Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 januari 2010 @ 18:05:

[...]

Gangbang!!!!

Nee, je hoeft het ook niet van iedereen aan te nemen.( tenzij je zowat het halve forum over je heen krijgt )

Dat is voor mij geen reden hoor

Maar van iemand die je hoog hebt zitten, zeg maar. Als Yasmijn het bijvoorbeeld tegen jou zegt zou je het toch wel geloven, lijkt mij?Jawel. Of ik excuses aan ga bieden dat bepaal ik wel zelf. Heb ik altijd gedaan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 18:07:

[...]

Jawel. Of ik excuses aan ga bieden dat bepaal ik wel zelf. Heb ik altijd gedaan. Natuurlijk bepaal je dat zelf. Je moet het ook wel zo voelen,lijkt mij, sorry zeggen zonder dat je het voelt dat is wel zo verdomde makkelijk. En dat heeft een ander ook meestal snel door.

Ik bedoelde net ; het zou iemand sieren als die na ging denken over zijn eigen handelen na het horen " nou, vlak jezelf niet uit " oid. En als iemand dan tot het besef komt dat hij ( vul voor elke hij zij in ) niet helemaal fris bezig was , dat er dan een klein " sorrietje " uit geperst wordt.

Dan ben je in mijn ogen ( maar wie ben ik? ) een goed forummer.

En dat was eigenlijk helemaal niet nalv wat er nu speelt. Was voor mij gewoon een algemene opmerking. Dus niemand hoeft ( mag wel natuurlijk ) zich aangevallen te voelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sjee ik heb er tegenwoordig gewoon een dagtaak aan om hier bij te lezen!

Mag ik even een vraag stellen tussendoor?

Ben ik de enige die geen prive-berichtjes meer kan sturen naar medeforummers en zo ja, bij wie en hoe kan ik dat het beste melden?
Frizzy er is een bugtopic hier op overige. Staat als het goed is vrij bovenaan in de lijst. Daar kun je dit soort dingen het beste even melden. Er staat me alleen iets van bij dat het tijdelijk uitgezet is?! Omdat er misbruik van gemaakt werd en er werd geprobeerd de snelheid van het forum te behouden. Maar pin me er niet op vast.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 januari 2010 @ 18:05:

[...]

Gangbang!!!! *Noteert: BGB naar de Onkuis-Pijlert*
quote:frizzy schreef op 05 januari 2010 @ 18:21:

Sjee ik heb er tegenwoordig gewoon een dagtaak aan om hier bij te lezen!

Mag ik even een vraag stellen tussendoor?

Ben ik de enige die geen prive-berichtjes meer kan sturen naar medeforummers en zo ja, bij wie en hoe kan ik dat het beste melden?Ik denk dat je dan naar het forumbug-topic moet, ook op deze pijler. Of op Digi? Nou ja, een van beide.
quote:Dushi74 schreef op 05 januari 2010 @ 18:24:

Frizzy er is een bugtopic hier op overige. Staat als het goed is vrij bovenaan in de lijst. Daar kun je dit soort dingen het beste even melden. Er staat me alleen iets van bij dat het tijdelijk uitgezet is?! Omdat er misbruik van gemaakt werd en er werd geprobeerd de snelheid van het forum te behouden. Maar pin me er niet op vast.

Dank Dushi!

Zie een melding van een frequente forummer dat ze niet meer komt posten en ze heeft al haar posts ook verwijderd.

Wil alleen prive-berichten, en dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig/bezorgd.

Ik ga naar het bug-topic!
Nou. Tis iig wel duidelijk waar de echte huilies zitten.
Delph en Dush, het was de goeie plek.

Meer mensen blijken met dit probleem te kampen.
quote:emaille schreef op 05 januari 2010 @ 18:34:

Nou. Tis iig wel duidelijk waar de echte huilies zitten. Huh?
quote:minny schreef op 05 januari 2010 @ 17:24:

Q wordt het sowieso niet, om de gebruikelijke reden
quote:frizzy schreef op 05 januari 2010 @ 18:36:

Delph en Dush, het was de goeie plek.

Meer mensen blijken met dit probleem te kampen.Hoop dat het snel opgelost is voor je.
Ik heb even terug gelezen (sorrie, heb een leven enzo) en was zo benieuwd naar Minny's geweldige visie voor het grote Probleem hiero maar heb niks gelezen? Joehoe, Minny, do tell!
wat betreft sorry zeggen. je kan ook je excuses aanbieden in de zin dat je een ander zijn probleem erkent, ook al ben je het er niet mee eens. Dus zeggen: ik vind het jammer dat je dit kwetsend opvat, maar zo had ik het niet bedoeld.
quote:Ligeia schreef op 05 januari 2010 @ 18:06:

[...]

Ja maar, Lieg is zo eh.. alsof ik altijd lieg.

Verder eens met de hele rest van je post...Wil er ook wel lig van maken, maar dan is het net of je altijd....tsja, eh....ligt?
Maar er is niet zo zeer gekwetst als wel ge-duck-and-covered. Und dann?...
quote:heejhallo schreef op 05 januari 2010 @ 18:56:

Dus zeggen: ik vind het jammer dat je dit kwetsend opvat, maar zo had ik het niet bedoeld.ALS je het ook écht jammer vindt, natuurlijk....
quote:iry wrote on 05 January 2010 @ 18:59:

[...]

Wil er ook wel lig van maken, maar dan is het net of je altijd....tsja, eh....ligt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 januari 2010 @ 19:00:

[...]

ALS je het ook écht jammer vindt, natuurlijk....Uiteraard. Ik vind het soms erg jammer als er iets wat ik heb gezegd verkeerd wordt opgevat.
quote:korenwolf schreef op 05 januari 2010 @ 16:55:

[...]

Helemaal niet typisch. Naomi heeft aangekondigd dat de Angels hier niet meer zouden reageren. Angel3 deed dat toch en werd daar toen door forumers nog eens op gewezen. Het lijkt me juist heel verstandig als Angels hier echt niet meer komen. En het plakken van die reacties heeft dan ook weinig nut, de Angels en Naomi weten zelf om welke reacties het gaat, want is al over gemaild.Angel 5 heeft zich ook even vertoond, maar die wist in tegenstelling tot 3 nog wel een verantwoorde woordkeus te maken. Maar met mijn reactie doelde ik ook op 5 dus.
Hoop ik ook Dush, als ik maar iets van die forummer hoor, de rest boeit me weinig.

Heb net álles bijgelezen hier van vandaag en ik ben van mening dat de forummers heul hard hun best doen om oplossingen te vinden en het gezellig te houden/maken.

Nou draai ik nog niet zo heel lang (intensief) mee, maar ik heb even een vraagje.

In hoeverre wordt het gewaardeerd als Angels persoonlijk worden?

En dan bedoel ik niet alleen zodra er negatieve gevoelens bij komen kijken, maar in het algemeen.

Wil men hier moderators die zakelijk zijn?

Mijn indruk is toch echt dat prive en (vrijwilligers)werk hier flink door elkaar aan het lopen zijn, wat mij niet leuk lijkt voor de Angels zelf.

Ik heb op mijn werk ook met lastige/moeilijke klanten te maken, dat is inherent aan het vak (net als aan het modereren).

Omdat ik weet dat het mijn werk is ga ik met bepaalde reacties van mensen heul anders om dan wanneer het prive zou gebeuren (dat noemen ze professionaliteit ofzo ), het is gewoon maar werk, denk ik dan.

Omdat ik ook maar een mens ben heb ik ook weleens een mindere dag, dat kan.

Maar belangrijk voor mijn werk is, dat ik me hier bewust van ben, en er eventueel openheid over geef: "Sorry hoor jongens, ik heb ff geen topdag vandaag".

Dat geeft iedereen wat lucht en ruimte, en er is altijd begrip (en geloof me, mijn klanten zijn niet de makkelijkste qua doelgroep).

Ik ben vandaag helemaal niet goed in kort en bondig uitleggen wat ik bedoel, maarrrrrrr wellicht is het handig als er een cursusje 'afstand en nabijheid' (beroemde woorden in mijn werkveld) wordt gegeven?

Teneinde de professionalisering te stimuleren?

Overigens ben ik het ontzettend eens met het idee van meer Angels per pijler.

Beslissingen van Angels dienen zakelijk te zijn, en door taken te delen is het makkelijker om minder persoonlijk te worden.

Bovendien kun je dan, als het ff lastig voor je wordt op professioneel te blijven, op tijd een stapje terug doen en kan je collega de boel opvangen.
quote:frizzy schreef op 05 januari 2010 @ 19:27:

Ik ben vandaag helemaal niet goed in kort en bondig uitleggen wat ik bedoel, maarrrrrrr wellicht is het handig als er een cursusje 'afstand en nabijheid' (beroemde woorden in mijn werkveld) wordt gegeven?

Teneinde de professionalisering te stimuleren?

Afstand en nabijheid zegt mij niks, maar een cursus voor de Angels lijkt me een goed idee. Krijgen ze nog eens wat voor hun inzet.

Trouwens, met al die professionals hier op het forum, denk ik dat er ook nog wel iemand te vinden is die zo'n cursus met korting (voor Viva) aan de Engels wil geven.
Nou Koor, je krijgt nog gelijk met je voorstel, ik vind het een soort van lollig
Ik ben de discussie ergens anders al begonnen maar ik ga hier maar verder ( mits diegene hem wil voeren, natuurlijk ) ; " noem maar namen van de forummers die horen bij het kleine groepje mensen die volgens jou verantwoordelijk zijn voor het aftreden van Vinyl "

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven