Zeer ruwe teak-houten eettafel... niet fijn!

05-01-2010 10:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een prachtige eettafel van teak-hout. Ik vind de tafel echter veel te ruw. Zo ruw dat ie pijn doet onder je armen tijdens het eten. Ik wil hem graag opschuren of dusdanig behandelen dat het blad wat zachter wordt, zonder dat de tafel haar uitstraling verliest!

Wie heeft tips?
Heel licht opschuren en dan in de olie zetten?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik ga mee met Carrera. Mijn eikenhouten tafel is er zelfs een stuk mooier van geworden. Heb 2 keer geschuurd met zeer fijn schuurpapier en nauwelijks druk en hem na iedere schuurbeurt in de olie gezet. En uiteindelijk nog een extra laagje olie gegeven.
Bij ons heeft de tafel alleen af en toe te ruwe zijkanten ( waar je dus met kleding aan blijft haken) Dus geen idee of het werkt bij jouw tafel.

Lijkt mij ook dat je het licht kan opschuren. Ik heb mijn tafel behandeld met HG (teakwas?) voor onbehandeld hout.

word hij gladder van maar je ziet het niet , glimt ook niet.

heb het wel eerst op onzichtbare plaats geprobeerd maar werkt goed. Ook tegen vlekken e.d.

Succes !
Ik heb gehoord dat je je tafel met een schuursponsje en groene zeep kunt 'schuren', daar wordt ie gladder van (en een beetje beschermd...).

Succes.
Bedankt voor de tips. Ik ga beginnen met licht opschuren. Daarna op zoek naar een goede beschermlaag. Dat HG spul lijkt me wel wat.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven