets heel leuks gevraagd hebben. Ik zit normaal gesproken heel banaal mijn tijd te verdoen wegens chronische ziekte.

Zus, kind is naar creche vandaag. Op niet-crechedagen moet ik er wel vroeg uit ja, al is zij meestal voor negenen niet wakker tegenwoordig (lucky me!). Vandaag heb ik Qlief even op gang geholpen.
Gooi het er maar uit Petra.

Kan me voorstellen dat je daar kwaad om bent.
Sjesis, Petra, wat een verhaal zeg! Kan me goed voorstellen dat je BOOS bent ja!

En van Pilous ook hoor, ondanks dat het in andere orde van grootte is. Kan me daar ook kapot aan ergeren, dat je wel goed genoeg bent om geld aan te verdienen, maar blijkbaar niet goed genoeg om service aan te verlenen.
Ik ga eerst weg, moet nog wat boodschappen doen.
Peet, hebben die mensen daar wel geleerd??

een autist moet je geen ritalin geven als hij geen adhd heeft, dat heeft de tegenovergestelde uitwerking.

Een autist lijkt soms ongeconcentreerd.......

Ik zou ff wat artikelen op zoeken voor je als je wilt.
Hier

Staat heel erg veel nuttige info op betreft medicatie heb ik begrepen.
Ik snap Q

Thanks friez.

Ik word al 10jr van kastje naar muur gestuurd voor mijn gevoel.

Aantal mensen zagen wat ik zag, nl er is iets met dat kind, maar wat?

Zijn vader vond hem compleet normaal (tja, als je zelf autistische trekken hebt) en zei dat door mij kwam, door relatieproblemen etc.

Uiteindelijk in bovenbouw een juf die na 3wkn zei; wat is dat toch met hem.

Ik wil hem laten onderzoeken.

Halleluja, ik begon gelijk te huilen, eindelijk iemand die het ook zag.

Nu voor rugzak op school (die aanvraag loopt en loopt gelukkig door) ook doorverwezen naar Altrecht.

1e dat ze deden was diagnose in twijfel trekken, vervolgens slap in de ruimte ouwehoeren en nu dan medicatie geven, terwijl ze volmondig toegeeft dat ze niet weten wat hij heeft?

Ménn, ik trek t ff niet.

Zijn vader vond het zelfs een positief gesprek gister

Omdat we zelf mee kunnen denken over hoe verder.

(Hij voelt zich zo goed gehoord, ja omdat door mij komt zeker?!)

Of omdat hij tijd krijgt het "in elkaar te puzzelen" ik ben geen autist en heb ide tijd niet nodig, ik wil gewoon dat mijn kind hulp krijgt, en als ik het niet op goede anier doe, ik ook.

Geen zin om eerst nog tig gesrekken te hebben over hoe en wat dan nodig is.

Maar hemeltjelief dit duurt eindeloos, als je vraagt vertel nu eens hoe jullie kinderen met Asperger of pdd-nos (zoals nu bedacht is) begeleiden dan krijg je als antw therapeutische gesrekken met het kind.

Met een autist???

Ik heb nog met zijn vader te maken, maar anders zou ik kappen met onmiddelijke ingang.

En als je het niet weet, ga je toch opnieuw onderzoeken?
Dank je zus, ik ga kijken.

Dat zei ik ook tegen de psychiater, een autist ritalin geven?

Hooguit in uiterste nood eventueel een lage dosis risperdal.

Ze was geloof ik nogal pissed dat ik zei: Jij bent toch de arts?

Ga je nu ook al slaapmedicatie adviseren?
Oh, Pilous, dat is ook ongelooflijk frustrerend!

Heb ook eens aan de hand gehad, kwam goed maar duurde lang, en kostte bloed zweet en tranen.

De goeden lijden onder de kwaden bij postorderbedrijven.
Enfin, ik heb geen goede beurt gemaakt.

Toen ik ook nog eens zei: dus jullie hebben teamvergadering gehad, en dit kind besproken en nu gaan jullie adviesgesprek met ouders aan. En je hebt géén advies?

Jawel; medicatie.

Ik: En de diagnose is niet duidelijk voor jullie?

Zij: draait wat op stoel heen en weer, kijkt collega nog eens aan.

Ik: Opnieuw testen dan maar? Intelligentietest opnieuw?

Missch verveelt hij zich op school en concentreerd hij zich daarom daar slecht? Dat is niet uitgesloten.

Zij: verbazing op gezicht, kijkt nog maar eens naar collega.

Ik: Stel je voor zeg, dat ik diabeet ipv insuline een prednison tablt zou geven
allemaal!

Ik heb nog niet bijgelezen, zit zelf in een stress situatie, vandaar

voor Peet, merk dat het je weer niet makkelijk wordt gemaakt

Wat vervelend trouwens dat sommige posters niet goed een topic doorlezen en je dan gaan beschuldigen van het één of ander (dit gaat over een ander topic)

Krijg bijna het idee om mezelf maar steeds te gaan quoten

Zo, en nu moet ik achter een advocaat aan, geloof ik, bah :(
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Succes Straat!
Dank je Zus!

en nu ga ik echt *zip*
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
ff zusje aan de foon
Straatje, succes meid!

Wat een gedoe allemaal, ik ga maar eens even iets nuttigs doen.

Frustratie word enkel maar groter merk ik als ik erover schrijf en praat.

Schoonmaken en huis poetsen, dat helpt beter denk ik

Groetjes allemaal, bedankt voor luisteren!
Jeetje Petra schandalig hoe ze met jullie om gaan. En je kind is er de dupe van want die krijgt nu nog altijd niet de hulp die hij nodig heeft.

Gelukkig heeft hij een moeder die wel alles op alles zet om de hulp te krijgen. Het is alleen erg jammer en ernstig dat het schijnbaar zo moet gaan.

Strateeg,

Advocaat? Heb ik iets gemist? Ow en natuurlijk heel veel sterkte.
quote:vivafreak1 schreef op 05 januari 2010 @ 08:10:

Nachtbrakers..... hoe laat staan jullie dan ''s morgens weer op Ik stond vanmorgen om 9:30 uur op.. en lag er om 4:00 uur in.. kan toch wel?..
Ben terug van boodschappen doen, maar ga ook meteen weer weg.

Collega belde net over iets van werk. En ik zou vandaag later beginnen met werken (13.00) omdat ik vanavond moet werken tot 21.00 uur. Maar was wat personeelstekort, dus heb maar aangeboden wat eerder te beginnen. Maar het sneeuwt heir nu heel erg en ik hoop dat het zo stopt. Heb geen zin om vanavond nog een heel eind te moeten rijden met heel veel sneeuw (in lucht of op weg).

Tot vanavond allemaal! (of als het rustig is vanavond op werk iets eerder)

Nie vieb nie voor BAM...
rijd voorzichtig friez!
Hi allemaal!

Dag Friez, succes met werken!

Hoi Peet (sterkte!), Straat (succes!), Boog, IBI,Q en Zus!

Ben ik nu nog iemand vergeten?
Voor wie dan wel Appel?
Petra:..

Ik ken het probleem.. M'n zus heeft een zoon met Asperger.. Ze heeft jarenlang met school gevochten voordat ze dat eenmaal erkenden.. Die jongen werd op school alleen maar lastig gevonden.. Zat vaker op de gang dan dat ie in de klas zat, maar aandacht voor z'n probleem was er niet.. Toen uiteindelijk vastgesteld was na lang aandringen van m'n zus op een onderzoek, dat hij Asperger had, kon er ineens vanalles.. Toen kreeg ie ineens een rugzakje, PGB, en had school ineens wel tijd voor em..

Verder wilde iedereen hem meteen aan de medicatie hebben.. Concerta en nog wat andere rommel.. inderdaad ook zonder dat er specifiek naar hem gekeken werd mbt wat hij nodig had of waar de problemen zaten.. Pillen voorschrijven is het eenvoudigste om te doen, dus daar is iedereen heel vlot mee..

Daarna Autisme begeleiding aangevraagd, maar dat zijn ook instanties die allerlei 'grappige' dingen bedenken om jou je PGB afhandig te maken, niet per definitie wat er goed is voor het kind, maar vooral kijken naar hoeveel geld is er beschikbaar en wat kunnen we daar allemaal voor leuks mee doen...

Zo'n traject met school en allerlei instanties is zooooooooooo vermoeiend... Je moet continue knokken om zaken voor elkaar te krijgen.. Laat je niet ontmoedigen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven