Koning Winter is terug en hoe!

06-01-2010 23:48 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Koning Winter is terug en hoe!

Als ik al die topics over de sneeuw en de overlast ervan lees, op de radio verneem dat de A9 en A 10 nog steeds files zijn ( mensen schijnen al meer dan 5 uur vast te zitten! ), het openbaar vervoer grote moeite heeft op tijd te rijden, de winkels al vol hangen met de zomercollectie ( hoera voor de kringloopwinkels!!! ), vraag ik me echt af of men is vergeten dat de winter goed kan huishouden en niet alleen maar een naam voor een jaargetijde is. Mensenkinderen, wat een gezeur en gedoe! Gemeentelijke diensten: JULLIE FALEN ENORM OP HET GEBIED VAN VOORZORGSMAATREGELEN! Dit kost de bedrijven en instanties miljoenen, geeft de burger alleen maar sores en kopzorgen.

Media, hou op de boel op te blazen en wordt met z'n allen eens volwassen!

Het is overduidelijk dat men geen echte winter meer gewend is.

Zo, moest me effies van het hart.

Hoe ik zelf erover denk, over een echte winter?

Tja, het heeft zo z'n charmes, maar het geeft ook een beetje overlast en als ik daar dan rekening mee hou valt het eigenlijk best wel mee. Inspelen op de situatie en dan heb je de helft al gewonnen.....
Tila, nee geen begeleiding, geen concierge. Wel kids en die doen zoveel mogelijk )

En m'n ouwe moedertje heeft net een nieuwe heup, dus die verzorgen we al

Maar het gaat niet alleen om de stoep, ze kunnen niet oversteken en zo'n straat met vast gereden sneeuw en ijs is met een lullig beetje zout en een bezem niet schoon te krijgen antuurlijk.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Da's ruk, inderdaad.

Glij-ijzertjes onder de rollator bevestigen?

Gemeente bellen?

Plaatselijke ROC-zorg-opleiding (danwel landbouw/groen opleiding) bellen om te vragen of ze daar misschien een studiepuntje van kunnen maken?
Zo'n "zoutkaartje" is wel leuk alleen kampt de NS met materieel te kort. Ik geloof dat er 200 treinstellen defect zijn. Als ik de kranten moet geloven zijn de meeste treinen die wel rijden overvol en vallen er ook veel treinen uit.

Dus je komt er wel met de NS, maar je moet vooral de tijd nemen.
Gemeente bellen staat al op de lijst. Helaas is het een kleine durp, onderdeel van een gemeente die ondertussen uit tig kleine durpen bestaat, dus geen idee of ze er iets mee gaan doen.

En geen enkele middelbare school in die gemeente, helaas.
Da's lastig, HPL. ROC is trouwens MBO, maar goed.

Heeft de plaatselijke kleuterschool misschien wat zand over? Is er met een tuincentrum iets te regelen dat ze een kuub zand komen brengen, met goede wil en gratis en het plaatselijk sufferdje erbij voor publiciteit? ISM de gemeentelijke plantsoenendienst?
Thnx voor het meedenken Tila, ik ga zo ff bellen
De kinderen van mijn werk hebben oorlogswinter mee. Wat praten we nu dan nog over overlast....
quote:feder schreef op 07 januari 2010 @ 12:18:

De kinderen van mijn werk hebben oorlogswinter mee. Wat praten we nu dan nog over overlast....Dus omdat er ooit oorlog was, mogen we het nu niet vervelend vinden dat er mensen uuuuuren hebben vastgestaan op de snelweg, dat moeders met kinderen op de fiets op hunbek gaan en dat oude mensen hun heupen breken?
Beste allemaal,

het offtopic onderonsje met beledigende inslag is verwijderd.

Xaloy; let een beetje op je woorden; sneren is niet nodig en bovendien storend voor je medediscussieerders.

Ik neem aan dat ik op je medewerking kan rekenen.

Vriendelijke groet,

Angel 5
He, heb ik zomaar een offtopic snerend onderonsje gemist, door te gaan zwemmen.

Ik vind klagen over sneeuw en ijs en koude winter trouwens heel normaal, maar ik kan er niet zo goed tegen dat er gelijk gemopperd wordt op de strooidiensten. Daar wordt nu gewoon hard gewerkt voor ons comfort, geniet daarvan in plaats van te mopperen over wat niet gebeurt.

Overigens heb ik een hekel aan sneeuw en is de koude ook niet goed voor mij. Merk nu al dat het een aanslag op m'n knieën is, dus is er best een kans dat ik over 20 jaar - mochten we dan nog zulke winters hebben - ook niet over straat kan.

~gaat haar stoepje maar weer eens vegen~
Later is nu
Dreamer, ik weet dat ze hun best doen. tegelijk vind ik het wel erg voor die ouwetjes Erger dan voor die automobilist die een paar uur heeft vast gestaan in de file.
Het heeft inderdaad weinig zin om te klagen op de overheid. Zo extreem hebben we jaren niet meegemaakt. Ze doen hun best. Helemaal gevaarloos is het voor de strooiploegen ook niet om dat werk te doen.

Klagen over kou en troep op straat mag van mij dan weer wel, want ik heb zelf een klerehekel aan de winter.

Oudjes kunnen nu maar beter zoveel mogelijk binnen blijven, en hun boodschapjes laten doen. Vind ik. Op die leeftijd een heup breken is heel gevaarlijk. Mijn opoe is daar aan overleden (de nasleep daarvan).
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb gewoon zout geprobeerd met de sneeuw van afgelopen zaterdag, maar dat hielp echt niets (leuk: verhuizen over natuurstenen stoepje!).

HPL: (in het verlengde van het goede idee van Tila) hebben jullie een lokale omroep die in het durp leeft? Die zou je morgen langs kunnen laten komen voor een 'oh wat erg' item, met een oproep om zaterdagochtend te komen helpen tegen vergoeding van een kop warme chocolademelk?
Male, tuurlijk kunnen ze beter binnnen blijven. Dat doen ze dan ook. Mijn mams vanwege die heup, mijn paps omdat ie wel moet met zijn 91 jaar. Die is al vanaf de kerst niet meer buiten geweest. Leuk joh, al 3 weken binnenzitten......
Bij het verzorgingshuis van mijn oma is het ook spekglad. Vind dat ook de verantwoording van dat huis.

Het is jammer dat al die mensen binnen moeten blijven (en dus ook niet naar familie kunnen en andere sociale contacten buiten het huis kunnen onderhouden) omdat er niet gestrooid is.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 12:59:

Dreamer, ik weet dat ze hun best doen. tegelijk vind ik het wel erg voor die ouwetjes Erger dan voor die automobilist die een paar uur heeft vast gestaan in de file.Ja, ik vind het ook erg vervelend en jammer.
Later is nu
quote:Nysse schreef op 07 januari 2010 @ 13:05:

Ik heb gewoon zout geprobeerd met de sneeuw van afgelopen zaterdag, maar dat hielp echt niets (leuk: verhuizen over natuurstenen stoepje!).

HPL: (in het verlengde van het goede idee van Tila) hebben jullie een lokale omroep die in het durp leeft? Die zou je morgen langs kunnen laten komen voor een 'oh wat erg' item, met een oproep om zaterdagochtend te komen helpen tegen vergoeding van een kop warme chocolademelk?Hahaha!

"Kom aanstaande zaterdag helpen om de oudjes de straat op te vegen! Rollator-curling! De winnaar wint een Hemaworst!"

De spelregels zijn simpel: er zijn 4 teams, die een half uur krijgen om een bpaalde hoeveelheid zand zo over stoep en weg te verdelen, zodat het niet meer glad is. Na dat half uur worden er vier bejaarden met een rollator met goed zitje gepresenteerd. De leiders van de teams wisselen van team en mogen de bejaarde van het andere team een enorme slinger geven. Het team waarvan de bejaarde het minst ver komt, heeft gewonnen!"

Ik heb iets gemist blijkbaar. Welke sneer?
Weet je wat ik me afvroeg: is er in NL niet een heleboel grint te krijgen? Hier strooien ze stoepen met grint na het vegen, dat is milieuvriendelijker en veel effectiever.
Zie het beleidstopicXaloy, hier ga ik niet OT
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 13:42:

Weet je wat ik me afvroeg: is er in NL niet een heleboel grint te krijgen? Hier strooien ze stoepen met grint na het vegen, dat is milieuvriendelijker en veel effectiever.Verstopt het riool van als de boel weer gaat smelten... en als je gaas voor de putten doet om het grind tegen te houden, verstopt dat weer en krijg je een waterballet...
Hier verstopt het riool niet Tila. Maar in NL wel, begrijp ik
quote:tilalia2 schreef op 07 januari 2010 @ 13:34:

[...]

Hahaha!

"Kom aanstaande zaterdag helpen om de oudjes de straat op te vegen! Rollator-curling! De winnaar wint een Hemaworst!"

De spelregels zijn simpel: er zijn 4 teams, die een half uur krijgen om een bpaalde hoeveelheid zand zo over stoep en weg te verdelen, zodat het niet meer glad is. Na dat half uur worden er vier bejaarden met een rollator met goed zitje gepresenteerd. De leiders van de teams wisselen van team en mogen de bejaarde van het andere team een enorme slinger geven. Het team waarvan de bejaarde het minst ver komt, heeft gewonnen!"

Ik zou wel meedoen hoor, ik ben dol op bejaardenslingeren!
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 14:04:

Hier verstopt het riool niet Tila. Maar in NL wel, begrijp ik Kleigrond vs rotsige bergen.
Ik woon in Engeland, en hier is het nog veel erger. Men zeurt en raakt al in paniek van 5 cm sneeuw. Het lijkt ook wel of men bang is voor sneeuw. Allerlei voorzorgsmaatregelen worden genomen; 'ik neem vast wat werk mee naar huis, want wie weet kan ik morgen niet naar mijn werk'. Ik moet er wel een beetje om lachen hoor, maar tegelijkertijd vind ik het ook triest hoe erg mensen kunnen klagen en de 'schuld' zoeken bij de overheid. Soms is het gewoon zo dat het retekoud is, sneeuwt en het niet tof is om lang onderweg te zijn. Maar dat is dan niet anders, deal with it. Het gaat vanzelf weer over.

Voor het gebied waar wij wonen is voor morgen lichte sneeuw voorspeld en er is nu al de op een na hoogste weather warning uitgegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven