Koning Winter is terug en hoe!

06-01-2010 23:48 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Koning Winter is terug en hoe!

Als ik al die topics over de sneeuw en de overlast ervan lees, op de radio verneem dat de A9 en A 10 nog steeds files zijn ( mensen schijnen al meer dan 5 uur vast te zitten! ), het openbaar vervoer grote moeite heeft op tijd te rijden, de winkels al vol hangen met de zomercollectie ( hoera voor de kringloopwinkels!!! ), vraag ik me echt af of men is vergeten dat de winter goed kan huishouden en niet alleen maar een naam voor een jaargetijde is. Mensenkinderen, wat een gezeur en gedoe! Gemeentelijke diensten: JULLIE FALEN ENORM OP HET GEBIED VAN VOORZORGSMAATREGELEN! Dit kost de bedrijven en instanties miljoenen, geeft de burger alleen maar sores en kopzorgen.

Media, hou op de boel op te blazen en wordt met z'n allen eens volwassen!

Het is overduidelijk dat men geen echte winter meer gewend is.

Zo, moest me effies van het hart.

Hoe ik zelf erover denk, over een echte winter?

Tja, het heeft zo z'n charmes, maar het geeft ook een beetje overlast en als ik daar dan rekening mee hou valt het eigenlijk best wel mee. Inspelen op de situatie en dan heb je de helft al gewonnen.....
Als je nu nog rond A'dam staat ben je iig niet blij, gewoon nog 30 km file.
Mee eens, zou ik ook niet zijn, zeker nu mijn radiateur keduuk is..... Moet ook de binnenkant van de tuut krabben als ik op pad wil en rijdt met het portierraampje op een kiertje tegen het beslaan van mijn ruiten! Mag de pret niet drukken, hoef iig niet te fietsen!
Bizar! 30 km file op dit moment.
Het lijkt zo mooi op mijn balkonnetje. Ik was te lui om de planten weg te halen en nu staan er allemaal witte planten/bloemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:zusenzo schreef op 06 januari 2010 @ 23:50:

Als je nu nog rond A'dam staat ben je iig niet blij, gewoon nog 30 km file.Nu nog?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ga mijn 'auto overleef' pakketje eens wat opwaarderen..

Heb extra jas, dekentje, water, aansteker, oplader voor mobiel in de auto...

Even kijken wat ik er bij kan doen..

Kaarsen, crackers, chocopasta, zak chips (dit is wat ik NU in huis heb, kan morgen wel wat verstandigers kopen, maar dan zal je zien dat ik net te laat ben en heb ik niks )
Misschien is er AL file in plaats van NOG.
Hoorde op Q Music dat er een heleboel mensen naar een hotel zijn gegaan om te overnachten...

Gekkenwerk, zou niet moeten mogen met die moderne technieken van tegenwoordig! Dit is weer eens een keertje achter de feiten aan hobbelen!
quote:pemberley schreef op 06 januari 2010 @ 23:58:

..

water

Kan je net zo goed een raketje in je kofferbak leggen....

IK hou van de winter, maar ik verbaas over de problemen die er tegenwoordig ontstaan als het echt eens een keer winter is. Wellicht was ik de vorige keer te jong om mee te krijgen, maar in mijn beleving was het vroeger niet zo erg met de problemen met infra als het eens goed sneeuwde of vroor..

En zeker respect voor mijn collega's van een andere afdeling die met dit weer rijden op de schuivers en strooiers om de N wegen in mijn provincie begaanbaar te houden. Trouwens ook voor de mensen vanuit de gemeente, op de drukke weg voor mijn huis hoor ik een aantal keer per avond de strooiers voorbij gaan.
Ik hoorde dat de sneeuwval totaal onverwachts kwam vlak voor de spits en dat dus de sneeuwschuivers niet meer zoveel konden doen. Kan gebeuren toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In Amsterdam sneeuwt het dus?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 januari 2010 @ 00:00:

[...]

Kan je net zo goed een raketje in je kofferbak leggen....

[afbeelding]

Weet ik wel, maar t is toch vocht... uitdrogen is ook niks

Heb trouwens een autotje uit 95 en dit is de eerste winter dat ie van mij is... Dus liever iets overdreven dan niks... (altijd A2/A9/A10 rijdt en vandaag heel veel mazzel had )
Het strooizout begint al op veel plaatsen op te raken en het is pas begin januari. Als de winter nog even doorzet gaan we nog wat beleven: de wegen worden onbegaanbaar.

Aan winterbanden heb je ook niet veel als de wegen helemaal vol staan met hulpeloos blik.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 januari 2010 @ 00:02:

In Amsterdam sneeuwt het dus?In oost niet.
quote:nouschi schreef op 07 januari 2010 @ 00:02:

Ik hoorde dat de sneeuwval totaal onverwachts kwam vlak voor de spits en dat dus de sneeuwschuivers niet meer zoveel konden doen. Kan gebeuren toch.Mag niet gebeuren, buienradar past om de 2 uur de prognoses aan en dan nog.......
Maar Blue een buienradar kan maar voor een deel voorspellen hoe hevig iets gaat zijn. Het is niet voor niets een voorspelling en geen waarheid.
Zucht, ik was zo stom geweest dat ik niet had gekeken toen ik wegging van huis. Doe ik normaal altijd, want ik had ook heel vroeg vandaag kunnen gaan.

Over een afstand van 500 meter, even een brief ophalen bij het postkantoor en terug was ik 1,5 uur onderweg, bijna helemaal in de sneeuwstorm ingesneeuwd. 20 cm in 30 minuten. Wist niet wat ik meemaakte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Caylinn schreef op 07 januari 2010 @ 00:06:

Maar Blue een buienradar kan maar voor een deel voorspellen hoe hevig iets gaat zijn. Het is niet voor niets een voorspelling en geen waarheid.Precies, anders zou dit ook niet gebeuren.
quote:mylenevalerie schreef op 07 januari 2010 @ 00:07:

Zucht, ik was zo stom geweest dat ik niet had gekeken toen ik wegging van huis. Doe ik normaal altijd, want ik had ook heel vroeg vandaag kunnen gaan.

Over een afstand van 500 meter, even een brief ophalen bij het postkantoor en terug was ik 1,5 uur onderweg, bijna helemaal in de sneeuwstorm ingesneeuwd. 20 cm in 30 minuten. Wist niet wat ik meemaakte.Met de auto?
op t randje van de veluwe/betuwe/de rijn begint t nu voor t eerst deze week te sneeuwen..
Da's waar Caylinn, daar niet van. Maar ik ergerde me vorig jaar al rot om het idiote en zotte dat half Nederland totaal ontwricht geraakt zodra het maar even sneeuwt of vriest.....

om over de blaadjes van de bomen maar te zwijgen die het treinverkeer plotsklaps lam kan leggen, of dat er geen treinen rijden omdat de wissels vanwege de hitte niet te bedienen zijn.....

Of vastgevroren zijn....
Van mij mag het weer warmer worden

Vindt het maar niks die winter,

vooral als het zo spekglad is op straat
hoe moeten ze t dan aanpakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven