Postcrossing 2
dinsdag 18 augustus 2009 om 00:24
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
maandag 4 januari 2010 om 19:47
maandag 4 januari 2010 om 21:33
Vandaag weer een Hurray..
Een klein bedankje voor het kijkje in mijn woonplaats.
Mijn stand staat nu op:
sent: 11
recieved: 8
traveling: 4 out of 5 postcards
Nu even zien of ik meteen een nieuw adres ga aanvragen.
Eigenlijk wil ik gewoon weer zelf een kaartje ontvangen .
Al is versturen ook erg leuk..
De kaartenjacht in de stad heeft alleen niets opgeleverd .
Een klein bedankje voor het kijkje in mijn woonplaats.
Mijn stand staat nu op:
sent: 11
recieved: 8
traveling: 4 out of 5 postcards
Nu even zien of ik meteen een nieuw adres ga aanvragen.
Eigenlijk wil ik gewoon weer zelf een kaartje ontvangen .
Al is versturen ook erg leuk..
De kaartenjacht in de stad heeft alleen niets opgeleverd .
maandag 4 januari 2010 om 21:59
maandag 4 januari 2010 om 23:30
Hoera de kaarten zijn gepost in de plaatselijke tnt-depot in een supermarkt, de brievenbussen zelf zijn nog niet teruggeplaatst!
Een kaartje (vodje) uit Duitsland en een zwart/wit foto uit china. Ik heb al een aantal kaarten die zijn zo groot, dat gaat nooit in een fotomapje passen. Ik probeer morgen naar de Hema te gaan (al die sneeuw he) en eens kijken of die fotomappen wat voor me zijn!
Ik ben het ook niet Kobe. Lijkt me wel heel leuk als een van jullie me een kaart zal sturen. Ik heb nog geen kaart uit NL ontvangen.
Ha StephanieV, je hebt het toch wel 1 1/2 uur volgehouden geen adres aan te vragen
Een kaartje (vodje) uit Duitsland en een zwart/wit foto uit china. Ik heb al een aantal kaarten die zijn zo groot, dat gaat nooit in een fotomapje passen. Ik probeer morgen naar de Hema te gaan (al die sneeuw he) en eens kijken of die fotomappen wat voor me zijn!
Ik ben het ook niet Kobe. Lijkt me wel heel leuk als een van jullie me een kaart zal sturen. Ik heb nog geen kaart uit NL ontvangen.
Ha StephanieV, je hebt het toch wel 1 1/2 uur volgehouden geen adres aan te vragen
maandag 4 januari 2010 om 23:55
Kom ik net thuis, heb ik een kaartje uit de USA... beetje onverwacht, want ik heb er nu 2 meer ontvangen dan gestuurd...Maar toch leuk. En er stond een zinnetje in het Nederlands op
Snjokorn, mooie spreuk. Stond die op de kaart gedrukt, of zelf geschreven?
Ik heb nog geen kaart naar NL gestuurd en ook nog geen uit NL ontvangen.
Justme, heb je al een leuk kaartje gevonden, voor de postbode?
StefanieV, lastig he, wachten... dat lukt mij ook nooit...
Bij Dille en Kamille hebben ze ook leuke kaarten!
Snjokorn, mooie spreuk. Stond die op de kaart gedrukt, of zelf geschreven?
Ik heb nog geen kaart naar NL gestuurd en ook nog geen uit NL ontvangen.
Justme, heb je al een leuk kaartje gevonden, voor de postbode?
StefanieV, lastig he, wachten... dat lukt mij ook nooit...
Bij Dille en Kamille hebben ze ook leuke kaarten!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
dinsdag 5 januari 2010 om 08:52
dinsdag 5 januari 2010 om 10:46
Haha Steph: Jij bent ook lekker ongeduldig
Leuk dat je volle profielen hebt, daar kun je wat mee!
Ik ben al wéken bezig al mijn kaarten in voorraad in te scannen... vanochtend de laatste 70 kaarten ingescand en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat ik kaartjes-verslaafd ben hahaha
ik heb ehmmm... heel veel op voorraad... om precies te zijn: 291 verschillenden... van sommige kaarten (vooral de gratis idrukker-kaarten) heb ik meerdere in voorraad.....
Steph: help me onthouden dat ik met de meeting niet teveel kaarten koop!
Ik ben al wéken bezig al mijn kaarten in voorraad in te scannen... vanochtend de laatste 70 kaarten ingescand en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat ik kaartjes-verslaafd ben hahaha
Steph: help me onthouden dat ik met de meeting niet teveel kaarten koop!
dinsdag 5 januari 2010 om 12:41
dinsdag 5 januari 2010 om 13:58
Eindelijk mijn eerste kaart voor 2010 ontvangen, uit China één met een traditionele schildering erop. Niet echt mijn smaak maar ja je hebt niet alles voor het zeggen.
Vandaag ook mijn eerste twee hurray's voor het nieuwe jaar en gelijk 3 adressen aangevraagd.
Mijn kaarten gaan naar: Lithuania, Nederland (Den Haag) en Australië.
Vandaag ook mijn eerste twee hurray's voor het nieuwe jaar en gelijk 3 adressen aangevraagd.
Mijn kaarten gaan naar: Lithuania, Nederland (Den Haag) en Australië.
dinsdag 5 januari 2010 om 14:36
dinsdag 5 januari 2010 om 15:33
Wow, een uitzicht van Siberië klinkt mooi!
Ik heb iets aparts:
2 kaarten uit Finland, van hetzelfde 10jarige meisje met dezelfde ID-code (ook precies dezelfde tekst op het kaartje trouwens hahaha).... heeft er 34 dagen over gedaan..... Als ze eerst de ene heeft verstuurd en toen pas de andere (omdat ze misschien dacht dat ze er nog geen naar me had verstuurd), dan zou de eerste toch ook al eerder bij mij zijn binnengekomen???? Er staan helaas geen data op de kaartjes...
Nou jah, in ieder geval wel leuk om 2 kaartjes te krijgen haha..
Daarnaast had ik nog 2 hele leuke RRkaarten en 2 verlate verjaardagskaarten
Ik heb iets aparts:
2 kaarten uit Finland, van hetzelfde 10jarige meisje met dezelfde ID-code (ook precies dezelfde tekst op het kaartje trouwens hahaha).... heeft er 34 dagen over gedaan..... Als ze eerst de ene heeft verstuurd en toen pas de andere (omdat ze misschien dacht dat ze er nog geen naar me had verstuurd), dan zou de eerste toch ook al eerder bij mij zijn binnengekomen???? Er staan helaas geen data op de kaartjes...
Nou jah, in ieder geval wel leuk om 2 kaartjes te krijgen haha..
Daarnaast had ik nog 2 hele leuke RRkaarten en 2 verlate verjaardagskaarten
dinsdag 5 januari 2010 om 17:00
JJ, dat is niet bij iedereen. Ik juich wel iedere schaatster (m/v nationaal of internationaal) aan maar Sven iets/niets minder.
Dat meisje uit Finland kan toch twee accounts hebben en op elk account toevallig jouw hebben gepakt? Wel vreemd dat ze precies, ook het ID-nummer, heeft staan. Lekker origineel.
ps: er staat nu weer iets bij die kaart van SK.
Chrisy, lijkt me wel mooi die kaart. Leuke landen zeg die je nu hebt.
Noa_lynn: Jij hebt ze idd ver weg zeg. Hopelijk komen ze snel aan. Gaaf zo'n uitzicht.
Dat meisje uit Finland kan toch twee accounts hebben en op elk account toevallig jouw hebben gepakt? Wel vreemd dat ze precies, ook het ID-nummer, heeft staan. Lekker origineel.
ps: er staat nu weer iets bij die kaart van SK.
Chrisy, lijkt me wel mooi die kaart. Leuke landen zeg die je nu hebt.
Noa_lynn: Jij hebt ze idd ver weg zeg. Hopelijk komen ze snel aan. Gaaf zo'n uitzicht.