vreemd verhaal maar hoe moet ik reageren?

05-01-2010 18:47 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Vivaforummers,

Vaak lees ik hele goede tips van jullie aan anderen en ik ben benieuwd of jullie in dit geval ook een goede tip voor mij hebben?

Ik zal het verhaal zo duidelijk mogelijk opschrijven.

Onlangs kreeg ik een aanbieding om een project te starten. Ik kon dat alleen doen maar mocht ook anderen erbij betrekken. Nu heb ik bekenden van mij, waarvan ik weet dat ze goed zijn in wat ze doen, gevraagd mij hiermee te helpen. We hebben er allemaal niks aan omdat het om iets vrijwilligs gaat. Dit wist iedereen vantevoren. Ze stemden toe en het balletje is gaan rollen.

We hebben een aantal meetings gehad en veel mailverkeer hierover.

Nooit merkte ik iets van enige irritatie omdat ik juist mensen heb gezocht die recht door zee zijn. Tenminste dat dacht ik destijds.

De afgelopen tijd deed een van hen een beetje afstandelijk maar diegene deed wel nog gewoon mee in alles.

Afgelopen week had ik een afspraak ingepland waarbij ook anderen aanwezig waren zodat we alles konden aftikken. Het was dus belangrijk voor iedereen.

Ik had mijn tijden nog aangepast en oppas geregeld zodat ik zeker wist dat alles goed zou gaan.

Maar nu komt het, hij kwam niet opdagen. Helemaal niet! Geen belletje, geen sms, geen gehoor NADA en ik heb tot op de dag van vandaag niets meer vernomen van diegene.

HIj is nog gewoon actief op alle profielsites dus hij heeft geen heftig ongeluk o.i.d gehad.

Wat moet ik hier nu mee?

Dat ik niet verder ga met diegene, dat is natuurlijk allang duidelijk maar dit heb ik gewoon niet zien aankomen.

Ik denk persoonlijk dat diegen gewoon niet van plan was te komen maar dat had hij toch kunnen laten weten?

Al had hij gezegd; ik heb er geen zin meer in of ik werk niet prettig met jou maar helemaal niets?

Aan de ene kant wil ik nu ook niets laten horen maar aan de andere kant wil ik gewoon weten waarom hij mij zo in de kou heeft laten staan?
quote:Dushi74 schreef op 05 januari 2010 @ 19:12:

Kennelijk vind hij het de moeite niet waard om te reageren Djay. Je kunt je energie er wel in steken, maar ik zou als ik jou was die energie in de anderen steken die wel meehelpen. Hij heeft een kort bericht gestuurd aan je waarin hij eigenlijk aangeeft niet te willen praten. Nou ja, dan heb jij ook meer dan je best gedaan. Dan is het gewoon klaar. Tuurlijk is het een raar verhaal. Maar ach mensen kunnen nu eenmaal vreemde dingen doen en laten. Je komt er helaas niet achter wat er is gebeurd. Nogmaals je hebt je best gedaan, meer kon en kun je niet doen!

Ik denk dat ik het me het best kan vinden in dit antwoord op dit moment. Hij wil geen moeite doen om te reageren dus waarom zou ik moeite doen.

Het is alleen zo vreemd want we zijn idd volwassen en zo iemand wil ik natuurlijk niet eens om me heen.

Ik heb hem gebeld, ik heb hem laten weten dat ik het niet ok vind en als hij dan niet wil reageren dan niet.

Ik heb hem overigens niet nodig voor het project hoor, het was leuk dat hij erbij was maar ik ben alweer op zoek naar iemand die zijn plaats kan vervangen.
@Dorinke, ja, if you can't stand the heat, stay out of the kitchen zeggen ze toch?

En ik ben projectleider en zo wordt ik ook benaderd door anderen waardoor hij niet de belangrijkste was maar goed, hij heeft ook wat minder ervaring daarin en wilde juist die ervaring op doen.

Ach, misschien ging het hem niet snel genoeg oid
Mag ik vragen om wat voor project het gaat?
een project in de mediasector
quote:ColeTurner schreef op 05 januari 2010 @ 18:59:

Als jullie met zijn allen zo recht door zee zijn, dan bel je hem /haar op en vraag je die persoon waarom hij er niet was en in dat gesprek kun je gelijk doorvragen of de persoon wel gemotiveerd is om door te gaan.

Geef de persoon in kwestie de kans om zelf te vertellen waar de schoen wringt. Je kunt aan het eind van het gesprek de knoop doorhakken en de persoon melden dat hij / zij geen deel meer uitmaakt van het project.

Dat lijkt me sympathieker dan zelf niets van je laten horen of een korte e-mail sturen, zoals Namma voorstelt. Overigens mag je best duidelijk maken dat het niet netjes was om die persoon om niets van zich te laten horen en zich niet af te melden.Eens. En misschien heeft diegene wel gemaild of gesmst maar is dat niet aangekomen. Dat heb ik ook weleens gehad, bij beide communicatievormen.
quote:djay schreef op 05 januari 2010 @ 19:33:

een project in de mediasectorIk doe zelf niets in deze sector. Vinden mensen in deze sector het belangrijk om hun stempel op een project te kunnen zetten? Zoals eerder opgemerkt kan het zijn dat je vriend vond dat hij te weinig invloed had op het proces en het eindresultaat.
quote:djay schreef op 05 januari 2010 @ 18:47:

We hebben er allemaal niks aan omdat het om iets vrijwilligs gaat. Dit wist iedereen vantevoren.

Uit deze zin blijkt dat je wel een vermoeden hebt waar 'm de schoen wringt.

Het kan zijn dat hij zich uiteindelijk teveel gepushed voelt, voor zijn medewerking aan een project dat niet betaald wordt.

Ik denk dat hij gaandeweg het project het gevoel heeft gekregen dat er nogal wat van hem geëist werd en dat zijn inzet en gratis medewerking aan het project als te vanzelfsprekend werd gezien.

Daar is hij boos over, maar wil het niet uitspreken. Want hij wil nou ook weer geen ruzie.

Hij is er gewoon helemaal klaar mee en heeft het afgesloten.

Dat is mijn vermoeden hierbij.
Nou, ik heb de update hoor.

Gisteren een mail gekregen dat hij zijn rol te klein vond in het geheel en dat hij het jammer vond dat zijn rol zo beperkt was en dat hij heel boos is hierover.

Maar feit is; hij was onderdeel van het team en de bedoeling was dat we allemaal onze inbreng zouden geven en het dan een geheel zou worden.

Daarom heb ik juist die mensen gevraagd om mee te doen.

Binnen het project was er nog geen duidelijke rol omdat dat pas later duidelijk zou worden als iedereen op z'n plek zat.

hij heeft ons de schuld van iets waar hij niets van heeft laten blijken. Als het een verlegen iemand was geweest, dan had ik zijn reactie begrepen maar we hebben het hier over iemand die pretendeert zelfzeker te zijn. Nu weet ik wel beter.

ik heb gemaild dat ik dit soort zaken niet over de mail bespreek en dat ik het hoor als hij er ook zo over denkt.

Zo niet, dan is het in mijn ogen ook goed.
Feitelijk heb je nu toch je antwoord al Djay? Hij vond zijn rol te klein, had er dus andere verwachtingen van. Je kunt hem hooguit uitleggen hoe jouw kant van het verhaal is en het daarbij laten. Snap alleen niet waarom je dit niet via de mail wilt doen.
quote:djay schreef op 06 januari 2010 @ 17:50:

Nou, ik heb de update hoor.

Gisteren een mail gekregen dat hij zijn rol te klein vond in het geheel en dat hij het jammer vond dat zijn rol zo beperkt was en dat hij heel boos is hierover.

Maar feit is; hij was onderdeel van het team en de bedoeling was dat we allemaal onze inbreng zouden geven en het dan een geheel zou worden.

Daarom heb ik juist die mensen gevraagd om mee te doen.

Binnen het project was er nog geen duidelijke rol omdat dat pas later duidelijk zou worden als iedereen op z'n plek zat.

hij heeft ons de schuld van iets waar hij niets van heeft laten blijken. Als het een verlegen iemand was geweest, dan had ik zijn reactie begrepen maar we hebben het hier over iemand die pretendeert zelfzeker te zijn. Nu weet ik wel beter.

ik heb gemaild dat ik dit soort zaken niet over de mail bespreek en dat ik het hoor als hij er ook zo over denkt.

Zo niet, dan is het in mijn ogen ook goed.Maar hij had natuurlijk verwacht dat hij als vanzelfsprekend een belangrijke rol zou krijgen. Goed dat je in elk geval antwoord hebt, nu weet je dat het vooral een 'issue' van hem is en het losstaat van (gedrag van) jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven