Mode & Beauty alle pijlers

Bedrijfsfeestjes: kleding?

05-01-2010 22:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week en volgende week heb ik een (nieuwjaars)receptie en feestje van het werk, zoals zovelen met mij, veronderstel ik

Ik vraag me af wat jullie dan aantrekken?

Ik moet namelijk overdag gewoon werken, receptie en feestje zijn aansluitend op mijn werkuren. Ik vind dat mijn kleding best wat feestelijker mag zijn tijdens zo'n receptie/feestje, maar om nou helemaal opgetut en met hoge hakken urenlang aan m'n bureau te zitten tijdens de werkdag? En helemaal van outfit wisselen (omkleden dus) vind ik eigenlijk ook maar niks... Ik dacht zelf aan een eenvoudige outfit (leuke rok en truitje) en dan wat opvallende juwelen en extra make-up voor het feestje, zoiets? Of blijft het dan te saai?

Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen en of jullie nog tips hebben!

Bedankt,

Marlies
Gaan je collega's ook direct uit hun werk door, of alleen jij ? Als iedereen direct na het werk gaat feesten, denk ik dat de meesten het wel een beetje rustig zullen houden qua kleding. Dan vind ik jou idee perfect !

Maar kleden al je collega's zich thuis om behalve jij (omdat je een avonddienst hebt of iets dergelijks), dan kan je erover nadenken om een andere outfit mee te nemen en je ff snel in de toiletten om te kleden.

Maar ikzelf zou gewoon een paar leuke sieraden meenemen, wat make-up en misschien een paar hakken.

Veel plezier in ieder geval !
Ik trek niets speciaals aan, maar ik moet zeggen dat ik altijd wel netjes op mijn werk verschijn. Meestal in een pantalon, rok of jurk en ik draag altijd hoge hakken.

Volgens mij is wat jij in je hoofd hebt prima voor het feestje maar ga er vanuit dat er waarschijnlijk ook wel collega's in hun kloffie komen (want iedereen moet ze maar nemen zoals ze zijn enzo).
Gewoon in de dagelijkse kleding of dat nu 'n jeans of 'n rok is. Wij hadden 'n borrel voor kerst en gingen vanuit ons werk naar de kroeg. We zijn 'n heel informeel bedrijf, dus ook geen enkele reden om nette kleding aan te trekken. Was trouwens 'n kroeg waar gerookt mocht worden, dus mijn kleding stonk na afloop 'n uur in de wind. Daarom alleen al zou ik kleding aantrekken die niet te netjes is en die gelijk de was in geflikkerd kan worden. Gore zooi.
Neem een paar hakken mee en een leuk truitje. Dan ben je ongeveer een minuut bezig met verkleden.

Doe twee soorten oogschaduw op in één kleur - dus een lichte en een donkere. Overdag doe je het meeste in de lichte kleur en een beetje donker. 's Avonds trek je het donker wat verder door - da's een halve minuut.

Nog een veeg mascara erbij en de streep oogpotlood die er al zat wat dikker maken - nog een halve minuut.

Feestelijke glanslipgloss erbij - 10 seconden.

Zo zit je binnen 2,5 minuut in je feestoutfit.
Liever elitair dan een pauper!
En neem een stopwatch mee zodat je volgende week kunt melden of je de richttijden van Kalliope hebt gehaald
Als je naar je werk een nette broek aan doet met daar boven een leuk strak truitje of shirtje, daar overheen een trui/blouse/colbert of wat gebruikelijk is aan je werkoutfit. Gewone schoenen er onder, en jij kunt de hele dag 'gewoon' door komen.

Aan het einde van de dag trek je je pumps aan, colbertje uit, leuke ketting om, en geef je een extra veeg blush over je wang, beetje lipgloss en klaar ben je.
anoniem_17610 wijzigde dit bericht op 06-01-2010 01:07
Reden: spelvout
% gewijzigd
Waarschuwing: de gegeven tijden zijn slechts richtlijnen. Uw persoonlijke resultaten kunnen hier van afwijken.
quote:Kalliope schreef op 05 januari 2010 @ 23:11:

Neem een paar hakken mee en een leuk truitje. Dan ben je ongeveer een minuut bezig met verkleden.

Doe twee soorten mascara oogschaduw op in één kleur - dus een lichte en een donkere. Overdag doe je het meeste in de lichte kleur en een beetje donker. 's Avonds trek je het donker wat verder door - da's een halve minuut.

Nog een veeg mascara erbij en de streep oogpotlood die er al zat wat dikker maken - nog een halve minuut.

Feestelijke glanslipgloss erbij - 10 seconden.

Zo zit je binnen 2,5 minuut in je feestoutfit. Ik heb 'm even voor je aangepast
Oww oeps. Het is laat en ik heb wijn op, is dat een excuus?
quote:kusunum schreef op 05 januari 2010 @ 23:28:

Als je naar je werk een nette broek aan doet met daar boven een leuk strak truitje of shirtje, daar overheen een trui/blouse/colbert of wat gebruikelijk is aan je werkoutfit. Gewonde schoenen er onder, en jij kunt de hele dag 'gewoon' door komen.

Aan het einde van de dag trek je je pumps aan, colbertje uit, leuke ketting om, en geef je een extra veeg blush over je wang, beetje lipgloss en klaar ben je.Waar verkopen ze die en hoe zien ze eruit ?
quote:BettyRoss schreef op 06 januari 2010 @ 00:11:

[...]

Waar verkopen ze die en hoe zien ze eruit ?Haha, ik bedoelde gewone schoenen, maar zoals mijn onderschrift al zegt....................
Thanks, dames!

@ Kalliope: ik laat je nog weten of ik binnen het vooropgestelde tijdsbestek ben gebleven

Vanavond is de receptie en daarna duiken we de kroeg in! Ik moet pas vanaf 14u werken (late dienst) en aansluitend dus de receptie. De meeste collega's komen van thuis, maar aangezien we naar de kroeg gaan achteraf, verwacht ik geen gala-kledij :-)

Ik ga inderdaad voor mijn eerste idee: eerder sobere outfit overdag (wijnrood truitje met v-hals, bruine knielange satijnen rok met wijnrode en donkerbruine bloemenprint, bruine laarzen mèt hakken). Ik heb al oorbellen in (bruintint). Voor 's avonds heb ik een feestelijke ketting mee met grote bruine kralen, make up om bij te werken en wat extra aan te zetten, een miniflesje parfum en een haarklem om m'n haar op te steken. Klaar! (hopelijk in 2,5 minuten )
Gelukt! Echter wel in ruim 5 minuten, ik werd steeds gestoord door een babbelzieke collega

Bedankt voor de leuke tips hier en allemaal nog fijne (bedrijfs-) feestjes gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven