LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Jaaaahhhh lang leve internet...goh wat ben ik blij dat ik weer internet heb Mijn hele sociale leven stortte in Ga snel even de laatste paar pagina's bijlezen...heb wel meegelezen op mijn werk, maar tot gisterenmiddag maar...
Ik begin gewoon vrolijk hoor! Goedemorgen lieve allemaal!

Heb ik met mijn -echt alleen maar bemoedigend naar pien bedoelde- opmerking toch nog een hele discussie uitgelokt...

Mard, zoals jij het omschreef is inderdaad hoe ik het bedoelde, ik vind het onwijs lief van je dat je voor me op bent gekomen, dankjewel! Zoals jij erin staat, is precies hoe ik het ook zie.

Wat ik soms merk hier, is dat we vooral heel lief zijn voor elkaar, maar soms niet helemaal eerlijk durven te zijn in onze verschillen in mening of opvatting. Laten we wel zijn; we zijn natuurlijk begonnen als een bij elkaar geraapt zooitje vrouwen die een (2e) baby wilden , maar verder bond eigenlijk niets ons e kenden we elkaar helemaal niet. (nu natuurlijk wel ) Dat we verschillend denken over dingen, of dingen anders aanpakken geeft helemaal niet; wat voor de één werkt, hoeft niet per definitie voor de ander ook de oplossing te zijn. Als persoon A iets zegt of doet, waar persoon B zich totaal niet in kan vinden, dan wordt dat soms niet meteen uitgesproken, maar komt het later alsnog naar boven (zoals nu bij het kolven/mg gebeuren) Niet dat we nu met modder moeten gaan gooien, maar ik denk dat we daarin best iets directer kunnen zijn naar elkaar, zonder elkaar te kwetsen uiteraard. Dit soort "ondergrondse" gevoelens vind ik persoonlijk namelijk erg onprettig.
En waarom moet ik sinds gisterenmiddag ineens 4 pagina's bijlezen...
Hé Laa, lag je verbinding eruit? Gezellig dat je er nu weer bent!

He bah, ik zit gewoon echt met deze discussie in mijn maag...

Hoe zou het toch komen dat je bij real-life vriendinnen gerust kunt zeggen wat je vindt, en het hier soms verkeerd wordt opgevat of verkeerd overkomt? Denk dat het ermee te maken heeft dat je hier alleen tekst ziet (die je tig keer kunt lezen, en waar je geen gezichtsuitdrukking of andere non-verbale communicatie bij ziet).

Soms voelt het alsof je woord voor woord je tekst terugleest, om het maar niet verkeerd te zeggen, en het dan alsnog "niet goed" is...
Zo goedemorgen, dat is goed wakker worden met een dergelijke discussie...beetje mosterd misschien, maar ik wil ook nog een kans hebben om er op te reageren. Allereerst ben ik het met Chiek's laatste reactie eens...we zijn altijd erg lief voor elkaar, maar volgens mij wegen we allemaal onze woorden wel eens als we een mening uiten. Inderdaad best jammer dat dit nu zo boven komt. Dat is niet nodig, we zijn allemaal volwassen vrouwen, we kunnen en mogen onze eigen mening allemaal uiten.

Dat terzijde...

In eerste instantie voelde ik me ook best een beetje verdrietig over de opmerking van Chiek, want ook ik voelde me toch aangesproken. Als ik namelijk hulp had ingeroepen van een lactatiekundige dan had ik J'tje ongetwijfeld weer aan de borst gekregen, maar dat heb ik niet gedaan. Mijn verantwoordelijkheid en ja daar voel ik me nog steeds kut en schuldig over. En ja, bij een eventuele tweede ga ik er zeker weer voor om borstvoeding te geven en dan zal ik wel hulp inschakelen mocht het op de een of andere manier niet lukken. Desaniettemin ben ik best trots op mezelf dat ik Jee 9/10 weken volledig borstovoeding heb kunnen geven. Daarna ben ik heel voorzichtig gaan afbouwen en heeft hij wekenlang nog overwegend borstvoeding gehad, weer iets waar ik trots op ben.

Over de hele MG discussie...heel hard gezegd eigenlijk had ik daar jullie aanmoediging niet voor nodig. Want het opbouwen was toen mijn eigen keuze, net als dat het mijn eigen keuze was om te stoppen. Uiteraard was ik heel erg blij met de aanmoedigingen die ik kreeg, begrijp me niet verkeerd! Ik was ook heel erg blij met alle knuffels die ik kreeg toen ik er verdriet van had omdat het niet lukte. En natuurlijk waren er meiden die hun twijfels hadden in dit geval (of het zin had om borstvoeding te geven in relatie tot het doorgeven van antistoffen tegen de MG), maar we hoeven niet altijd op 1 lijn te liggen, toch?
quote:elev schreef op 05 januari 2010 @ 22:44:

Dus doe het vooral, baadt het niet, schaadt het niet'. Dat was zo'n beetje de boodschap. Ik vond dat een erg wankele basis om je doodongelukkig te kolven, en daarom heb ik dat toen ook gezegd.Ik heb me nooit doodongelukkig gekolfd, ik was blij met iedere druppel die ik Jee nog kon geven...maar als je op een gegeven moment niet meer dan 50 cc per dag kolft dan vind ik het persoonlijk de moeite niet meer waard. Maar eerlijk is eerlijk, toen had ik moeite om dat in te zien en vond ik het vervelend als mensen er negatieve opmerkingen over maakte. Zoals bijvoorbeeld die dame op het CB bij mij.
Weet je wat het is, ik denk dat we ons allemaal wel in meer of mindere mate aangesproken voelen door deze discussie. Zoveel vrouwen, zoveel verschillende meningen, zoveel verschillende achtergronden en redenen om al dan niet voor bv te kiezen...Maar voeding is een van de meest basale dingen die een baby nodig heeft om te kunnen groeien...en omdat we allemaal zo goed mogelijk proberen te zorgen voor degene die ons zo lief is, voelen we ons aangesproken als iemand anders een andere mening is toegedaan. Ik denk dat we ons dan toch aangesproken voelen in de "opvoeding" van ons kind.

Ik vind (ik...dus jullie hoeven het niet met mij eens te zijn ) het belangrijk om borstvoeding op z'n minst te proberen. Ik zou niet de keuze maken om direct op kunstvoeding over te stappen, omdat ik denk dat borstvoeding beter is. Maar het staat er al, "ik"...mijn mening dus en iedereen die een andere mening heeft...ook goed. Maar laten we elkaar dan vooral niet veroordelen.
Zijn we nu weer vriendinnen (probeer het even op de luchtige tour )
Laal, jou bedoelde ik met mijn opmerking al helemáál niet te raken (de anderen ook niet hoor, begrijp me niet verkeerd!) (hier, daar ga ik alweer ) Jij hebt jeetje toch 10 weken volledig bv gegeven? Ik vind het juist superknap van je dat je volledig gekolfd hebt, dat had ik echt niet volgehouden... daar heb ik juist heel veel bewondering voor

Bij vriendinnen uit het normale leven ben ik gewend heel direct te zijn, en dat is trouwens wederzijds, en hier moet ik soms op mijn tong bijten, dat vind ik best lastig zeg ik eerlijk.
Weet ik Chiek...maar gisteren voel ik me toch een beetje aangesproken, maar dat komt omdat het inderdaad moeilijk is om de intonatie uit een zin te halen. En ik weet al helemaal dat het niet je bedoeling was om een discussie zoals deze aan te zwengelen Dus geen excuses meer hoor...ben je gek

En waarom hier op je tong bijten? Eigenlijk zouden we dat niet moeten doen...want ik doe dat ook wel eens.

Je kunt heel erg veel zeggen als je het maar op de goede manier zegt.
Toch wel opmerkelijk dat jij nu zegt dat je dat ook soms doet; wat is dat toch? Aan de ene kant denken we alles te kunnen zeggen, mits goed geformuleerd (leerpuntje voor mij ) , en aan de andere kant doen we het toch niet...
Haha...nou ja ik doelde niet op jouw kunst om zinnen te formuleren hoor

En waarom we dat niet doen...hmmm...ja ik weet het eigenlijk niet? Ik wil in ieder geval wel graag laliefje genoemd blijven worden, daarom misschien
Ik ben me je eens (goed he ) dat Lastommetje een stuk minder leuk klinkt

Maar dan is het dus inslikken om aardig gevonden te worden?

Dat is ergens ook niet helemaal eerlijk..

(en die is weer niet persoonlijk naar jou laal, maar "in het algemeen" )
Nee ik slik geen dingen in om aardig gevonden te worden, maar wel omdat ik bang ben om anderen te kwetsen. Hoewel het heel zwart-wit klinkt (en jullie dit misschien wel niet des Laals vinden), ik hoef niet aardig gevonden te worden. Ik heb een gezin, familie en vrienden...dat is belangrijk. Gelukkig ( ) lukt dat aardig gevonden meestal wel...maar als ik iemand aardig vind, dan wil ik die persoon ook juist weer niet kwetsen. Zo dat was mijn openbaring, nu de jouwe
En laat ik dus even toevoegen dat ik jullie ook als vriendinnen zie...zeker nadat we elkaar nu al meerdere malen hebben ontmoet...
hahaha, laliefje

Ik lees net de discussie bij en dit is wel een mooi einde. Het hele punt van eerlijk zijn is natuurlijk dat je incasseringsvermogen dan ook groter moet zijn, of je krijgt vaker dit soort discussies. Nou heb ik eigenlijk niet het gevoel dat ik erg vaak inslik wat ik wil zeggen om de lieve vrede, maar zo zullen jullie af en toe wel denken 'laat haar maar kletsen'. Zolang het om dingen gaat die je niet echt raken, kan dat. Maar wanneer je een gevoelig punt raakt, mag dat ook wel gezegd worden, vind ik.

Dusse... grouphug?
(Ik had dus gelezen t/m dat je graag laliefje genoemd wilde blijven worden)
Hahaha, ik ben niet zo goed in inslikken en nuances, ben van nature behoorlijk bot en lomp en ongenuanceerd

Wel probeer ik na te denken over hoe ik iets opschrijf omdat ik weet dat dingen snel verkeerd worden opgevat in het geschreven woord. Maar je kunt dingen altijd weer rechtzetten later.

Ik denk dat er best wel eens wordt gezegd dat we het niet met elkaar eens zijn. Heel recent nog de papflesdiscussie waar Neem zich gekwetst voelde door iets wat ik schreef - maar wat ik niet zo had bedoeld. Dat heb ik gewoon toegelicht en dan is dat uit de wereld (neem ik aan ten minste). Zo zijn er wel meer voorbeelden, bijv. ook mijn aversie richting schoonfamilie en starre houding. Ik heb niet het gevoel dat jullie tegen mij niet durven te zeggen dat jullie het ergens niet mee eens zijn.

Zo zoet en lief zijn we nou ook weer niet tegen elkaar. Ik volgens mij iig niet. !
Ik was ook tot Laliefje gekomen met bijlezen, toen begon ik mijn stuk proza. Waar ik natuurlijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang over heb nagedacht hoe het te formeleren
Maar dit soort discussies mogen er toch wel zijn? We hoeven toch niet altijd "ja en amen" te zeggen tegen elkaar. Zolang we elkaar nog niet de haren uit het hoofd trekken, gaat het best goed...We schrijven hier met 15 vrouwen...en als best een tijd, dus dit overleven we ook wel weer
Nou, weinig openbaringen van mijn kant na wat jij zei laal, want zo sta ik er ook in

Ik zie jullie ook als vriendinnen!

En elev ziet het helemaal goed, dit is echt een goed moment voor een grouphug, ook al zijn we volgens mij nog maar met z'n drietjes
Oh, beng is er inmiddels ook zie ik: haai!
Ergens is het ook een prestatie van ons: Gooi een groep vrouwen bij elkaar die elkaar niet kennen en kijk wat er gebeurt...

Meestal gaat dat binnen een uur fout En wij zijn er nog steeds, en volgens mij vinden we elkaar (meestal ) zelfs nog lief ook! Best knap van ons, al zeg ik het zelf
Haaaaai!

Waarom kan ik nou nooit eens alles wat ik te melden heb in 1 bericht zetten, en moeten het er gelijk weer 4 zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven