Luxe verzuim

05-01-2010 17:57 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle wannabee angels zijn door BGB uitgedaagd omn de pijler waar ze graag nzouden willen modereren een topic te plaatsen.

Bij dezen.

Dit las ik net in de Telegraaf

Amsterdamse scholieren spijbelen meer

AMSTERDAM - Ondanks uiteenlopende maatregelen om het verzuim terug te dringen, zijn Amsterdamse scholieren het afgelopen schooljaar juist meer gaan spijbelen. Dat bleek uit een dinsdag gepubliceerd rapport van het gemeentelijke Bureau Leerplicht Plus, dat wethouder Lodewijk Asscher van Onderwijs onlangs naar de gemeenteraad heeft gestuurd.

Het verzuim in het primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs is in het schooljaar 2008-2009 in totaal met 18,5 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. De grootste groep spijbelaars zit op het voortgezet onderwijs; afgelopen schooljaar ruim 3200. De grootste stijging vond plaats op het mbo, waar het verzuim in een jaar tijd 62 procent steeg (van 1091 naar 1767). Die stijging schrijft het bureau toe aan een betere registratie van het verzuim. De stijgingen in het primair en voortgezet onderwijs komen op conto van zogenoemd luxeverzuim, zoals een dagje eerder met vakantie.

Het bureau stelt zich als doel het schoolverzuim in het primair en voortgezet onderwijs met 10 procent per jaar te verminderen. Ondanks dat die doelstelling niet is gehaald, spreekt het bureau van een positief resultaat. „Het verzuim komt steeds beter in beeld.”

Luxe verzuim dus. Haal jij je kind weleens zomaar thuis? Waarom? Of zou je dat noit doen? Waarom niet?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik vind dit ook leuk trouwens!
Die laatste posts horen toch op het beleistopic?
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 19:23:

En situationeel modereren is dus eigenlijk gewoon natte vinger werk? Lekker consequent.

Geen natte vingerwerk, dat zie je verkeerd.

Op mijn werk geef ik leiding aan afdelingen van ruim 100 man. Ook daar kijk ik naar de regels en naar de situatie en baseer daar mijn handelen op. Dat lijkt inconsequent, je zult zien dat het dat niet is.

Het is een vorm die tussen autoritair en laissez-fair in zit en van beiden het beste 'pakt'.

Dat is wat we hier ook proberen uit te stralen en te doen. Dat het niet altijd even goed uitpakt dat zijn we ons bewust en daar werkebn we met elkaar keihard aan. We hebben jullie feedback daar hard bij nodig, dus blijf vooral kritisch!
Ik heb mijn kinderen thuis gehouden voor een dagje pretpark met opa en oma

Wat ik vreemd vind hier in ons durpke dat vrije dagen vaak worden afgewezen maar mijn buurjongen viert geen carnaval,sinterklaas of kerst en blijft op deze dagen sowieso thuis.Wat ik dus belachelijk vind.Er komt geen leerplichtambtenaar aan te pas.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2010 @ 19:28:

Die laatste posts horen toch op het beleistopic?Daar heb ik al iets over gezegd Solo
So, Angel 3x3=5 wees er al op dat het bij uitzondering wel mocht op dit topic omdat dit haar stagetopic is.
Zwieber, ik zie dat je post nog niet is aangepast. Ik heb het 2 keer gevraagd, het lijkt me duidelijk datb je hem niet wilt verwijderen.

Ik kan technisch gezien nog niks, dus ik zal een van de andere angels vragen om je een permaban te geven. Jammer hoor :(
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:28:

[...]

Geen natte vingerwerk, dat zie je verkeerd.

Op mijn werk geef ik leiding aan afdelingen van ruim 100 man. Ook daar kijk ik naar de regels en naar de situatie en baseer daar mijn handelen op. Dat lijkt inconsequent, je zult zien dat het dat niet is.

Het is een vorm die tussen autoritair en laissez-fair in zit en van beiden het beste 'pakt'.

Dat is wat we hier ook proberen uit te stralen en te doen. Dat het niet altijd even goed uitpakt dat zijn we ons bewust en daar werkebn we met elkaar keihard aan. We hebben jullie feedback daar hard bij nodig, dus blijf vooral kritisch!Tip: gewoon zeggen dat elke situatie uniek is dat je altijd kijkt naar de omstandigheden van het geval. Werkt in de juridische wereld ook heel vaal
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:29:

[...]

Daar heb ik al iets over gezegd Solo Ik vind dat iig die smiley-clausule even nader bekeken moet worden. Want heb je er nu wel al iets over gezegd, of betekent die smiley dat je er eigenlijk nog niks over gezegd hebt?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:31:

Zwieber, ik zie dat je post nog niet is aangepast. Ik heb het 2 keer gevraagd, het lijkt me duidelijk datb je hem niet wilt verwijderen.

Ik kan technisch gezien nog niks, dus ik zal een van de andere angels vragen om je een permaban te geven. Jammer hoor :(Je zou eerst gaan uitzoeken of ik op basis van het precedent van de website van Mylene niet gewoon mijn post mocht laten staan, weet je nog?
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 19:32:

[...]

Je zou eerst gaan uitzoeken of ik op basis van het precedent van de website van Mylene niet gewoon mijn post mocht laten staan, weet je nog?Nee dat heb ik niet zo gezegd. Ik ging het voor je nakijken, ik heb niet gezegd dat jouw reclame mocht blijven staan.
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 19:31:

[...]

Tip: gewoon zeggen dat elke situatie uniek is dat je altijd kijkt naar de omstandigheden van het geval. Werkt in de juridische wereld ook heel vaal

I know. Werkt als een tiet.

Jij bent wel een hele goeie HPL!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:35:

[...]

Jij bent wel een hele goeie HPL!Dat wilde ik juist schrijven, dat Zwieb wel een heel goede vervanger is, mocht jij Angel worden.
quote:Solomio schreef op 05 januari 2010 @ 19:31:

[...]

Ik vind dat iig die smiley-clausule even nader bekeken moet worden. Want heb je er nu wel al iets over gezegd, of betekent die smiley dat je er eigenlijk nog niks over gezegd hebt?De smiley clausule bestaat niet Solo. Ik begrijp je opmerking wel en ik begrijp ook waar het vandaan komt. Dat is echter een andere discussie, die ik dolgraag op een ander topic met je aan wil gaan.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:34:

[...]

Nee dat heb ik niet zo gezegd. Ik ging het voor je nakijken, ik heb niet gezegd dat jouw reclame mocht blijven staan.Dus je gaat het weghalen terwijl je helemaal niet zeker weet of het wel terecht is? Lijkt me niet de goede volgorde. Ga het eerst maar uitzoeken en dan pas actie ondernemen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:35:

[...]

I know. Werkt als een tiet.

Jij bent wel een hele goeie HPL!Ik doe mijn best
Ik vind dat jullie het beiden geweldig doen Zwieber en HPL en leerzaam ook lijkt mij. Hoe voelt dat nu in andermans schoenen?

(is er trouwens al een vastomlijnd off-topic beleid, Angel?)
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2010 @ 19:45:

Ik vind dat jullie het beiden geweldig doen Zwieber en HPL en leerzaam ook lijkt mij. Hoe voelt dat nu in andermans schoenen?

(is er trouwens al een vastoplijnd off-topic beleid, Angel?)Ik vind het heel leuk maar volgens mij mag ik nog wel wat feller worden.
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 19:42:

[...]

Dus je gaat het weghalen terwijl je helemaal niet zeker weet of het wel terecht is? Lijkt me niet de goede volgorde. Ga het eerst maar uitzoeken en dan pas actie ondernemen.Nee Zwieber. Mocht jij in je gelijk staan dan mag je natuurlijk je post weer plaatsen (ik weet niet of wij dat kunnen)
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2010 @ 19:45:

(is er trouwens al een vastoplijnd off-topic beleid, Angel?)Iris, ik doe dit dagelijks
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:45:

[...]

Nee Zwieber. Mocht jij in je gelijk staan dan mag je natuurlijk je post weer plaatsen (ik weet niet of wij dat kunnen)En tot die tijd moet ik maar de dupe worden van het feit dat jij niet op de hoogte bent van eerder gecreeerd beleid door de andere angels? Overleggen jullie niet ofzo want dan had je collega al lang kunnen vertellen dat mijn post gewoon mag blijven staan!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 19:46:

[...]

Iris, ik doe dit dagelijks Ik ook!
* zuigmodus aan *

Maar je gaf geen antwoord op mijn vragen, Angel en ik wacht al 3 hele minuten. Wat is je respons-tijd?

(laat zuigmodus nog even aan )
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 19:47:

[...]

En tot die tijd moet ik maar de dupe worden van het feit dat jij niet op de hoogte bent van eerder gecreeerd beleid door de andere angels?

Als je het zo wilt zien, ja.

Overleggen jullie niet ofzo want dan had je collega al lang kunnen vertellen dat mijn post gewoon mag blijven staan!Dat hoorik dan vanzelf van mijn collega's.
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2010 @ 19:48:

* zuigmodus aan *

Maar je gaf geen antwoord op mijn vragen, Angel en ik wacht al 3 hele minuten. Wat is je respons-tijd?

(laat zuigmodus nog even aan )O vroeg je dat aan mij, ik dacht aan de echte engel, hahahahahahaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven